طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

گوگل چند بار الگوریتم را به روز می کند؟

گوگل چند بار الگوریتم را به روز می کند؟

در حالی که به‌روزرسانی‌های مهم کمتر اتفاق می‌افتد. تخمین زده می‌شود که گوگل هر سال حدود 500 تا 600 بار تغییرات کوچکی در الگوریتم ایجاد می‌کند. اکثر تغییرات تاثیر عمده ای بر نحوه رتبه بندی سایت های تجارت الکترونیک B2B ندارند. به‌روزرسانی‌های اصلی کمتر می‌توانند چشم‌انداز بهینه‌سازی موتورهای جستجو را کاملا تغییر دهند.

نحوه اطلاع از تغییرات

ردیابی تغییرات کوچک‌تر دشوار است. اما می‌توانید با نظارت دقیق بر ترافیک سایت و بررسی میزان رتبه‌بندی سایت شما برای کلمات کلیدی هدف، ایده‌ای در مورد اینکه چگونه ممکن است بر ترافیک سایت شما تاثیر بگذارند، دریافت کنید. همچنین می‌توانید سایت گوگل و حساب‌های رسانه‌های اجتماعی را برای اطلاعیه‌های مربوط به تغییرات بررسی کنید. ممکن است بخواهید یک یا چند وب سایت سئو را دنبال کنید که تغییرات الگوریتم ها را ردیابی و گزارش می کنند.

هنگامی که مردم علاقه مند به خرید محصول یا خدمات هستند. معمولا اولین کاری که انجام می دهند تحقیق است. اینجاست که باید به اهمیت سئو در توسعه وب سایت خود پی ببرید. پیشنهاد می کنم در این جهت مقاله اهمیت سئو در توسعه وب را از دست ندید.

نحوه-اطلاع-از-تغییرات

تغییرات عمده ایجاد شده

گوگل در طول این سال ها تغییرات عمده زیادی در الگوریتم خود ایجاد کرده است. این تغییرات هم برای ایجاد نتایج جستجو بهتر برای کاربران و هم برای جلوگیری از بازی کردن سیستم توسط صاحبان سایت انجام شده است.

1- بروز رسانی نظرات محصول در دسامبر 2021

آخرین بروزرسانی در دسامبر 2021 منتشر شد. این به‌روزرسانی شامل نحوه رتبه‌بندی صفحات بررسی محصول توسط موتور جستجو بود. این دومین تغییر در رتبه بندی بررسی محصول در سال 2021 بود که اولین تغییر در آوریل رخ داد. گوگل اعلام کرد که این تغییرات بر اساس بازخورد کاربران در مورد آنچه که بررسی ها را مفید و قابل اعتماد می کند، بوده است. این بروز رسانی شامل دو بهترین روش جدید برای بررسی محصول است:

  1. صوتی، تصویری یا لینک هایی به تجربه خود از محصول را به عنوان مدرکی که از تخصص شما و صحت نظر شما پشتیبانی می کند، وارد کنید.
  2. لینک هایی را به بیش از یک فروشنده ارائه دهید تا خوانندگان بتوانند از فروشنده مورد نظر خود خرید کنند.

2- طراحی مجدد استوری های برتر در دسامبر 2021

همچنین در دسامبر سال 2021، گوگل تغییرات عمده ای در طراحی استوری های برتر خود ایجاد کرد. این تغییر این بخش را به دو ستون در سایت های دسکتاپ تقسیم کرد که به میزان قابل توجهی میزان صفحه نتایج را که توسط این ویژگی اشغال می شود افزایش داد.

3- بروزرسانی هسته نوامبر 2021

گوگل معمولا جزئیات زیادی در مورد آنچه در این به‌روزرسانی‌های اصلی وجود دارد ارائه نمی‌کند. این شرکت کاربران را به صفحه به‌روزرسانی‌های اصلی خود ارجاع داد که آخرین بار در آگوست 2019 به‌روزرسانی شد. توصیه‌های کلی در مورد اینکه اگر متوجه رتبه‌بندی صفحاتتان بعد از به‌روزرسانی اصلی شدید، چه کاری انجام دهید، ارائه می‌کند.

4- بروزرسانی اسپم نوامبر 2021

گوگل بروزرسانی‌ای را منتشر کرد که هدف آن محدود کردن اسپم‌ها بود. این شرکت جزئیات خاصی را ارائه نکرد. در عوض کاربران را به دستورالعمل‌های عمومی وب‌مستر ارجاع داد. اخرین آپدیت در این مورد به نوامبر 2011 برمی گردد.

5- بازنویسی عنوان صفحه در آگوست 2021

این به‌روزرسانی نحوه نمایش عناوین صفحات توسط گوگل را تغییر داد. قبل از این به روز رسانی، نحوه نمایش عناوین گاهی اوقات به عبارت جستجو بستگی داشت. با سیستم جدید، عناوین دیگر نباید بر اساس پرس و جو تغییر کنند. سیستم گوگل عنوانی را فقط بر اساس کدهایی که مالک سایت در زبان نشانه گذاری فرامتن کد می کند، نمایش نمی دهد.

درعوض، متنی را که کاربران در اولین باز کردن صفحه مشاهده می کنند نیز در نظر می گیرد. این شامل عنوان اصلی نشان داده شده در صفحه، محتوا موجود درو سایر تگ‌های سرصفحه و محتوای برجسته در صفحه است. گوگل توضیح می دهد که فقط از تگ عنوان HTML ارائه شده توسط سازنده صفحه استفاده نمی کند. زیرا این تگ ها همیشه صفحات را به خوبی توصیف نمی کنند. هدف اعلام شده آن ها از این تغییر ایجاد عناوین در دسترس و خواندنی تر برای کاربران بود.

6- آپدیت لینک اسپم در جولای 2021

در اعلامیه گوگل توصیه شده است که این شرکت ممکن است اقداماتی را برای جلوگیری از تاثیرگذاری لینک های افیلیت بر نتایج جستجو انجام دهد. زمانی که سایت هایی را که به درستی واجد شرایط لینک های افیلیت نیستند را شناسایی کند. همچنین توصیه کرد که ممکن است اقداماتی علیه سایت‌هایی که از پست‌های حمایت‌شده یا مهمان استفاده می‌کنند، انجام شود.

در این اطلاعیه ادعا شده بود که به‌روزرسانی جدید لینک اسپم، الگوریتم را در شناسایی و از بین بردن لینک اسپم بهتر می‌کند. سایت هایی که برای ارسال لینک اسپم پرچم گذاری شده اند، در نتیجه تغییراتی را در رتبه بندی جستجو مشاهده می کنند.

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. تغییرات الگوریتم سئو گوگل

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد