در ابتدا برای از بین بردن یکنواختی ارائه با استفاده از انیمیشن های متحرک و فایل های GIF استفاده شد. در آن زمان در دستگاه های تلفن همراه پاسخگو نبود و اگر رابط کاربری شهودی تر باشد، بازدیدکنندگان به راحتی می توانند در سایت شما پیمایش کنند. اگرچه درگیر نگه داشتن بینندگان بسیار مهم است، اما در عین حال دشوارتر است. حتی در حالی که انیمیشن مدتهاست با بازیها همراه بوده است، پتانسیل آن برای افزایش تجربه کاربر نادیده گرفته شده است. با ما در ادامه مقاله اهمیت متحرک سازی طراحی وب سایت همراه باشید.
هنر متحرک سازی یک رسانه سرگرم کننده است که در آن تصاویر ثابت در کنار هم قرار می گیرند تا جلوه حرکتی به دست آورند. دایره با استفاده از هاله رنگی که یک نماد را احاطه کرده است شروع به چرخش می کند در حالی که فلش ماوس را به سمت آن نشانه می گیرید. این یک نوع جدید از انیمیشن است. برای مدت طولانی، اینترنت در درجه اول به عنوان یک آب نبات چشم دیده می شد تا ابزاری برای بهبود قابلیت استفاده و دسترسی به وب سایت ها باشد. با این حال، ظهور کدنویسی CSS، HTML5 و جاوا اسکریپت، تولید انیمیشن را پیچیدهتر از همیشه کرده است.
آیا بهتر است یک اعلان داشته باشید که به آرامی پایین می آید یا یک پاپ آپ که ظاهرا از جایی بیرون می آید تا توجه شما را جلب کند؟ تعامل وب سایت شما به دلیل همه این تغییرات تقویت شده است. فوق العاده نیست؟ هنگامی که نشانگر ماوس خود را روی آن ها قرار می دهید، ممکن است نمادها بزرگ شوند تا شما را به کلیک کردن ترغیب کنند.
می توان مجموعه را با انیمیشن ساده کرد. در مورد محصولاتی با چندین مؤلفه یا خدمات که شامل طیف گسترده ای از مؤلفه ها می شود. انتقال این موضوع در یک وب سایت می تواند دشوار باشد. به شیوه ای قانع کننده و کارآمد، می تواند رویه ها و دستورالعمل ها را منتقل کند.
شما فقط مقدار کمی از اتاق و یک پنجره زمانی بسیار باریک برای تاثیرگذاری قابل توجه خواهید داشت. علاوه بر این، آن ها می توانند در آموزش کاربران در مورد فرآیندهای مختلف کمک کنند. محصول یا خدمات شما موضوع مقاله طولانی از شما نخواهد بود.
کاربران با وب سایت شما از طریق «رابط کاربری» که مخفف «user interface» است، تعامل دارند. صنعت آموزش آنلاین یکی از حوزه هایی است که در آن موشن گرافیک می تواند تجربه کاربری مثبتی ایجاد کند. موشن گرافیک می تواند در این سناریو مفید باشد. اگر میخواهید نمونهای از طراحی رابط کاربری فوقالعاده را ببینید، به چیزی ساده فکر کنید مانند صدایی که وقتی کاربر روی دکمه خاصی در یک وبسایت کلیک میکند پخش میشود یا روشی که یک وبسایت بین صفحات به طور منطقی و روان بزرگنمایی میکند.
اگر تا به حال نام انیمیشن اسکرول را نشنیده اید، این ویژگی در یک وب سایت است که به شما امکان می دهد با اسکرول کردن صفحه، چیزهای مختلف ظاهر یا حرکت کنند. این جایگزین برای استاتیک معمولی تر از متن، تصاویر و سایر عناصر گرافیکی برای انتقال اطلاعات استفاده می کند. با گنجاندن انیمیشن های وب در فرآیند پیمایش در تمام صفحات وب سایت خود، تجربه کاربر را افزایش دهید. ترکیب انیمیشن های پیمایشی به جلب توجه به یک فراخوان خاص کمک می کند. دعوت به اقدام شما (CTA) باید برای مخاطبان وب سایت شما برجسته باشد. بنابراین، شما باید تمام تلاش خود را انجام دهید تا مطمئن شوید که این کار را انجام می دهد.
اگر میخواهید وفاداری مصرفکننده را افزایش دهید. در ازای اشتراکگذاری ویدیو خود با دیگران یا انجام یک فعالیت خاص، یک کوپن یا تخفیف ارائه دهید. همه این ها به شما بستگی دارد و اینکه چه چیزی می توانید بپردازید. میتوانید با ارائه تخفیف در خرید بعدی یا تخفیف 15 درصدی برای خریدهای بالای 50 تومان، به مشتریانی که شما را به دیگران توصیه میکنند، پاداش دهید. به عنوان یک رسانه بصری، انیمیشن این فرصت را برای شما فراهم می کند که به طور مستقیم با مشتریان خود در سطح شخصی ارتباط برقرار کنید. مشوق ها، به اشتراک گذاری و وفاداری مشتری همگی با این تاکتیک کمک می کنند.
نوارهای پیشرفت نمونه بسیار خوبی از این نوع انیمیشن هستند. در بسیاری از فرهنگ ها، تکان دادن سر به معنای «نه» است، بنابراین تکان دادن کاراکترهای تایپ شده برای انتقال این مفهوم که رمز عبور نادرست است، روشی جذاب است. اکثر توسعه دهندگان نرم افزار به سرعت این ایده را پذیرفته اند که بهترین روش برای انتقال وضعیت فعلی کار در حال انجام، نمایش نوار پیشرفت است که با پیشرفت اندازه آن افزایش می یابد. با این حال، این مفهوم هنوز هم ممکن است بسیار دورتر رانده شود، و یک مکان فوق العاده برای شروع، ترسیم سرنخی از سایر اشکال آرام ارتباط است. برنامه های کاربردی جامع باید ظرفیت ارائه پیام خود را به طور واضح و مختصر داشته باشند.
در سالهای اخیر میزان پولی که به صنعت سئو سرازیر میشود، افزایش یافته است. سالانه بیش از 65 میلیارد دلار برای سئو هزینه می شود. به نظر می رسد هر شرکت و رقبای آن ها بیشتر نگران این هستند که چگونه می توانند به صدر SERP ها برسند.
جستجو باعث افزایش ترافیک می شود. با این حال، ترافیک بالا همیشه نشان دهنده رشد کسب و کار نیست. تا زمانی که هدف یک کسب و کار کسب سود باشد، افزایش تعداد کاربران ارزش چندانی ندارد اگر باعث فروش نشود. بنابراین، نقطه پایانی هر استراتژی بازاریابی دیجیتال، تبدیل بازدید از وب سایت به فروش است. این دقیقا جایی است که بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) وارد می شود.
بهینه سازی موتورهای جستجو جایی است که همه چیز شروع می شود. همه چیز خوب و شیک است که روی CRO تمرکز کنید. اما اگر وب سایت شما بازدید کننده ای نداشته باشد، دیگر تبدیلی را مشاهده نخواهید کرد. در اینجا باید اشاره کنیم که سئو از یک استراتژی بازاریابی ورودی قوی تغذیه می کند. استراتژی بازاریابی محتوا شما با استراتژی سئو شما که با CRO شما همکاری می کند تا تبدیل و درآمد بیشتری را به همراه داشته باشد.
بهینه سازی موتورهای جستجو به شما این امکان را می دهد که با ارائه محتوا مفید، مشتریان را در مراحل اولیه و همچنین مراحل بعدی سفر آن ها جذب کنید. این یک راه عالی و مقرون به صرفه برای هدایت ترافیک به وب سایت شما است. سئو بیشتر از کلمات کلیدی در صفحات و محتوا شما است. این شامل تجربه کاربری کلی وب سایت شما و استراتژی ساخت لینک است.
هنگامی که سئو به درستی پیاده سازی شود، به تنهایی نتایجی را به همراه خواهد داشت. اگرچه نیاز به تعمیر و نگهداری مداوم و بهبود دارد. اما وب سایت شما در سال های آینده همچنان شاهد پیشرفت های سئو خواهد بود.
نرخ تبدیل خوب بین 2 تا 5 درصد است و یکی از شاخص های کلیدی عملکرد سایت شما است. 50 درصد از شرکت ها گفتند که بهینه سازی نرخ تبدیل بخش مهمی از استراتژی بازاریابی آن ها است. CRO برای پایین نگه داشتن نرخ پرش شما و افزایش نرخ تبدیل شما کار می کند. نرخ پرش یک وب سایت درصد بازدیدکنندگان وب سایت است که بدون مشاهده صفحه دیگری وارد و خارج می شوند.
CRO شامل درک مشتریان شما، آنچه که آن ها به دنبال آن هستند و چگونه تصمیم می گیرند زمانی که آن را پیدا کردند، است. این به شما این امکان را می دهد که آن ها را بهتر درگیر کنید و شانس آن ها را برای دنبال کردن تماس برای اقدام (CTA) افزایش دهید.
اغلب گفته می شود که تبدیل بازدیدکنندگان فعلی مقرون به صرفه تر از جذب بازدیدکنندگان بیشتر است. یک استراتژی عالی CRO باعث صرفه جویی در پول کسب و کار شما در تبلیغات جستجوی پولی و کمپین های رسانه های اجتماعی می شود.
بهینه سازی موتور جستجو و بهینه سازی نرخ تبدیل دو نیمه از یک کل هستند. آن ها دست به دست هم می دهند تا دسترسی شما را افزایش دهند و درآمد شما را افزایش دهند.
از آنجایی که تجربه کاربری وب سایت شما یکی از عوامل رتبه بندی جستجوی گوگل است، استراتژی CRO شما مستقیما بر موقعیت صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) شما تاثیر می گذارد. افزایش تعامل کاربر و زمان ماندن این پیام را به الگوریتمهای گوگل میفرستد که وبسایت شما همان چیزی است که بازدیدکنندگان به دنبال آن هستند و این باعث افزایش موقعیت SERP شما میشود.
سئو و CRO می توانند برای تاثیرگذاری بر هر جنبه از قیف خرید استفاده شوند. از طریق هر مرحله از مدل AIDA، آن ها به مشتریان شما کمک می کنند تا از محصول شما آگاه شوند. علاقه و تمایل آن ها را توسعه دهند و آن ها را تشویق به عمل کنند. این ها چندین راه هستند که می توانید استراتژی های سئو و CRO را برای افزایش تبدیل وب سایت خود ترکیب کنید.
بسیاری از شرکت ها به کمپین های بازاریابی موثر نیاز دارند تا بتوانند در دنیای کسب و کار زنده بمانند. با تغییرات و پیشرفت هایی که دائما در بازار اتفاق می افتد تطبیق دهند. این یک استراتژی ضروری برای پیاده سازی است. زیرا باید به طور مداوم افراد را جذب کنید. امروزه ما در دنیای دیجیتال و موبایل زندگی می کنیم، یکی از قوی ترین راه ها برای دسترسی به مردم از طریق تلفن های هوشمند آنهاست.
یک کمپین بازاریابی پیامکی موفق یکی از بهترین راه حل های بازاریابی مستقیم است. بنابراین، ما قصد داریم نکاتی را در مورد نحوه ایجاد یک کمپین بازاریابی پیامکی عالی به شما ارائه دهیم. اول از همه، بیایید به شما یادآوری کنیم که یکی از بهترین چیزها در مورد پیامک این است که تقریبا 100 درصد از تلفن های همراه دارای پیامک هستند.
تعیین هدف خود از یم کمپین بازاریابی پیامکی نکته کلیدی برای شروع است. مانند هر کمپین بازاریابی دیگری، باید بدانید که با کمپین بازاریابی پیامکی خود به چه چیزی می خواهید برسید. مواردی مانند فروش بیشتر، آگاهی از برند، افزایش ترافیک وبسایت و غیره کدامیک را در سر دارید.
بنابراین، ابتدا هدف استراتژیک کسبوکار خود را انتخاب کنید. زیرا پایه و اساس کمپین بازاریابی پیامکی شما را میسازد و به شما کمک میکند تا آن را ساختار دهید و به راحتی آن را اجرا کنید.
معامله BOGO که بیشتر به عنوان Buy-One-Get-One شناخته می شود. بهترین پیشنهاد مبتنی بر قیمت است که اگر هدف اصلی شما فروش محصولات یا خدمات بیشتر باشد، می توانید از آن استفاده کنید. زیرا برخی از مطالعات نشان داده است که حتی 66 درصد از مصرف کنندگان در صورت دریافت پیشنهاد قیمتی در پیامک آماده اقدام هستند. حتی 68 درصد از کسانی که به پیشنهادات مبتنی بر قیمت علاقه مند هستند، نه تنها واکنش مثبت نشان می دهند، بلکه اگر محصولات خود را به عنوان یک معامله BOGO به آن ها ارائه دهید، اقدام خواهند کرد. دلیل این رقم این واقعیت است که مردم چنین معاملاتی را با ارزش ترین می دانند. نکته این است که شما به مشتریان خود پیشنهاد می دهید که یک محصول را بخرند تا محصولی دیگر، مشابه یا با قیمت مشابه و غیره را به دست آورند. و گزینه ها نامحدود هستند.
زیرا استراتژی “چیزی بخر – چیزی را دریافت کن(BOGO) به شما امکان می دهد محصولات را با هم ترکیب کنید و به نتیجه برسید. اما، به این توجه کنید مردم چیزهای رایگان را آنقدر که شما فکر می کنید دوست ندارند. بنابراین اگر ساختار پیشنهادی خود را به این صورت بسازید: محصول رایگان در صورت خرید… مشتریان شما ممکن است واکنش خوبی نشان ندهند. زیرا مردم محصولات رایگان را به عنوان اقلامی در نظر می گیرند که احتمالا ارزش کمی دارند و شما به همین دلیل آن ها را رایگان می دهید.
به راستی که می توان گفت زمان بندی متون شما همه چیز است. هرگز، هرگز در صبح زود یا اواخر شب پیام ارسال نکنید!
این بسیار منطقی به نظر می رسد. اما ممکن است تعجب کنید اگر متوجه شوید که برخی از بازاریابان هنوز هم چنین اشتباهاتی را مرتکب می شوند. یکی از مهمترین چیزهایی که باید روی آن تمرکز کنید این است که چه زمانی متن های خود را ارسال کنید. زمان آن می تواند تفاوت بزرگی را در مورد فروش شما ایجاد کند. اینجاست که باید خود را به جای مشتری بگذارید. همان طرز فکر آنها را داشته باشید. سپس از خود بپرسید بهترین زمانی که مردم زیاد از تلفن خود استفاده می کنند چه زمانی است؟ بسته به محل زندگی شما، دوشنبه ها بدترین روز برای ارسال پیامک های تبلیغاتی در نظر گرفته می شود. بازاریابان موبایل تخمین می زنند که کمترین نتایج پاسخ را دارد.
برخی با تلاش برای متفاوت بودن، ایجاد یک تجربه خدمات استثنایی یا متمایز شدن از بقیه به هر قیمتی، چنین اشتباهات مهمی را مرتکب می شوند که عواقب جدی دارد. اول و مهم تر از همه، مردم دوست ندارند مورد آزار و اذیت قرار گیرند. به خصوص بعد از اینکه بالاخره کارشان را تمام کردند و به خانه رفتند.
نکته این است که آن ها را عاشق برند خود کنید نه برعکس. در این مورد، یک پیامد مستقیم، انصراف از کمپین بازاریابی پیامکی شما است. به عبارت دیگر، شما مشتریان خود را از دست می دهید.
فیس تایم یکی از سودمندترین و کاربرپسندترین برنامه های کاربردی در دنیا اپل است. این پلتفرم به شما امکان می دهد با استفاده از Apple ID یا شماره موبایل خود با دوستان و خانواده خود تماس ویدیویی برقرار کنید. این بدان معناست که کاربران اپل مجبور نیستند به برنامه های شخص ثالث اعتماد کنند.
می توانند از طریق FaceTime با سایر کاربران ارتباط برقرار کنند. با این حال، ممکن است گاهی اوقات با فیس تایم مواجه شوید که روی مشکلات Mac کار نمی کند. همراه با پیغام خطا Coul not sign in to FaceTime است. برای یادگیری نحوه فعال کردن فیس تایم در مک با تیم رایانیتا در ادامه مقاله رفع عدم کارکرد فیس تایم در مک همراه باشید.
هنگامی که متوجه میشوید فیس تایم در مک کار نمیکند. اتصال اینترنت نابههنجار معمولا مقصر است. فیس تایم به عنوان یک پلتفرم چت تصویری، برای کارکرد صحیح به یک اتصال اینترنتی نسبتا قوی، سرعت خوب و پایدار نیاز دارد. یک تست سریع سرعت اینترنت برای بررسی سرعت اتصال اینترنت خود انجام دهید. اگر اینترنت شما کندتر از حد معمول کار می کند:
اگر همچنان با مشکل سرعت دانلود یا آپلود اینترنت مواجه هستید، با ارائه دهنده خدمات اینترنت خود تماس بگیرید.
ممکن است ترافیک سنگین یا خرابی سرورهای اپل وجود داشته باشد که ممکن است باعث شود فیس تایم روی Mac کار نکند. بررسی وضعیت سرورهای اپل یک فرآیند آسان است که در زیر توضیح داده شده است:
اگرچه از کار افتادن سرور بسیار نادر است، اما به زودی راه اندازی خواهد شد.
صنعت طراحی وب در معرض روند دائمی در حال تغییر ترندها است. با این حال، سال 2022 ممکن است به دلایل زیادی از نظر ترند طراحی وب برجسته باشد. همه گیری کووید-19 در واقع یک عامل کمک کننده خواهد بود. با این حال، دلایل بسیار بیشتری وجود دارد. دلایلی مانند قدرتمندتر شدن دستگاه های تلفن همراه و حفظ حریم خصوصی نگرانی اصلی بسیاری از مردم را می توان به شمار آورد.
قابلیتهای فنی از تمام استانداردهای گذشته فراتر رفته است. بنابراین پیچیدگیهای زیادی در طراحی وب در چند سال گذشته شاهد آن بودهایم. بدیهی است که طراحان وب باید به تمام تغییرات پویایی پاسخ دهند، به همین دلیل است که سال 2022 سال وب سایت هایی است که بر وضوح، سادگی، حفظ حریم خصوصی و باز بودن تمرکز دارند. در نهایت این سایت ها مرکز جذب در بازار خواهند بود.
آیا با عبارت “کمتر بیشتر است” آشنا هستید؟ این عبارت کاملا انتظارات ترند طراحی وب را برای سال 2022 خلاصه می کند. اگر می خواهید وب سایت خود رشد کند. استراتژی تعامل با مشتری برای ایجاد موانع دیگر قابل اجرا نیست. اکنون، باید از کلمات کمتر، تصاویر واضح، دعوت به عمل واضح و رنگهای آرامبخش استفاده کنید. در سال 2022، انتظارات طراحی وب بیشتر به سمت تجربههای سبکتر است تا بینندگان را مجذوب خود کند تا عمیقتر کاوش کنند. قرار دادن همه چیز در یک صفحه دیگر ایده خوبی نیست. پیامهای ساده شده بهطور خودکار از بینندگان التماس میکنند که بخواهند به جای اینکه احساس کنند مملو از اطلاعات هستند. عمیقتر کاوش کنند.
چندی پیش انتظار می رفت که طراحی های وب دارای فضاهای فشرده باشند. اما این ترند رو به کاهش است. در سال 2022، طرح ها دارای شکاف های بیشتری با حرکت ملایم خواهند بود. اکنون باید اطلاعات را به شیوه ای ظریف و بدون فشرده سازی و طاقت فرسا کردن بیننده منتقل کنید. طراحیهای وب احتمالا سادهتر و سبکتر خواهند بود، در نتیجه پیشرو را درگیر میکنند و نرخ پرش را کاهش میدهند. این طراحی سازگار با موبایل نیز خواهد بود و بسیار موفق تر است.
با گذشت زمان، مردم بیشتر و بیشتر در مورد مسائل ایمنی و حفظ حریم خصوصی نگران هستند. مردم غرق شده اند و نمی دانند چگونه با دنیا جدید فناوری درگیر شوند. از این رو، ترندهای طراحی در حال تکامل هستند تا مردم احساس امنیت کنند و آماده مشارکت باشند. وب سایت ها باید به گونه ای طراحی شوند که به افراد فضایی بدهند و احساس راحتی کنند. ممکن است فکر کنید که این اشاره ها اغراق آمیز هستند. با این حال، نگاه عمیق تر به روانشناسی انسان به شما کمک می کند تا متوجه شوید که طراحی وب چقدر می تواند تفاوت ایجاد کند.
بنابراین، طرح های شما باید جادار، دعوت کننده و سازگار باشد. به این ترتیب، آن ها با احساس امنیت و امنیت بینندگان شما صحبت خواهند کرد. بازدید از صفحه شما به جای اینکه بی دعوت و سرد باشد برای آن ها مایه شادی خواهد بود.
برخلاف پیمایش عمودی آشنا و شهودی، طرح بندی اسکرول جانبی می تواند به تعاملات شگفت انگیزی بین متون و تصاویر منجر شود.
این امر به ویژه برای وب سایت های نمونه کارها، کاتالوگ ها، نقشه ها و موارد مشابه صادق است. کشف پروژهها، کاوش در شهرها و بازدید از گالریهای آنلاین با ناوبری جانبی بسیار جذابتر است. هنگامی که به درستی انجام شود، پیمایش افقی می تواند یک وب سایت را جذاب تر، سرگرم کننده و به یاد ماندنی تر کند. همانطور که وب سایت های لیست ما به زیبایی نشان می دهند.
برای مثال SIRUP یک وب سایت است که تنها با هدف گوش دادن به لیست پخش ایجاد شده است. با درک این موضوع، طراح یک تجربه اسکرول افقی با ترکیب لیست پخش و تصاویر به عنوان بخشی از حرکت اسکرول ایجاد کرد. حرکت سیال عناصر طراحی مختلف، حتی در حالت ایستا، حس پیشرفت را ایجاد میکند و کاربر را به پیمایش ادامه میدهد.
اگر شما از آن دسته ای هستید که با چیزهای جسورانه تر مخالفت کنید، باید این ترند را با ناهمواری و تسلط آن در نظر بگیرید که باعث می شود یک وب سایت حتی با استفاده از مجموعه محدودی از عناصر ظاهر شود. تایپوگرافی را می توان واکنشی به سبکی، خوش بینی و مینیمالیسم طراحی وب امروزی دانست. یک سبک ناهموار غیرقابل معذرت خواهی که در تضاد با سنت مدرن شیک تر است.
استفاده از تایپوگرافی برای ایجاد یک شبکه داینامیک، حروف بهعنوان بلوکهای سازنده برای بخشها، بخشها، سرصفحهها و پاراگرافها، یا فقط راهی برای ایجاد بیحرمتی در کل وبسایت تایپوگرافی Brutalist به یک وبسایت حال و هوای شهری میدهد.