طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

بهترین افزونه های پاپ آپ فارسی وردپرس

بهترین افزونه های پاپ آپ فارسی وردپرس

روزانه با گذشت و گذار در اینترنت و سایت های مختلف با پاپ آپ های بسیاری روبرو می شوید. پاپ آپ هایی که با اهداف مختلفی چون افزایش دنبال کننده ها در شبکه اجتماعی، اعضای خبرنامه یا اینکه کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاربران و مشتریان آن کسب و کار ایجاد شده اند.

شما نیز به عنوان یک صاحب کسب و کار جهت رشد تجارت خود باید از این پاپ آپ ها استفاده نمایید. فرقی ندارد چه خواسته ای از پاپ آپ خود دارید. که همیشه یه پاپ آپ متناسب با نیازهای شما وجود دارد، که می تواند مشکلات شما را حل نمایید.

1- افزونه Layered Popup

Layered Popups نام افزونه ای تجاری برای وردپرس است. افزونه ای که به وسیله آن به راحتی می توانید اقدام به ایجاد پاپ آپ هایی حرفه ای در وب سایت خود کنید. این افزونه یکی از پر فروش ترین و محبوب ترین پلاگین ها در زمینه ایجاد پاپ آپ وردپرس است. همچنین این افزونه قابلیت های کلیدی بسیاری چون نمایش پاپ آپ در هنگام بارگذاری صفحه، نمایش هنگام اسکرول کردن، نمایش هنگام خروج را با خود دارد. همچنین این افزونه دارای بیش از 150 قالب پیش ساخته پاپ آپ می باشد. علاوه بر این قابلیت استفاده در وب سایت های غیر وردپرسی را نیز دارا می باشد.

کسب‌وکارها دائما برای جلب توجه مصرف‌کنندگان در حال رقابت هستند و یک انیمیشن نقش حیاتی در این میان دارد. پیشنهاد می کنم جهت آشنایی با اهمیت متحرک سازی وبسایت سری به مقاله اهمیت متحرک سازی طراحی وب سایت بزنید.

افزونه-های-فارسی

امکانات افزونه فارسی Layered Popups

  • سازگاری کامل با ووکامرس
  • قابلیت استفاده و تغییر بیش از ۱۵۰ قالب موجود
  • امکان ساخت پاپ اپ ها به وسیله Drag / Drop
  • قابلیت نمایش پاپ آپ در هنگام بارگذاری صفحه
  • قابلیت نمایش پاپ آپ در هنگام اسکرول صفحه
  • سازگار با مرورگرهای مدرن
  • قابلیت نمایش پاپ آپ در هنگام بستن صفحه
  • قابلیت نمایش فرم های تماس، ثبت نام، خبرنامه و… درون پاپ آپ
  • افکت ها و انیمیشن های زیبای نمایش و بسته شدن
  • قابلیت قفل کردن پاپ آپ
  • و…

2- افزونه Green Popups

راستی که یکی از بهترین افزونه های پاپ آپ فارسی وردپرس چیزی جز افزونه Green Popups نمی باشد.به وسیله این افزونه می توانید پاپ اپ هایی با انیمیشن های زیبا بسازید. به نحوی که بیشترین سازگاری ممکن را با وبسایت شما داشته باشد. که انگار جزئی اس سایت شماست.

این افزونه با وجود دارا بودن امکانات زیاد دارای راببط کاربری ساده ای است. با امکانات آن می توانید فرم‌های مختلفی بسازید. از آن‌ها در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال خود استفاده نمایید. در این افزونه می تواند زمان و مکان نمای ش پاپ آپ را یکی از حالات هنگام ورود، خروج، کلیک بر روی محلی خاص یا زمان فعالیت نکردن کاربر تنظیم نمایید. نمایش پاپ آپ ها را در هنگام بارگذاری صفحه، هنگام تلاش کاربر برای خروج از صفحه، در پیمایش صفحه به پایین، هنگام عدم فعالیت کاربر در صفحه، هنگام شناسایی مسدود کننده تبلیغات یا هنگام کلیک کاربران روی چیزی به کاربران وجود دارد با این افزونه امکان پذیر است.

این افزونه یکی از سریع ترین و بهترین افزونه های ایجاد پاپ آپ در جهان به شمار می رود. از مهم ترین دلایل محبوبیت آن دارا بودن کتابخانه ای با بیش از 290 قالب آماده و حرفه ای پاپ آپ استو همچنین امکان ساخت پاپ آپ بر پایه AJAX را دارای می باشد. می توانید آن ها را به سیستم های مدیریت ایمیل و خبرنامه جهانی وصل کنید.

3- افزونه JetPopup

یکی دیگر از افزونه های کاربردی پاپ آپ فارسی JetPopup است. این افزونه سازگار با آخرین نسخه افزونه المنتور می باشد. می توانید بر روی المنتور رایگان نیز نصب کنید. به وسیله افزونه JetPopup می توانبد پاپ آپ های متنوعی ایجاد نمایید و پاپ شما محدود به یک صفحه نیست و آن را می توانید در صفحات مختلف نشان دهید. یا چندین پاپ آپ درست کنید و هر کدام را در یک صفحه خاص نمایش دهید. همچنین این قابلیت را دارید که بر روی پاپ آپ های خود شمارشگر معکوس قرار دهید. یا اینکه نظر سنجی ایجاد کنید و خبرنامه خود را قرار دهید.

به وسیله افزونه JetPopup می توانید به راحتی پاپ آپ خود را سفارشی سازی کامل کنید. علاوه بر این پشتیبانی از بینهایت رنگبندی، مشخص کردن موقعیت نمایش پاپ آپ در صفحه و دارا بودن انیمیشن های جذاب و از جمله ویژگی های این افرونه جذاب است. همچنین با افزونه JetPopup می توانید حالت های مختلفی برای نمایش پاپ آپ دشته باشید:

  1. کلاسیک 
  2. نمایش در بالا و پایین سایت
  3. نمایش در کناره های سایت
  4. حالت سفارشی
  5. حالت تمام عرض

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. افزونه پاپ آپ فارسی وردپرس

جستجو چندگانه گوگل از طریق تصویر و صدا

جستجو چندگانه گوگل از طریق تصویر و صدا

بخشی از تلاش های مداوم گوگل برای استفاده از هوش مصنوعی در ایجاد تجربیات اطلاعاتی واقعا محاوره‌ای، چندوجهی و شخصی است. به تازگی گوگل شروع به ارائه یک ویژگی جستجوی جدید کرد. ویژگی که به کاربران امکان می دهد اطلاعات را با استفاده از متن و تصویر به طور همزمان جستجو کنند.

همانطور که مدیرعامل گوگل اخیرا اعلام کرد. ویژگی جدید جستجو چندگانه بخشی از تلاش‌های مداوم گوگل برای استفاده از هوش مصنوعی جهت ایجاد تجربیات اطلاعاتی واقعا محاوره‌ای، چندوجهی و شخصی است.

افزونه های reading list کروم ابزاری مفید جهت بهره وری است. به شما امکان می دهد صفحات وب را برای خواندن بعدا خود سازماندهی و ذخیره کنید. پیشنهاد می کنیم جهت آشنایی با بهترین آن ها حتما سری به مقاله زیر بزنید.

در این مقاله از رایانیتا می خواهیم به ویژگی جستجو چندگاه گوگل بپردازیم. بخشی از تلاش های مداوم گوگل برای استفاده از هوش مصنوعی در ایجاد تجربیات اطلاعاتی واقعا محاوره‌ای، چندوجهی و شخصی است. به تازگی گوگل شروع به ارائه یک ویژگی جستجوی جدید کرد. ویژگی که به کاربران امکان می دهد اطلاعات را با استفاده از متن و تصویر به طور همزمان جستجو کنند.

همانطور که مدیرعامل گوگل اخیرا اعلام کرد. ویژگی جدید جستجو چندگانه بخشی از تلاش‌های مداوم گوگل برای استفاده از هوش مصنوعی جهت ایجاد تجربیات اطلاعاتی واقعا محاوره‌ای، چندوجهی و شخصی است. با تیم رایانیتا در ادامه مقاله ویژگی جستجو چندگانه گوگل همراه باشید.


افزونه های reading list کروم ابزاری مفید جهت بهره وری است. به شما امکان می دهد صفحات وب را برای خواندن بعدا خود سازماندهی و ذخیره کنید. پیشنهاد می کنم جهت آشنایی با بهترین آن ها حتما سری به مقاله ۷ افزونه عالی کروم برای Reading List بزنید.

 

جستجو چندگانه

قابلیت جستجو چندگانه در گوگل لنز که ابزاری جهت تشخیص تصویر از طریق برنامه گوگل قابل دسترسی است، تعبیه شده است. در حال حاضر، این ویژگی به صورت بتا برای کاربران آمریکایی که با متن انگلیسی جستجو می کنند در دسترس است. به علاوه برای جستجو خرید طراحی شده است.

به عنوان مثال کاربری می تواند از یک لباس نارنجی اسکرین شات بگیرد و سبز را به درخواست خود اضافه کند. تا سعی کند همان لباس را در آن رنگ پیدا کند. همچنین برای جستجوهای غیرتجاری نیز مفید است. مثلا یک کاربر می تواند از یک گیاه رزماری عکس بگیرد و عبارت دستورالعمل های مراقبت را اضافه کند. تا بفهمد چگونه از گیاه جدید خود باید مراقبت کند.

برای استفاده از این ویژگی، برنامه گوگل خود را باز کنید. روی نماد دوربین لنز ضربه بزنید و سپس یک اسکرین شات را جستجو کنید یا یک عکس جدید بگیرید. سپس، انگشت خود را به بالا بکشید و روی دکمه «+ افزودن به جستجوی خود» ضربه بزنید تا متن اضافه شود.

گوگل اعلام کرده است که در حال بررسی راه هایی است که می توان این ویژگی را با MUM (Multitask Unified Model)، آخرین مدل هوش مصنوعی گوگل، بهبود بخشید. همچنین این غول فناوری اخیرا نحوه استفاده از MUM و سایر مدل‌های هوش مصنوعی را برای ارائه موثرتر اطلاعات در مورد کمک‌های بحران به افرادی که در جستجو کمک هستند به اشتراک گذاشته است.

جهت مطالعه ادامه این مطلب و مطالب بیشتر بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. ویژگی جستجو چندگانه گوگل

تعریف شرکت دانش بنیان

تعریف شرکت دانش بنیان

در حالت کلی به موسسات و شرکت هایی که از نظر فنی و سیستمی دارای پارامترهای موجود در آیین نامه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت ها و موسسات دانش بنیان باشند، شرکت دانش بنیان گفته می شود. همان طور که در بالا اشاره کردیم دانش بنیان شدن شرکت با خود تسهیلات و مزایای بسیاری به همراه دارد. که در راستای گسترش تولیدات دانش بنیان و توسعه محصولات و خدمات شرکت هستند.در ادامه در مورد نحوه دانش بنیان شدن توضیح داده شده است.

در واقع دانش بنیان شدن همانند یک گواهینامه است. گواهینامه ای که برای شرکت ها دریافت می شود. این مجوز به شرکت هایی اعطا می‌شود که، تولید کننده محصولاتی با فناوری تولید مدرن باشند.

در مورد مزایای شرکت های خلاق چقدر اطلاعات دارید؟ پیشنهاد می کنم در این مورد حتما مقاله مزایای شرکت خلاق و فرایند ثبت آن را مطالعه نمایید.

تعریف-شرکت-دانش-بنیان

نحوه ایجاد یا تاسیس شرکت دانش بنیان

بسیاری از افراد بر این باور هستند که جهت دانش بنیان شدن، باید از ابتدا موسسه یا شرکتی دانش بنیان ثبت نمایند. در صورتیکه چنین نیست. به عبارت دیگر نیازی نیست که از ابتدای کار شرکت یا موسسه شما دانش بنیان ثبت شده باشد. یا اینکه در موضوع فعالیت موسسه و شرکت شما کلمه دانش بنیان ذکر شده باشد.

خود شرکت ها می توانند به صورت مستقیم و مستقل در سامانه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جهت دریافت مجوز دانش بنیان درخواست بدهند. همچنین می توانند جهت دریافت تضمینی این مجوز از طریق شبکه دانش بنیان ایران اقدام کنند.

در حالت کلی نحوه دانش بنیان شدن این است که، شرکت یا موسسه به صورت طبیعی ثبت شده باشد. باید تاییدیه دانش بنیان را از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت نماید. بدین منظور شرکت ها می توانند در سامانه reg.daneshbonyan.ir ثبت نام نموده و مورد ارزیابی قرار بگیرند.

بررسی شرکت ها و موسسات دانش بنیان

تقریبا در اواخر سال 1389 در مجلس شورای اسلاامی قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان تصویب شد. از آن پس تا انتهای دروه دهم ریاست جمهوری، مسئول بررسی شرکت ها و موسسات دانش بنیان، وزارت علوم بود. اما از دوره یازدهم زیاست جمهوری به بعد، مهاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مسئولیت این ارزیابی را بر عهده گرفت. تاییدیه دانش بنیان بودن شرکت و موسسات متقاضی باید از این طریق صادر شود.

این معاونت در حال حاضر دارای 16 ستاد و 7 معاونت زیر مجموعه می باشد. از مهم ترین وظایف آن نیز، توسعه فناوری و حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان می باشد. به همین دلیل ارزیابی دانش بنیان نیز از مسئولیت های این سازمان شمرده شده که توسط کارگزاری های رسمی این معاونت انجام می پذیرد.

نحوه ثبت نام شرکت های متقاضی در سایت

خب تا اینجا در مورد تعریف دانش بنیان و بررسی آن بحث کردیم. تا قدم به قدم به نحوه ثبت نام شرکت های دانش بنیان بپردازیم.

  1. ورود به سامانه ثبت نام: در قدم اول شرکت های متقاضی باید از قسمت ” ثبت نام و ارزیابی” و سپس بخش “سامانه ثبت نام شرکت ها و موسسات دانش بنیان” وارد سامانه ثبت نام شوند.
  2. ثبت نام اولیه شرکت: پس از ورود شرکت هایی که برای اولین بار وارد سامانه می شوند بایستی با انتخاب گزینه “ثبت نام” را انتخاب نموده. سپس تایید تعهدات و آگاهی های لازم، نام شرکت، شناسه ملی و همچنین پست الکترونیک شرکت را در  فرآیند ثبت نام را تکمیل نموده تا لینک فعالسازی سامانه به پست الکترونیک وارد شده ارسال گردد. شما پس از تایید لینک فعال سازی می توانید از طریق شناسه ملی و رمز انتخابی خود وارد سامانه شوید و به ترتیب اطلاعات خود را وارد نماید.
  3. شروع ثبت اطلاعات شرکت : متقاضی می بایست جهت ثبت اطلاعات شرکت ابتدا از نوار ابزار بالا صفحه فیلد ثبت اطلاعات و سپس ثبت اطلاعات شرکت را انتخاب نماید.
  4. تکمیل اطلاعات : متقاضی باید در هفت بخش زیر که فیلدهای هر قسمت در سمت راست صفحه نمایش داده شده است، را تکمیل نماید.
    1. مشخصات کلی
    2. هیئت مدیره
    3. سهامداران
    4. مجوزها
    5. استانداردها
    6. منابع انسانی موجود
    7. کالا و خدمات
    8. اطلاعات مالی
  5. ارسال درخواست بررسی دانش بنیان : پس از تکمیل اطلاعات خود و بارگذاری اسناد مربوط بایستی به قسمت ارسال درخواست دانش بنیان مراجعه کنید. بر روی درخواست نهایی کلیک نماید. در صورت تایید ارسال درخواست، رسید پذیرش ارائه خواهد شد.

نکته: لازم به ذکر است در تمامی قسمت های فرآیند تکمیل اطلاعات، شرکت، پس از ثبت اطلاعات بایستی به روی دکمه “ذخیره”  که در انتهای هر صفحه قرار گرفته، کلیک نماید. در غیر اینصورت اطلاعات تکمیل شده ذخیره نخواهد شد.

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. مزایای شرکت دانش بنیان و فرایند ثبت آن

درگاه پرداخت آنلاین

درگاه پرداخت آنلاین

به طور کلی درگاه پرداخت آنلاین، درگاه واسط بین بانکی، درگاه پرداخت اینترنتی همه یک معنی را دارند. به زبان ساده درگاه پرداخت به معنای پرداخت آنلاین مبلغی در عرض چند ثانیه . انتقال آن به حساب بانکی شماست. به وسیله درگاه پرداخت دیگر نیازی نیست که به بانک مراجعه نمایید. صرفا با استفاده از مدارک شخصی و تایید هویتی خود می توانید درگاه پرداخت آنلاین خود را در عرض چند ساعت دریافت نمایید. در نیای امروز دیگر اگر قست راه اندازه کسب و کاری آنلاین را دارید، موظف هستید که برای کسب و کار خود درگاه پرداخت آنلاین را راه اندازی نمایید.

آیا با شرکت های فناور آشنایی دارید؟ اینکه چه جور شرکت هایی هستند؟ پیشنهاد می کنم در این مورد حتما سری به مقاله شرکت فناور چیست؟ بزنید.

انواع-درگاه-پرداخت

راه های دریافت پول از مشتری:

جهت دریافت پول از کاربر دو روش زیر وجود دارد:

  1. درخواست واریز پول به شماره حساب یا شماره کارت شما . ارسال فیش واریز برای شما
  2. دریافت وجه به صورت حرفه ای تر با استفاده از درگاه پرداخت آنلاین

خب حالت اول چندان کار حرفه ای نمی باشد. از طرفی درخواست پرداخت کارت به کارت از میزان اعتماد مشتری به شما می کاهد. علاوه بر این برای خود شما نیز دردسر ساز می شود.

اما در حالت دوم به خاطر وجود درگاه مشتریان اعتماد بیشتری به شما خواهند کرد. همچنین به خاطر خودکار شدن این فرآیند دیگر نیازی نیست خودتان شخصا به تایید و بررسی بپردازید. در نتیجه سرعت رسیدگی به سفارشات نیز افزایش می یابد. درگاه پرداخت اینترنتی، یک بستر آنلاین است که زیرساخت اصلی آن در ایران توسط بانک مرکزی فراهم‌شده و فرایند پرداخت پول بین مشتری و فروشنده را تسهیل نموده است.

به طور کلی درگاه های پرداخت آنلاین در ایران به دو دسته کلی درگاه های پرداخت واسط و درگاه های پرداخت مستقیم تقسیم می شوند. که در ادامه این مقاله بیشتر به این های می پردازم.

درگاه پرداخت مستقیم

به زبان ساده درگاه پرداخت مستقیم به حالتی گفته می شود که به صورت مستقیم از خود بانک درگاه پرداخت آنلاین را دریافت نمایید. که این روش نیز مزایاو معایبی را با خود به همراه دارد که به شرح زیر هستند.

مزایا درگاه پرداخت مستقیم

  • دارای کارمزد تراکنش صفر درصد البته در حال حاضر
  • دارای پایداری بالا
  • تصویه حساب روزانه و به صورت خودکار. هنگامی‌که درگاه پرداخت مستقیم دارید، به‌صورت روزانه پول توسط شاپرک به حسابتان واریز می‌شود،
  • نمایش نام برندو آدرس سایتتان در صفحه پرداخت

معایب درگاه پرداخت مستقیم

  • نیازمند به اجاره نامه یا سند مالکیت از محل فعالیت
  • گاها نیازمند کدنویسی اتخصاصی جهت اتصال
  • نیازمند به نماد الکترونیک
  • داشتن شماره حساب در بانک مور نظر

درگاه پرداخت اینترنتی واسط

به زبان ساده درگاه های پرداخت واسط، شرایط دریافت درگاه مستقیم را برای کسب و کارها الخصوص کسب و کارهای نوپا ساده می کنند. این نوع از درگاه ها نیز دارای مزایا و معایب خود هستند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

درگاه‌های پرداخت واسط، سایت‌هایی هستند که شرایط دریافت درگاه پرداخت اینترنتی را برای کسب‌وکارها تسهیل کرده‌اند. این نوع درگاه‌های پرداخت برای کسب‌وکارهای اینترنتی نوپا بسیار عالی هستند.

مزایای درگاه پرداخت واسط

  • عدم نیاز به اجاره نامه یا سند مالکیت
  • شماره حساب هر بانکی می تواند باشد
  • فرآیند اخذ سریع
  • رایگان بودن افزونه های مورد نیاز جهت اتصال

معایب درگاه پرداخت واسط

  • وحود کارمز 0.5 تا 1 درصدی برای هر تراکنش
  • پایداری کمتر به نسبت درگاه پرداخت مستقیم
  • احتمال تاخیر در تسویه، هنگامی‌که از درگاه پرداخت واسط استفاده می‌کنید پول مستقیم به حساب شما واریز نمی‌شود. بلکه به حساب درگاه پرداخت واسط واریزشده و برای برداشت وجه باید درخواست تسویه‌حساب بدهید که فرایند تسویه حساب در درگاه‌های پرداخت واسط مختلف، متفاوت است. (بین یک ساعت تا چند روز)
  • نمایش نام درگاه پرداخت واسط در صفحه پرداخت به جای نمایش نام برند شما

تا به اینجا با تفاوت های بین درگاه پرداخت مستقیم و واسط آشنا شدید. در ادامه به معرفی بهترین درگاه‌های پرداخت اینترنتی واسط خواهیم پرداخت.

 

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. مقایسه کارمزد و شیوه تسویه انواع درگاه پرداخت

سیستم هشدار زلزله شیائومی

سیستم هشدار زلزله شیائومی

ویژگی هشدار زودهنگام زلزله (EEW) که در گوشی‌های دارای نسخه‌های 12، 12.5 و 13 فورک اندروید شیائومی “MIUI” موجود است. به کاربران ساکن اندونزی از لرزش‌های اطراف هشدار می‌دهد. در صورتی که سرویس داده و مجوز سرویس را داشته باشند.

این سازنده تلفن چینی ادعا می کند که این سیستم چند ثانیه تا ده ها ثانیه زمان هشدار را قبل از رسیدن امواج ثانویه به مردم می دهد. با استفاده از اهرم سرعت امواج الکتریکی که به طور طبیعی بسیار سریع تر از سرعت امواج ثانویه است.

پیشنهاد می کنم جهت آشنایی با قابلیت های اندروید ۱۲ حتما سری به مقاله ۹ قابلیت برجسته‌ اندروید ۱۲ بزنید.

سیستم-هشدار-زلزله

کاربران در مناطق آسیب دیده اخطارهای صوتی و روی صفحه را دریافت می کنند. اولی به جزئیات بزرگی، زمان تخمینی رسیدن و شدت یک زلزله قریب الوقوع اشاره می کند. این سرویس فقط برای زمین لرزه هایی با درجه چهار ریشتر یا بیشتر در مقیاس شدت مرکالی اصلاح شده فعال می شود. اگر کمی سبک به نظر می رسد، بدانید که اندونزی فعال ترین کشور از نظر آتشفشانی روی زمین است و صدای غرش های کوچک بسیار رایج است.

به لطف موقعیت این کشور در کمربند لرزه‌خیز محیطی اقیانوس آرام، نیز همین‌طور هستند. سازمان زمین شناسی ایالات متحده بیش از ۱۵۰ زمین لرزه را در اندونزی با بزرگی بیش از هفت ریشتر بین سال های ۱۹۰۱ تا ۲۰۱۹ ثبت کرده است که معادل یک زمین لرزه در هر ۹ ماه است. زمین لرزه هایی با این بزرگی همان هایی هستند که در اخبار می خوانید، همراه با تلفات هزاران نفری و قبوض تعمیرات میلیاردی.

سیستم EEW با همکاری موسسه Care-Life (ICL) در چنگدو، چین و آژانس هواشناسی، اقلیم شناسی و ژئوفیزیک اندونزی (BMKG) است.

شروع به کار

ICL با حمایت وزارت علوم و فناوری چین، کار بر روی این فناوری را در سال 2008 آغاز کرد. این سازمان اعلام کرد که با موفقیت تا 65 هشدار درباره زلزله های مخرب در چین را بدون هیچ هشدار کاذب ارسال کرده است. بیش از یک دهه از شروع توسعه، ICL با BMKG همکاری کرد تا همین کار را برای اندونزی انجام دهد.

در چین، هنگامی که کاربر فناوری مناسب را نصب می‌کند. اعلان‌ها از طریق اینترنت ظاهر می‌شوند. مانند نسخه انتخابی سیستم پخش اضطراری ایالات متحده. ICL فناوری سیستم هشدار زلزله را به 13 شهر و بخش در سیچوان گسترش داده است.

نسخه اندونزیایی با همکاری شیائومی، این مدرن‌سازی را یک قدم جلوتر می‌برد. اگرچه اندونزی دومین بازار در جهان است که EEW را دریافت می کند. اما اولین کشوری است که از آن با گوشی های هوشمند استفاده می کند. بنابراین، سازمان‌های تحقیقاتی دولتی چین به شیائومی کمک می‌کنند تا خود را در چهارمین کشور پرجمعیت جهان و شانزدهمین اقتصاد بزرگ جهان متمایز کند. همچنین در هر دو معیار به سرعت در حال رشد است.

تلاش های گذشته

قبلا تلاش‌هایی برای آگاه کردن مردم از زلزله و سایر بلایای طبیعی صورت گرفته است. در سال 2016، اپلیکیشنی از UC Berkely و Deutsche Telekom از شتاب‌سنج‌های تعبیه‌شده در گوشی‌های هوشمند مدرن برای تشخیص فعالیت‌های لرزه‌ای و هشدار به کاربران استفاده کرد.

این اپلیکیشن که MyShake نام داشت، با واکنش‌های متفاوتی روبرو شد. کاربران گزارش دادند که قدرت خمیر را خورده و اخطارهای تکراری صادر می‌کند، و گاهی اوقات اصلا هشدار نمی‌دهد. طراحان MyShake آزادانه اعتراف کردند که فناوری آن ها نمی تواند جایگزین شبکه های لرزه نگاری سنتی شود. در حالی که EEW بر این سیستم های سنتی متکی است.

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. افزودن سیستم هشدار زلزله به گوشی‌های شیائومی