طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

درگاه پرداخت آنلاین

درگاه پرداخت آنلاین

به طور کلی درگاه پرداخت آنلاین، درگاه واسط بین بانکی، درگاه پرداخت اینترنتی همه یک معنی را دارند. به زبان ساده درگاه پرداخت به معنای پرداخت آنلاین مبلغی در عرض چند ثانیه . انتقال آن به حساب بانکی شماست. به وسیله درگاه پرداخت دیگر نیازی نیست که به بانک مراجعه نمایید. صرفا با استفاده از مدارک شخصی و تایید هویتی خود می توانید درگاه پرداخت آنلاین خود را در عرض چند ساعت دریافت نمایید. در نیای امروز دیگر اگر قست راه اندازه کسب و کاری آنلاین را دارید، موظف هستید که برای کسب و کار خود درگاه پرداخت آنلاین را راه اندازی نمایید.

آیا با شرکت های فناور آشنایی دارید؟ اینکه چه جور شرکت هایی هستند؟ پیشنهاد می کنم در این مورد حتما سری به مقاله شرکت فناور چیست؟ بزنید.

انواع-درگاه-پرداخت

راه های دریافت پول از مشتری:

جهت دریافت پول از کاربر دو روش زیر وجود دارد:

  1. درخواست واریز پول به شماره حساب یا شماره کارت شما . ارسال فیش واریز برای شما
  2. دریافت وجه به صورت حرفه ای تر با استفاده از درگاه پرداخت آنلاین

خب حالت اول چندان کار حرفه ای نمی باشد. از طرفی درخواست پرداخت کارت به کارت از میزان اعتماد مشتری به شما می کاهد. علاوه بر این برای خود شما نیز دردسر ساز می شود.

اما در حالت دوم به خاطر وجود درگاه مشتریان اعتماد بیشتری به شما خواهند کرد. همچنین به خاطر خودکار شدن این فرآیند دیگر نیازی نیست خودتان شخصا به تایید و بررسی بپردازید. در نتیجه سرعت رسیدگی به سفارشات نیز افزایش می یابد. درگاه پرداخت اینترنتی، یک بستر آنلاین است که زیرساخت اصلی آن در ایران توسط بانک مرکزی فراهم‌شده و فرایند پرداخت پول بین مشتری و فروشنده را تسهیل نموده است.

به طور کلی درگاه های پرداخت آنلاین در ایران به دو دسته کلی درگاه های پرداخت واسط و درگاه های پرداخت مستقیم تقسیم می شوند. که در ادامه این مقاله بیشتر به این های می پردازم.

درگاه پرداخت مستقیم

به زبان ساده درگاه پرداخت مستقیم به حالتی گفته می شود که به صورت مستقیم از خود بانک درگاه پرداخت آنلاین را دریافت نمایید. که این روش نیز مزایاو معایبی را با خود به همراه دارد که به شرح زیر هستند.

مزایا درگاه پرداخت مستقیم

  • دارای کارمزد تراکنش صفر درصد البته در حال حاضر
  • دارای پایداری بالا
  • تصویه حساب روزانه و به صورت خودکار. هنگامی‌که درگاه پرداخت مستقیم دارید، به‌صورت روزانه پول توسط شاپرک به حسابتان واریز می‌شود،
  • نمایش نام برندو آدرس سایتتان در صفحه پرداخت

معایب درگاه پرداخت مستقیم

  • نیازمند به اجاره نامه یا سند مالکیت از محل فعالیت
  • گاها نیازمند کدنویسی اتخصاصی جهت اتصال
  • نیازمند به نماد الکترونیک
  • داشتن شماره حساب در بانک مور نظر

درگاه پرداخت اینترنتی واسط

به زبان ساده درگاه های پرداخت واسط، شرایط دریافت درگاه مستقیم را برای کسب و کارها الخصوص کسب و کارهای نوپا ساده می کنند. این نوع از درگاه ها نیز دارای مزایا و معایب خود هستند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

درگاه‌های پرداخت واسط، سایت‌هایی هستند که شرایط دریافت درگاه پرداخت اینترنتی را برای کسب‌وکارها تسهیل کرده‌اند. این نوع درگاه‌های پرداخت برای کسب‌وکارهای اینترنتی نوپا بسیار عالی هستند.

مزایای درگاه پرداخت واسط

  • عدم نیاز به اجاره نامه یا سند مالکیت
  • شماره حساب هر بانکی می تواند باشد
  • فرآیند اخذ سریع
  • رایگان بودن افزونه های مورد نیاز جهت اتصال

معایب درگاه پرداخت واسط

  • وحود کارمز 0.5 تا 1 درصدی برای هر تراکنش
  • پایداری کمتر به نسبت درگاه پرداخت مستقیم
  • احتمال تاخیر در تسویه، هنگامی‌که از درگاه پرداخت واسط استفاده می‌کنید پول مستقیم به حساب شما واریز نمی‌شود. بلکه به حساب درگاه پرداخت واسط واریزشده و برای برداشت وجه باید درخواست تسویه‌حساب بدهید که فرایند تسویه حساب در درگاه‌های پرداخت واسط مختلف، متفاوت است. (بین یک ساعت تا چند روز)
  • نمایش نام درگاه پرداخت واسط در صفحه پرداخت به جای نمایش نام برند شما

تا به اینجا با تفاوت های بین درگاه پرداخت مستقیم و واسط آشنا شدید. در ادامه به معرفی بهترین درگاه‌های پرداخت اینترنتی واسط خواهیم پرداخت.

 

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. مقایسه کارمزد و شیوه تسویه انواع درگاه پرداخت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد