طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

ضروری ترین مهارت های یک بازاریاب محتوا

ضروری ترین مهارت های یک بازاریاب محتوا

 امروزه حدود 91 درصد از شرکت های B2B و 86 درصد از شرکت های B2C که از بازاریابی محتوا به عنوان یک استراتژی استفاده می کنند. واضح است که تقاضا برای بازاریابان محتوای فریلنسر وجود دارد. با این حال، مانند همه استراتژی های بازاریابی، بازاریابی محتوا در طول سال ها تکامل یافته است. فناوری بازاریابی، هوش مصنوعی و حتی تغییرات در تصمیمات خرید، همگی در تبدیل بازاریابی محتوا به یک رسانه پیچیده نقش داشتند.

برای پیگیری تغییرات و به حداکثر رساندن فرصت ها، بازاریابان محتوا باید مهارت های فعلی خود را تقویت کرده و مهارت های جدید را بیاموزند. این که آیا شما تازه کار خود را شروع کرده اید یا مدتی است که بازاریاب محتوا بوده اید. داشتن این مهارت ها برای شما ضروری است.

1- استراتژی محتوا

اولین مهارت از 8 مهارت ضروری بازاریاب محتوا داشتن استراتژی محتوا است. توانایی تدوین و ارائه استراتژی محتوای واضح و منسجم برای بازاریابان متخصص محتوا ضروری است. بسیاری از بازاریابان محتوا می توانند یک استراتژی را اجرا کنند. اما همه آنها نمی توانند تحقیقات لازم را برای تدوین یک استراتژی بلند مدت، ارائه جزئیات روش آبشار که در آن استراتژی اجرا می شود. در نتیجه ایجاد یک برنامه و توانایی انجام تحقیقات لازم انجام دهند. این طرح را برای امضا به موسسان یا مدیران ارجاع دهید.

گاهی اوقات گوگل عناوین را هنگام نشان دادن در نتایج جستجو تغییر می دهد. اما خب احتمال زیاد شما به دلایل خاصی آن عناوین را انتخاب کرده بودید. چطور می توان جلوی این اتفاق را گرفت؟ به همین دلیل پیشنهاد می کنم مقاله 5 راه برای غلبه بر بازنویسی عنوان گوگل را از دست ندهید و حتما مطالعه نمایید.

1-استراتژی-محتوا

این مهارتی است که بازاریابان ارشد محتوا در طول زمان کسب و تقویت می کنند. اگر به دنبال یک متخصص هستید، می خواهید در مصاحبه سوالاتی بپرسید که به شما کمک می کند بفهمید آیا آن ها توانسته اند این کار را با موفقیت انجام دهند.

2- مدیریت پروژه

دومین مهارت بسیار مهم برای بازاریاب متخصص محتوا، توانایی مدیریت پروژه است. بسیاری از سازمان ها ابتدا محتوا هستند. اما لزوما متوجه آن نیستند. به این معنا که سازمان های موفق اغلب مطالب وبلاگ، مطالعات موردی و موارد دیگر را برای تبلیغات خود، بازاریابی ایمیلی، مطالب قابل فروش و غیره استفاده می کنند.

این اجازه می دهد تا محتوا نه تنها با موفقیت سئو سنجیده شود، که واقعا خوب است. زیرا شروع با کار سئو می تواند شش ماه یا بیشتر طول بکشد. سازمان های محتوا به یک استراتژی محتوا قوی نیاز دارند که قیف کامل را در نظر بگیرد. آن ها به یک مدیر پروژه قوی نیاز دارند که بتواند به طور واضح از زمان آماده شدن محتوا گزارش دهد. به تیم کمک کند تا برای هر مرحله از قیف محتوای متخصص ایجاد کند.

در واقع بازاریابان محتوا متفکران سیستم هستند که می دانند چگونه ایده، تولید و تبلیغ محتوا را مدیریت کنند. بهترین بازاریابان محتوا از تقویم های محتوا ساخته شده در صفحات گسترده، یا پلتفرم های مختلف برای جلوگیری از درگیری های لحظه آخری استفاده می کنند. آن ها از این تقویم ها برای پیگیری گردش کار محتوا و سررسیدها و ذخیره یادداشت ها و تحقیقات کلمات کلیدی استفاده می کنند. هر چند تقویم به تنهایی کافی نیست.

3- اصول سئو

داشتن یک استراتژی محتوا واضح و مهارت های عالی مدیریت پروژه شما را از شرط لازم برای درک اصول سئو خلاص نمی کند. یک استراتژی بازاریابی محتوا عالی باعث ایجاد ترافیک جستجوی ارگانیک در طول زمان می شود. به کاهش CAC و ایجاد آگاهی از برند و اعتماد به نام تجاری کمک می کند.

اکنون، بازاریاب متخصص محتوا نیازی به دانستن نکات فنی سئو یا نحوه پیاده سازی آن ها ندارد. اما باید درک کافی از الگوریتم گوگل برای ایجاد یک استراتژی محتوا داشته باشد که شما را از نظر شرایط مرتبط رتبه بندی کند. این به او امکان می دهد محتوا را قبل از پخش بهینه کند. از او در مورد ابزارهای بازاریابی محتوا که به طور خاص برای سئو استفاده می کند، بپرسید. پاسخ نباید “هیچ” باشد.

4- مدیریت تولید خلاق

هر قطعه محتوایی که تولید می شود. چه برای وبلاگ شما و چه برای تیم فروش شما، نیاز به طراحی گرافیکی دارد. به هر حال، شما می خواهید با محتوای خود بهترین قدم را بردارید. طراحی عالی به ایجاد انسجام برند در همه دارایی های شما کمک می کند.

مشابه تجربه مدیریت پروژه که در بالا ذکر شد. بازاریابان متخصص محتوا تجربه مدیریت یک خط تولید خلاق را دارند تا اطمینان حاصل شود که تصاویر مناسب و جذاب وبلاگ به موقع تحویل داده می شوند. PDF ها در صورت نیاز برای پایین قیف طراحی می شوند.

از ایجاد ویدیو و پادکست گرفته تا طراحی گرافیک، بازاریابان متخصص محتوا دارای سیستم های فولدر گسترده ای هستند تا دارایی ها را مستقیم نگه دارند. مهارت های همکاری برای کار با طراحان، نویسندگان ، فیلمبرداران و موارد دیگر. بدون وجود سیستم مدیریت دارایی های دیجیتال (DAM)، شرکت ها می توانند دارایی های خود را از دست بدهند. که اتلاف وقت و هزینه است. اغلب زمانی اتفاق می افتد که تیم های خلاق داخلی کوچک می شوند.

 

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. 8 مهارت ضروری بازاریاب محتوا

پلتفرم مدیریت داده (DMP) چیست؟

پلتفرم مدیریت داده (DMP) چیست؟

پلتفرم مدیریت داده (DMP) یک پلتفرم متحد کننده برای جمع آوری، سازماندهی و فعال سازی داده های مخاطبان شخص اول، دوم و سوم از هر منبع، از جمله آنلاین، آفلاین، تلفن همراه و فراتر از آن است. این ستون فقرات بازاریابی مبتنی بر داده است. به کسب و کارها اجازه می دهد بینش منحصر به فردی در مورد مشتریان خود کسب کنند.

در حالی که داده های بزرگ برای کمپین های بازاریابی مبتنی بر داده موثر است. شما نمی توانید با اطلاعات خام کار زیادی انجام دهید. شما باید آن را مرتب کرده و به یک فرم قابل استفاده تبدیل کنید. حداقل تا بتوانید متوجه شوید که به چه چیزی نگاه می کنید. این قدرت یک DMP است.

ایسوس یکی از معرف ترین برندهای پیشرو در تولید محصولات فناوری است. تا به حال به این فکر کردید که این شرکت چگونه بوجود آمده است؟ پیشنهاد می کنم برای فهمیدن این موضوع یک سری به مقاله داستان شکل گیری شرکت ایسوس بزنید.

پلتفرم-مدیریت-داده-(DMP)-چیست؟

نحوه کارکرد DMP

در حقیقت، DMP ها داده ها را از چندین منبع مختلف جمع آوری می کنند. اکثر این داده ها بدون ساختار هستند و می توانند از هر یک از موارد زیر ناشی شوند:

  • سیستم های POS
  • رسانه های اجتماعی
  • اپلیکیشن های موبایل
  • دسکتاپ
  • CRM ها
  • منابع آفلاین
  • ابزارهای تجزیه و تحلیل وب
  • تلویزیون

در حالی که جزئیات کلمات کلیدی و URL ها مهم هستند. کار DMP این است که عمق بیشتری پیدا کند. از نظر داده های شخص اول، امکان جمع آوری بر اساس علایق، سرگرمی ها، کلیک ها، بارگیری ها، تکمیل یا بارگذاری ویدیوها، جمعیت شناسی و سایر رفتارها وجود دارد. پس از جمع آوری و سازماندهی همه داده های شخص اول شخص، ممکن است یک برنامه ایجاد کمپین تبلیغاتی برای مخاطبان خاص باشد. به عنوان مثال، دانش آموز بین 18 تا 23 سال با علاقه به بسکتبال.

حریم خصوصی و سایر محدودیت هایی که در حال حاضر در دنیای تجارت وجود دارد. خبر خوب این است که همه داده های DMP معمولا ناشناس هستند. با این کار، تمام PII (اطلاعات شناسایی شخصی) حذف می شود. دیگر نیازی نیست شما نگران نشت و سایر مشکلات باشید.

بعد از جمع آوری اطلاعات چه اتفاقی می افتد؟

اولین قدم برای هر DMP شروع جمع آوری داده ها است. همانطور که دیدیم، این امر در چندین منبع داخلی و خارجی ایجاد می شود. پس از جمع آوری، مراحل زیر انجام می شود:

1- سازماندهی

آیا می توانید تصور کنید که یکی از کارمندان شما در تلاش برای سازماندهی میلیون ها نقطه داده باشد. این تصویری از یک اتاق پست هیجان انگیز را به تصویر می کشد که در آن کارمندان سعی می کنند نامه ها را به محل مناسب برسانند. زیرا تعداد بیشتری از بسته ها به اتاق سرازیر می شوند. به همین دلیل است که DMP ارزش زیادی را ارائه می دهد.

DMP ها همه داده ها را به دسته بندی می کنند. داده هایی که از قبل توسط کاربر انتخاب شده است. اساسا، این پلتفرم می پرسد که چگونه می خواهید داده ها سازماندهی شوند. بنابراین، توصیه می کنیم در مورد اهداف خود و آنچه می خواهید با استفاده از DMP به آن برسید به دقت فکر کنید. هنگامی که اهداف را در ذهن دارید، تعریف دسته بندی های خاص آسان تر است.

2- تقسیم بندی و ایجاد مخاطب

پس از سازماندهی، گام بعدی این است که مخاطبان را تقسیم بندی کرده و با در نظر گرفتن کمپین های بازاریابی شروع به ساختن کنید. پیشتر، ما از دانش آموزان بین 18 تا 23 سال به عنوان نمونه مخاطب نام بردیم. در جاهای دیگر، ممکن است این زنان بازنشسته باشند. مخاطبان خاص شما به خودی خود اهمیتی ندارند. واقعیت مهم این است که شما در حال تقسیم بندی و رسیدن به نقاط مختلف برای یافتن افرادی هستید که ممکن است به محصول یا خدمات شما علاقه داشته باشند.

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. پلتفرم مدیریت داده چیست؟

فاصله‌ یاب لیزری میجیا شیائومی

فاصله‌ یاب لیزری میجیا شیائومی

خب به تازگی شیائومی فاصله‌ یاب لیزری هوشمند خود را به نام میجیا (MIJIA) معرفی کرده است. محصولی که د راغلب اندازه گیری ها می تواند به کمک شما بیاید. دارای ساخت و ساز با کیفیت و قیمت اولیه پایین است. این محصول حدود 26 دلار قیمت گذاری شده است. دارای بدنه ای آلومینیومی است.

Mijia مسافت سنج لیزری شیائومی

فاصله سنج (فاصله یاب) لیزری نوا از شیائومی ابعاد کاملاً فشرده ای را ارائه می دهد. آن ها در ابعاد تنها 80x35x21 میلی متر متوقف شدند. وزن آن فقط 60 گرم است. می توانید متر را همیشه همراه خود داشته باشید. دارای محدوده اندازه گیری لیزری 0/05 الی 40 متر است. علاوه بر این، انحراف اندازه گیری فقط +/- 0.3 میلی متر است. بنابراین می توانید واقعا به نتایج اندازه گیری اعتماد کنید.

همچنین کنترل خود متر بسیار آسان است. اندازه گیری را فقط با فشار دادن یک دکمه در جلو و سپس نظارت بر عملکرد از طریق صفحه نمایش LCD سیاه و سفید یکپارچه انجام دهید. علاوه بر نمایش وضعیت باتری و تاریخچه روی صفحه، دارای فناوری بلوتوث برای اتصال به تلفن هوشمند می باشد. بوسیله بلوتوث امکان اندازه گیری از راه دور از طریق برنامه تلفن همراه و همچنین پشتیبانی از فضای ابری برای پشتیبان گیری از نتایج شما وجود دارد. در بسته بندی این محصول نیز علاوه بر خود دستگاه لیزر، یک کابل شارژ با درگاه USB نوع C resp وجود دارد. USB تایپ A و همچنین دستورالعمل های مختصر برای استفاده به شکل کاغذ همراه دستگاه در جعبه وجود دارد.

همیشه طول عمر باتری دغدغه کاربران تلفن های همراه می باشد. این موضوع در کاربران آیفون بیشتر به چشم می خورد. پیشنهاد می کنم جهت آشنایی با ترفندهای ساده افزایش عمر باتری مقاله ترفندهای ساده و کاربردی افزایش عمر باتری آیفون را حتما مطالعه نمایید.

Mijia-مسافت-سنج-لیزری-شیائومی

ویژگی های اصلی فاصله یاب Mijia

این دستگاه لیزری جدید شیائومی همراه با بدنه ای از پلاستیک ABS و آلومینیوم ارائه شده است که می تواند در برابر ضربه و خط و خش مقاومت کند. در سطح آن یک صفحه LCD با روشنایی بالا می بینیم که از آن می توان وضعیت آن و اقدامات مختلفی را که انجام می دهیم مشاهده کرد.

علاوه بر این، فاصله یاب لیزری هوشمند شیائومی Mijia دارای یک دکمه است که از طریق آن می توانیم روشن و خاموش آن را فعال یا حتی اندازه گیری ها را انجام دهیم. اگر یکبار فشار دهیم دو نشانگر لیزری با دقت بالا فعال می شود. با فشار مجدد، مسافت طی شده توسط پرتو نور روی صفحه نمایش داده می شود.

البته وقتی با یک دستگاه هوشمند روبرو می شویم. این اولین دستگاه لیزر سنج شیائومی قادر است به برنامه Xiaomi Home متصل شود. از این طریق می توان یک پرونده کامل از اندازه گیری ها را مشاهده کرد. عکس گرفت و فاصله های محاسبه شده را برای آن ها اعمال کرد یا حتی برنامه های هوشمند کامل ایجاد کرد.

فراتر از آن، فاصله یاب لیزری هوشمند شیائومی Mijia دارای باتری 370 میلی آمپر ساعتی قابل شارژ توسط USB Type C است. به لطف ای ، با یک بار شارژ تا 3000 اندازه گیری مستقل به دست می آید.

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. رونمایی شیائومی از فاصله‌ یاب لیزری هوشمند Mijia

 

کسب و کارهای عالی افراد درون گرا

کسب و کارهای عالی افراد درون گرا

اگر شخصیت درون گرایی دارید. ممکن است از برخی کسب و کارها که نیاز به وقت زیاد یا تعامل عمومی دارند، دوری کنید. کسب و کارهای بسیاری وجود دارد که برای افراد درونگرا مناسب است. به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به معامله زیاد با دیگران پول اضافی کسب کنید.

افراد درون گرا اغلب به عنوان خجالتی، جدی یا محفوظ توصیف می شوند. با این حال، افراد درون گرا بسیار بیشتر از آن برچسب های ناخوشایند ارائه می دهند. درون گرا متفکرانی عمیق و خلاق هستند که قادرند برای مدت طولانی در محیط مناسب بنشینند و تمرکز کنند. علاوه بر این، افراد درون گرا اغلب کارآفرینان فوق العاده ای هستند. زیرا تمایلات بسیاری از آن ها را در شرایط دیگر نادیده می گیرد.

درونگراها این توانایی را دارند که کارآفرینان قدرتمند و رهبران کسب و کار باشند. اگر شما یک کارآفرین تازه کار هستید و از کار خود یا با یک گروه بسیار کوچک لذت می برید. ممکن است به فکر راه اندازی کسب و کار خود باشید.

1- نویسندگی

درون گراها نویسندگان مستقل بزرگی می سازند. نوشتن مستلزم این است که شما ساعت ها به تنهایی در رایانه خود تحقیق کنید. برای بسیاری از افراد برون گرا، این امر خفه کننده به نظر می رسد. برای یک فرد درون گرا، این یک رویا است که به حقیقت می پیوندد. نیاز به انگیزه اضافی ندارد.

انواع مختلفی از نوشتن فریلنس وجود دارد که می توانید انجام دهید. می توانید برای وبلاگ ها یا مجلات به صورت آزاد کار کنید. وبلاگ خود را راه اندازی کنید، یک کپی رایتر تجاری برای کسب و کارها و وب سایت ها باشید. یا یک کتاب در آمازون بنویسید و خود منتشر کنید. فقط مطمئن شوید نحوه تنظیم نرخ نوشتن فریلنس را یاد گرفته اید تا خود را کوتاه نیاورید. می توانید به عنوان تولید کننده محنوا متنی برای شرکت های مختلف کار کنید.

2- طراح گرافیک

طراحی گرافیک یک مهارت تخصصی و درخواستی است. اگر سابقه طراحی دارید و در برنامه های طراحی مانند فوتوشاپ و InDesign مهارت دارید. کار به عنوان طراح گرافیک می تواند یک کار تمام وقت خوب یا یک برنامه جانبی خوب باشد. به عنوان یک طراح گرافیک، می توانید با مشتریان برای طراحی پوستر، مطالب بازاریابی، تصاویر رسانه های اجتماعی و موارد دیگر همکاری کنید.

روش های زیادی جهت کسب درآمد از وبلاگ های وجود دارد. جهت آشنایی با درجه یک ترین آن ها با مقاله بهترین روش های کسب درآمد از وبلاگ را از دست ندید.

2-طراح-گرافیک

3- ویراستار

ویرایش و تصحیح برای افراد درونگرا برنامه های جانبی فوق العاده ای است. زیرا مانند نوشتن مستقل به تنهایی، توجه به جزئیات و توانایی تمرکز نیاز دارد. فرصت های ویرایش و تصحیح، تا حد زیادی، زیاد است. زیرا بسیاری از وب سایت ها و وبلاگ ها برای پرداختن به مقالات خود به کمک نیاز دارند. افزایش انتشارات خود باعث افزایش تقاضا برای ویراستاران خوب نیز شده است.

ویرایشگر می تواند به جمع آوری قطعات متنی کمک کرده. قبل از انتشار هرگونه خطا را تشخیص دهد. اگر چشم به اشتباه دارید و می توانید به افزایش محتوا کمک کنید. این برنامه مناسب شما است. بهترین بخش این است که می توانید این کار را به عنوان یک کار یا حتی در کنار شغل فعلی خود انجام دهید.

اگر به راه اندازی کسب و کار تصحیح علاقه دارید اما مطمئن نیستید از کجا شروع کنید. یک دوره آنلاین را در نظر بگیرید که اصول اولیه را به شما آموزش می دهد.

4- مدیر شبکه های اجتماعی

در دنیای دیجیتالی امروز پ، شرکت ها نمی توانند قدرت رسانه های اجتماعی را نادیده بگیرند. شما به عنوان مدیر رسانه های اجتماعی، اکانت های رسانه های اجتماعی را برای مشتریان مدیریت می کنید، محتوا ایجاد می کنید و معیارهایی مانند تعامل و غیره را دنبال می کنید. در حالی که اکثر برندهای بزرگ دارای تیم رسانه های اجتماعی داخلی هستند. بسیاری از شرکت های کوچک تر مدیریت حضور رسانه های اجتماعی خود را به فریلنسرها واگذار می کنند.

اگر می دانید چگونه برای اینستاگرام تصویر ایجاد کنید یا محتوای طنز در کمتر از 280 کاراکتر بنویسید، مدیریت رسانه های اجتماعی می تواند مناسب گزینه باشد. شما باید از ابزارهایی مانند Buffer یا Hootsuite آگاهی داشته باشید و درک کنید که چه نوع محتوا در بسترهای مختلف رسانه های اجتماعی کار می کند یا نمی کند.

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. بهترین کسب و کارها برای افراد درون گرا

عناصر اصلی و مهم طراحی وب ریسپانسیو

عناصر اصلی و مهم طراحی وب ریسپانسیو

ریسپانسیو بودن وبسایت نکته ایست که هنگام ایجاد وب سایت برای کسب و کار خود، نمی توانید آن را نادیده بگیرید. زیرا که از سال 2015 روز به روز بر آمار سرچ از طریق دستگاه های تلفن همراه افزوده می شود. این امر نیاز به طراحی ریسپانسی را ضروری می کرده است. زیرا طراحی وب سایت شما را با اندازه و سرعت اتصال دستگاه های کوچک تر تطبیق می دهد. امروزه داشتن یک وب سایت واکنش گرا به کلیدی برای ارائه تجربه بهتر کاربر با هدف افزایش جذب تبدیل شده است.

طراحی وب سایت ریسپانسیو راهی برای ایجاد یک وب سایت است که به اندازه مرورگر پاسخ می دهد. به جای ساخت نسخه اختصاصی تلفن همراه، توسعه دهندگان یک طراحی انعطاف پذیر ایجاد می کنند که به طور پویا با توجه به عرض واقعی مرورگر تغییر می کند.

1- پیمایش تلفن همراه

پیمایش موبایل یکی از مه مترین عناصر طراحی وب ریسپانسیو است. منوی پیمایش که ایجاد می کنید و ارائه می دهید باید بتواند شکل و اندازه آن را بسته به نحوه باز شدن تغییر دهد. تنها زمانی می توان به آن رسید که پیمایش وب سایت خود را ریسپانسیو کنید. ممکن است منوی افقی سنتی را به کاربر دسکتاپ خود ارائه دهید. اما اگر همین کار را برای کاربر تلفن همراه خود انجام می دهید. ممکن است آسیب بیشتری به ترافیک وب سایت تلفن همراه خود و تبدیل آن وارد کنید.

یک منوی ریسپانسیو می تواند به روش های مختلف تغییر کند. در مکان های مختلف با ظاهر سبک مختلف روی دستگاهی که مشاهده می شود ظاهر شود. هدف اصلی تغییر مکان و سبک نه تنها موثر بودن طراحی است. بلکه اطمینان از این است که هر کاربر بدون توجه به دستگاهی که از آن استفاده می کند، بهترین تجربه کاربری را دریافت می کند.

 APIها اهداف مورد علاقه هکرها هستند. این ابزارها و پلتفرم ها چه تجاری و چه اوپن سورس به شناسایی خطاها، آسیب پذیری ها و مجوزهای بیش از حد کمک می کند. حفط امنیت آن ها نیز مهم است. پیشنهاد می کنم جهت آشنایی با بهترین ابزارهای امنیتی در این زمینه مقاله 5 ابزار برتر امنیتی API را مطالعه نمایید.  

1-پیمایش-تلفن-همراه

تجربه کاربر در دستگاه های تلفن همراه با دسکتاپ متفاوت است. زیرا کاربران می توانند روی دکمه کوچک روی دسکتاپ کلیک کنند. اما وقتی صحبت از دستگاه های تلفن همراه می شود. انجام این کار بر روی دکمه کوچک برای آن ها دشوار می شود.

اگر وب سایت خود را توسط یک شرکت طراحی وب سایت با تجربه طراحی کرده اید. دیگر نگران منوی ناوبری نباشید زیرا آن ها مطمئن خواهند شد که بهترین منوی را که مطابق انتظارات بازدیدکنندگان سایت شما است انتخاب کرده و آن ها را تشویق می کند تا در وب سایت بیشتر جستجو کنند.

2- استفاده از تصاویر انعطاف پذیر

تصاویر انعطاف پذیر یکی دیگر از عناصر مهم طراحی سایت ریسپانسیو هستند. در حالی که تصاویر انعطاف پذیر با شبکه های روان برای دستگاه های کوچک بهتر کار می کند. یک سربرگ کوچک به طراحان وب ارائه می دهد. برای کوچک کردن تصاویر بزرگ، طراحان وب از ویژگی ارتفاع HTML با هدف ایجاد فضای بیشتر برای متن در دستگاه های کوچک استفاده می کنند. اما هنگام ایجاد یک طراحی وب سایت با بارگذاری سریع، این نوع تمرینات خوب نیستند.

به همین دلیل است که وب سایت ها به دنبال تصویب تصاویر مهم و حذف تصاویر غیر ضروری و ذخیره عکس ها با هدف ارائه تجربه بهتر و سرعت بارگذاری هستند. یک تصویر انعطاف پذیر بسته به صفحه به طور خودکار شکل و اندازه خود را تغییر می دهد. اما رعایت همین موارد برای تصاویر با حجم بالا می تواند سرعت بارگذاری شما را کند کند. برای جلوگیری از این امر، توصیه می کنیم وب سایت موجود خود را ارزیابی کنید تا تصاویر حجیم و غیر ضروری را که نمی خواهید در دستگاه های تلفن همراه نمایش داده شود، شناسایی کنید.

وب سایت ها همچنین از CSS برای برش تصاویر استفاده می کنند تا در دستگاه های مختلف مقیاس بهتری داشته باشد. ویژگی overflow CSS یکی از موثرترین روش ها برای برش دادن تصاویر به صورت پویا است تا به درستی در محیط نمایش قرار گیرد. یکی دیگر از راه های ریسپانسیو شدن تصاویر استفاده از نسخه های مختلف تصویر و ذخیره آن ها بر روی سرور است تا سرور بسته به دستگاه مورد استفاده کاربر، پاسخ ها را ارسال کند. این کار با کمک دستکاری DOM انجام می شود.

3- فضای سفید

وقتی نوبت به ریسپانسیو بودن طراحی وب سایت می رسد. فضای داخلی و بسته به اینکه چگونه کاربران تلفن همراه به راحتی می توانند به طراحی وب سایت شما دسترسی پیدا کنند، نقش اساسی دارند. در حالی که شبکه و تصویر انعطاف پذیر به شما امکان می دهد وب سایت خود را به طور موثرتری نمایش دهید. استفاده از لایه مناسب و فضای خالی در طراحی وب سایت به شما در حفظ سلسله مراتب مناسب و جذب بازدیدکنندگان بیشتر کمک می کند.

اکثر کاربران تلفن همراه وب سایت را رها می کنند. زیرا طراحی بسیار شلوغ یا نامناسب به نظر می رسد. این نوع شیوه ها نه تنها به تبدیل وب سایت شما بلکه به اعتبار وب سایت و تجارت شما آسیب می رساند. به همین دلیل است که شما باید اطمینان حاصل کنید که سطح بالایی و فضای سفید ناپدید نمی شوند و طراحی را در صفحه کوچک گیج کننده می کند.

هنگامی که کاربر شروع به تعامل با محتوای وب سایت شما در یک صفحه کوچک می کند. اندازه فونت و فاصله بین کلمات و سطرها نقش مهمی در تصمیم گیری درباره اینکه آیا کاربر به خواندن محتوا ادامه می دهد یا خیر، ایفا می کند.

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. 5 عنصر اصلی طراحی وب ریسپانسیو