طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

تولید دوربین ۵۷۶ مگاپیکسلی توسط سامسونگ تا سال ۲۰۲۵

تولید دوربین ۵۷۶ مگاپیکسلی توسط سامسونگ تا سال ۲۰۲۵

برخی از گزارش های حاکی از این موضوع هستند. که سامسونگ در حال کار بر روی دوربینی با رزولوشن ۵۷۶ مگا پیکسل است. گویا تا چهار سال دیگر این دوربین جدید به تولید انبوه خواهد رسید.

در جریان ارائه سامسونگ در اجلاس SEMI اروپا که توسط Image Sensors World مشخص ش. این شرکت اعلام کرد که قصد دارد بتواند پیکسل ها را کاهش دهد. همانطور که از سال 2000 به تدریج این کار را انجام می دهد. تا حدی که سنسور 576 مگاپیکسلی گوشی های هوشمند تنها در چهار سال امکان پذیر است. 

تولید سنسور ۵۷۶ مگاپیکسلی تا سال ۲۰۲۵

همانطور که در تصویر زیر می توانید مشاهده کنید. سامسونگ در دو دهه گذشته، به طور پیوسته اندازه پیکسل های خود را کاهش داده است. تعداد مگاپیکسل آن ها را به طور مداوم افزایش می دهد. که از سال ۲۰۱۰ به بعد قابل توجه است. چهار سال، سپس از ۱۶ مگاپیکسل به ۶۴ مگاپیکسل در چهار سال دیگر.


جهت مطالعه خبر معرفی سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ، پیشنهاد می کنم خبر معرفی حسگر ایزوسل HP1 با رزولوشن ۲۰۰ مگاپیکسل سامسونگ را از دست ندهید.

تولید-سنسور-576-مگاپیکسلی-تا-سال-2025

در سال ۲۰۲۰ یک سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی ایجاد کرد. هفته گذشته یک سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی اعلام کرد. در حالی که یک سنسور ۵۷۶ مگاپیکسلی فوق العاده به نظر می رسد. پیشرفت شرکت تا این مرحله نشان می دهد که اگر تکنولوژی برای کاهش اندازه پیکسل ها به پیشرفت خود ادامه دهد. این زمان بندی باید بیش از حد ممکن باشد. چندان هم دور از ذهن نمی تواند باشد.

حرکت سامسونگ به سوی سنسور های فراتر از 500MP

سامسونگ اعلام کرد که قصد دارد در آوریل ۲۰۲۰ از سنسورهای ۵۰۰ مگاپیکسلی فراتر رود. این نشان می دهد که این شرکت مدتی است اهداف خود را در زمینه چنین وضوح در تلفن های هوشمند تعیین کرده است. به نظر می رسد این شرکت ۶۰۰ مگاپیکسل هدف فعلی خود را برای وضوح در تلاش برای تقلید از آنچه که معتقد است. می خواهد چیزی معادل یا بهتر از چشم انسان است را ایجاد نمایید.

گفته می شود سنسورهای تصویری که ما خودمان جهان را از طریق چشم ما درک می کنیم. با وضوح 500 مگاپیکسل (Mp) مطابقت دارد. در مقایسه با اکثر دوربین های DSLR امروزی که وضوح تصویر 40 مگاپیکسل دارند. تلفن های هوشمند اصلی با 12 مگاپیکسل ارائه می دهند. البته انسان به عنوان یک صنعت هنوز راه درازی در پیش دارید. تا بتواند با توانایی های ادراک انسان مطابقت داشته باشید. سامسونگ نیز از طریق نوآوری بی وقفه، مصمم است تا امکانات بی پایان را در فناوری های پیکسلی باز کند. که حتی ممکن است سنسورهای تصویری را ارائه دهد که می توانند جزئیات بیشتری را از چشم انسان ثبت کنند.

جهت مشاهده ادامه این خبر و اخبار بیشتر تکنولوژی بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. برنامه تولید دوربین ۵۷۶ مگاپیکسلی سامسونگ تا سال ۲۰۲۵

بلیک راس کیست؟

بلیک راس کیست؟

بلیک آرون راس (زاده 12 ژوئن 1985) یک مهندس نرم افزار آمریکایی است. بیشتر بخاطر کار خود به عنوان خالق مرورگر اینترنت موزیلا فایرفاکس با دیو هایت شناخته می شود. در سال 2005، او نامزد جایزه برتر Rave مجله Wired و Renegade of the Year، در مقابل لری پیج، سرگئی برین و جان استوارت شد. او همچنین بخشی از فهرست داغ مجله رولینگ استون در سال 2005 بود.

 شان پارکر یکی از کارآفرینان آمریکایی است و کسی که سرویس اشتراک فایل های موسیقی ناپستر را بنیان گذاری کرد. پیشنهاد می کنم جهت آشنایی بیشتر با این کارآفرین جوان مقاله شان پارکر را از دست دهید.

بلیک-راس-کیست؟

از سال 2007، صفحه ویکی پدیای انگلیسی بلیک راس بیش از 217705 بازدید صفحه داشته است. زندگینامه وی در ویکی پدیا به 16 زبان مختلف موجود است. بلیک راس دویستمین دانشمند رایانه ای محبوب (از 186 در سال 2019) ، 15266 مین بیوگرافی پرطرفدار از ایالات متحده (از 11920 در سال 2019 کاهش یافته است) و 109 امین محبوب ترین رایانه آمریکایی است.

اوایل زندگی راس

بلیک متولد 12 ژوئن 1985 در میامی، فلوریدا، ایالات متحده است. توسط والدین بسیار واجد شرایط خود در منطقه کی بیسکن پرورش یافت. مادرش روانشناس و پدر وکیل است. علاقه بلیک به توسعه نرم افزار در سنین کودکی بوجود آمد. او دبیرستان خود را از مدرسه مقدماتی گالیور در میامی به پایان رساند.

در سال 2003 از دانشگاه استنفورد فارغ التحصیل شد. اولین پروژه انفرادی بلیک راس اولین وب سایت وی با نام America Online بود که آن را در 10 سالگی ایجاد کرد. همانطور که علاقه او در نمایش سیم سیتی افزایش یافت. بلیک شروع به ایجاد بازی های ویدئویی کوچک کرد. در حالی که فارغ التحصیل می شد. همزمان برای موزیلا در کالیفرنیا کار می کرد. علاقه بلیک به برنامه نویسی هنگامی که نت‌اسکیپ اوپنسورس شد. در 15 سالگی به عنوان کارآموز پیوست، جهشی جدید داشت.

زندگی شخصی بلیک

بلیک آرون راس، 30 ساله، در سال 2016 دریافت که او دارای یک بیماری بسیار نادر است که به آن آفانتازی می گویند. این شرایط توانایی تجسم هر چیزی را از شما می گیرد. در این مورد راس نوشت:

من در کل زندگی ام چیزی را تجسم نکرده ام. من نمی توانم چهره پدرم یا یک توپ آبی رنگی را ببینم. اتاق خواب دوران کودکی ام یا دوندگی که ده دقیقه پیش انجام دادم. من فکر می کردم شمارش گوسفندان یک استعاره است. من 30 ساله هستم و هرگز نمی دانستم که یک انسان می تواند این کارها را انجام دهد.

پروژه فایرفاکس

نام “بلیک راس” به عنوان نام پشت ایجاد مرورگر وب موزیلا فایرفاکس شناخته می شود. راس به همراه دو همکار خود دیو هایت و جو هیویت ایده توسعه یک مرورگر وب کاربر پسند را تصور کردند. این ایده زمانی به وجود آمد که راس و هیویت روی پروژه ای اوپن سورس کار می کردند. به زودی، آن ها این ایده را در کدهای برنامه نویسی قرار دادند. اولین نسخه فایرفاکس را توسعه دادند. آن را در 9 نوامبر 2004 به جهان عرضه کردند. بلیک راس هنگام انتشار اولین نسخه فقط 19 سال داشت.

اولین نسخه فایرفاکس توجه افراد زیادی را در سراسر جهان به خود جلب کرد. به دلیل رابط کاربر پسند فایرفاکس فورا در بین مردم محبوب شد. فقط در یک ماه پس از راه اندازی برنامه 100 میلیون بار بارگیری شد. این پروژه تنها یک سال دیگر موفقیت آمیز بود. زمانی که فایرفاکس به بهترین مرورگر وب در سراسر جهان تبدیل شد. راس حتی کتابی با عنوان “Firefox for Dummies” در 11 ژانویه 2006 منتشر کرد.

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. بیوگرافی بنیانگذار فایرفاکس

برترین کتاب های موفقیت در کسب و کار

برترین کتاب های موفقیت در کسب و کار

فقط دقیقه ای وقت بگذارید و به برخی از موفق ترین افرادی که می شناسید فکر کنید. بدون شک به افراد موفقی فکر می کنید که با وجود تمام موفقیت هایشان همچنان به مطالعه می پردازند. بدون شک آن ها مردم عالی و فوق العاده ای هستند و متفاوت از دیگران فکر می کنند. از این گذشته ، آن ها به این شکل رسیدند که امروز هستند.

شما می توانید با مطالعه برخی از بهترین کتاب های کسب و کار و موفقیت که می تواند به شما کمک کند بازی خود را به سطح بعدی برسانید. همین مهارت ها را یاد بگیرید.

1- How to Win Friends and Influence People نوشته دیل کارنگی

How to Win Friends and Influence People (چگونه می توان دوستان را به دست آورد و افراد را تحت تاثیر قرار داد) اولین کتابی است که پیشنهاد می کنیم، مطالعه نمایید. این کتاب پرفروش ترین کتاب دیل کارنگی است. که به ایجاد یک امپراتوری رشد شخصی کمک کرد. باید همه کسانی که مایل به یادگیری نحوه ایجاد و پرورش روابط برای یک عمر هستند، مطالعه کنند. این کتاب را بخوانید و نکات ساده ای را بیاموزید. نکاتی که می توانند به شما در ایجاد نقاط محبوبیت در شبکه فعلی شما کمک کند. به همان اندازه مهم، آن را برای دیگران نیز گسترش دهید.

2- Focal Point (نقطه کانونی نوشته) برایان تریسی

کمتر کسی است که نویسنده مشهور برایان تریسی را نشناسد. احتمالا هم او را با کتاب غورباقه ات را قورت بده بشناسید. حال کتاب نقطه کانونی او را از دست ندهید. چیزهای زیادی در لیست کارهای خود دارید که البته می خواهید انجامشان دهید. اما آنچه افراد مولد را از دیگران متمایز می کند توانایی آن ها در تمرکز بر یک کار واحد در یک زمان و انجام آن قبل از انجام کار بعدی است.

از نظر تئوری ساده به نظر می رسد. اما در عمل می تواند بسیار دشوار باشد. برایان تریسی در Focal Point نکاتی را ارائه می دهد که به ایجاد نظم و انضباط در روز شما کمک می کند تا بتوانید کارهای بیشتری انجام دهید.

برایان تریسی یکی از مشهور ترین و بزرگ ترین سخنرانان و نویسندگان جهان است. او علاوه بر سخنرانی های عالی خود یک نویسنده عالی نیز است. کتاب های تریسی میلیون ها نسخه فروش داشته است. پیشنهاد می کنم جهت آشنایی بیشتر با این نویسنده بزرگ مقاله برایان تریسی کیست را مطالعه نمایید.

بیوگرافی-برایان-تریسی

3- Purple Cow (گاو بنفش) نوشته ست گودین

ایجاد یک محصول “من-بیش از حد” می تواند در ابتدا آسان باشد. اما می تواند شما را به شکست در تجارت بیاندازد. به همین دلیل ست گادین، دوستدار بازاریابی، در کتاب گاو بنفش ایجاد محصولی را پیشنهاد می کند که واقعا متفاوت از هر چیزی است که در بازار موجود است. در اصل با ایجاد تفاوت در محصول، بازاریابی را در توسعه محصول واقعی ایجاد خواهید کرد. توسعه ای که بازاریابی واقعی شما را بسیار ساده تر می کند. پیشنهاد می کنیم که مطالعه این کتاب را حتما در برنامه خود قرار دهید.

4- The Magic of Thinking Big نوشته دیوید شوارتز

کتاب دیگری که از این لیست می خواهیم به ما معرفی کنیم. کتاب The Magic of Thinking Big یا جادوی تفکر بزرگ است. اگر با تعلل یا تفکر کوچک مشکل داشته اید. مطمئن باشید این کتاب برای شما مناسب است. در این کتاب شوارتز توصیه های کاربردی بسیاری را ارائه می دهد که می تواند به شما کمک کند تا از خود انگیزه بگیرید. در نهایت زندگی بزرگتری را برای خود ایجاد کنید. با کتاب جادوی تفک دیوید شوارتز می توان یک حرفه پردرآمدتر و پر سودتر دست یافت.

5- Man’s Search for Meaning نوشته ویکتور فرانکل

کتاب دیگری که توصیه می شود آن را از دست ندهید. انسان در جستجوی معنا (Man’s Search for Meaning) اثری از ویکتور فرانکل است. برای بسیاری از افراد دشوار است که همه چیز را در دیدگاه خود نگه دارند. به ویژه هنگامی که در پروژه هایی با اولویت بالا و فوری در محل کار کار می کنند.

جستجوی انسان برای معنا می تواند کتابی باشد که زندگی را تغییر می دهد به این معنا که می تواند چشم شما را به تجربه دست اول یکی از بزرگترین جنایات تاریخ بشریت باز کند. در عین حال درس ارزشمندی در مورد هدف داشته باشد. این کتاب ویکتور فرانکل را از دس ندید مطمئنا که نکات کاربردی بسیاری از آن خواهید آموخت.

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. 10 کتاب برتر برای موفقیت در کسب و کار

علت نیاز به ایجاد محتوا مفید

علت نیاز به ایجاد محتوا مفید

خیلی ساده بخواهیم بگوییم. چون این دسته از محتواها کار می کنند. اکنون کاربران کنترل کاملی بر روند خرید دارند. طبق تحقیقات اکثر خریداران B2B قبل از صحبت با فروشنده دو سوم تا 90 درصد از چرخه فروش را طی می کنند. وب سایت شما فروشگاهی 24 ساعته و 7 ساعته و فروشنده همیشه شما است.

برای اینکه به خود فرصت دهید تا مشتریان جدید را به دست آورید. باید آن ها را آموزش دهید نه اینکه به آن ها بفروشید. استفاده از کتاب های الکترونیکی، پست های وبلاگ، اینفوگرافیک، فیلم و غیره. بینشی را به اشتراک بگذارید که مخاطبان شما می توانند برای حل مشکلات خود استفاده کنند.

برخی فکر می کنند نگارش یک محتوا متنی به راحتی قلم دست گرفتن است و تمام. اما برای اینکه محتوا باکیفیتی داشته باشید باید نکات بسیاری را رعایت نمایید. پیشنهاد می کنم در این راستا این مقاله راز نگارش محتوای باکیفیت برای وبسایت را از دست ندهید.

علت-نیاز-به-ایجاد-محتوا-مفید

مهم نیست در چه صنعتی هستید. یک فروشگاه لوازم ورزشی نکاتی را در مورد نحوه عملکرد سریع تر، یک شرکت آشپزی که دستور العمل ها و نکات آشپزی را به اشتراک می گذارد. یا یک شرکت نرم افزاری در مورد روندها و نحوه بهبود فرایندهای تجاری بحث می کند. محتوایی ایجاد کنید که مخاطبان شما بتوانند از آن ها استفاده کنند و در زندگی آن ها به کار ببرند. حال بیایید به ویژگی هایی که محتوا برای مفید بودن باید دارا باشد بپردازیم.

1- تولید محتوا مرتبط

با حجم سرسام آوری از محتوای بارگذاری شده به صورت روزانه، بسیار مهم است که محتوای شما از سر و صدا جلوگیری کند. بهترین راه برای انجام این کار ایجاد عناوین کلیکی نیست. بلکه محتوای شما را تا حد ممکن مفید و مرتبط می سازد. در اینجا نکاتی برای اطمینان از ارزش محتوای شما برای مخاطبان وجود دارد:

  1. ایجاد و استفاده از پرسونای مشتری
  2. بسته به اینکه چقدر می توانید تمرین کنید. محتوا را برای هر بخش، شرکت و ذینفع شخصی سازی و تنظیم کنید.
  3. موضوعات محتوایی خود را بر اساس مشکلاتی که مخاطبان سعی در حل آن ها دارند یا نیازی که آنها می خواهند برآورده کنند، قرار دهید.
  4. مستقیما با امیدها و ترس ها، رویاها و آرزوهای مخاطبین، دردها و تردیدها، موانع و مبارزات صحبت کنید.
  5. مرحله چرخه خرید را که در آن قرار دارند و آنچه در حال حاضر از شما نیاز دارند در نظر بگیرید. اگر آن ها در مرحله آگاهی هستند، یک وبلاگ می تواند به خوبی کار کند. اگر آن ها در حال بررسی هستند. نحوه راهنمایی یا مطالعه موردی می تواند معجزه کند.
  6. مطمئن شوید مطالب شما به موقع است. باید در مواقع ضروری ارسال شوند. رویدادهای مربوط به نیچ شما را منعکس کند.

2- بیان داستانی جذاب

مردم دوست دارند داستانی غنی، قانع کننده و رضایت بخش برایشان گفته شود. با استفاده از قصه گویی قوی، خواننده خود را تشویق می کنید تا در موقعیت خاصی قرار گیرد که به شما کمک می کند، از نسبیت فوق الذکر استفاده کنید. مطالعات موردی می تواند قالب قدرتمندی برای قصه گویی باشد. حتی اگر قالب انتخابی شما یک وبلاگ یا نحوه انجام آن باشد. می توانید در انتها یک مطالعه موردی کوچک با سناریو و شخصیت های تخیلی یا واقعی برای نشان دادن منظور خود وارد کنید.

3- خواندن و هضم مطالب را آسان کنید

همه ما روی لینکی کلیک کرده ایم و صفحه ای به ظاهر بی پایان از نسخه ای غیرقابل نفوذ به ما ارائه شده است. به احتمال زیاد ما به خط سوم رسیده ایم و برای درک آن تلاش کرده ایم. شما می خواهید مردم از همان ابتدا با محتوای شما درگیر شوند. نه اینکه احساس کنند در نوعی آزمایش استقامت هستند. در اینجا نحوه خواندن و هضم مطالب آسان است:

  • از جملات و پاراگراف های کوتاه استفاده کنید.
  • با استفاده از عناوین واضح، سرفصل های فرعی و لیست های شماره دار، قابلیت اسکن شدن آن را دارید.
  • نکات یا مفاهیم مهم را به صورت برجسته در نظر بگیرید.
  • از فونتی استفاده کنید که به راحتی در هر پلتفرم و دستگاه قابل خواندن باشد.
  • متن را با تصاویر مربوطه تقسیم کنید. در صورت امکان از تصاویر موجود جلوگیری کنید.
  • فقط لینک های مرتبط و مفید را وارد کنید. بیش از حد این کار را انجام ندهید.
  • از فضای سفید به خوبی استفاده کنید.
  • محتوا را آزمایش کنید تا مطمئن شوید در هر دستگاه عالی به نظر می رسد.
  • از استفاده از پنجره های پاپ آپ یا محتوایی که باعث حواس پرتی پیام ها و طراحی می شود، خودداری کنید.

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. نحوه تولید محتوا مفید برای مشتریان b2b خود

رونمایی ایسوس از لپ تاپ های جدید OLED

رونمایی ایسوس از لپ تاپ های جدید OLED

به تازگی ایسوس تعداد زیادی لپ تاپ جدید را در خطوط ProArt ،Zenbook و Vivobook خود اعلام کرد. این ارتقا شامل چیپست های AMD و Intel جدید، صفحه نمایش OLED و افزودنی های متمرکز بر سازندگان است. این لپ تاپ ها از Q4 2021 با قیمت 919 دلار در دسترس خواهند بود.

ایسوس این هفته مجموعه ای از محصولات جدید خود را از مادربردها تا پروژکتورها عرضه می کند. اما می توان گفت که ستارگان این نمایش افزودنی به خطوط لپ تاپ آن هستند. ایسوس محصولات جدید Vivobook ،ProArt و Zenbook را به دسته های موجود خود عرضه کرد. نمایشگرهای OLED و پیشرفت های متمرکز بر سازندگان را به ارمغان آورد.

به راستی که ایسوس به یک بازیگر اصلی در دنیای لپ تاپ های گیمینگ و بازار کروم بوک تبدیل شده است. به دنبال چیزی است که به عنوان فضای خلاقانه دیجیتال شناخته می شود. طراحان گرافیک، انیماتورها، توسعه دهندگان بازی و موارد مشابه به قدرت عملکردی احتیاج دارند. اما لزوما به طراحی نوت بوک های بازی با طعم نئون تمایل ندارند. همانطور که گفتیم ایسوس در رویداد Create the Uncreated تعدادی لپ تاپ را برای جذابیت کلاس خلاق جدید در چندین خط تولید خود عرضه کرد. 

ویژگی مدل های جدید ایسوس

دو ویژگی که مدل های جدید به اشتراک می گذارند. صفحه نمایش های OLED غیر معمول و انتخاب جدیدترین پردازنده های نسل 11 اینتل اینتل یا تراشه های سری AMD Ryzen 5000 است. با این وجود، ExpertBooks فقط اینتل است. در انتهای ارائه جدید، خانواده ProArt یک جفت سیستم جدید در Studiobook 16 و Studiobook Pro 16 دریافت می کند. که هر دو شامل Asus Dial، یک دستگاه ورودی سخت افزاری هستند. که می تواند برای گردش کار کارآمدتر در برنامه های مختلف سفارشی شود.

این روزها خبری های مبنی بر عرضه و تاخیر در تاریخ عرضه نسل جدید مک بوک پرو به گوش می رسد. پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر خبر مک بوک پرو نسل جدید و حواشی تاخیر عرضه آن را از دست ندهید.

ویژگی-مدل-های-جدید-ایسوس

هر دو را می توان با یک صفحه نمایش 16 اینچی 4K OLED با 400 نیت روشنایی پیکربندی کرد. در حالی که نسخه اینتل Pro 16 را می توان به پردازنده Xeon W-11955M مجهز کرد. نسخه AMD شامل کارت گرافیک Nvidia RTX A2000 کلاس ایستگاه کاری است.

سری ProArt Studiobook Pro

در ابتدا، ایسوس ProArt Studiobook Pro 16 OLED را به مرحله بالای فهرست خود اضافه می کند. همانطور که از نامش مشخص است. این لپ تاپ دارای صفحه نمایش 16 اینچی 4K OLED با HDR و پوشش صددرصد طیف رنگ DCI-P3 است. ایسوس ادعا می کند که این اولین نمایشگرهای 16 اینچی OLED هستند که روی لپ تاپ عرضه می شوند. حداکثر روشنایی 550 نیت را به ارمغان می آورند.

با افزودن تمرکز، کنترلر چرخشی جدید Asus Dial که در بالا و سمت چپ صفحه لمسی قرار می گیرد. دقت بیشتری در برنامه های Adobe به کاربران می دهد. در حال حاضر از فوتوشاپ، لایتروم، پریمیر پرو و افتر افکت پشتیبانی می کند. به عنوان ایستگاه کاری، خریداران می توانند بین پردازنده های سنگین AMD Ryzen 5000 H یا نسل سوم پردازنده های Intel Xeon اینتل انتخاب کنند.

گرافیک از Nvidia Quadro RTX A2000 یا A5000 تهیه شده است. نسخه غیر Pro با پردازنده سری Ryzen 5000 H یا Intel Core i7 همراه با کارت گرافیک Nvidia RTX 3070 یا 3060 همراه است. حداکثر 64 گیگابایت رم DDR4 هر دو لپ تاپ می توانند پوشش دهند. همچنین اتصال Thunderbolt 4 ،HDMI 2.1 و کارت خوان SD Express 7.0 مجهز باشند.

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. رونمایی ایسوس از لپ تاپ های جدید با صفحه نمایش OLED