طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

چگونه URL را بهنیه سازی کنیم؟

چگونه URL را بهنیه سازی کنیم؟

1- استفاده از یک دامنه و زیر دامنه

اولین روش از 11 روش بهینه سازی URLها استفاده از یک دامنه و زیر دامنه می باشد. با استناد به شواهد و مثال هایی که افراد می توانند محتوای خود را از زیر دامنه به زیرپوشه منتقل کنند و نتایج بهبود یافته را مشاهده کنند. یا بدتر ، انتقال محتوا به یک زیر دامنه و از دست دادن ترافیک را بررسی کنید. بحث در این مورد دشوار است. به نظر می رسد که موتورهای جستجو برای ارزیابی اینکه محتوا باید توانایی رتبه بندی دامنه اصلی خود را به ارمغان بیاورد. از هرگونه ابتکار عمل استفاده می کنند. به نظر می رسد که در انتقال مداوم به زیر دامنه ها مشکلی دارد.

این بدان معنا نیست که نمی تواند کارساز باشد. اگر یک زیر دامنه تنها راه ایجاد وبلاگ یا تولید محتوای مورد نیاز شما باشد، بهتر از هیچ چیز است. اما وبلاگ شما به مراتب بیشتر می تواند در رتبه بندی عملکرد خوبی داشته باشد. اگر همه در یک دامنه فرعی و ریشه باشد. به بقیه محتوای سایت شما نیز کمک می کند تا عملکرد خوبی داشته باشد.

2- استفاده از کلمات کلیدی در URL

همچنان استفاده از کلمات کلیدی در URL کار بسیار خوبی است. همچنین این استفاده از کلمات کلیدی مورد نظر برای شما در رتبه بندی URL ها یک ایده محکم است. این موضوع به دلایل مختلفی درست است.

  1. کلمات کلیدی در URL به کسانی که آدرس URL شما را در شبکه های اجتماع ، از طریق ایمیل یا هنگام قرار گرفتن در یک لینک برای کلیک کردن بر روی آنچه که می خواستند و انتظار دارند، نشان می دهد.
  2. URL ها به طور منظم کپی و پیست می شوند. در صورت عدم استفاده از متن انکرتکس در لین ، URL به عنوان انکرتکس که هنوز هم ورودی قدرتمندی برای رتبه بندی است، عمل می کند .
  3. در نهایت، کلمات کلیدی در URL در نتایج جستجو نشان داده می شوند. تحقیقات نشان داده است که URL یکی از برجسته ترین عناصری است که جستجوگران هنگام انتخاب کدام سایت کلیک می کنند.

مهم است که تحقیقات کلمات کلیدی شما کاملاً آگاهانه باشد ، خصوصاً اگر در URL شما استفاده شده باشد.

3- تا حد امکان از خوانایی بالایی بر خوردار باشد.

جای تعجب نیست که هر چه URL برای انسان آسان تر باشد. برای موتورهای جستجو نیز بهتر است. دسترسی همیشه بخشی از SEO بوده است. اما هرگز بیشتر از امروز که موتورها می توانند از سیگنال های داده پیشرفته کاربر و استفاده برای استفاده از افراد در مقابل استفاده کنند. خوانایی می تواند یک موضوع ذهنی باشد.

لازمه این نیست که هر جنبه از URL باید کاملاً تمیز و کامل باشد. بلکه حداقل می تواند به راحتی قابل فهم باشد. امیدوارم برای افرادی که به دنبال محتوای آن هستند جذاب باشد.

برای آشنایی با پایگاه های داده پیشنهاد می کنم مقاله معرفی بهترین پایگاه های داده را مطالعه کنید. 

تا-حد-امکان-از-خوانایی-بالایی-بر-خوردار-باشد.

4- در صورت امکان حذف پارامترهای پویا

اگر می توانستید از پارامترهای URL جلوگیری کنید، این کار را انجام دهید. اگر بیش از دو پارامتر در URL دارید. احتمالاً ارزش دارد که یک سرمایه گذاری جدی انجام دهید تا آن ها را به صورت متن ثابت، خواندنی بازنویسی کنید.

اکثر سیستم عامل های CMS در طی سال های گذشته باهوش شده اند اما هنوز چند عقب مانده باقی مانده است. برای کمک به این فرآیند، ابزارهایی مانند mod_rewrite و ISAPI rewrite یا MS ‘URL Rewrite Module (برای IIS) را بررسی کنید.

برخی از پارامترهای پویا برای ردیابی کلیک ها استفاده می شوند. مانند پارامترهایی که توسط برنامه های محبوب اشتراک اجتماعی مانند Buffer درج شده اند. به طور کلی، این ها مشکل بزرگی ایجاد نمی کنند. اما ممکن است URL های طولانی تا حدی حس ناخوشایند برای کاربر ایجاد کنند. از قضاوت خود در مورد اینکه مزایای پارامتر ردیابی بیشتر از منفی ها است استفاده کنید.

 

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایی. 11 روش بهینه سازی URLها

تعریف اقتصاد دیجیتال

تعریف اقتصاد دیجیتال

اقتصاد دیجیتال به عنوان اقتصادی تعریف می شود که بر فناوری های دیجیتال تمرکز دارد. یعنی مبتنی بر فناوری های دیجیتال و محاسبات است. این اساساً کلیه فعالیت های تجاری، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و… را که توسط وب و سایر فن آوری های ارتباطات دیجیتال پشتیبانی می شوند، پوشش می دهد.

این اصطلاح برای اولین بار در کتاب اقتصاد دیجیتالی: نوید و خطر در عصر هوش شبکه ای در 1995 ارائه شد. سه مولفه اصلی این اقتصاد وجود دارد ، یعنی

  • تجارت الکترونیکی
  • زیرساخت های تجارت الکترونیکی
  • تجارت الکترونیک

در 15 سال گذشته، ما شاهد رشد فوق العاده سیستم عامل های دیجیتال و تأثیر آنها بر زندگی ما بوده ایم. اکنون مصرف کنندگان تحت تأثیر چیزهایی هستند که در شبکه های اجتماعی (فیس بوک ، توییتر ، اینستاگرام) و… وب سایت های معروف (یوتیوب و…) مشاهده می کنند.

بنابراین این اقتصاد راهی برای بهره برداری از این فرصت است. اکنون این برنامه در هر جنبه از زندگی کاربر – مراقبت های بهداشتی ، آموزشی ، بانکی ، سرگرمی و غیره ادغام شده است.

اهمیت اقتصاد دیجیتال

اگرچه برخی از سازمان ها و افراد از فناوری ها برای اجرای ساده وظایف موجود در رایانه استفاده می کنند. اما اقتصاد دیجیتال پیشرفته تر از آن است. صرفاً استفاده از رایانه برای انجام کارهایی که بصورت دستی یا دستگاه های آنالوگ انجام می شود ، نیست.

در عوض، اقتصاد دیجیتال فرصت و نیاز سازمان ها و افراد برای استفاده از فن آوری ها را برای اجرای آن وظایف بهتر ، سریعتر و اغلب متفاوت از قبل برجسته می کند.

علاوه بر این، این اصطلاح بیانگر توانایی استفاده از فناوری ها برای اجرای وظایف و انجام فعالیت هایی است که در گذشته امکان پذیر نبوده است. چنین فرصت هایی برای نهادهای موجود برای انجام کارهای بهتر، انجام کارهای بیشتر، انجام کارهای متفاوت و انجام کارهای جدید در مفهوم مربوط به تحول دیجیتال لحاظ شده است.

پیشنهاد می کنم برای آشنایی با تحول دیجیتال و ایجاد اکوسیستم دیجیتال  مقاله اکوسیستم دیجیتال چیست؟ را مطالعه کنید. 

فواید-اقتصاد-دیجیتال

فواید اقتصاد دیجیتال

اقتصاد دیجیتال باعث ایجاد بسیاری از روندهای جدید و ایده های نوپا شده است. تقریباً همه بزرگترین شرکتهای جهان (گوگل ، اپل ، مایکروسافت ، آمازون) از دنیای دیجیتال هستند.

1- ارتقا استفاده از اینترنت

اگر به اینترنت فکر کنید، بیشتر کارهای روزانه شما امروز می تواند در اینترنت انجام شود. رشد گسترده فناوری و اینترنت که از ایالات متحده آمریکا آغاز شده است اکنون به یک شبکه جهانی تبدیل شده است. بنابراین افزایش چشمگیری در سرمایه گذاری برای همه موارد مرتبط وجود دارد. سخت افزار ، تحقیقات فناوری ، نرم افزار ، خدمات ، ارتباطات دیجیتال و غیره. و بنابراین این اقتصاد اطمینان حاصل کرده است که اینترنت برای ماندن در اینجا است و همچنین مشاغل تحت وب.

2- افزایش تجارت الکترونیکی

مشاغلی که در دهه گذشته اینترنت را تطبیق داده . از آن استفاده کردند و از تجارت آنلاین استقبال کردند. شکوفا شده اند. اقتصاد دیجیتال بخش تجارت الکترونیکی را به سمت بیش از حد سوق داده است. نه تنها فروش مستقیم بلکه خرید ، توزیع ، بازاریابی ، ایجاد ، فروش همه به دلیل اقتصاد دیجیتال آسان شده است.

3- کالاها و خدمات دیجیتال

دیگر دوره های DVD Movie و Music CD یا ضبط ها گذشته است. اکنون ، این کالاها به صورت دیجیتال در دسترس ما هستند. دیگر نیازی به هیچ محصول ملموسی نیست. این مورد در مورد خدماتی مانند بانکداری ، بیمه و غیره نیز صادق است. اگر می توانید هر معامله را بصورت آنلاین انجام دهید نیازی به مراجعه به بانک خود نیست. بنابراین کالاها و خدمات خاصی در این اقتصاد دیجیتالی کاملاً دیجیتالی شده است.

 

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. اقتصاد دیجیتال چیست؟

هوش تجاری چیست؟

هوش تجاری چیست؟

ابتدا باید هوش تجاری و نحوه کاربرد آن در ابتکارات استراتژیک کسب و کار خود را درک کنیم. اصطلاح هوش تجاری (business intelligence) به فن آوری ها، برنامه ها، استراتژی ها و روش هایی گفته می شود که برای جمع آوری، تحلیل، تلفیق و ارائه اطلاعات مربوط به تجارت استفاده می شود.

هدف کل هوش تجاری پشتیبانی و تسهیل تصمیمات بهتر تجاری است. Business Intelligence به سازمان ها امکان دسترسی به اطلاعاتی را می دهد که برای موفقیت در زمینه های مختلف از جمله فروش، امور مالی، بازاریابی و بسیاری از مناطق و بخش های دیگر حیاتی است.

با استفاده موثر از BI، کسب و کار شما با افزایش داده های عملی توانمند می شود. دیدگاه های خوبی در مورد روند صنعت فراهم می کند. مدل تصمیم گیری با استراتژی بیشتری را تسهیل می کند. برای نشان دادن BI در عمل، در ادامه چند نمونه خاص دپارتمان از بینش و مزایای حاصل از تصویب و کاربرد آن آورده شده است:

منابع انسانی:

منابع انسانی می تواند با استفاده از تجزیه و تحلیل بهره وری کارکنان، ردیابی جبران خسارت و حقوق و دستمزد و بینش رضایت کارکنان، از پیاده سازی هوش تجاری بهره مند شود.

امور مالی:

هوش تجاری می تواند با ارائه بینشی ارزشمند و عمیق در مورد داده های مالی، به بخش های مالی کمک کند. استفاده از BI همچنین می تواند به ردیابی بودجه های سه ماهه و سالانه، شناسایی مناطق مشکل احتمالی قبل از ایجاد هرگونه تأثیر منفی و بهبود سلامت کلی سازمانی و ثبات مالی کمک کند.

فروش:

Business Intelligence با ارائه تجسماتی از چرخه فروش، تجزیه و تحلیل عمیق نرخ تبدیل و همچنین تجزیه و تحلیل درآمد کل، می تواند به نیروی فروش شرکت شما کمک کند. BI می تواند به تیم فروش شما کمک کند تا کار کند. همچنین نقاط خرابی را که می تواند منجر به بهبود چشمگیر عملکرد فروش شود، شناسایی کند.

بازاریابی:

BI به بخش بازاریابی یک روش مناسب برای مشاهده همه مبارزات فعلی و گذشته، عملکرد و روند آن کمپین ها، تجزیه و تحلیل هزینه و بازده سرمایه گذاری، تجزیه و تحلیل ترافیک سایت و همچنین بسیاری از موارد ارائه می دهد.

رهبری اجرایی:

هوش تجاری سادگی، به سازمان ها این امکان را می دهد تا با بهبود کارایی و بهره وری، بهبود فروش و آشکار کردن فرصت های بهبود مستمر، هزینه ها را کاهش دهند. هوش تجاری به اعضای رهبری اجرایی اجازه می دهد. با از بین بردن مناطق خاکستری و از بین بردن نیاز به انجام بازی حدس در مورد نحوه عملکرد شرکت، نبض سازمان را با سهولت بیشتری اندازه گیری کنند.


جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. هوش تجاری چیست؟ و اهمیت آن

چطور میزان تعامل خود را در اینستاگرام افزایش دهیم؟

چطور میزان تعامل خود را در اینستاگرام افزایش دهیم؟

1- کشف بهترین زمان آپلود پست

با ارسال پست در زمان اشتباه یا فقط به طور منظم به اندازه کافی تعامل پیج اینستاگرام خود را محدود می کنید. در حالی که تعداد زیادی روش برای افزایش تعامل در اینستاگرام وجود دارد، ارسال پست در هنگام فعالیت بیشتر مخاطبان یک برد سریع است.

الگوریتم اینستاگرام پست هایی را دوست دارد که در مدت زمان کوتاهی تعامل زیادی ایجاد می کنند. اغلب آن پست را در بالای مطالب دنبال کنندگان شما قرار می دهد.

برای تشویق این موضوع، مدتی را صرف نظارت و ردیابی تجزیه و تحلیل اینستاگرام خود کنید تا یاد بگیرید چه زمانی بهترین زمان ارسال برای مخاطبان شما است.

هر پیج اینستاگرامی از دنبال کنندگان منحصر به فرد در مناطق زمانی مختلف تشکیل شده است. بنابراین ایده خوبی است که بهترین زمان شخصی خود را برای ارسال در اینستاگرام پیدا کنید. با این روش می توانید به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید، تعامل را افزایش داده و برند خود را رشد دهید.

پیشنهاد می کنم جهت آشنایی با الگوریتم های اینستاگرام یک سری به مطلب الگوریتم ۲۰۲۱ اینستاگرام بزنید. 

تولید-محتوای-های-جذاب-و-کاربردی-برای-ذخیره-سازی

2- آزمایش و تحلیل انواع محتوای جدید

برخی از بهترین طرح های محتوایی در اینستاگرام ناشی از آزمایش است. آزمایش فرم های جدید محتوا می تواند در اینستاگرام ترسناک باشد. خصوصاً اگر درگیر استراتژی محتوای فعلی خود هستید و فکر می کنید عملکرد خوبی دارید.

اما آزمایش و خطا محتوا راهکاری برای جلوتر بودن از منحنی رشد و داشتن استراتژی قوی تر است.

در ادامه چند ایده وجود دارد که می توانید برای پیج خود امتحان کنید:

  1. انواع جدید مطالب را آزمایش کنید. الگوهای رفتاری، نقل قول، محتوای تولید شده توسط کاربر، مینی اینفوگرافیک یا حتی یک فیلم به سبک سلفی می تواند در پست ها یا استوری های شما عالی باشد.
  2. با انواع ویدئوها مانند استوری های اینستاگرام و IGTV آزمایش کنید. برخی از برندها با محتوای بلند فرم در IGTV به خوبی کار می کنند. در حالی که برخی دیگر همچنان از کلیپ های کوتاه پشتیبانی می کنند. چیزی خارج از هنجار خود را امتحان کنید.
  3. سبک های مختلف استوری را آزمایش کنید و ببینید آیا آنها باعث بهبود تعامل شما می شوند.

وقتی انواع مختلف محتوا را آزمایش می کنید، فراموش نکنید که مرتباً تجزیه و تحلیل خود را بررسی کنید.

با استفاده از اینستاگرام آنالیتیکس، می توانید عملکرد پست های خود را در طول زمان و در چندین معیار مانند کامنت ها، لایک ها و میزان تعامل مشاهده کنید. به علاوه ، شما همچنین می توانید تجزیه و تحلیل استوری های خود را دریافت کنید و محتوای 3 ماهه را دنبال کنید.

3- تولید بیشتر محتوای ویدیویی

یکی از 9 روش افزایش تعامل در اینستاگرام که بسیار می تواند به کمک شما در افزایش نرخ تعامل بیاید تولید محتوا های ویدیویی می باشد. 2020 سال بزرگی برای ویدیوی اینستاگرام بود. به خصوص با معرفی Instagram Reels و اینکه هیچ نشانه ای از کند شدن سرعت در سال 2021 نشان نمی دهد. با اشتراک گذاری محتوای ویدیویی بیشتر در استراتژی محتوای خود، تقریباً تضمین می کنید که تعامل در پیج اینستاگرام خود را افزایش دهید.

4- تولید محتوای های جذاب و کاربردی برای ذخیره سازی

نظرات، اشتراک ها و ذخیره های اینستاگرام بیش از هر زمان دیگری مهم هستند. یکی از بهترین راه ها برای بهبود تعامل شما ، ایجاد محتوای بیشتر است که مخاطبان شما را ترغیب می کند تا آن پست شما را ذخیره کنند.

محتوای قابل ذخیره هر چیزی است که می دانید مخاطب شما می خواهد بعداً دوباره بازدید کند. استفاده از پست های آلبومی برای به اشتراک گذاشتن نکات و اطلاعات ارزشمند می تواند موجب صرفه جویی بیشتری شود. زیرا مخاطبان شما وقتی می خواهند طبق این نکته ها عمل کنند می توانند به پست مراجعه کنند.

هنگامی که برای محتوای خود ایده های قابل ذخیره سازی را ایجاد می کنید. به آنچه برای مخاطبان شما مهم است و چه چیزی برای آنها ارزش پیدا می کند، فکر کنید. این می تواند از اینفوگرافیک گرفته تا میم ها یا نقل قول های خنده دار باشد که می دانید طنین انداز خواهد شد.

جهت مطالعه ادامه این مطلب می توانید بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. 9 روش افزایش تعامل در اینستاگرام

معرفی پایگاه های داده

معرفی پایگاه های داده

1- Oracle RDMS

اوراکل کار خود را در سال 1979 به عنوان اولین سیستم مدیریت پایگاه داده رابطه ای (RDBMS) موجود در بازار آغاز کرد. نام اوراکل مترادف با سیستم های پایگاه داده سازمانی، تحویل داده نشکن و رقابت شدید شرکت های بزرگ از مدیر عامل شرکت لری الیسون است. راه حل های قدرتمند اما پیچیده پایگاه داده است.
نسخه فعلی RDBMS Oracl Oracle 19c است. که در فوریه 2019 آغاز به کار کرد. “c” مخفف cloud است. بازتاب دهنده کار اوراکل در توسعه RDBMS شرکت خود می باشد. در صورت نیاز از طریق مالکیت چندگانه اوراکل قابلیت های پردازش داده های معماری و حافظه ای شرکت ها را قادر به ادغام و مدیریت پایگاه داده به عنوان سرویس های ابری می کند.

اوراکل 19c نسخه 12.2.0.2 Oracle Database 18c را دنبال می کند. که به عنوان یکی از اولین نسخه های پایگاه داده اوراکل است. به صورت نسخه سالانه به روز می شود.

Oracle Database 19c انواع مختلف نحوها و بهبود عملکرد را در سه زمینه اصلی تمرکز از بانک اطلاعات اوراکل 18c: چند کاره بودن، پایگاه داده در حافظه و نقسیم کردن پایگاه داده اوراکل ارائه می دهد. جدیدترین نسخه نیز به عنوان آخرین نسخه پشتیبانی طولانی مدت ارائه می شود.

2- Microsoft SQL Server

آنچه در مورد مایکروسافت ممکن است بگویید، این است که SQL Server به ماکروسافت کمک کرد. اما سودآوری آن بیش از سایر شرکت های فناوری است . . مطمئناً سیستم عامل دسک تاپ مایکروسافت همه جا است. اما اگر یک سرور مبتنی بر ویندوز مایکروسافت اجرا می کنید. به احتمال زیاد SQL Server را روی آن اجرا می کنید.

سهولت استفاده، در دسترس بودن و یکپارچه سازی سیستم عامل ویندوز SQL Server، این امر را برای شرکت هایی که محصولات مایکروسافت را برای شرکت های خود انتخاب می کنند آسان می کند. مایکروسافت آخرین نسخه SQL Server 2019 را به عنوان بستری برای پایگاه داده های داخلی و ابری و راه حل های هوش تجاری تبلیغ می کند.

مایکروسافت همچنین SQL Server 2019 را برای کمک به شرکت ها در ساخت برنامه های مهم مأموریت دارای فناوری امنیتی با حافظه بالا در OLTP، انبارداری داده ها، هوش تجاری و تجزیه و تحلیل کمک می کند.

مایکروسافت SQL Server 2017 را با نام رمز SQL Server vNext همراه با پشتیبانی از لینوکس راه اندازی کرد. نسخه اصلی بعدی، SQL Server 2019، در حال آزمایش عمومی پیش نمایش است.

مایکروسافت نسخه پیش نمایش اولیه SQL Server 2019 را در نوامبر 2019 معرفی کرد. با تبلیغ عملکرد بهبود یافته نسخه جدید، توانایی ادغام بی نظیر حجم فزاینده داده های شرکت، امنیت بیشتر و…

3- ناک (Knack)

Knack در سال 2010 تاسیس شد. یکی از شرکت های جوان در این لیست است اما قبلاً توانسته است نام خود را در بازار نرم افزار پایگاه داده ایجاد کند. تمایز تمرکز شرکت بر روی شخصی سازی و تجربه کاربر است. نه فقط ذخیره سازی و مدیریت پایگاه داده. این شرکت محصول خود را نرم افزار پایگاه داده آنلاین آسان شده توصیف می کند. ناک توسط شرکت ها در هر اندازه ای مورد استفاده قرار می گیرد. از مشاغل کوچک تا بزرگ گسترش می یابد.

Knack مجموعه ای از ابزارها را برای ساخت پایگاه داده ها و برنامه های آنلاین ارائه می دهد. شرکت ها می توانند متناسب با نیازهای منحصر به فرد خود تهیه کنند. هنگام ساختن برنامه های پایگاه داده، کاربران می توانند زمینه های داده را برای گرفتن انتخاب کنند. می توانند نقاط داده مربوط را به یکدیگر متصل کنند. آن ها همچنین می توانند رابط های سفارشی بسازند بنابراین مهم ترین داده ها رو به جلو هستند. سپس می توان این اطلاعات را از طریق نمایش های گرافیکی با استفاده از انواع نمودارها و جداول محوری به تصویر کشید.

این نرم افزار همچنین شامل ویژگی هایی مانند اعلان ها، یادآوری ها، شاخص های وضعیت، تأییدیه ها و کارهای برنامه ریزی شده است. بنابراین تیم ها می توانند به راحتی و به طور کارآمد داده ها را به اشتراک بگذارند و همکاری کنند. برای کاربرانی که حتی به شخصی سازی بیشتر علاقه مند هستند. ناک یک API باز ارائه می دهد و از Javascript و CSS پشتیبانی می کند.

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. معرفی بهترین پایگاه های داده