طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

شرکت خلاق چیست؟

شرکت خلاق چیست؟

در سال 1396 معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جهت تعریف شرکت های خلاق و مقررات آن ها سندی با عنوان آیین نامه اجرایی برنامه توسعه زیست بوم شرکت های خلاق تدوین کرد. هدف اصلی از تنظیم این سند توسعه زیست بوم فناوری و کارآفرینی در کشور بود. همچنین اشتغال زایی جوانان و حمایت از شرکت های خلاق بوده است. طبق این سند تعریف شرکت خلاق به شرح زیر است:

شرکت خلاق به شرکت‌ها و موسسات خصوصی نوآوری اطلاق می‌شود که یا در صنایع خلاق و فرهنگی مشغول بوده و یا الگوهای نوین کسب‌وکار را در ارائه محصولات و خدمات خود به کار گرفته باشند.

آیا با شرکت های فناور آشنایی دارید؟ اینکه چه جور شرکت هایی هستند؟ پیشنهاد می کنم در این مورد حتما سری به مقاله شرکت فناور چیست؟ بزنید.

شرکت-خلاق-چیست؟

به طور کلی، شرکت خلاق باید دارای شرایط پنج‌گانه زیر باشد:

  1. دارای شخصیت حقوقی
  2. خصوصی هستند
  3. عدم ارائه خدمات و محصولات دانش بنیان
  4. محصولات و خدمات شرکت در حد طرح باقی نمانند
  5. ارائه محصول و خدمات نوآورانه و متمایز مطابق آیین نامه

در تعریف شرکت خلاق، دو عبارت «صنایع خلاق و فرهنگی» و «الگوهای نوین کسب‌وکار» هم نیاز به تشریح دارند تا مفهوم دقیق شرکت خلاق مشخص شود.

تسهیلات شرکت های خلاق

خب شرکت های خلاق از تسهیلات و مزایایی که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در اختیار این دسته از شرکت ها و موسسات قرار می دهد، بهره مند می شوند. از مهم ترین موارد این تسهیلات می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • امکان استقرار شرکت در منزل
  • تسهیلات نظام وظیفه
  • نشست های پرسش و پاسخ
  • استقرار در پارک های علم و فناوری
  • بهره مندی از خدمات سئو
  • خدمات بیمه تکمیلی
  • ترتئه خدمات مشاوره ای
  • خدمات حقوقی
  • طراحی سایت و هاست ایران
  • مالکیت معنوی شامل ثبت اختراع و فناوری
  • مشاوره طراحی صنعتی و قالب
  • مشاوره منابع انسانی
  • و بسیاری از تسهیلات دیگر

اعتبار نامه شرکت خلاق نیز شامل مجموعه شرکت ها و موسساتی که در حوزه های زیر فعال هستند، می شود.

  • گیاهان دارویی و طب سنتی
  • طراحی و معماری
  • کسب و کار دیجیتال و فضای مجازی
  • میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
  • هنر های تجسمی و نمایشی
  • بازی، اسباب بازی و سرگرمی
  • چاپ و نشر
  • صنایع دیداری و شنیداری

این شرکت ها نیز می توانند بعد از سپری کردن روند ثبت نام، ارزیابی و بررسی اعتبار نامه شرکت خلاق را دریافت نمایند.

فرآیند ثبت شرکت خلاق

جهت ثبت شرکت خلاق، قبل از هر چیزی نیاز است که شرکت مورد نظر شما به صورت کاملا معمولی و رسمی به ثبت برسد. پس از ثبت اولیه شرکت می توانید مراحل ثبت نام آن به عنوان شرکت خلاق را طی کنید. در واقع، ایجاد شرکت خلاق مشروط به طی شدن دو مرحله است.

جهت ثبت شرکت خلاق باید در قدم اول به سامانه اداره ثبت شرکت‌ها مراجعه کنید و فرآیند ثبت شرکت را آغاز کرد. جهت اینکه بتوان شرکت ثبت شده را به شکل شرکت خلاق تبدیل کرد. باید قالب شرکت تجاری یکی از انواع شرکت با مسئولیت محدود یا سهامی عام یا ‌سهامی خاص باشد. با دانستن این نکته فرآیند ثبت شرکت در سامانه اداره ثبت شرکت ها به شکل خلاصه به شرح زیر است:

  1. تکمیل فرم اطلاعات مرتبط با شرکت مانند انتخاب نوع شرکت (سهامی عام، خاص یا با مسئولیت محدود)
  2. تکمیل فرم اطلاعات هویتی متقاضی ثبت شرکت (مشخصات، نشانی و…)
  3. ارائه 5 نام پیشنهادی برای شرکت با توجه به مقررات انتخاب نام شرکت
  4. تشریح موضوع فعالیت (کسب‌وکارهای دیجیتال، چاپ و نشر، معماری، سرگرمی و…)
  5. ذکر میزان سرمایه (حداقل 100 هزار تومان در شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود)
  6. نام موسسین شرکت (نام، کد ملی و سمت و…)
  7. ذکر نام شعب در صورت وجود (این بخش غالبا در ابتدا فعالیت تجاری شرکت‌ها، کاربردی ندارد)
  8. انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار شرکت برای چاپ آگهی‌های شرکت
  9. درج اظهارنامه ثبت شرکت
  10. ثبت اساسنامه و شرکت‌نامه شرکت
  11. بارگذاری مدارک و اسناد خواسته شده توسط سامانه
  12. ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت‌ها از طریق اداره پست
  13. دریافت تاییدیه نهایی اداره ثبت شرکت‌ها
  14. انتشار آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی و شروع فعالیت

بعد از این مرحله، متقاضیان می‌توانند جهت بهره‌مندی از مزایا و تسهیلات شرکت خلاق، ثبت شرکت خلاق در برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق را پیگیری کنند.

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. مزایای شرکت خلاق و فرایند ثبت آن

تعریف شرکت فناور

تعریف شرکت فناور

در حالت کلی موسسات و شرکت هایی که پارامترهای سیستمی و مالی و سیستمی آیین نامه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت ها و موسسات دانش بنیان را داشته باشند، فناور یا دانش بنیان گفته می شود. ایجاد یک شرکت فناور مزایا و امتیازات زیادی را در راستای تولیدات دانش بنیان بههمراه خواهد داشت.

انواع شرکت فناور

جهت آشنایی با شرکت های فناور یا همان دانش بنیان، در وهله اول باید بگوییم که این شرکت های به دوسته کلی شرکت های تولیدی و شرکت های نوپا تقسیم می شوند. که به هر کدام می پردازیم.

در جهان امروز دیگر اینکه شما در تلاش برای ایجاد آگاهی از نام تجاری یا ترویج حضور اجتماعی خود هستید. آن هم بدون استراتژی های بازاریابی رسانه های اجتماعی B2B که به خوبی آماده شده باشند، بی معنی است. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم جهت آشنایی با چند استراتژی عالی در این زمینه سری به مقاله 6 استراتژی عالی بازاریابی رسانه های اجتماعی b2b در 2022 بزنید و آن را از دست ندید.

انواع-شرکت-فناور

فناور نوع یک

شرکت های فناور نوع یک یا همان شرکت های دانش بنیان نوپا، مجموعه ای از شرکت ها هستند که در سال مالی گذشته خود فاقد اظهارنامه مالیاتی می باشند. یا به عبارتی دیگر در سال گذشته خود درآمد مالی نداشتند. معمولا محصولات پیش بینی برای اینگونه شرکت ها به مرحله تولید اولیه یا دست کم نمونه آزمایشگاهی رسیده است. که البته این محصولات با توجه بع تعریف شرکت باید از سطح فناوری بسیار بالایی برخوردار باشد. در نتیجه منجر به ایجتد ارزش افزوده گردد.

فناور نوع دو

دسته دیگری از شرکت های فناور یا همان نو دوم همانند نوع یک گروهی از شرکت ها هستند که در سالی مالی گذشته خود فاقد اظهار نامه مالیاتی بوده یا درواقعا درآمدی نداشته اند. در این دسته نیز محصول درنظر گفته شده یا به تولید نمونه اولیه یا تولید آزمایشگاهی رسیده است. ولی علاوه بر داشتن طراحی مبتنی بر تحقیق و علم از سطح فناوری کمتری برخوردار می باشد. تنها و مهم ترین تفاوت این دسته با دسته اول عدم معافیت مالیاتی می باشد. در باقی مزایا با یکدیگر تفاوتی ندارند.

شرکت های دانش بنیان تولیدی

شرکت های دانش بنیان تولیدی خود به دو دسته نوع یک و نوع دو (صنعتی) تقسیم می شوند.

نوع یک:

در ابتدا شرکت های دانش بنیان تولیدی شرکت هایی بودند که عمر فعالیت آن ها بیش از 3 سال بود. رکت هایی که از نظر نشر مالی و فنی مورد بررسی قرار می گرفتند. طبق قانون باید 25 درصد آخرین میزان فروش اظهارنامه مالیاتی آن ها حال از فروش محصولات دانش بنیان آن شرکت می بود.

ولی پس از اعمال تغییرات و ویرایش آیین نامه ارزیابی شرکت های دانش بنیان، تاثیری چندان جدی و خاصی بر ارزیابی این دسته از شرکت ها نگذاشت. شرکت هایی که بیش از 20 درصد درآمد آن ها در اظهار نامه مالیاتیشان باشد، جز شرکت های دانش بنیان نوع یک محسوب می شوند.

نکته مهم در این دسته از شرکت ها، علاوه بر داشتن طراحی کالا مبتنی بر تحقیق و توسعه، رسیدن محصول به مرحله تولید با بهره گیری سطح فناوری بسیار بالا و  تولید ارزش افزوده زیاد است. که این کار موجب می شود آن محصول مشمول فهرست کالا و خدمات دانش بنیان سطح یک شود.

نوع دو (صنعتی):

خب با جدی شدن اهمیت استفاده و ورود فناوری های جدید در شرکت های صنعتی، شرکت هایی که دارای درآمد عملیاتی در اظهار نامه سال مالیاتی گذشته خود داشته باشند. همچنین در حیطه فناوری های برتر نیز فعالیت داشته باشند. با داشتن تنها یکی از شرایط زیر جز شرکت های دانش بنیان نوپا نوع دو (صنعتی) قرار می گیرند.

  1. محصول شرکت به مرحله تولید رسیده. شرکت علاوه بر استفاده از تیم طراحی توسعه و تحقیق، دارای سطح بالایی از فناوری است. جز فهرست کالا و خدمات دانش بنیان سطح دو می شود.
  2. تمامی شرکت هایی در حوزه پروژهای مهندسی و پیمانکاری و ساخت EPC فعال هستند. اما بدین شرط که حداقل 10 درصد از پروژه های آن ها شامل معیارهای دانش بنیان شود.
  3. شرکت هایی که دارای محصولی که به مرحله تولید رسیده باشند یا در حد نمونه آزمایشگاهی قابل ارائه پیشرفت کرده باشند. این محصول علاوه بر اینکه باید طراحی مبتنی بر بهره گیری از تیم تحقیق و توسعه باشند. باید از سطح فناوری بسیار بالا و پیچیده ای نیز برخوردار باشند. همچنین موجب ایجاد ارزش افزوده بالایی نیز شوند. تا بتوانند شامل فهرست کالا و خدکات دانش بنیان سطح یک شوند.

 

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. شرکت فناور چیست؟

نرخ تعامل اینستاگرام

نرخ تعامل اینستاگرام

نرخ تعامل اینستاگرام شما میانگین نرخ تعامل فالوورهایی است که محتوا شما دریافت می کند. شما می توانید با در نظر گرفتن مجموع تعامل برای 10 پست اخیر، میزان تعامل خود را در اینستاگرام پیدا کنید. سپس این مجموع را بر تعداد کل فالوورها تقسیم کنید. این یک برآورد خوب برای میانگین نرخ تعامل شما در اینستاگرام خواهد بود.

این پلتفرم مزایای مختلفی را برای کسب‌وکارهای کوچک ارائه می‌کند. از شکایات مشتریان گرفته تا محصولی که وایرال می‌شود. زمینه بازی دیجیتالی استعاری بین شرکت‌های کوچک و بزرگ را هموار می‌کند. پیشنهاد می کنم جهت آشنایی با نحوه استفاده از اینستاگرام جهت آنایی سری به مقله استفاده از اینستاگرام برای بازاریابی بزنید.

نرخ-تعامل-اینستاگرام

بطور کلی نرخ تعامل اینستاگرام یک معیار قدرتمند است که به شما می گوید درصد فالوورهایی که به طور متوسط با محتوا درگیر هستند. از این معیار می توان برای ارزش گذاری صفحه اینستاگرام، اثربخشی محتوا شما و عملکرد رقابت استفاده کرد. با توجه به اینکه نرخ تعامل در کل اینستاگرام به بالاترین حد خود رسیده است. لازم است بدانید که چگونه چنین نرخی را محاسبه کنید و با افزایش فالوورهای خود به طور مداوم آن را افزایش دهید.

آیا همه تعاملات در اینستاگرام به یک اندازه وزن دارد؟

یک بحث دائمی در مورد اینکه آیا نظرات و لایک ها باید برابر باشند وجود داشته است. آیا یک نظر واقعا معادل یک لایک در مورد قدرت تعامل است؟

صادقانه بگویم، اگرچه این را نمی توان ثابت کرد. اما با نظر کارشناسی، کامنت ها از نظر قدرت تعامل، سنگین تر از لایک هستند. دلیل آن این است که نظرات به انرژی، فکر و اندیشه بیشتر کاربر نیاز دارند و می توانند به مکالمات مداوم منجر شوند. که اتفاقا هدف اصلی هر پلتفرم اجتماعی است، افزایش زمان جلسات کاربر با تعاملات و مکالمات مثبت.

با این حال، اگر نظرات و لایک ها به یک اندازه وزن نداشته باشند. سپس نظرات چگونه باید برای محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام شما تفسیر شود؟

3 روش ثابت شده برای تعیین میزان تعامل در اینستاگرام

یکی از قدرتمندترین قابلیت های اینستاگرام، بخش تجزیه و تحلیل آن است. با قابلیت دیدن روندهای فالوور، برداشت ها، دسترسی، تعامل و غیره. توانایی ارائه مداوم محتوای قدرتمند در زمان های اوج برای حداکثر تعامل عجیب و غریب است. در اینجا روش های اثبات شده برای محاسبه میزان تعامل محتوا شما در اینستاگرام آمده است:

روش 1: دنبال کنندگان

در اینجا، شما تعداد کل لایک ها و کامنت های خود را بر تعداد فالوورهای خود تقسیم می کنید و آن را در 100 ضرب می کنید. نتیجه به شما درصد تعامل را می دهد. از آنجایی که داده‌های مورد استفاده در دسترس عموم هستند. به راحتی می‌توان آن را با حساب‌های دیگر محک زد. اگر می‌خواهید نرخ تعامل خود را با رقبای خود مقایسه کنید، مسلما این روش بهترین گزینه است. همچنین زمانی که در تلاش برای ارزیابی میزان مشارکت شریک تاثیرگذار بالقوه هستید، بسیار مفید است.

روش 2: تعامل و تاثیرگذاری

این روش مستلزم آن است که کل لایک ها و نظرات خود را اضافه کنید و سپس نتیجه را بر 100 تقسیم کنید. مقدار درصدی را برای نرخ تعامل خود دریافت خواهید کرد. از نظر دقت، این روش کمی دقیق تر از روش اول است. دلیل آن این است که افرادی که پست شما را دیده اند به جای دنبال کنندگان شما که بسیاری از آن ها ممکن است در وهله اول پست شما را نبینند، در نظر می گیرد.

این روش به شما درک بهتری از تعداد کل افرادی می دهد که پست شما را دیده اند و تصمیم به مشارکت دارند یا خیر. این واقعا تعریف نرخ تعامل به معنای واقعی عبارت است. با این حال، با این روش، مقایسه نرخ تعامل خود با دیگران غیرممکن است. شما تنها کسی هستید که نمایش ها را در حساب خود مشاهده می کنید.

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. نحوه محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام