طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

الگوریتم پاندا گوگل چیست؟

الگوریتم پاندا گوگل چیست؟

گوکل در اوایل سال 2011 ، اگوریتم پاندا را راه اندازی کرد. یک الگوریتم نتایج جستجو که وب سایت هایی با محتوای نازک و با کیفیت پایین را فیلتر می کند. این آغاز یک سری بررسی های عمده کنترل کیفیت بود. الگوریتم پاندا گوگل صفحات نتایج جستجو (SERP) را از محتوای ناخواسته ساخت نامناسبی محروم کرد. این باعث می شود وب سایت های با کیفیت بالاتر به بالاترین سطح برسند.

یکی از اهداف اصلی گوگل با ارائه الگوریتم پاندا، “مزارع تولید محتوا” بود. این ها سایت هایی هستند که محتوای بی کیفیت را که صرفاً به دلیل حجم زیاد کپی ، درجه بندی می کنند و برای گوگل از بین می برند. گوگل همیشه در تلاش برای ارائه نتایج با کیفیت بالا برای یک تجربه کاربری مطلوب بوده است. این یک نگرانی بزرگ بود. از طریق الگوریتم پاندا ، گوگل دو چشم سیاه به اسپمرهای محتوا نشان داد و مزارع محتوا را به طور موثر حذف کرد.

از زمان راه اندازی، الگوریتم به یکی از سیگنال های اصلی رتبه بندی گوگل تبدیل شده است. این الگوریتم تحت ارزیابی مداوم قرار دارد و در ارزیابی آنچه به عنوان محتوای بی کیفیت تعریف می شود ، پیچیده تر می شود. سطح مورد نیاز وب سایت هایی را که مایل به کسب رتبه خوب هستند، بالا می برد.

هدف از بروزرسانی الگوریتم پاندا

هدف اصلی از بروزرسانی های متعدد الگوریتم پاندا توسط گوگل پاداش دادن به وب سایت هایی با کیفیت بالا و کاهش حضور وب سایت های با کیفیت پایین در نتایج جستجوی طبیعی گوگل بود. این الگوریتم در ابتدا با نام “کشاورز” نیز شناخته می شد. عرضه اولیه الگوریتم پاندا در طی چندین ماه تا 12 درصد از نتایج جستجو به زبان انگلیسی را تحت تأثیر قرار داده است. الگوریتم گوگل فقط از سال 2011 تا 2015 نزدیک به 28 بار بروز رسانی شد.

الگوریتم پاندا چگونه کار می کند؟

شناختن محتوای کم عمق و وب سایت های با کیفیت پایین ممکن است برای یک کاربر آسان باشد. اما برای موتورهای جستجو یک فرآیند بسیار مشکل است. به ویژه در وب گسترده و متنوع. گوگل برای حل این مسئله پیچیده ، فرآیند باید تا حد ممکن علمی و ریاضی باشد.

محققان گوگل یک سری سوال دقیق را برای آزمایش کنندگان وب سایت برای بررسی مجموعه ای از دامنه ها طراحی کردند. از این سوالات و بررسی ها ، تیم گوگل مجموعه ای از سیگنال های رتبه بندی را طراحی کردند که تعریف آنچه را که محتوای کم کیفیت در نظر گرفته می شود را تشکیل داد.

گوگل به طور مداوم در حال تغییر و پیشرفت سیگنال ها و معیارهایی است که برای تعیین مقدار وب سایت استفاده می کند. این کار گوگل را قادر می سازد در بالای آنچه محتوای خوب و بد به حساب می آید. بماند و به طور مداوم تجربه کاربری عالی ارائه دهد.

پیشنهاد می کنم برای آشنایی با الگوریتم های مهم گوگل مقاله 8 الگوریتم مهم گوگل را حتما مطالعه نمایید. 

الگوریتم-پاندا-چیست؟

پاندا چه چیزی را هدف قرار می دهد؟

به روزرسانی الگوریتم پاندا وب سایت ها را با موارد زیر هدف قرار می دهد:

محتوای “نازک” در سایت:

دامنه هایی که در بسیاری از صفحات فاقد محتوای با کیفیت هستند. تجربه کاربر با ارزشی را ارائه نمی دهند. این می تواند به معنای صفحاتی باشد که فقط چند جمله دارند، یا صفحاتی است که کلمات زیادی از آن ها جدا نیست. املا و دستور زبان مهم هستند!

 

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. الگوریتم پاندا چیست؟

علت اهمیت محتوا چیست؟

علت اهمیت محتوا چیست؟

بیش از 70٪ فرآیند تصمیم گیری در خرید قبل از تماس فرد با عضو شرکت یا سازمان انجام می شود.

محتوای سایت شما می تواند با استقرار شما به عنوان یک متخصص معتمد در فضای شما، به شما کمک کند. این می تواند چرخه فروش شما را با پاسخ دادن به متداول ترین سوالاتی که چشم انداز شما دارد. قبل از اینکه هرگز با شما تماس بگیرند، کوتاه کند.

ایجاد محتوای خود را جدی بگیرید. این کار آسان نیست، بلکه تولید مطالب با ارزش برای تحقیق و نوشتن زمان می برد. اما اجتناب از این اشتباهات به شما کمک می کند محتوای بهتری بنویسید که توسط موتورهای جستجو و مخاطبان به راحتی پیدا شود.=

1- عدم بهینه سازی محتوا برای سئو

محتوای عالی شما اگر در صفحه 10نتایج موتور جستجو (SERP) قرار داشته باشد. به کسی کمک نمی کند و احتمال خیلی زیاد دیده نمی شود. در حالی که اولین ملاحظه شما نوشتن برای خواننده است. شما قطعاً می خواهید درباره چگونگی مشاهده موتورهای جستجو برای محتوای شما نیز فکر کنید.

به عنوان و زیر عنوان خود توجه کنید. به این نکته فکر کنید که افراد برای یافتن محتوای شما در جستجو چه چیزی تایپ می کنند. آیا توضیحات متای شما چیزی است که مورد علاقه آنها باشد. باید به نحوی باشد که باعش شود برای خواندن بر روی مقاله شما کلیک کنند. همچین شما باید یک URL مناسب برای جستجو داشته باشد.

حتما به یاد داشته باشید که تصاویر یا فیلم هایی را که در محتوا قرار می دهید. جهت بارگیری سریع بهینه سازی کنید. د غیر این صورت رسانه شما بارگیری آهسته باعث می شود افراد سایت شما را ترک کنند. کاهش اندازه پرونده رسانه باعث بارگذاری سریع تر آن می شود.

به این فکر کنید که چه کسی به دنبال مطالب شما است. در مطالب، عنوان ها و زیر عنوان های خود از کلماتی استفاده کنید که افراد جستجو می کنند. کمی بیشتر از 50٪ از کل ترافیک اینترنت از طریق تلفن همراه است. از آنجا که برخی از موتورهای جستجو مانند گوگل اول از طریق تلفن همراه به نمایه سازی روی می آورند. مهم است که محتوای شما برای تلفن همراه مناسب و ریسپانسیو باشد.

به محتوای خود در دستگاه تلفن همراه خود نگاه کنید. آیا سریع بارگیری می شود؟ پیمایش آسان است؟ این را در نظر بگیرید که سایز متن به اندازه کافی بزرگ است. تا به راحتی در دستگاه تلفن همراه خوانده شود.

2- تمرکز بر روی خود بجا مخاطب

عدم درک کامل از نیازها و خواسته های مشتری باعث ایجاد ارتباط ضعیف و نامشخص می شود. درنتیجه باعث اتلاف انرژی و وقت گرانب ها می شود. به عنوان یک نقطه ناامیدی برای مخاطبان محسوب می شود. این چالش در نهایت می تواند تأثیر منفی بر برند شما بگذارد.

برای مثال ایجاد محتوا برای مخاطبان خود را می توان به شروع رابطه تشبیه کرد. اگر فقط در مورد خودتان صحبت کنید، احتمالاً چندان نتیجه نخواهید گرفت. باید وقت بگذارید و درمورد شخص مقابل اطلاعات کسب کنید. اینکه به دنبال چه چیزی هستند. چه نیازی هایی دارند.

هنگامی که در حال نوشتن هستید. می تواند وسوسه انگیز باشد که بلافاصله به مردم بگویید چقدر محصولات و خدمات شما عالی هستند. اما زیاده روی در این کار نه تنها باعث جذب مخاطب نمی شود، بلکه از جذب شدن مخاطب جلوگیری می کند.

کاربران تا زمانی که متوجه نشوند شما راه حلی برای مشکل آنها ندارید علاقه ای به شما ندارند.

وقتی افراد در حال جستجو در وب هستند، به دنبال پاسخ، شوالات خود هستند. با وسواس در مورد نحوه تفکر ، رفتار ، گفتگو و جستجوی مشتری در حین حرکت در فرآیند خرید و تمرکز بر روی طرح سوالات وی ، باعث ایجاد اعتبار و اعتماد می شوید. پس از داشتن آن ، می توانید درباره آن ها بیشتر به آن ها بگویید.


جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبروی کلیک نمایید. 8 اشتباه رایج در تولید محتوا

فریم ورک های برتر کدامند؟

فریم ورک های برتر کدامند؟

فریم ورک وب چیست؟

برنامه های وب با عملکرد بالا و چند وجهی برای تجارت و تجارت الکترونیکی ضروری هستند. توسعه برنامه های وب یک فرایند زمانبر است که نیاز به مهارت فنی و استعداد دارد. با این حال، استفاده از فریم ورک های توسعه وب روند را بسیار تسهیل می کند. به سادگی تعریف شده، فریم ورک برنامه وب، نرم افزاری است که به توسعه برنامه ها و خدمات وب کمک می کند. با دانش و مهارت صحیح ، فریم ورک های وب می توانند بسیار قابل تنظیم باشند. امکان ورود ویژگی ها و ابزارهای منحصر به فرد را فراهم می کنند.

1- Angular JS

1-Angular-JS

Angular.JS محبوب ترین فریم ورک اوپن سورس جاوا اسکریپت است که توسط گوگل پشتیبانی می شود. علاوه بر کتابخانه استاندارد غنی ، کاربران پسوندهای زیادی برای آن نوشته اند. با این حال، استفاده از MVC یکی از ویژگی های متمایز منحصر به فرد در این فریم ورک است.

Angular.JS ترکیبی شگفت انگیز از یک آستانه ورود کم و یک مجموعه ویژگی غنی را فراهم می کند. برای شروع نوشتن برنامه های کوچک روی آن، به چند ساعت وقت آزاد نیاز دارید. با این وجود، مطالعه تمام توانایی های آن و یادگیری استفاده از آن ها ماه ها به طول می انجامد.

Angular.JS از Ajax ، مدیریت ساختار DOM، انیمیشن، الگوها، مسیریابی و سایر ویژگی ها پشتیبانی می کند. فریم ورک قدرتمند و عملکرد غنی آن کاربردهای بیشتری را در برنامه های وب پیدا می کند.

2- Laravel

لاراول یک فریم ورک برنامه نوسی وب با یک ترکیب ساده و ظریف است. این یک راه حل کاملاً پشته برای توسعه دهندگان back-end و front-end است. بسیاری از کارشناسان مستندات خود را تقریباً کامل می دانند.

ویژگی های اصلی فریم ورک:

  • این یک جمع کننده اسکریپت داخلی و SCSS دارد
  • ماژول های لازم به عنوان بسته های ارائه دهنده خدمات متصل می شوند
  • لاراول از یک الگوی قابل توجه Blade استفاده می کند. به کاربران امکان می دهد قسمتی از کد PHP صفحه وب جدا کنند.
  • ذخیره سازی ، کار با ذخیره سازی پرونده ، کار با پایگاه های داده مختلف
  • صف کار ، برنامه ریز کار ، کنسول ، کار با SSH
  • WebSockets برای ایجاد برنامه های تعاملی واقعی پشتیبانی می کند.
  • پشتیبانی چند زبانه: به راحتی هر زبانی را به ترجمه های موجود در بسته لاراول لانگ اضافه کنید.
  • امکانات انعطاف پذیر برای نوشتن REST API.

پیشنهاد می کنم برای آشنایی با بهترین زبان های برنامه نویسی مقاله بهترین نرم افزار برای طراحی سایت را حتما مطالعه کنید. (;

2-Laravel

لاراول به طور مداوم در حال پیشرفت است و با روندهای مدرن همگام است. در یادگیری لاراول ، هرگز از دنیای توسعه وب عقب نخواهید ماند. نکته اصلی این است که روی هر نسخه فریم ورک خاصی تمرکز نکنید بلکه باید با هم پیش برویم.

3- Ruby on Rails

3-Ruby-on-Rails

این یک فریم ورک تمام عیار و چند سطحی است که برای ساخت برنامه های وب با استفاده از پایگاه داده طراحی شده. براساس معماری MVC ساخته شده است. از زمان ظهور، این فریم ورک به سرعت به یکی از قدرتمندترین ابزارهای مورد استفاده برای ایجاد برنامه های وب برای شرکت های نوپا و انواع وب سایت ها تبدیل شده است.

مزیت اصلی فریم ورک Ruby on Rails سرعت توسعه است. در وهله اول ، سرعت توسعه بالا توسط مجموعه گسترده ای از ابزارهای استاندارد RoR آماده استفاده است. مجموعه عظیمی از راه حل های از قبل ایجاد شده در جامعه ، زبان Ruby و کدگذاری ساده تعیین می شود.

استانداردهای افزودن پرونده به یک پروژه ، استانداردهای نوشتن کد در یک پروژه و قوانین کلی برنامه نویسی در Ruby on Rails می توانند هر پروژه را در بیشترین حد ممکن ساختار دهند. با توجه به این رویکرد ، پروژه بسیار خوانا می شود و تازه واردان می توانند به سرعت و بدون تأخیر به هر پروژه ای بپیوندند.

4- ASP.NET MVC

4-ASP.NET-MVC

بستر ASP.NET MVC فریم ورکی است که برای ایجاد وب سایت ها و برنامه های وب با اجرای الگوی MVC طراحی شده است. رمزگذاران این فناوری را به دلیل راحتی ، انعطاف پذیری و کاربرد گسترده آن دوست دارند.

این یک مدل کدگذاری بسیار کارآمد را ارائه می دهد. که به کاربران امکان می دهد معماری کد خالص تری ایجاد کنند. توسعه را از طریق آزمایش فراهم می کنند و از قابلیت توسعه همه جا در ترکیب با تمام مزایای ASP.NET پشتیبانی می کنند. با توجه به همه این ویژگی ها ، مفهوم مسئولیت مشترک اجرا می شود. در نتیجه ، مدیریت کار بر روی اجزای جداگانه آسانتر است. علاوه بر این ، این برنامه به دلیل این ویژگی قابلیت آزمایش بهتر دارد.

 

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. فریم ورک های برتر توسعه وب

برترین ابزار های تست سرعت وبسایت

برترین ابزار های تست سرعت وبسایت

 

1- GTmetrix

از جمله برترین ابزارهای تست سرعت وب سایت ، GTmetrix است. این یک تستر فوق العاده ساده است. شما فقط URL خود را وارد کرده و تجزیه و تحلیل را فشار دهید. نقاط قوت GTmetrix شامل موارد زیر است:

  • استفاده از رابط کلی فوق العاده آسان است. طراحی UX آسان است و اعتماد را جلب می کند.
  • اعداد سرعت صفحه با متن به شما داده می شوند. مثلا زمان کاملاً بارگیری شده شما با متوسط ​​اینترنت 6.7 ثانیه مقایسه می شود. بعضی اوقات خوب است بدانید که نسبت به بقیه اینترنت چگونه کار می کنید.
  • امتیازها بر اساس نوع تقسیم می شوند. به این معنی که اگر شما بیش از حد با توسعه وب آشنایی ندارید. هنوز هم می توانید تعیین کنید که آیا مشکلات از CSS ، Javascript یا محیط سرور ، ناشی می شود.

GTMetrix یک ارتقا سطح Pro را ارائه می دهد. طی این ارتقا سطح دسترسی به تنظیمات صفحه، نظارت و هشدارها را از جمله مزایای دیگر فراهم می کند. اما خود این تست رایگان است و به راحتی می توانید داده ها را بارگیری کنید. GTmetrix همچنین بسیار کاربرپسند است و آن را به یکی از بهترین ابزارهای سرعت صفحه در سال 2019 تبدیل کرده بود.

**رتبه الکسا معیار بسیار مهمی برای کسب وکارها به حساب می آید. درنیتجه بهینه سازی آن نیز از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. به شما پیشنهاد می کنم برای آشنایی بیشتر با رتبه الکسا مقاله رتبه الکسا و روش های بهبود آن را مطالعه نمایید. 

7-ابزار-عالی-و-رایگان-تست-سرعت-سایت-1

2- Google PageSpeed Insights

Google PageSpeed Insights قرار نیست داده ها یا پیشنهادهای زیادی در مورد چگونگی رفع مشکلات ارائه دهد. در واقع، این یک ابزار واقعی تست سرعت صفحه نیست. اما برخی از دلایل وجود دارد که هنوز ارزش بررسی این ابزار ساخته شده توسط گوگل وجود دارد:

  • نتایج گوگل ممکن است بیش از نتایج سایر ابزارها مهم باشد. این به این دلیل است که گوگل در واقع رتبه بندی جستجو را در جایی ایجاد می کند که سعی در جذب آن دارید. اگر یک ابزار گوگل در عملکرد وب سایت شما مشکلی پیدا کرده است. بهتر است این اطلاعات را جدی بگیرید.
  • همچنین استفاده از این ابزار فوق العاده آسان است. فقط URL سایت خود را وارد کنید. چند ثانیه صبر کنید و نتایج حاصل از نسخه موبایل و دسک تاپ وب سایت خود را مشاهده خواهید کرد. همه نتایج به زیبایی کدگذاری شده اند. بنابراین شما تمایل دارید که بلافاصله بفهمید که آیا وب سایت شما عملکرد خوبی دارد یا خیر.

گوگل فقط همه ویژگی هایی که سایر ابزارهای لیست ما دارند را ندارد. اما اگر می خواهید رتبه بالایی در سیستم عامل جستجوی آنها داشته باشید. قطعاً می خواهید نحوه ارزیابی سرعت صفحه شما توسط گوگل را بررسی کنید. در این حالت، اقتدار ابزار سودمندی آن را تحت الشعاع قرار می دهد.

3- Pingdom

در بیشتر موارد ، Pingdom ترکیبی زیبا و ساده از گزینه ها را در اختیار کاربران قرار می دهد. به همین ترتیب، Pingdom مزایای زیر را ارائه می دهد:

  • در پیکربندی فعلی، Pingdom به کاربران اجازه می دهد تا سرعت صفحه وب خود را از هر یک از چهار مکان مختلف آزمایش کنند. به طور کلی ، شما می خواهید نزدیکترین مکان آزمایش را به پایگاه کاربری جغرافیایی وب سایت خود انتخاب کنید.
  • خواندن نتایج با تجزیه و تحلیل بینش عملکرد درجه ای که همچنین لیست خاصی از موضوعات برای حل را ارائه می دهد. به طرز باورنکردنی خوانده می شود.

Pingdom یک فریبنده عمیق تست کننده سرعت صفحه وب است. رابط کاربری آن ساده و آسان برای استفاده است. داده های تولید شده به خوبی سازمان یافته است. به راحتی می توان از جزئیات آن کاسته یا به آنها افزود. Pingdom ابزاری عالی برای ارائه گزارش به مشتری است. در عین حال به توسعه دهنده شما اطلاعات کافی ویژه برای رفع مشکلات را می دهد.

 

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. 7 ابزار عالی و رایگان تست سرعت سایت

کتاب هایی برای پرورش قدرت تفکر

کتاب هایی برای پرورش قدرت تفکر

The-Power-of-Positive-Thinking-(قدرت-مثبت-اندیشی)-نوشته_ی-Norman-Vincent-Peale

1- The Power of Positive Thinking (قدرت مثبت اندیشی) نوشته‌ی Norman Vincent Peale

این کتاب افسانه ای به شما یاد می دهد که با خود مهربان تر باشید. زندگی بدون نگرانی داشته باشید، اعتقادی غیرقابل اعتماد داشته باشید که می توانید هر کاری را که می خواهید انجام دهید و آتش قاطعیت را در قلب خود برافروخت. دکتر پیل تمام ابزارهای لازم برای تغییر شکل زندگی حرفه ای و شخصی شما را فراهم می کند.

2-Curious-(کنجکاو)-نوشته_ی-Ian-Leslie

2- Curious (کنجکاو) نوشته‌ی Ian Leslie

بوسیله این کتاب کنجکاوی طبیعی خود را به وجود آورید تا توانایی تفکر گسترده تر و عمیق تر را ایجاد کنید. فراگیران کنجکاو عمیق هستند و گسترده می شوند. این افراد مجهزهستند به بهترین وجه برای فعالیت های چالش برانگیز از نظر دانش غنی از دانش که در صنایعی مانند مالی یا مهندسی نرم افزار مورد نیاز است.

آنها همچنین بیشترین خلاقیت را دارند. ارتباطات بین زمینه های مختلف، از نوعی که منجر به ایده های جدید می شود و مواردی که برای کار در تیم های چند رشته ای مناسب ترند. در نتیجه، آن ها کسانی هستند که شغل آن ها توسط ماشین های هوشمند کم است. کامپیوترها هوشمند هستند. اما هیچ رایانه ای هرچند پیچیده باشد. اما هنوز نمی تواند کنجکاو باشد.

3-Positivity(مثبت-بودن)-نوشته-ی-Barbara-L

 

3- Positivity(مثبت بودن) نوشته ی Barbara L. Fredrickson

تحقیقات پیشگام نشان می دهد که چگونه می توان از قدرت پنهان احساسات مثبت پذیرفت ، بر منفی غلبه کرد و رشد کرد.

در این کتاب باربارا ال. فردریکسون نشان می دهد که هر فرد منبع مثبت خود را دارد. در این کتاب ، او به شما نشان می دهد که چگونه می توانید آن منبع را کشف کرده و از آن نهایت استفاده را ببرید. او ادعا می کند که مثبت بودن راز روابط سالم در زندگی شخصی و محل کار شما است. همچنین درمانی برای افسردگی است و می تواند زندگی واقعاً شادتری به شما بدهد.

4-Before-Happiness-نوشته-ی-Shawn-Achor

4- Before Happiness نوشته ی Shawn Achor

با این کتاب می آموزید که چگونه ایجاد یک واقعیت مثبت ابتدا سطح خوشبختی و موفقیت شما را افزایش می دهد.

شاون آکور در Before Happiness نوع جدیدی از انرژی را معرفی می کند. که نمی توان آن را خاموش یا نابود کرد، “مثبت بودن”. قبل از اینکه احساس خوشبختی کنید یا موفقیت در زندگی را تجربه کنید. باید کار روی این دو را شروع کنید. برای انجام این کار، شما باید تصور خود را از جهان تغییر دهید و باور کنید آنچه را که آرزو می کنید، از آنچه تصور می کنید به شما نزدیک تر است. آکور رهنمودهایی را ارائه می دهد که دقیقاً آن کار را انجام می دهد.

5-A-Complaint-Free-World(جهانی-بدون-شکایت)-نوشته-ی-Will-Bowen

5- A Complaint Free World(جهانی بدون شکایت) نوشته ی Will Bowen

آنچه که شما می خواهید در یک دنیای بدون شکایات پیدا کنید زندگی شما و حتی زندگی اطرافیان را تغییر می دهد. بوون حقیقت شکایت و اینکه چقدر از انرژی شما خارج می شود را فاش می کند. او همچنین به شما نشان می دهد که چگونه می توانید مغز خود را برای ترک این عادت ناخودآگاه سیم پیچ کنید!

می خوانید که چگونه شکایت را متوقف کرده و لذت زندگی که همیشه می خواستید را شروع کنیم.

6-The-Energy-Bus-نوشته-ی-Jon-Gordon-&-Kenneth-H

6- The Energy Bus نوشته ی Jon Gordon & Kenneth H. Blanchard

پس از مطالعه این کتاب با 10 قانون برای تأمین انرژی در زندگی ، کار و تیم خود با انرژی مثبت آشنا می شوید.

جان گوردون شما را به اتوبوس سواری فراموش نشدنی سوق خواهد داد که زندگی شما را متحول خواهد کرد. او 10 اصولی را ارائه می دهد که می تواند نگرش شما را به روشی خوش بینانه و استراتژیک تغییر دهد – نوعی نگرش که موفقیت را تضمین می کند. این کتاب به شما کمک می کند تا تمام مشکلاتی که در محل کار ، خانه و حتی سرتان روبرو هستید را برطرف کنید!

7-Learned-Optimism-نوشته-ی-Martin-E.P

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. 12 کتاب برای تقویت قدرت تفکر