اگر از رسانه های اجتماعی استفاده می کنید. احتمالا تا کنون به این فکر کردید که چگونه به کسب و کار شما کمک می کنند. بهتر است که اغلب از اینستاگرام استفاده کنید. احتمالا به این فکر نکرده اید که از آن برای چیزهای دیگری به جز به اشتراک گذاری عکس های مورد علاقه خودتان در تعطیلات استفاده کنید. در عین حال می تواند منبع فوق العاده مفیدی برای ایجاد برند شخصی شما باشد.
اگر تا به حال از اینستاگرام استفاده نکرده اید. که آن را بسیار به شما توصیه می کنیم. مخصوصا برای افرادی که در زمینه های خلاق هستند. در عصر امروز، اینستاگرام در حال تبدیل شدن به یک نمونه کار امروزی است. می توانید از ان برای به نمایش گذاشتن نمونه کارهای خود استفاده نمایید.
این همچنین برای کسانی که به دنبال، دنبال کردن نقش در بازاریابی، رسانه های اجتماعی یا حتی فقط در زمینه فناوری هستند. اعتبار ایجاد می کند. مدیران استخدامی به دنبال افرادی خواهند بود که بتوانند صحبت کنند و نمونه کار قوی داشته باشند. آن ها می خواهند ببینند شما یک استراتژی رسانه اجتماعی خود دارید. بنابراین ایجاد و رشد یک برند شخصی در اینستاگرام از اهمیت بالایی برخوردار است.
همانند سایر تلاش های تجاری شخصی، باید اهداف خود را بفهمید. اینکه چه وسایلی برای به اشتراک گذاری کار شما است. برجسته سازی تخصص خود، ایجاد شبکه هرچه پیام شما واضح تر باشد. ایجاد پروفایل بر این اساس راحت تر خواهد بود.
به دنبال ایده هایی از دیگران باشید. اینفلوئنسرها، شرکت ها، مدیرانی و حتی برند ها که شما آن ها را تحسین می کنید. افرادی از پست ها یا پروفایل آن ها لذت می برید. از این به عنوان الهام برای راهنمایی شما در جهت نگاه طولانی مدت به پروفایل خود و لنزهای بزرگ استفاده کنید.
به دنبال این باشید که می خواهید برند شخصی شما با چه صفاتی مشخص شود. از این ها به عنوان دستورالعمل برای تعیین اینکه مواردی که در تصاویر و کلمات ارسال می کنید همسو است یا نه استفاده کنید. نحوه نزدیک شدن به اینستاگرام در مقایسه با سایر پلتفرم ها را بررسی نمایید. اولین و واضح ترین توصیه این است که این یک پلتفرم بصری است. با در نظر گرفتن این نکته، شما می خواهید یک استراتژی برای به اشتراک گذاشتن تخصص خود از طریق عکس، فیلم و متن کوتاه داشته باشید.
اما این به شما آزادی خلاقیت بیشتری نیز می دهد. وقتی مردم بازدید می کنند، باید بتوانند در مقایسه با پروفایل لینکدین شما را در سطح شخصی تری درک کنند. این فرصتی است برای نشان دادن شخصیت خود و به اشتراک گذاشتن علاقه ها، نظرات و شادی های خود در زندگی است.
قبل از افزودن هرگونه محتوا، می خواهید پروفایل خود را برای موفقیت تنظیم کنید. این به معنی نوشتن یک بیوگرافی واضح است که شامل موارد زیر است:
به این ترتیب، وقتی یک کارفرما نام شما را در گوگل جستجو می کند. به راحتی می تواند به پروفایل شما برخورد کند. در حالی که کارفرمایان و استخدام کنندگان هنوز در درجه اول به دنبال کشف استعداد با استفاده از لینکدین هستند. یک تابع جستجوی کلمات کلیدی در اینستاگرام وجود دارد. بنابراین اگر می خواهید پیدا شوید، می توانید کلمات کلیدی را که می خواهید برای آن ها شناخته شده باشد استفاده نمایید.
طبیعت انسان این است که آنچه دیگران دوست دارند را دوست داشته باشد. مهم نیست که در کجا زندگی می کنید. همه انسان ها به دنبال Social Proof هستند. تمایل به Social Proof می تواند بر تمامی جنبه های زندگی انسان از انتخاب غذا تا حتی فیلم دیدن تاثیر بگذارد. اما مهم تر از هر چیزی این تمایل به تناسب(Social Proof) بر رفتار خرید ما ناثیر گذار است.
به طور خلاصه، این بدان معناست که اگر یکی از دوستان شما محصولی را توصیه کند. به احتمال زیاد آن محصول را خریداری می کنید تا اینکه ابتدا بخواهید خودتان اطلاعات آن محصول را بررسی نمایید. کسب و کارها نیز از علم Social Proof آگاه هستند. سال های بسیاری است که از آن به نفع خود استفاده می کنند.
Social Proof واژه ای است که نویسنده رابرت سیالدینی در کتاب معروف خود Influence به عنوان بخشی از فهرست 6 اصل اقناع خود ایجاد کرده است. به طور خلاصه، Social Proof یک روش متقاعدسازی است که از تمایل انسان به بخشی از چیزی بزرگتر سواستفاده می کند. ایده اصلی پشت Social Proof حول نیاز ما به مشارکت و احساس اینکه ما آنچه را که دیگران انتظار دارند یا می خواهیم انجام می دهیم.
مثلا اگر ده میلیون نفر کتاب های هری پاتر را بخوانند. خرد جمعی حکم می کند که شما نیز آن کتاب را بخوانید و دوست داشته باشید. در بازاریابی، Social Proof شامل خواندن نظرات و گوش دادن به توصیه های دیگران قبل از خرید است. اگر تعداد زیادی از مردم از خدمات استفاده کرده اند یا کالایی را خریداری کرده اند. سایر افراد اقدامات دیگران را دنبال کرده و خود مشتری خواهند شد.
کسب و کارها از Social Proof به عنوان یک ابزار بازاریابی قوی استفاده می کنند تا به مشتریان بالقوه نشان دهند که دیگران محصولات خود را قبل از آن ها آزمایش کرده اند. این بدان معناست که خرید از آن ها ریسک کمتری نسبت به خرید سایر افراد بدون هیچ گونه بازبینی دارد. در ادامه به روش های افزایش تبدیل به بوسیله Social Proof می پردازیم.
بر اساس آمار حدود 92 درصد از مشتریان قبل از خرید نظرات آنلاین را می خوانند . در حالی که 72 درصد می گویند که توصیفات و نظرات مثبت اعتماد آن ها را به یک تجارت افزایش می دهد. توصیفات مشتری روش کاملی برای استفاده از Social Proof است. زیرا بازخورد شخصی را از شخصی که در واقع تجارت شما را تجربه کرده است می دهد. بیشتر اوقات، این توصیفات توسط مشتریان خوشحال، داوطلبانه یا به درخواست شرکت ارائه می شود.
هدف اصلی آن ها مشاهده نظراتی افرادی است که خدمات یا محصولی را که دریافت می کنند. برای اطمینان از اینکه مشتریان خدمات یا محصولی را که دریافت می کنند توسط دیگران قبل از آن ها تست است. در واقع، آن ها می توانند مشتریان بالقوه را متقاعد کنند که خریدی که فکر می کنند تصمیم درستی است.
اگر از رایانه لذت می برید و از فناوری مطلع هستید. یک کسب و کار خانگی مبتنی بر رایانه می تواند برای شما ایده آل باشد. این نوع کار را می توان به صورت مجازی از هر کجا انجام داد. به شرطی که دسترسی به اینترنت وجود داشته باشد. مزایای راه اندازی کسب و کار خانگی مبتنی بر رایانه بسیار زیاد است. نه تنها می توانید زمان بیشتری را با خانواده خود بگذرانید. بلکه رئیس خود خواهید شد و بنابراین تصمیم می گیرید که چه زمانی کار کنید. اگر دانش، مهارت و تجهیزات لازم را دارید. می توانید کسب و کار خود را نسبتا سریع و مقرون به صرفه شروع کنید.
اولین ایده از 5 ایده کسب و کار خانگی مبتنی بر رایانه که می توانید استفاده نمایید. کار به عنوان مدرس یا مربی کامپیوتر می باشد. اینکه ما در عصر دیجیتال زندگی می کنیم به این معنا نیست که همه اهل کامپیوتر هستند. آنجاست که مربی کامپیوتر وارد عمل می شود. یک معلم رایانه خانگی به افراد یا کسب و کارها می آموزد که چگونه از برنامه های رایانه ای خود و اینترنت به بهترین نحو استفاده کنند.
کلاس ها را می توان بصورت مجازی از طریق ویدئو کنفرانس انجام داد. در برخی موارد، شما به طور حضوری در منزل، محل کار یا محل ملاقات با مشتریان مراجعه می کنید. مشتریان شما می توانند متنوع باشند. از کودکان گرفته تا سالمندان و همه افراد بین آن ها می توانند مخاطب هدف شما باشند. ممکن است توسط کسب و کاری استخدام شوید که برای یادگیری برنامه های خاص یا کارهای مرتبط با رایانه، مانند تنظیم پایگاه داده یا ایجاد صفحات گسترده، به کمک نیاز دارند.
حتی می توانید با گروه ها کار کنید و یک دفتر کامل را آموزش دهید. یا، می توانید کلاس ها را از طریق خانه خود در صورت اجازه منطقه بندی یا از طریق منبع آموزش محلی بزرگسالان مانند مرکز ارشد برگزار کنید. تدریس خصوصی احتیاج به صبر دارد. به ویژه اینکه فناوری مجموعه ای از اصطلاحات خاص خود را دارد که بسیاری نمی دانند یا نمی فهمند.
متخصصان تعمیر کامپیوتر باید درک عمیقی از مکانیک و سیستم های برنامه نویسی کامپیوترها داشته باشند تا مشکلات را شناسایی و برطرف کنند. افراد و کسب و کارهای کوچک که تیم فنی ندارند. تکنسین های تعمیر کامپیوتر را استخدام می کنند تا سخت افزار و نرم افزار خود را به موقع، با بودجه، با لبخند تعمیر، تمیز یا تعویض کنند.
اگر کسب و کار خود را از خانه اداره می کنید. به احتمال زیاد برای تعمیر به خانه یا دفتر مشتریان مراجعه می کنید. برای تشخیص مشکلات سیستم و همچنین باز کردن رایانه برای تعمیر یا تعویض هارد دیسک یا سایر دستگاه های داخلی، باید ابزار لازم را داشته باشید. همراه با تعمیر، می توانید راه اندازی رایانه و شبکه، از جمله تنظیمات امنیتی را برای کمک به جلوگیری از ویروس رایانه ای مشتریان و بدافزارها ارائه دهید.
اگر کاربر اینترنت هستید و بازاریابی، به ویژه بازاریابی اینترنتی را درک می کنید. این نوع تجارت می تواند برای شما مناسب باشد. بسیاری از سازمان ها در همه اندازه ها، اما به ویژه کسب و کارهای کوچک و تک مالک، در زمینه سئو، تبلیغات کلیکی، تبلیغ وب سایت و شبکه های اجتماعی به کمک نیاز دارند.
مزیت ارائه خدمات بازاریابی آنلاین نسبت به ایده های دیگر، مانند تدریس خصوصی، این است که می توانید با مشتریان در سراسر جهان کار کنید. شما محدود به خدمات رسانی به مشتریان فقط در محله محلی خود نیستید. با این اوصاف، ملاقات با مشتریان در تجارت خود به ویژه هنگام شروع کار می تواند مفید باشد.
شما می توانید یک تجارت بازاریابی اینترنتی با خدمات کامل ارائه دهید یا می توانید متخصص شوید. مانند مدیریت رسانه های اجتماعی یا بازاریابی ایمیلی.
فیس بوک و پلتفرم های اینستاگرام و واتساپ آن پس از قطع جهانی گسترده خدمات و مشاغل و افرادی که بر آن ها تکیه می کنند. ساعت ها در هرج و مرج قرار گرفتند دوباره فعال شدند. فیس بوک اواخر دوشنبه اعلام کرد که علت اصلی این قطعی تغییر تنظیمات بود. هیچ مدرکی مبنی بر نقض اطلاعات کاربران در نتیجه قطعی وجود ندارد.
این شرکت با عذرخواهی گفت که در حال بررسی های بیشتر هستند. حدود ساعت ۱۱:۴۰ صبح دوشنبه آغاز شد. با تیم رایانیتا در ادامه خبر قطع چند ساعته اینستاگرام، واتساپ و سایر خدمات فیس بوک همراه باشید.
فیس بوک پیش از این در جریان یک بحران بزرگ جداگانه بود. زیرا افشاگر فرانسیس هاوگن، مدیر سابق محصولات فیس بوک، اسناد داخلی را در اختیار وال استریت ژورنال قرار داد. آگاهی شرکت را از آسیب های ناشی از محصولات و تصمیمات آن آشکار می کرد. هاوگن روز یکشنبه در برنامه 60 دقیقه شبکه CBS علنی اعلام کرد. قرار است سه شنبه در کمیته فرعی سنا شهادت دهد.
این قطع ارتباط استدلال فیس بوک را مبنی بر اینکه اندازه و نفوذ آن مزایای مهمی برای جهان دارد، تقویت نمی کند. شرکت نظارت بر اینترنت Netblocks مستقر در لندن خاطرنشان کرد که برنامه های این شرکت برای ادغام فناوری در پشت بسترهای خود که در سال 2019 اعلام شد. نگرانی هایی را در مورد خطرات چنین اقدامی ایجاد کرده است. Netblocks گفت، در حالی که چنین تمرکز به شرکت یک دید واحد از عادات استفاده از اینترنت کاربران می دهد. خدمات را نیز در برابر خطاهای واحد آسیب پذیر می کند.
برای ساعت ها، تنها نظر عمومی فیس بوک توئیتی بود که در آن تصدیق می کرد. برخی از افراد در دسترسی به برنامه فیس بوک مشکل دارند. می گوید که در حال بازیابی دسترسی است. در مورد خرابی های داخلی، سرپرست اینستاگرام آدام ماسری در توئیتی نوشت که احساس می کند یک روز برفی است.
مایک شروفر ، مدیر ارشد فناوری فیس بوک، در توییتر خود “عذرخواهی صادقانه” کرد.
در بیانیه دوشنبه شب، فیس بوک تغییرات را مسبب روترهایی دانست که ترافیک شبکه را بین مراکز داده هماهنگ می کنند. این شرکت می گوید این تغییرات ارتباطات را قطع می کند. تاثیر متقابلی در نحوه ارتباط مراکز داده آن ها دارد و خدماتشان را متوقف می کند.
از بعدازظهر دوشنبه هیچ مدرکی مبنی بر وجود فعالیت های مخرب در دست نیست. متیو پرنس، مدیر عامل ارائه دهنده زیرساخت اینترنت Cloudflare، در توئیتر خود نوشت: هیچ چیزی که در رابطه با قطع خدمات فیس بوک مشاهده می کنیم نشان نمی دهد که این یک حمله سایبری بوده است.
فیس بوک نیز به پیام هایی برای اظهارنظر درباره این حمله یا احتمال فعالیت مخرب پاسخ نداد.
در حالی که بسیاری از نیروی کار فیس بوک هنوز از راه دور کار می کنند. گزارشاتی وجود داشت که نشان می داد کارمندان شاغل در محوطه این شرکت در منلو پارک، کالیفرنیا، در ورود به ساختمان دچار مشکل شده اند. زیرا قطع برق نشان های امنیتی آن ها را بی فایده کرده است.
فیس بوک در بیانیه ای دیگر گفت: برای جامعه عظیمی از مردم و مشاغل در سراسر جهان که به ما وابسته هستند، متاسفیم. ما سخت تلاش می کنیم تا دسترسی به برنامه ها و خدمات خود را بازیابی کنیم. خوشحال می شویم که گزارش دهیم که اکنون دوباره آنلاین شده اند. از اینکه با ما همراه بودید متشکریم.
اگر آماده توسعه کسب و کار خود هستید. وقت آن رسیده است که در مورد بازاریابی ویدیویی نگاهی جدی داشته باشید. نگران نباشید برای ایجاد فیلم های جذاب به فیلمنامه نویس، گروه فیلمبرداری و کارگردان سرسخت نیاز ندارید. در واقع، همه آنچه شما نیاز دارید یک راهنمای نکات ویدیو مارکتینگ کسب و کارهای کوچک وجود دارد.
با افزایش دسترسی به ابزارهای تولید، کسب و کارهای کوچک هر دلیلی برای افزایش بازاریابی خود با استفاده از فیلم را دارند. طبق تحقیقات انجام شده، ویدئو یکی از قوی ترین روش ها برای سنجش علاقه افراد به نام تجاری شما است. بیش از 70 درصد از مشتریان ترجیح می دهند در مورد یک محصول یا خدمات از طریق ویدئو اطلاعات کسب کنند. 76 درصد از کسب و کارها ادعا می کنند که ویدئو به آن ها در افزایش فروش کمک کرده است.
خب اولین سوالی که احتمالا پیش می آید این است که چرا ویدیوها اینقدر مهم هستند؟
تولید و محتوا ویدیو از فرمت اصلی تصویر متحرک پیشرفت زیادی کرده است. اما جذابیت مانند همیشه غالب است. حرکت، اکشن و درام چیزی است که یک داستان را به یک تجربه هنری و احساسی تبدیل می کند. تجربه ای که ارتباطات را ایجاد می کند. بینندگان را زنده می کند و هیاهو ایجاد می کند.
حدود 49 درصد مردم هر روز حداقل 5 ویدئو تماشا می کنند. در نیتجه مردم تشنه محتوای ویدئویی هستند. حتی اگر نوع فیلم متفاوت باشد. بنابراین، چگونه می توانید با حداقل منابع و رقابت شدید، آگاهی را برای برند خود به ارمغان بیاورید؟
با یک استراتژی بازاریابی ویدیویی محکم، می توانید برای مخاطبان مورد نظر خود یم سطح اعتماد ایجاد کنید. منحصر به فرد بودن نام تجاری خود را توضیح دهید و آن ها را به پیام جنبشی که داستان برند شما است دعوت کنید.
به عنوان یک کسب و کار کوچک در دریای کسب و کارهای کوچک دیگر، کار مناسب این است که خود را به درستی معرفی کنید. هیچ راهی بهتر از یک فیلم مقدماتی برای انجام این کار وجود ندارد. چه یک ویدیوی اجتماعی زنده پرسش و پاسخ در فیس بوک باشد. چه نگاهی به پشت صحنه عملیات کسب و کار شما باشد. حتی یک ویدیوی نمایه کسب و کار در صفحه اصلی وب سایت شما باشد. ویدئوهای مقدماتی گفتگو را با مخاطبان شما آغاز می کنند. یک ویدئوی آنلاین ایجاد کنید تا به سوالات متداول پاسخ دهید، نگاهی به پشت صحنه عملیات روزانه داشته باشید و داستان برند خود را روشن کنید.
طبق آمار 65 درصد مردم بصری یاد می گیرند. این که ایجاد ابزارهای ویدئویی را به یک استراتژی ارزشمند تبدیل می کند. با در نظر گرفتن این نکته، چگونه می توانید در عرض پنج ثانیه توجه دیگران را جلب کنید؟ این سوالی است که بازاریابان هنگام ایجاد محتوا برای رسانه های اجتماعی باید به آن بپردازند.
پاسخ ساده تر از آن است که فکر می کنید. جذب محتوای ویدئویی کوتاه، دقیق و ساده بینندگان را درگیر می کند. مردم به طور شهودی در خبرهای خود مرور می کنند تا زمانی که یک پست آن ها را به اندازه ای جذاب کند که متوقف شده و نگاه کنند. اگر پیام و محتوای شما پیچیده، گیج کننده یا ملایم باشد، بدون نگاه دوم به حرکت ادامه می دهد. از طرف دیگر، ویدئوهای قابل اشتراک گذاری و اندازه آن ها توجه کاربران را به خود جلب می کند و آن ها را تا انتها درگیر می کند. خوشبختانه حتی شرکت های با بودجه محدود نیز می توانند از این روش در بازاریابی ویدیویی استفاده کنند.
با استفاده از تصاویر محصول، فیلم ها را از ابتدا ایجاد کنید. آن ها را با عناصر متحرک مانند متن و گرافیک زنده کنید. یا می توانید هزاران قالب ویدیویی را بررسی کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که لوگوی خود را اضافه کرد. از برنامه های ادیت استفاده کنید تا متن، رنگ ها و تصاویر را به راحتی با برند تجاری شما مطابقت دهد. می توانید از ویژگی تغییر اندازه برای سریع استفاده مجدد از مطالب برای به اشتراک گذاشتن در تمام کانال های رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید. نه تنها کاملا رایگان است. بلکه ویرایشگر آسان برای استفاده مجدد را آسان می کند. با ویدئوی لوگو دار خود، اجازه دهید اشتراک گذاری اجتماعی آغاز شود.
یکی از مقرون به صرفه ترین و موثرترین روش ها برای جذب مشتریان جدید در حین ایجاد وفاداری مشتری تبلیغات ویدیویی تولید شده توسط مصرف کنندگان است. مردم به نظرات مصرف کنندگان اعتماد می کنند. به همین دلیل است که اولین چیزی که هنگام بررسی محصول یا خدمات جدید انجام می دهند، خواندن نظرات است. در حقیقت،حداقل 46 درصد از کارربران به نظرات مصرف کنندگان آنلاین اعتماد دارند.
از مشتریان وفادار فعلی بخواهید از محصول شما فیلم بگیرند یا توصیف آن ها را در حالت عمودی به اشتراک بگذارند. سپس می توانید آن ها را به تبلیغ تبدیل کنید. نه تنها می توانید از این محتوا برای ارتقا حضور آنلاین برند خود استفاده کنید. این social proof است که شما یک تجارت قابل اعتماد هستید.
یکی از مزایای ویدئو این است که وقتی محتوای تولید شده توسط مصرف کننده را در تبلیغات ویدئویی مورد نظر خود قرار می دهید. اعتماد مشتریان بالقوه ای را که در نظرات واقعی به آن ها توجه شده به ارث می برید.