طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

تعریف شرکت دانش بنیان

تعریف شرکت دانش بنیان

در حالت کلی به موسسات و شرکت هایی که از نظر فنی و سیستمی دارای پارامترهای موجود در آیین نامه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت ها و موسسات دانش بنیان باشند، شرکت دانش بنیان گفته می شود. همان طور که در بالا اشاره کردیم دانش بنیان شدن شرکت با خود تسهیلات و مزایای بسیاری به همراه دارد. که در راستای گسترش تولیدات دانش بنیان و توسعه محصولات و خدمات شرکت هستند.در ادامه در مورد نحوه دانش بنیان شدن توضیح داده شده است.

در واقع دانش بنیان شدن همانند یک گواهینامه است. گواهینامه ای که برای شرکت ها دریافت می شود. این مجوز به شرکت هایی اعطا می‌شود که، تولید کننده محصولاتی با فناوری تولید مدرن باشند.

در مورد مزایای شرکت های خلاق چقدر اطلاعات دارید؟ پیشنهاد می کنم در این مورد حتما مقاله مزایای شرکت خلاق و فرایند ثبت آن را مطالعه نمایید.

تعریف-شرکت-دانش-بنیان

نحوه ایجاد یا تاسیس شرکت دانش بنیان

بسیاری از افراد بر این باور هستند که جهت دانش بنیان شدن، باید از ابتدا موسسه یا شرکتی دانش بنیان ثبت نمایند. در صورتیکه چنین نیست. به عبارت دیگر نیازی نیست که از ابتدای کار شرکت یا موسسه شما دانش بنیان ثبت شده باشد. یا اینکه در موضوع فعالیت موسسه و شرکت شما کلمه دانش بنیان ذکر شده باشد.

خود شرکت ها می توانند به صورت مستقیم و مستقل در سامانه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جهت دریافت مجوز دانش بنیان درخواست بدهند. همچنین می توانند جهت دریافت تضمینی این مجوز از طریق شبکه دانش بنیان ایران اقدام کنند.

در حالت کلی نحوه دانش بنیان شدن این است که، شرکت یا موسسه به صورت طبیعی ثبت شده باشد. باید تاییدیه دانش بنیان را از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت نماید. بدین منظور شرکت ها می توانند در سامانه reg.daneshbonyan.ir ثبت نام نموده و مورد ارزیابی قرار بگیرند.

بررسی شرکت ها و موسسات دانش بنیان

تقریبا در اواخر سال 1389 در مجلس شورای اسلاامی قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان تصویب شد. از آن پس تا انتهای دروه دهم ریاست جمهوری، مسئول بررسی شرکت ها و موسسات دانش بنیان، وزارت علوم بود. اما از دوره یازدهم زیاست جمهوری به بعد، مهاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مسئولیت این ارزیابی را بر عهده گرفت. تاییدیه دانش بنیان بودن شرکت و موسسات متقاضی باید از این طریق صادر شود.

این معاونت در حال حاضر دارای 16 ستاد و 7 معاونت زیر مجموعه می باشد. از مهم ترین وظایف آن نیز، توسعه فناوری و حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان می باشد. به همین دلیل ارزیابی دانش بنیان نیز از مسئولیت های این سازمان شمرده شده که توسط کارگزاری های رسمی این معاونت انجام می پذیرد.

نحوه ثبت نام شرکت های متقاضی در سایت

خب تا اینجا در مورد تعریف دانش بنیان و بررسی آن بحث کردیم. تا قدم به قدم به نحوه ثبت نام شرکت های دانش بنیان بپردازیم.

  1. ورود به سامانه ثبت نام: در قدم اول شرکت های متقاضی باید از قسمت ” ثبت نام و ارزیابی” و سپس بخش “سامانه ثبت نام شرکت ها و موسسات دانش بنیان” وارد سامانه ثبت نام شوند.
  2. ثبت نام اولیه شرکت: پس از ورود شرکت هایی که برای اولین بار وارد سامانه می شوند بایستی با انتخاب گزینه “ثبت نام” را انتخاب نموده. سپس تایید تعهدات و آگاهی های لازم، نام شرکت، شناسه ملی و همچنین پست الکترونیک شرکت را در  فرآیند ثبت نام را تکمیل نموده تا لینک فعالسازی سامانه به پست الکترونیک وارد شده ارسال گردد. شما پس از تایید لینک فعال سازی می توانید از طریق شناسه ملی و رمز انتخابی خود وارد سامانه شوید و به ترتیب اطلاعات خود را وارد نماید.
  3. شروع ثبت اطلاعات شرکت : متقاضی می بایست جهت ثبت اطلاعات شرکت ابتدا از نوار ابزار بالا صفحه فیلد ثبت اطلاعات و سپس ثبت اطلاعات شرکت را انتخاب نماید.
  4. تکمیل اطلاعات : متقاضی باید در هفت بخش زیر که فیلدهای هر قسمت در سمت راست صفحه نمایش داده شده است، را تکمیل نماید.
    1. مشخصات کلی
    2. هیئت مدیره
    3. سهامداران
    4. مجوزها
    5. استانداردها
    6. منابع انسانی موجود
    7. کالا و خدمات
    8. اطلاعات مالی
  5. ارسال درخواست بررسی دانش بنیان : پس از تکمیل اطلاعات خود و بارگذاری اسناد مربوط بایستی به قسمت ارسال درخواست دانش بنیان مراجعه کنید. بر روی درخواست نهایی کلیک نماید. در صورت تایید ارسال درخواست، رسید پذیرش ارائه خواهد شد.

نکته: لازم به ذکر است در تمامی قسمت های فرآیند تکمیل اطلاعات، شرکت، پس از ثبت اطلاعات بایستی به روی دکمه “ذخیره”  که در انتهای هر صفحه قرار گرفته، کلیک نماید. در غیر اینصورت اطلاعات تکمیل شده ذخیره نخواهد شد.

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. مزایای شرکت دانش بنیان و فرایند ثبت آن

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد