ClubHouse یک برنامه رسانه اجتماعی جدید مبتنی بر تعاملات صوتی است که در 6 ماه گذشته به طور تصاعدی رشد کرده است. یکی از ویژگیهای این برنامه این بود که فقط از طریق دعوت میتوانستید به آن بپیوندید. اگرچه سازندگان اعلام کردند که این مورد تغییر میکند. کلاب هاوس اولین بار در ایالات متحده و سپس در انگلستان راه اندازی شد. کسانی که به اندازه کافی خوش شانس بوده اند که دعوت نامه ای برای این برنامه دریافت کنند، از مزایای بی شمار آن از جمله معاملات تجاری، فرصت های شبکه و رشد سریع فالوورها بهره مند می شدند.
این مهم ترین نکته برای کلاب هاوس است که باید هنگام پیوستن به این پلتفرم به خاطر بسپارید. در واقع، این نکته مهمی است که بدون توجه به پلتفرم رسانه اجتماعی که به آن ملحق می شوید، به خاطر بسپارید. خود سازندگان اشاره کردند که این پلتفرم را برای کمک به مردم در ایجاد ارتباطات با کیفیت بالا ایجاد کردند. اتاق هایی با تعداد بسیار زیادی شنونده وجود دارد و حتی افراد مشهوری نیز در آن حضور دارند. با این حال، درگیر شدن در چنین اتاقهایی بسیار سختتر و جذابتر است. در اتاق های کوچکتر ارتباطات بیشتری خواهید یافت.
شما می توانید اتاق خود را هر طور که می خواهید اداره کنید. با این حال، لطفا توجه داشته باشید که نحوه اجرای آن و نحوه تعامل شما با شرکتکنندگان، عامل کلیدی تعیینکننده در تجربه خواهد بود. به عنوان مثال، می توانید یک موضوع گسترده انتخاب کنید و یک اتاق روان داشته باشید. این می تواند به رشد سریع تر اتاق شما کمک کند.
از طرف دیگر، می توانید موضوع محدودی را انتخاب کنید و روی آن تمرکز کنید و اتاق خود را بر اساس سؤالات قرار دهید و حتی به هر یک از سخنرانان چند دقیقه فرصت دهید تا صحبت کنند. نحوه اداره اتاق خود به شما بستگی دارد. اما مطمئن شوید که قوانین واضحی دارید. همچنین آن ها را برای شنوندگان خود تکرار می کنید و آن ها را حفظ می کنید.
شما می توانید اتاق خود را برای همه چیز نامگذاری کنید. اگر موضوع گستردهای دارید و اتاق خود را با نام آن نامگذاری میکنید. میتوانید شنوندگان بیشتری را جذب کنید و مکالمه روانتری را القا کنید. اگر به دنبال یک عنوان فوقالعاده خاص مانند خدمات نوشتن مقاله دانشگاهی یا چیز دیگری هستید. اتاق کوچکتری خواهید داشت. اما تعامل و صمیمیت بسیار بیشتری خواهید داشت. هر دو را امتحان کنید و در نهایت به سراغ هر چیزی بروید که برای شما مفید است. در صورت لزوم می توانید برخی نشانه های بصری اضافه کنید. اما توجه داشته باشید که در استفاده از ایموجی ها زیاده روی نکنید.
با بیش از 1 میلیارد کاربر و 50 میلیارد تصویر به اشتراک گذاشته شده، اینستاگرام یک پلتفرم رسانه اجتماعی محبوب برای همه مصرف کنندگان، اینفلوئنسران، بازاریابان می باشد. اینستاگرام به زادگاه بسیاری از کسب و کارها و برندها تبدیل شده است. این پلتفرم بیش از 1.16 میلیارد نفر دارای دامنه تبلیغاتی است که 90 درصد از کاربران اینستاگرام حداقل یک تجارت را دنبال می کنند.
یک نکته عالی برای کسب و کار اینستاگرام این است که پروفایل فعلی خود را به یک حساب تجاری تغییر دهید. با یک حساب تجاری، فالوورهای شما می توانند روی دکمه تماس شما کلیک کنند تا درست از صفحه اینستاگرام به شما دسترسی پیدا کنند. همانطور که از وب سایت شما انجام می شود.
همچنین میتوانید لینک هایی به استوریهای اینستاگرام خود اضافه کنید. پستهای تبلیغاتی ایجاد کنید و صنعت شما در نمایه شما نشان داده شود. یک حساب تجاری همچنین به شما امکان می دهد تبلیغات اینستاگرام را با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی فیس بوک ایجاد و اجرا کنید. به ابزار تجزیه و تحلیل اینستاگرام، اطلاعات آماری در مورد میزان دسترسی و برداشت پست های خود دسترسی داشته باشید. مطمئن شوید که حساب خصوصی خاموش است. پس از همه، شما می خواهید برای فالوورهای بالقوه خود قابل مشاهده باشید.
یک نکته عالی برای موفقیت شما در اینستاگرام، استفاده از ابزارهای کسب و کار رایگانی است که پلتفرم ارائه می دهد. با Insights، می توانید معیارهای خود را ردیابی کنید و مخاطبان خود را بهتر درک کنید. میتوانید آماری مانند دادههای تعامل و تفکیک اطلاعات جمعیتی فالوورهایتان، از جمله اطلاعات جنسیت، موقعیت مکانی، سن و بیشتر ساعات فعال را مشاهده کنید.
نکته کسب و کار ما این است که از این ابزارهای رایگان برای درک نحوه تعامل فالوورهای شما با محتوای شما استفاده کنید تا بتوانید محتوا خود را برای افزایش تعامل تنظیم کنید.
وقتی کاربران از پروفایل اینستاگرام شما بازدید می کنند، باید بتوانند فورا آن را تشخیص دهند. یک نکته عالی کسب و کار این است که از لوگوی کسب و کار خود، علامت لوگو یعنی لوگو منهای هر کلمه ای استفاده کنید. نکته ارزشمند دیگر این است که ایجاد یک برداشت اولیه عالی نیز ضروری است. بهترین راه برای انجام این کار داشتن یک تم استثنایی بیو و فید اینستاگرام است. چند نکته برتر کسب و کارهای خانگی برای ایجاد پروفایل اینستاگرام عبارتند از:
ترندهای فصلی را در نظر بگیرید و از تغییر موقت تصویر خود برای احترام به تم ماهانه نترسید.
با توجه به عدم امکان ارسال لینک در پست ها، نکته ما این است که یک لینک خارجی در بیو خود قرار دهید. اما به جای درج URL صفحه اصلی وب سایت خود، می توانید از این لینک برای کمک به اهداف تجاری خود استفاده کنید. در اینجا چند نکته ارزشمند برای صاحبان کسب و کارهای کوچک در مورد نحوه استفاده از لینک بیو آورده شده است:
این نکات می تواند به شما کمک کند لینک بیو اینستاگرام خود را بهینه کنید. همچنین به نوبه خود پروفایل خود را به یک محرک ترافیک قدرتمند برای تجارت خود تبدیل کنید.
حضور قوی در رسانه های اجتماعی برای هر کسب و کاری مهم است. امروزه، زمانی که مشتریان دوست دارند با برندها یا شرکت های مورد علاقه خود در ارتباط باشند، عملکرد شما در رسانه های اجتماعی نقش مهمی در تعیین میزان ارتباط مردم با برند شما دارد.
KPI، مربوط به رسانه های اجتماعی، مخفف شاخص های عملکرد کلیدی است. در واقع، بسیاری از کسبوکارها از KPI برای تعیین عملکرد در طول زمان استفاده می کنند. همچنین بررسی اینکه آیا اهداف تعیینشده برآورده شدهاند یا خیر، و تجزیه و تحلیل اینکه آیا تغییراتی باید ایجاد شود یا خیر، استفاده میکنند. حال، بیایید ببینیم KPI های رسانه های اجتماعی چیست.
هدف از KPI بر اساس هدف تعیین شده توسط کسب و کار متفاوت است. اکثر کسب و کارها از گزارش فلش برای اندازه گیری عملیات روزانه استفاده می کنند. علاوه بر این، گزارشهای فلش میتوانند پروژهها، ریسکها و اقدامات کارکنان را نظارت کنند. شاخص های کلیدی عملکرد رسانه های اجتماعی هوشمند هستند. در صورت استفاده صحیح به رشد فوق العاده کسب و کار شما کمک می کنند. در زیر چند روش استفاده از KPIهای اجتماعی آورده شده است:
دانستن اینکه در یک دوره زمانی مشخص چقدر پول وارد و خارج می شود، زمان با کیفیتی برای تصحیح دوره ها به شما می دهد. همچنین، به جای رفع مشکل چندین روز پس از پایان ماه، میتوانید در طول هفته تنظیمات را بر اساس ابزارهای مدیریت KPI انجام دهید. در واقع شما می توانید تجارت خود را کنترل کنید و سود بیشتری کسب کنید.
KPIهایی که بهرهوری کارکنان را اندازهگیری میکنند، شامل اطلاعاتی در مورد روحیه نمیشوند. زیرا نمیتوان آنها را اندازهگیری و به عنوان دادههای سخت ثبت کرد. در عوض، داده هایی مانند ساعات کار، درآمد ایجاد شده، اضافه کاری و وضعیت تکمیل کار را خواهید یافت.
اندازه گیری ساعات کار کارکنان در برابر عملکرد می تواند ایده ای کلی از مقدار اضافه کاری لازم برای تکمیل پروژه ها به دست دهد. این نیز در صورتی انجام می شود که اضافه کاری برای کار کم بازده پرداخت شود. برای کسب و کارهای بزرگتر، این می تواند عملکرد بخش ها را نیز اندازه گیری کند. در پایان ماه، می توانید دقیقا بدانید که هر کارمند چقدر دریافت می کند. شما همچنین می دانید که هر بخش چقدر پول می گیرد. با توجه به این امر هیچ گونه هزینه اضافی وجود نخواهد داشت.
بسیاری از کسب و کارها دسترسی سریع به اعتبار زیادی دارند که قرار است به عنوان سرمایه در گردش موقت استفاده شود. بنابراین گزارش فلش خیلی چیزها را رصد می کند. برخی از آن ها شامل مبلغ پایه وام و میزان وام گرفته شده توسط کسب و کار در برابر آن مقدار می شود. همچنین نظارت می کند که چه مقدار باقی مانده است. چه کاری باید انجام شود تا درصد استفاده را کاهش دهد.
گاهی اوقات، هدف شما این بود که مقدار وام گرفته شده را تا درصد معینی کاهش دهید. خوشبختانه، گزارش فلش به شما نشان می دهد که در رسیدن به آن هدف کجا قرار گرفته اید. این استفاده های اولیه از KPI ها باعث رشد کسب و کار شما می شود.
قرارداد بازاریابی اینفلوئنسر قراردادی است که هم شرکت و هم اینفلوئنسر امضا می کنند. این یک توافق بین دو طرف برای همکاری در یک پروژه است. میتوانید از چندین ابزار مانند نرمافزار NDA برای بهینهسازی قراردادها یا قراردادهای بازاریابی تاثیرگذار خود و کارآمدتر کردن آن استفاده کنید. این قرارداد همچنین می تواند به محافظت از هر دو طرف کمک کند و اطمینان حاصل کند که همه انتظارات برآورده شده و منافع همه محافظت می شود.
اهمیت قرارداد بازاریابی اینفلوئنسر در این است که مشخص کنید از اینفلوئنسر خود چه می خواهید و آن ها از شما چه می خواهند. این قرارداد شامل جزئیاتی در مورد تعداد پست، تعداد دفعات و مدت زمان ایجاد خواهد شد. همچنین شامل غرامت برای پست ها و سایر مواد تبلیغاتی مورد استفاده در ارتباط با کمپین است.
مدیریت خالق هر وظیفه یا فرآیندی است که بر روابط برند و خالق نظارت می کند. مدیران سازنده فرآیند جستجو و استخدام را همراه با مدیریت محتوا، پرداخت، گردش کار و ردیابی عملکرد ساده می کنند. ابزارهای مدیریت خالق یک سرمایه گذاری هوشمندانه برای برندهایی هستند که چندین یا تعداد زیادی مشارکت خالق یا اینفلوئنسر دارند.
اگر قصد دارید با یک اینفلوئنسر کار کنید، باید یک قرارداد بازاریابی تاثیرگذار ببندید، و باید چندین عنصر و نکته مهم در آن وجود داشته باشد.
یک قرارداد اینفلوئنسر مارکتینگ یک ضرب الاجل برای دوره کمپین خواهد داشت که هر دو طرف باید قبل از آن تصمیم بگیرند. این بخش هیچ سردرگمی را در مورد اینکه کمپین چقدر باید ادامه داشته باشد و بعد از پایان آن چه اتفاقی می افتد، تضمین نمی کند.
ضربالاجل برای قراردادهای اینفلوئنسر مارکتینگ بسیار مهم است. زیرا به شما کمک میکند کمپینهای خود را در مسیر خود حفظ کنید. این می تواند به اینفلوئنسری که با آن کار می کنید کمک کند تا بفهمد چه زمانی آخرین مهلت برای بخشی از کمپین شما است.
برای جلوگیری از هرگونه اختلاف در آینده، باید محدوده کار و محصولات قابل تحویل خاص را در قرارداد اینفلوئنسر مارکتینگ تعریف کنید. محدوده کار باید فهرستی دقیق از انتظارات شما از اینفلوئنسر و آنچه که آن ها می توانند از شما داشته باشند باشد. محصولات تحویلی خاص باید آنچه را که اینفلوئنسر در ازا پرداخت شما به شما ارائه می دهد. مانند پست ها، تصاویر، ویدیوها و غیره فهرست کند. باید شامل موارد زیر باشد:
حقوق استفاده از محتوا در توافقنامه اینفلوئنسر مارکتینگ ضروری است. زیرا مشخص می کند که چه کسی مالک محتوا ایجاد شده توسط اینفلوئنسر است.
شناسایی حقوق استفاده از محتوا در قرارداد اینفلوئنسر مارکتینگ بسیار مهم است. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید اینفلوئنسر شما از محتوا شما برای پست های رسانه های اجتماعی خود استفاده کند یا آن را در وبلاگ خود عمومی کند. استفاده از مطالب دارای حق چاپ بدون اجازه غیرقانونی است و می تواند منجر به نقض حق چاپ شود. بنابراین، هنگام تهیه پیشنویس یک قرارداد اینفلوئنسر مارکتینگ، بسیار مهم است که نوع حقوق استفاده را در قرارداد شناسایی و به وضوح بیان کنید. البته این بند بیشتر جنبه جهانی دارد. مربوط به مکان هایی می شود که قانون کپی رایت رعایت می شود.
امنیت باید یک اولویت کلیدی برای هر کسب و کاری باشد. اگر صاحب کسبوکار کوچکی هستید، ممکن است خود را در برابر نفوذ یا حملات سایبری مصون بدانید. اگر اینطور بود خیلی خوب می شد. اما متاسفانه آمار تصویر دیگری را نشان می دهد. مجرمان در واقع کسبوکارهای کوچک را با نرخ هشداردهندهای چه آنلاین و چه آفلاین هدف قرار میدهند. این شرکتها نیز اغلب کمترین تجهیز را برای مقابله با ضررهای مالی و اعتباری که همراه با سرقت دادهها به همراه دارند.
خوشبختانه، ذره ای پیشگیری قطعا ارزش هزینه های آینده را دارد. هرچه بیشتر برای ایمن سازی شرکت خود سرمایه گذاری کنید، حتی اگر خود را در معرض خطر تصور نکنید، کمتر مورد هدف مجرمان قرار خواهید گرفت. خارج از سرمایه گذاری در یک سیستم امنیتی، استراتژی های زیر به افزایش امنیت در کسب و کار کوچک شما کمک می کند.
بزرگترین آسیبپذیریهای کسبوکارها اغلب در شبکههای خودشان است. حتی کسب و کارهایی که فعالیت های اصلی آن ها شامل حضور در اینترنت مانند تجارت الکترونیک یا بازاریابی نیست، هر کسب و کاری در معرض نفوذ سایبری است. هنگامی که یک مجرم سایبری موفق می شود به شبکه کسب و کار شما نفوذ کند. تمام عملیات و دارایی های کسب و کار شما در خطر است.
نفوذ باجافزار میتواند باعث از دست رفتن دادههای غیرقابل برگشت شود و کسبوکار شما را قادر به انجام عملیات منظم خود غیرممکن کند. ضروری است که کسبوکارها یک برنامه مهار باجافزار در محل داشته باشند. یک بیمه نامه سایبری ممکن است منبع مفیدی برای عدم موفقیت باشد. زیرا کسب و کارها را برای پاسخگویی سریع به نقض شبکه و داده ها مجهز می کند.
رهبری یک شرکت باید تصمیم بگیرد که چه مراحلی برای افزایش امنیت میتواند کاربردیترین کاربرد را داشته باشد و ارزش سرمایهگذاری در آنها را داشته باشد. با این حال، کارکنان یک شرکت ممکن است ورودیها و ایدههای واقعا مهمی داشته باشند که مالکان و مدیران باید هنگام تصمیمگیری در نظر بگیرند.
افرادی که در خط مقدم فعالیت های روزمره یک کسب و کار قرار دارند. معمولا کسانی هستند که با مشتریان در تعامل هستند، محل را حفظ می کنند و مشکلات را در صورت آمدن عیب یابی می کنند. افرادی که آنچه را که در مسیر عادی کسب و کار اتفاق میافتد از نزدیک مشاهده میکنند، در موقعیتی هستند که میتوانند برخی از بزرگترین ریسکهای یک کسبوکار را شناسایی کنند. همچنین در مورد بهترین گزینهها برای اجرای اقدامات اصلاحی استراتژیسازی میکنند.