در حالی که بهروزرسانیهای مهم کمتر اتفاق میافتد. تخمین زده میشود که گوگل هر سال حدود 500 تا 600 بار تغییرات کوچکی در الگوریتم ایجاد میکند. اکثر تغییرات تاثیر عمده ای بر نحوه رتبه بندی سایت های تجارت الکترونیک B2B ندارند. بهروزرسانیهای اصلی کمتر میتوانند چشمانداز بهینهسازی موتورهای جستجو را کاملا تغییر دهند.
ردیابی تغییرات کوچکتر دشوار است. اما میتوانید با نظارت دقیق بر ترافیک سایت و بررسی میزان رتبهبندی سایت شما برای کلمات کلیدی هدف، ایدهای در مورد اینکه چگونه ممکن است بر ترافیک سایت شما تاثیر بگذارند، دریافت کنید. همچنین میتوانید سایت گوگل و حسابهای رسانههای اجتماعی را برای اطلاعیههای مربوط به تغییرات بررسی کنید. ممکن است بخواهید یک یا چند وب سایت سئو را دنبال کنید که تغییرات الگوریتم ها را ردیابی و گزارش می کنند.
گوگل در طول این سال ها تغییرات عمده زیادی در الگوریتم خود ایجاد کرده است. این تغییرات هم برای ایجاد نتایج جستجو بهتر برای کاربران و هم برای جلوگیری از بازی کردن سیستم توسط صاحبان سایت انجام شده است.
آخرین بروزرسانی در دسامبر 2021 منتشر شد. این بهروزرسانی شامل نحوه رتبهبندی صفحات بررسی محصول توسط موتور جستجو بود. این دومین تغییر در رتبه بندی بررسی محصول در سال 2021 بود که اولین تغییر در آوریل رخ داد. گوگل اعلام کرد که این تغییرات بر اساس بازخورد کاربران در مورد آنچه که بررسی ها را مفید و قابل اعتماد می کند، بوده است. این بروز رسانی شامل دو بهترین روش جدید برای بررسی محصول است:
همچنین در دسامبر سال 2021، گوگل تغییرات عمده ای در طراحی استوری های برتر خود ایجاد کرد. این تغییر این بخش را به دو ستون در سایت های دسکتاپ تقسیم کرد که به میزان قابل توجهی میزان صفحه نتایج را که توسط این ویژگی اشغال می شود افزایش داد.
گوگل معمولا جزئیات زیادی در مورد آنچه در این بهروزرسانیهای اصلی وجود دارد ارائه نمیکند. این شرکت کاربران را به صفحه بهروزرسانیهای اصلی خود ارجاع داد که آخرین بار در آگوست 2019 بهروزرسانی شد. توصیههای کلی در مورد اینکه اگر متوجه رتبهبندی صفحاتتان بعد از بهروزرسانی اصلی شدید، چه کاری انجام دهید، ارائه میکند.
گوگل بروزرسانیای را منتشر کرد که هدف آن محدود کردن اسپمها بود. این شرکت جزئیات خاصی را ارائه نکرد. در عوض کاربران را به دستورالعملهای عمومی وبمستر ارجاع داد. اخرین آپدیت در این مورد به نوامبر 2011 برمی گردد.
این بهروزرسانی نحوه نمایش عناوین صفحات توسط گوگل را تغییر داد. قبل از این به روز رسانی، نحوه نمایش عناوین گاهی اوقات به عبارت جستجو بستگی داشت. با سیستم جدید، عناوین دیگر نباید بر اساس پرس و جو تغییر کنند. سیستم گوگل عنوانی را فقط بر اساس کدهایی که مالک سایت در زبان نشانه گذاری فرامتن کد می کند، نمایش نمی دهد.
درعوض، متنی را که کاربران در اولین باز کردن صفحه مشاهده می کنند نیز در نظر می گیرد. این شامل عنوان اصلی نشان داده شده در صفحه، محتوا موجود درو سایر تگهای سرصفحه و محتوای برجسته در صفحه است. گوگل توضیح می دهد که فقط از تگ عنوان HTML ارائه شده توسط سازنده صفحه استفاده نمی کند. زیرا این تگ ها همیشه صفحات را به خوبی توصیف نمی کنند. هدف اعلام شده آن ها از این تغییر ایجاد عناوین در دسترس و خواندنی تر برای کاربران بود.
در اعلامیه گوگل توصیه شده است که این شرکت ممکن است اقداماتی را برای جلوگیری از تاثیرگذاری لینک های افیلیت بر نتایج جستجو انجام دهد. زمانی که سایت هایی را که به درستی واجد شرایط لینک های افیلیت نیستند را شناسایی کند. همچنین توصیه کرد که ممکن است اقداماتی علیه سایتهایی که از پستهای حمایتشده یا مهمان استفاده میکنند، انجام شود.
در این اطلاعیه ادعا شده بود که بهروزرسانی جدید لینک اسپم، الگوریتم را در شناسایی و از بین بردن لینک اسپم بهتر میکند. سایت هایی که برای ارسال لینک اسپم پرچم گذاری شده اند، در نتیجه تغییراتی را در رتبه بندی جستجو مشاهده می کنند.