طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

چرا ریسپانسیو وبسایت برای موبایل اهمیت دارد؟

چرا ریسپانسیو وبسایت برای موبایل اهمیت دارد؟

حدودا از سال 2016 استفاده از دستگاه های موبایلی از دسکتاپ پیشی گرفت. از آن زمان، هیچ نشانه ای از کاهش سرعت نشان نداد. تا جایی که امروزه 50.48 درصد از ترافیک وب از دستگاه های تلفن همراه ناشی می شود. یعنی بسته به نوع تجارت شما، حداقل نیمی از بازدیدکنندگان سایت شما می توانند وب سایت شما را در دستگاه تلفن همراه خود مشاهده کنند.

به عنوان صاحب یک وب سایت، باید مطمئن شوید که وب سایت شما در هر دستگاهی عالی به نظر می رسد. مطمئن شوید که برند، تجارت و فروش شما آسیب نمی بیند. برای این کار، باید مطمئن شوید که یک وب سایت ریسپانسیو برای تلفن همراه دارید.

تفاوت میان طراحی موبایل دوستانه و طراحی موبایل ریسپانسیو

قبل از اینکه به چگونگی ایجاد یک وب سایت ریسپانسیو برای موبایل بپردازیم. بیایید تفاوت های کلیدی بین طرح های موبایل دوستانه و طرح های ریسپانسیو موبایل را بررسی کنیم.

از کجا باید بفهمیم که یک وبسایت قدیمی شده است. دیگر زمان به روزرسانی آن فرارسیده است. برای متوجه شدن این زمان هر وبسایتی نشانه هایی را به شما نشان خواهد داد. جهت آشنایی با کاربردی ترین این نشانه ها مقاله نشانه های زمان بروزرسانی وب سایت را از دست ندهید.

تفاوت-میان-طراحی-موبایل-دوستانه-و-طراحی-موبایل-ریسپانسیو

طراحی مناسب موبایل (Mobile-friendly)

طراحی مناسب تلفن همراه یا موبایل فرندلی به این معنی است که وب سایت به گونه ای ساخته شده است. که در دستگاه های مختلف دقیقا یکسان عمل کند. این بدان معناست که آیا شما سایت را روی دسکتاپ یا تلفن همراه مشاهده می کنید. اساسا همان تجربه را خواهید داشت.

به طور پیش فرض، ویژگی هایی مانند ناوبری پیچیده، انیمیشن های طولانی یا تصاویر بزرگ با موبایل خوب کار نمی کند. بنابراین یک سایت موبایل فرندلی باید بدون این ویژگی ها ساخته شود. صرف نظر از اینکه در چه پلتفرمی در حال مشاهده آن هستید. کاربران تلفن همراه می توانند با فرم ها ارتباط برقرار کنند. از فهرست کشویی استفاده کنند. انیمیشن ها را مانند یک سیستم دسکتاپ مشاهده کنند.

این معمولا به عنوان تجربه موبایل “کلاسیک” نامیده می شود. زیرا اغلب احساس می کنید در حال تلاش برای حرکت در سایتی هستید که با در نظر گرفتن کاربران تلفن همراه طراحی نشده است. حتی اگر طراحی سایت برای جابجایی کاربران تلفن همراه و بهبود آن تغییر کرده باشد. بهبود کلی تلفن همراه “دوستی” آن است.

طراحی ریسپانسیو

یک گزینه رایج و به روز برای وب سایت های مدرن “طراحی ریسپانسیو” است. این اطمینان می دهد که وب سایت بر اساس نیاز دستگاهی که در آن مشاهده می شود پاسخ می دهد.

به عنوان مثال، وقتی کاربر از حالت افقی به حالت عمودی در تلفن همراه خود تغییر می دهد. از طرح 3 ستونی به 1 ستونی تغییر می کند. همچنین اجازه می دهد تا اندازه تصاویر متناسب با عرض صفحه باشد. بنابراین بازدیدکنندگان در وب سایت شما بدون توجه به اندازه صفحه نمایش دستگاه خود، تصاویر را در بهترین حالت خود مشاهده می کنند. طراحی ریسپانسیو همچنین منوی ناوبری را مطابق با دستگاه تنظیم می کند. برای مثال، به عنوان نوار کناری روی میز کار ظاهر می شود.

نحوه ایجاد وبسایت های ریسپانسیو برای موبایل

ابزارهای تست ریسپانسیوی موبایل گوگل به شما امکان می دهد بررسی کنید که آیا گوگل وب سایت شما رامناسب موبایل می داند یا خیر. این ابزار در واقع آزمایش می کند که آیا سایت شما ریسپانسیو به تلفن همراه است یا خیر. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آدرس سایت خود را وارد کنید. بلافاصله نتیجه خود را دریافت خواهید کرد. اگر سایت شما مناسب موبایل نیست. گوگل می تواند شما را در رتبه بندی جستجو تلفن همراه پنالتی کند. در نتیجه افراد کمتری می توانند در نتایج جستجوی خود با سایت شما روبرو شوند.
بنابراین اگر متوجه شدید عملکرد تلفن همراه سایت شما ضعیف است. در اینجا می توانید کاری کنید که کاربران سایت شما بهترین تجربه ممکن را داشته باشند.

1- استفاده از بستری که طراحی ریسپانسیو را پشتیبانی می کند

ابتدا باید مطمئن شوید که از پلتفرمی استفاده می کنید که از طراحی وب ریسپانسیو را پشتیبانی می کند. اگر تصمیم دارید وب سایت خود را با وردپرس بسازید. می توانید از بین بیش از 100 تم زیبا انتخاب کنید که به شما اجازه می دهد ظاهر وب سایت خود را تغییر دهید.

این قالب های قابل تنظیم به کاربران اجازه می دهد تا طراحی کلی و زیبایی سایت خود را تغییر دهند. موضوعات وردپرس برای هر صنعتی از جمله اموزشی، املاک، تبلیغات، سلامتی و تناسب اندام، آشپزی، نرم افزار و… در دسترس است. هر موضوع وردپرس ریسپانسیو است. به این معنی که مهم نیست از چه موضوعی تصمیم بگیرید استفاده کنید. وب سایت شما دقیقا همانطور که می خواهید در دستگاه های تلفن همراه، تبلت و دسکتاپ بارگیری می شود.

به عنوان مثال، اگر تصمیم گرفته اید تصویری را در صفحه اصلی وب سایت خود قرار دهید. بدون توجه به نوع دستگاهی که برای دسترسی به آن استفاده می کنند. دقیقا نشان می دهد که آن را در کجا می خواهید. این به بهبود تجربه کاربر در وب سایت شما و افزایش رتبه سایت شما در نتایج جستجوی تلفن همراه کمک می کند. هر قالب وردپرس دارای طرح بندی متفاوتی از منوها، ویجت ها، صفحات و غیره است. اما هر کدام در هر دستگاه فوق العاده به نظر می رسند.

 

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. علت اهمیت و نحوه ایجاد وبسایت ریسپانسیو برای موبایل

انتشار نسخه جدید Bitcoin Core

انتشار نسخه جدید Bitcoin Core

خب چند روز پیش Bitcoin Core نسخه 22.0، دومین به روز رسانی Bitcoin Core برای سال 2021، در روز دوشنبه منتشر کرد. به روز رسانی جدید تا حد زیادی تماس های از راه دور RPCs و کانال های ارتباطی که به کاربران امکان تعامل با شبکه بیت کوین را می دهد. همچنین بهبود سیستم ساخت، فایل ها، ابزار و ابزارهای کاربردی، والت، رابط کاربری گرافیکی و شبکه را تقویت کرد.

همچنین شامل چند تغییر قابل توجه همچون حذف پشتیبانی از مرورگر ناشناس Tor v2 به نفع Tor v3 و اجازه استفاده از امضا کنندگان خارجی مانند والت سخت افزاری است. Bitcoin Core 22.0 با نسخه های macOS زودتر از حدود یک ماه دیگر سازگار نیست. اما از همه macOS بعد از آن علاوه بر هسته لینوکس و ویندوز 7 پشتیبانی می کند. آخرین به روزرسانی در Bitcoin Core هسته در 14 ژانویه 2021 رخ داد. صد و بیست و هشت نفر به عنوان کمک کننده در توسعه آخرین نسخه شناخته شده اند.

پشتیبانی والت سخت افزاری با رابط کاربری گرافیکی

والت های سخت افزاری دستگاه های ویژه ای هستند. برای حفظ امنیت کلیدهای خصوصی طراحی شده اند و می توانند معاملات را بدون کلید خصوصی انجام دهند. با این وجود، برای انجام معاملات، معمولا از والت های سخت افزاری باید در ترکیب با یک والت نرم افزاری استفاده شود. تعدادی والت نرم افزاری سازگاری لازم برای این کار را دارند. اما والت Bitcoin Core یکی از آن ها نبود.

امروز همه دوست دارند به استخراج رمزارزها بپردازند. خبرهایی نیز حاکی از ورود کارت گرافیت هایی بدین منظور به بازار ویتنام از سوی AMD هستند. پیشنهاد می کنیم در این مورد خبر ورود کارت گرافیت مناسب استخراج رمزارز AMD را از دست ندهید.

پشتیبانی-والت-سخت-افزاری-با-رابط-کاربری-گرافیکی

البته این موضوع چند سال پیش تغییر کرد. Bitcoin Core از نسخه 0.18.0 با والت پول های سخت افزاری سازگار است. با این حال، کاربران ابتدا باید از رابط خط فرمان (CLI) برای استفاده از این ویژگی استفاده کنند. از آنجا که Bitcoin Core 0.20.0 وجود دارد. کاربران می توانند تا حدی از رابط کاربری گرافیکی (GUI) نیز استفاده کنند. اما این امر هنوز برای امضای تراکنش ها به کپی پیست دستی نیاز دارد.
Bitcoin Core 22.0 اولین نسخه Bitcoin Core است که از GUI کامل برای والت های سخت افزاری پشتیبانی می کند. با استفاده از نرم افزار Hardware Wallet Interface (HWI) به عنوان یک نوع افزودنی، کاربران Bitcoin Core قادر خواهند بود از والت Bitcoin Core در ترکیب با دستگاه های Ledger ،Trezor ،BitBox ،KeepKey و Coldcard استفاده کنند.

پشتیبانی I2P

یکی از راه های ناشناس ماندن کاربران بیت کوین، تجزیه و تحلیل شبکه بیت کوین و پیگیری تراکنش های خاص از nodeها است. آدرس های IP مرتبط با این nodeها را می توان با هویت های واقعی مرتبط کرد. برای محافظت از حریم خصوصی خود، کاربران Bitcoin Core می توانند از طریق شبکه Tor ناشناس به شبکه Bitcoin متصل شوند. اما Tor تنها شبکه ناشناس نیست.

پروژه اینترنت نامرئی (I2P) یکی دیگر از شبکه های ارتباطی غیر متمرکز و ناشناس است که در بالای اینترنت معمولی قرار دارد. مانند Tor، به کاربران امکان می دهد با مسیریابی پیام ها در یک شبکه، از لایه های مختلف رمزگذاری برای هر مرحله در زنجیره انتقال برای پوشاندن خود پیام و همچنین آدرس IP فرستنده و گیرنده استفاده کنند.

جهت مطالعه ادامه این خبر و اخبار بیشتر حوزه رمزارزها بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. انتشار نسخه جدید نرم افزار Bitcoin Core

چه زمان باید وبسایت را بروزرسانی کرد؟

چه زمان باید وبسایت را بروزرسانی کرد؟

وب سایت شما این پتانسیل را دارد که ارزشمندترین دارایی بازاریابی شما باشد. طراحی سایت، به ویژه، تاثیر بسزایی در معیارهای بازاریابی و تجربه کاربر شما دارد. زمان بارگذاری آهسته صفحه، منوی گیج کننده و عملکرد از دست رفته به کسب و کارهای کوچک شما لطف نخواهد کرد. اگر طراحی وب سایت شما مانع از نتایج بازاریابی می شود. ممکن است زمان آن رسیده باشد که طراح خود را تازه کنید.

یک وب سایت منسوخ نه تنها می تواند به رتبه، ترافیک و نرخ تبدیل شما آسیب برساند. بلکه به شهرت، تصویر برند و اعتماد بین کسب و کار و مخاطبان شما نیز آسیب می رساند. وب سایت شما مرکز هویت نام تجاری شما است. یکی از اولین مکان هایی است که مشتریان شما برای کسب اطلاعات در مورد تجارت شما از آن دیدن خواهند کرد. مهم است که اطمینان حاصل کنید که به طور شبانه روزی برای شما سخت کار می کند. به هر حال، شما زمان و پول زیادی صرف کرده اید تا بتوانید آنچه را که هست، بسازید. دلایل زیادی وجود دارد که چرا یک کسب و کار تصمیم می گیرد وب سایت خود را به روز کند. در ادامه به برخی از نشانه های اصلی زمان بروزرسانی وبسایت می پردازم.

1- قدیمی شدند طراحی وب سایت

روند طراحی به طور مرتب تغییر می کند. تعداد کمی از طراحی وب سایت ها بی انتها هستند. اگر طراحی یک وب سایت در حال شروع به قدیمی شدن است. می تواند باعث بی اعتمادی کاربر شود. به نظر می رسد سایت های قدیمی برای استفاده یا خرید از آن ها ناامن باشند.

به همین ترتیب، اگر وب سایت شما به سادگی ظاهر ناخوشایندی به خود گرفته است. احتمالا به دلیل به روز رسانی طراحی است. وب سایت شما باید از نظر بصری جذاب باشد. تا مخاطبان شما را درگیر کند و آن ها را تشویق به تعامل با پیشنهادات آنلاین شما کند. به عنوان مثال طراحی و ساخت وب سایت های ریسپانسیو برای تلفن همراه در سال های اخیر به موضوعی بزرگی تبدیل شده است.

تا حالا به علت نیاز به طراح UX در یک شرکت فکر کردید؟ پیشنهاد می کنم جهت آشنایی بیشتر با لزوم وجود طراح UX مقاله چرا هر استارتاپی به طراح UX نیاز دارد؟ را از دست ندهید.

1-قدیمی-شدند-طراحی-وب-سایت

روندهای طراحی قدیمی در صفحه های کوچک تر به خوبی کار نخواهد کرد. بنابراین اگر سایت شما در سه سال گذشته به روزرسانی عمده طراحی نداشته باشد. احتمالا برای کاربران تلفن همراه قدیمی شده است.

اجازه ندهید مخاطبان فکر کنند که شما از زمان عقب افتاده اید. سایت فعلی خود را با مواردی که از دیدن آن ها لذت می برید مقایسه کنید. خدمات طراحی وب سایت یک آژانس می تواند به شما کمک کند تا طراحی وب سایت خود را برای مطابقت با استانداردهای دیجیتالی امروز به روز کنید.

2) سرعت پایین بارگیری صفحات سایت

یکی از اصلی ترین فاکتورهای رتبه بندی، سرعت بارگذاریست. سرعت بر عملکرد وب سایت شما، رضایت کاربر و رتبه بندی گوگل شما تاثیر می گذارد. فقط یک ثانیه بارگذاری می تواند منجر به کاهش 11 درصدی بازدید صفحات و کاهش 16 درصدی رضایت مشتری شود. اگر بارگذاری سایت شما بسیار کند است. از صفحه ای به صفحه دیگر حرکت می کند یا برای بارگذاری تصاویر و محتوا دچار مشکل می شود، کاربران به سرعت به جای دیگری می روند.

بسته به علت مشکلات سرعت شما، ممکن است به این معنی باشد که سایت شما باید بازسازی شود. این رویکرد اغلب آسان تر از تلاش برای وصله قسمت هایی از سایت است که باعث کندی بار می شوند.

3) برندسازی

طبیعی است که تغییرات تجاری رخ دهد که منجر به تحول در نام برند شما شود. در نتیجه، می توانید خود را با سایتی پیدا کنید که دیگر به هویت شما وفادار نیست. خواه توسعه محصول یا خدمات باشد یا خریدی انجام شود. این عوامل بر برند شما که نیاز به برقراری ارتباط در وب سایت شما دارد تاثیر می گذارد.

آیا وب سایت شما نشان دهنده برند فعلی شما است؟ باید بین کسب و کار شما و آنچه از طریق وب سایت خود ارائه می دهید، ارتباطی وجود داشته باشد. داشتن سایتی با پیام های مختلف برای کسب و کار گسترده شما می تواند برای مشتریان شما گیج کننده باشد. در نهایت آن ها را از شما دور کند.

حتی اگر سایت شما به زیبایی طراحی شده باشد. اگر با برند فعلی شما مطابقت نداشته باشد. نیاز به طراحی مجدد یا تغییر شکل دارد تا ثبات را به شما بازگرداند.

جهت مطالعه ادامه این مطلب و آشنایی با نشانه های بیشتر بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. نشانه های زمان بروزرسانی وب سایت

آکیو موریتا کیست؟

آکیو موریتا کیست؟

آکیو موریتا، زاده 26 ژانویه 1921، در ناگویا، ژاپن است. وی در تاریخ 3 اکتبر 1999،در شهر توکیو درگذشت. تاجر ژاپنی که بنیانگذار، مدیر اجرایی (از 1971) و رئیس هیئت مدیره (از 1976 تا 1994) بود Sony Corporation، تولید کننده محصولات الکترونیکی مصرفی در جهان.

یکی از پرکاربردترین مرورگر ها یعنی موزیلا فایرفاکس توسط یک جوان نابغه به اسم بلیک راس بوجود آمده است. پیشنهاد می کنم جهت آشنایی بیشتر با این نابغه برنامه نویسی مقاله بیوگرافی بنیانگذار فایرفاکس را از دست ندهید.

آکیو-موریتا-کیست؟

موریتا از خانواده ای با سنت طولانی در تهیه دمنوش متولد شده بود. انتظار می رفت که در تجارت خانوادگی نیز دنبال شود. در عوض او علاقه اولیه ای به فناوری نشان داد. سرانجام در دانشگاه امپریال اساکا شرکت کرد. در سال 1944 در رشته فیزیک فارغ التحصیل شد. در طول جنگ جهانی دوم، او به اسلحه هوایی در یوکوسوکا مامور شد. جایی که با ایبوکا ماسارو ، نماینده صنعت در کمیته تحقیقات زمان جنگ ملاقات کرد. این دو نفر با هم برای توسعه سیستم های هدایت حرارتی و دستگاه های دید در شب کار کردند.

پس از جنگ موریتا با ایبوکا برای ایجاد آزمایشگاه ارتباطات در توکیو همکاری کرد. در سال 1946 آنها شرکت مهندسی مخابرات توکیو را تاسیس کردند. که در سال 1958 به شرکت سونی تغییر نام داد. دغدغه های اصلی موریتا مسائل مالی و تجاری بود. او مسئول بازاریابی محصولات سونی در سراسر جهان بود. برخی از موفقیت های محصول موریتا و ایبوکا شامل نسخه های اولیه ضبط صوت برای مصرف کنندگان 1950 ایبوکا یک سال قبل نوار ضبط مغناطیسی ایجاد کرده بود. رادیوی ترانزیستوریزه 1955 و رادیوی ترانزیستور جیبی 1957 بود.

تاسیس سونی

آکیو موریتا تاجری بود که بیشتر به عنوان بنیانگذار سونی شناخته می شد. با تمایل به انجام کاری عالی و متفاوت، شرکت سونی را در ایالات متحده تاسیس کرد. او به خاطر ایجاد چندین محصول سونی شناخته شده است. موریتا متوجه شد که شناسایی نام تجاری به اندازه محصولات خوب در موفقیت شرکت مهم است. او می خواست نامی داشته باشد که به راحتی تلفظ شود و به خاطر سپرده شود. همه فکر می کردند او دیوانه است که نام یک شرکت موفق را تغییر دهد. اما در سال 1958، او نام شرکت را به سونی تغییر داد. این کلمه از کلمه لاتین sonus به معنی صدا و sonny ساخته شده بود. به نظر او یک اصطلاح دوستانه ای بود که مانند خورشید نیز به نظر می رسید.

در سال 1960، او یک شرکت تابعه آمریکایی به نام Sony Corporation of America تاسیس کرد. در سال 1961، سونی اولین شرکت ژاپنی بود که سهام خود را در بورس نیویورک فهرست کرد. موریتا در سال 1963 خانواده خود را به شهر نیویورک منتقل کرد. او می خواست هرچه می تواند در مورد آمریکایی ها و فرهنگ آن ها بیاموزد. تا سونی بتواند محصولات متناسب با بازار آمریکا را طراحی کند. او همچنین زمان زیادی را صرف معاشرت با نخبگان ثروتمند و قدرتمند کرد و توانست روابط پایداری با بسیاری از رهبران تجاری و سیاسی آمریکا برقرار کند.

 

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. زندگی نامه بنیانگذار سونی