طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

​ علت مهم بودن تصاویر بصری در بازاریابی

علت مهم بودن تصاویر بصری در بازاریابی

برای شروه باید از خود بپرسیم که چه چیزی جلوه های بصری را جذاب تر از خود محتوا می کند؟

آمارها نشان می دهد که خوانندگان 10 درصد از محتوا نوشته شده را حفظ می کنند. اما تقریبا 65 درصد از اطلاعات بصری را به خاطر می آورند. کارشناسان پیشنهاد می کنند که محتوا بصری پنجاه برابر بیشتر از همتای مبتنی بر متن خود در SERP قرار می گیرد.

گیف ها، میم ها، ویدئوها، تصاویر، اسکرین شات ها و اینفوگرافیک ها، در میان بسیاری از انواع دیگر تنها نمونه هایی از این هستند که چگونه تصاویر بصری بر بازاریابی دیجیتال امروزی تسلط دارند. یک بازاریاب امروزی حتی نمی تواند جرات کند وبلاگی را منتشر کند که تصویری ندارد. بنابراین، چرا امروزه تصاویر بصری اینقدر مهم هستند؟

بازاریابی ایمیلی یک استراتژی بازاریابی آموزنده است که سختگیرانه نیست. خب احتمالا همانطور که می دانید از زمان شروع همه‌گیری، تعاملات ایمیل افزایش یافته است. در واقع یک استراتژی ایمیلی که به مشتریان بالقوه اجازه می دهد بدانند که شما به رفاه آن ها نیز اهمیت می دهید. می تواند بر تصمیم خرید آن ها تاثیر مثبت بگذارد. جهت آشنایی با علل این موضوع سری به مقاله علل افزایش فروش توسط ایمیل مارکتینگ بزنید.

علت-مهم-بودن-تصاویر-بصری-در-بازاریابی

ابتدا، بیایید در مورد چگونگی ایجاد تصاویر بصری بحث کنیم. روند ساخت انیمیشن چگونه است؟ بازاریابان متوجه می شوند که انیمیشن های جذاب به راحتی توجه مخاطب را به خود جلب می کنند. همه چیز با یک فیلمنامه شروع می شود. فیلمنامه به عنوان پایه و اساس انیمیشن شما عمل می کند. پس از آن می توانید به استوری بورد بروید. مردم اغلب در مورد نحوه صحیح نوشتن اسناد اسکریپت انیمیشن سوال می کنند. این شامل استفاده از لحن مناسب و صحبت کردن با اصطلاحات مردمی است. پیام‌های کلیدی خود را مشخص کنید و در عین حال مطمئن شوید که اسکریپت مختصر و دقیق است.

در نتیجه، تبلیغات شما برای مدت طولانی تری در خاطرات افراد باقی می ماند. اکنون به بحث خود در مورد اهمیت تصاویر در بازاریابی دیجیتال باز خواهیم گشت. در زیر، اهمیت آن ها را در چند نکته ساده توضیح داده ایم:

1- انسان موجودی بصری است!

زیست شناسان به این نتیجه رسیده اند که انسان ها موجودات بصری هستند. زیرا مغز ما می تواند تصاویر را 60000 برابر سریع تر از محتوا نوشته شده پردازش کند. به عبارت دیگر، شما تصاویر را در میلی ثانیه پردازش می کنید در حالی که برای خواندن 300 کلمه به یک دقیقه نیاز دارید. به همین دلیل است که مخاطبان، جلوه‌های بصری را جذاب‌تر از متنی می‌بینند که روبروی آن‌ها قرار دارد.

دانشمندان بر این باورند که 90 درصد اطلاعات دریافتی توسط مغز ما به شکل بصری است. جای تعجب نیست که پلتفرم های رسانه های اجتماعی مبتنی بر ویدئو مانند یوتیوب و تیک تاک به ابزارهایی مهم در عرصه بازاریابی امروزی تبدیل شده اند. در فیس بوک، تصاویر 65 درصد جذاب تر از کلمات هستند. در توییتر، توییت‌های دارای عکس می‌توانند 150 درصد بیشتر از به‌روزرسانی‌های متنی، ریتوییت دریافت کنند. بنابراین، از تصاویر بیشتری استفاده کنید.

2- جلب توجه مردم

امروزه جلب توجه مشتریان بدون افزودن برخی عناصر بصری امکان پذیر نیست. بیایید آن را به طور مستقیم انجام دهیم؛ یعنی برای جذب مشتریان بیشتر هر شرکتی به همین دلیل وجود دارد. بازاریابان باید روش های موثرتری را برای جلب توجه همه برای غلبه بر رقابت کشف کنند. اینجاست که تصاویر به کمک شما می آیند.

تصاویر شما را از رقبای خود منحصر به فرد می کند و به مشتریان اجازه می دهد شما را به خاطر بسپارند. فراموش نکنید که تصاویر بصری پیام های ماندگاری را در ذهن مخاطب القا می کنند.

3- به یادمانی کردن پیام ها

تصاویر در حافظه بلند مدت افراد باقی می مانند و کارایی پیام های شما را افزایش می دهند. از این رو، مشتریان به راحتی می توانند کمپین های شما را به یاد بیاورند و عمیق تر با محصولات یا خدمات شما ارتباط برقرار کنند.

روانشناسان توضیح داده اند که کلمات توسط حافظه کوتاه مدت فرد مدیریت می شوند. اما تصاویر بصری توسط حافظه بلند مدت ما پردازش می شوند. بنابراین مدت زمان بیشتری در ذهن ما باقی می مانند. حال، چگونه اطمینان حاصل کنیم که مشتریان تبلیغات شما را به خاطر می آورند؟ از تصاویر بیشتر استفاده کنید و تبلیغات را تا حد امکان گرافیکی کنید.

4- درنظر گیری ROI

بازاریابان نمی توانند در حین بحث در مورد مزایای گنجاندن تصاویر در استراتژی های تبلیغاتی خود، اهمیت بازگشت سرمایه را نادیده بگیرند. بنابراین، طبق آمار بدست آمده از نظر سنجی ها محتوا مبتنی بر تصویر، ترافیک ارگانیک وب سایت شما را تا 175 درصد افزایش می دهد. زیرا تصاویر نرخ کلیک سایت را بهبود می بخشد.

به همین دلیل است که بازاریابان برای ایجاد ترافیک بیشتر مقالاتی با تصاویر مرتبط تولید می کنند. شما فقط می توانید ROI را در نظر بگیرید تا متوجه شوید که چگونه تصاویر بصری به یکی از ضروریات بازاریابی دیجیتال تبدیل شده اند.

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. اهمیت تصاویر در بازاریابی دیجیتال

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد