طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

مکاتب مینتزبرگ جهت تدوین استراتژی

مکاتب مینتزبرگ جهت تدوین استراتژی

به گفته هنری مینتزبرگ استراتژی به طور کلی و خاص، به عنوان الگویی در جریان تصمیمات تعریف می شود. وقتی دنباله ای از تصمیمات در برخی زمینه ها به مرور زمان سازگاری نشان دهد. یک استراتژی شکل گرفته در نظر گرفته می شود.

امروزه مدیریت استراتژیک در همه بخش های اقتصاد به ویژه در سازمان های بزرگ به خوبی تثبیت شده است. هر کسب و کاری دارای اهداف خاصی است که منطقی از یک کسب و کار ایجاد مشتری و ایجاد بازار تولید سود است. مشتری پایه و اساس کسب و کار است. توانایی بقا نوعی عملکرد شایستگی مدیریت و ماهیت کسب و کار، ماهیت مالکیت و قدرت مالی شرکت های مورد علاقه است. یک شرکت پایدار همیشه در تلاش است تا تنش های مدیریتی کسب و کار را به حداقل برساند.

هنری مینتزبرگ نویسنده تحسین شده بین المللی در زمینه تجارت و مدیریت است. در مدیریت استراتژیک مدل 10 مکتب فکری توسط هنری مینتزبرگ چارچوبی است که می توان از آن برای دسته بندی حوزه مدیریت استراتژیک استفاده کرد. این مدل هر مکتب یا مدرسه را از دیدگاه استراتژیک توصیف می کند و دیدگاه انتقادی را ارائه می دهد. بنابراین، به عنوان یک نمای کلی بسیار خوب برای کل حوزه مدیریت استراتژیک عمل می کند. در حالی که دانشگاهیان و مشاوران بر دیدگاه های محدود استراتژی ها تمرکز می کنند. مدیران کسب و کارها قادر به دیدن تصویر بزرگتر هستند. یک حقیقت در مورد استراتژی ها این است که آن ها وقتی بسیار باریک دیده می شوند شکست می خورند.

1- مکتب یادگیری

مکتب یادگیری از مدل استراتژی مانند یک فرایند یادگیری استفاده می کند. در آن شایستگی ها و قابلیت ها بخش های مهمی از فرایند و استراتژی هایی هستند که زیربنای آن هاست. در مفهوم سازمانی، صلاحیت اصلی مفهومی است که قرار است مورد استفاده قرار گیرد. دیدگاه های یادگیری مکتب این است که کارگران داخل سازمان از ایدئولوژی هایی برخوردارند که چگونه می توانند در قبال شرایط به شیوه ای مثبت واکنش نشان دهند. محوطه این مکتب به این شرح است که تعداد زیادی از افراد در یک سازمان با تشکیل و یادگیری استراتژی مشارکت دارند. شکل گیری و اجرای استراتژی را نمی توان از هم جدا کرد. کل این فرایند در مدت زمان طولانی رخ می دهد.

یکی از پرکاربردترین مرورگر ها یعنی موزیلا فایرفاکس توسط یک جوان نابغه به اسم بلیک راس بوجود آمده است. پیشنهاد می کنم جهت آشنایی بیشتر با این نابغه برنامه نویسی مقاله بیوگرافی بنیانگذار فایرفاکس را از دست ندهید.

1--مکتب-یادگیری

2- مکتب شناختی

این مکتب در مورد فرایند تصمیم گیری استراتژیک است که بر اساس مفهوم است. چارچوب های آن ها از قبل وجود دارد. مفهوم تجارت، تعریف برنامه یا اقدام و شکل گیری استراتژی ها فرآیندهای شرکت هستند. مکتب شناختی در مقایسه با مکتب یادگیری بسیار متفاوت است. ذهن استراتژی ها و زمینه ترسیم روانشناسی شناختی را ارائه می دهد. مجموعه وسیعی از تحقیقات که فرد را در مورد تصمیم گیری و حمایت از شواهد و توانایی در اتخاذ معیارهای مشابه در شرایط مشابه آگاه می کند. رویداد اخیر تاثیر بیشتری نسبت به رویدادهای گذشته دارد.

3- مکتب طراحی

مکتب طراحی چیزی است که شکل گیری استراتژی را دستیابی به ثابت بین نقاط قوت داخلی و تهدیدها و فرصت های بیرونی می داند. SWOT (نقاط قوت، ضعف، تهدیدها، فرصت ها) برای کمک به چشم انداز و ماموریت سازمان بسیار اهمیت دارد. مکاتب برنامه ریزی و طراحی از همان سال های تحصیلی نشات گرفته و دارای ویژگی های زیادی است. تفاوت هایی که بین مکاتب طراحی و برنامه ریزی ذکر شده است. برای تدوین استراتژی های نامزد مستلزم گام های تخیلی تلویحی است.

بنابراین، نظریه های کسب و کارهای راهبردی که در پشت مکتب برنامه ریزی نهفته است. واقعا مورد نیاز است تا تجارت کارآمدتر کار کند. مانند یک ماشین کار کند و جایی برای خلاقیت باقی نمی گذارد. مکاتب برنامه ریزی و طراحی از سبک SWOT استفاده می کنند. این موارد بسیار رسمی و دقیق می شوند. در عمل برنامه ریزی با هدفی تحت پوشش استراتژی آغاز می شود.

4- مکتب کارآفرینی

جنبه های اصلی یک شرکت در اینجا به عنوان یک چشم انداز در نظر گرفته می شود. شکل منحصر به فرد آینده با یک رهبر تیم تعریف می شود. به عنوان منبع چشم انداز و ماموریت مورد استفاده قرار می گیرد. این چشم انداز به عنوان انگیزه و شجاعت کارکنان یک سازمان تعیین می شود. یکی از مدافعان به نام پیتر دراکر، کارآفرینی را با مدیریت شناسایی می کند.

اقدام کارآفرینانه عملی است که در آن ریسک اقتصادی و موسسه تجاری مورد بررسی قرار می گیرد. کارآفرینی در تجارت یا سازمان بزرگتر شامل ریچارد برانسون از ویرجین و جک ولش از GE نیز می شود. تسلط شکل گیری استراتژیک توسط فرصت های جستجوی جدید. این منجر به تصمیم گیری در مقیاس بزرگ در شرایط عدم قطعیت می شود. قدرت آن در دست مدیر اجرایی متمرکز است. چشم انداز استراتژی در دید وسیع آن تدبیر شده و برای رسیدن به هدف یا اهداف انعطاف پذیر است.

جهت مطالعه ادامه این مطلب و آشنایی کامل با مکاتب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. ۱۰ مکتب مینتزبرگ برای تدوین استراتژی

مهم ترین دلایل اهمیت بازاریابی

مهم ترین دلایل اهمیت بازاریابی

نحوه بازاریابی کسب و کار شما تعیین می کند که آیا این شرکت موفق خواهد بود یا خیر. بازاریابی ابزاری است که برای ایجاد و حفظ تقاضا، ارتباط، شهرت، رقابت و موارد دیگر استفاده می شود. بدون آن، به احتمال زیاد کسب و کار شما به دلیل عدم فروش تعطیل می شود. دلایل مختلفی وجود دارد که اهمیت بازاریابی را برای کسب و کار مهم می کند. که می خواهیم به آن ها بپردازیم.

اگر کسب و کار کوچکی داشته باشید. احتمالا هر هفته توسط شرکت های مختلف تبلیغاتی تحت تعقیب قرار می گیرید. تا به شما بگویند چرا بازاریابی برای تجارت شما مهم است و چگونه می توانند به شما کمک کنند. با این حال، به عنوان یک کارآفرین، باید به فکر بودجه خود نیز توجه داشته باشید. در حالی که شکی نیست که بازاریابی برای تجارت شما مهم است، سوال این است که چرا. آیا واقعا باید منابع مهمی مانند زمان، پول، انرژی را برای اطلاع رسانی به مشتریان در مورد نام تجاری خود سرمایه گذاری کنید؟ پاسخ یک بله چشمگیر است.

داشتن بینش کلی از کسب و کار بخشی از کار است. اما به هیچ وجه از تبلیغات غافل نشوید. که نقشی کلیدی دارد. جهت آشنایی با روش های موثر تبلیغات وبلاگ ها مقاله 5 روش بسیار موثر برای تبلیغ وبلاگ را حتما مطالعه نمایید.

5-روش-بسیار-موثر-برای-تبلیغ-وبلاگ

1- بازاریابی راهی موثر برای جذب مشتریان

برای کسب و کار شما مهم است که مشتریان خود را جذب کند. بازاریابی ابزاری برای ادامه گفتگو است. جذب مشتریان با فشار آوردن به پیشنهادات شما متفاوت است. مشارکت شامل ارائه اطلاعات مربوط به محصولات و کسب و کار شما به مشتریان است. همه چیز در مورد ایجاد محتوای تازه است.

آنچه را که مشتریان نمی دانند به آن ها بگویید. اجازه دهید اطلاعات برای آن ها جالب باشد. ارزش وقتشان را داشته باشد. رسانه های اجتماعی یکی از بهترین بسترهایی است که می توانید مشتریان خود را در آن جذب کنید. برخی از سازمان ها از فیلم های کوتاه و سایر ترفندهای طنزآمیز برای جذب مشتری خود استفاده می کنند. با جذب مشتریان خود، بازاریابی به آ نها احساس تعلق می بخشد.

2- کمک در ایجاد رابطه میان یک تجارت و مشتریان آن

هر کسب و کاری باید با مشتریان خود رابطه اعتماد و تفاهم ایجاد کنند. دقیقا بازاریابی صحیح می تواند این رابطه را ایجاد کند. بخش های تحقیقات بازاریابی باید بر اساس جمعیت شناسی، روانشناسی و رفتار مصرف کننده باشد. تقسیم بندی به کسب و کار کمک می کند تا نیازهای مشتریان خود را برآورده کند. در نتیجه اعتماد آن ها را جلب کند. تیم محصول اطمینان می دهد که کسب و کار به آنچه وعده داده است در زمان مناسب عمل می کند. این امر مشتریان را وفادار می کند.

مشتریان وفادار اطمینان خواهند داشت که محصولات بیشتری از شما بخرند. اعتماد و درک بین کسب و کار و مشتریان آن، فعالیت های تجاری شما را پربارتر می کند.

3- کمک به ایجاد و حفظ شهرت شرکت

رشد و طول عمر کسب و کار شما با شهرت کسب و کار شما ارتباط مثبت دارد. بنابراین، منصفانه است که بگوییم شهرت شما ارزش نام تجاری شما را تعیین می کند. اکثر فعالیت های بازاریابی به منظور ایجاد ارزش ویژه برند شرکت انجام شده است. شهرت کسب و کار شما زمانی ایجاد می شود که انتظارات مشتریان را برآورده کند. چنین شغلی به عنوان یک عضو مسئول جامعه در نظر گرفته می شود. مشتریان از ارتباط با محصولات شما مفتخر می شوند. بازاریابان از استراتژی های ارتباطی موثر، نام تجاری، روابط عمومی و CSR برای اطمینان از حفظ شهرت یک تجارت استفاده می کنند.

4- کانالی ارتباطی برای اطلاع رسانی به مشتریان

بازاریابی به مشتریان شما در مورد محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید اطلاع می دهد. از طریق بازاریابی، مشتریان با ارزش محصولات، استفاده از آن ها و اطلاعات اضافی که ممکن است برای مشتریان مفید باشد، آشنا می شوند. این باعث ایجاد آگاهی از نام تجاری می شود و کسب و کار را برجسته می کند.

رقابت شدیدی در بازار وجود دارد و شما باید متقاعد کننده باشید تا مشتریان را متقاعد کنید. مشتریان خود را از تخفیف ها و سایر ترفندهای رقابتی که قصد استفاده از آن ها را دارید مطلع کنید.

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. 9 دلیل اهمیت بازاریابی

قفل شدن گوشی های شیائومی

قفل شدن گوشی های شیائومی

موضوع جدیدی که چند روزی است به شدت در فضای مجازی ترند شده است. در مورد قفل شدن گوشی های شیائومی برای کاربران در برخی از کشورها می باشد. که این موضوع نگرانی های بسیار را نیز برای کابران ایرانی این برند ایجاد کرده است. البته تا کنون گزارشی مبنی بر لاک شدن گوشی های شیائومی در ایران دیده نشده است. 

شروع ماجرا

خب داستان از این جا شروع شد که حدودا بیش از ۲۰ روز پیش یک کاربر کوبایی شیائومی در ردیت اعلام کرد. گوشی شویائومی که به تازگی خرید است، لاک شده. همچنین اعلام کرد که یک گوشی ردمی نوت ۸ که سال گذشته خریده دچار چنین مشکلی نشده است. به علاوه اعلام کرد افراد دیگه ای نیز در این کشور دچار همین مشکل شده اند. عکس به اشتراک گذاشته شده این کاربر را در زیر مشاهده نمایید.

شروع-ماجرا

چند روز پیش نیز در سایت xda developers که سایتی مخصوص توسعه دهنگان شیائومی است. افرادی اعلام کردند که قرار است، محصولات شیائومی در کشورهایی مانند: کوبا، ایران، کره شمالی، سودان و… از دسترس خارج شود. اما ماجرایی که وجود دارد.شیائومی نیز مانند بسیاری از شرکت های دیگر، سیاست های فروش و صادرات خود را دارد. این سیاست ها می تواند در مکان های مختلف متفاوت باشد. اما این چه ربطی به مسئله ای دارد که ما با آن روبرو هستیم؟

افرادی که این موضوع را اعلام کردند. این مسئله را با استناد به بند ۱۴.۲ قوانین و شرایط محصولات شیائومی در اروپا اعلام کردند. که طبق این قانون فروش این محصولات از مبدا اروپا به این کشورها به دلیل تحریم های آمریکا ممنوع است.

احتمالات موجود در مورد

با توجه به این موضوع که در بالا ذکر کردیم دو احتمال وجود دارد.

  1. کشوری اروپایی یک سری گوشی شیائومی به هر صورتی به کوبا فروخته است.
  2. افرادی تعدادی گوشی به هر صورتی از اروپا خریداری کردند. وارد کوبا کردند.

جهت مطالعه ادامه این خبر و خبرهای بیشتر حوزه تکنولوژی بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. قفل شدن گوشی های شیائومی و حواشی آن

موثرترین ابراز برای تبلیغ وبلاگ

موثرترین ابراز برای تبلیغ وبلاگ

بازاریابی محتوا یکی از بهترین راه ها برای دستیابی به مخاطبان هدف و در نهایت فروش محصول یا خدمات شما است. این درست است. زیرا 47 درصد از مصرف کنندگان قبل از ثبت سفارش در وب سایت تجارت الکترونیک، 3 الی 5 پست وبلاگ را خوانده اند. ایجاد پست های وبلاگ برای وب سایت شما شروع خوبی است. اما اگر می خواهید افراد بیشتری سایت شما را کشف کنند. باید محتوای خود را به طور فعال به اشتراک بگذارید.

مرحله اولیه شروع وبلاگ شما یکی از سرگرم کننده ترین و هیجان انگیزترین بخش های سفر شما است. پس از گذراندن تمام این زمان و تلاش برای فرآیند ایده پردازی، تحقیق در مورد بازار هدف و محدود کردن نیچ خود این بخشی است که تلاش های شما شروع به ثمر می کند. با این حال، برای موفقیت وبلاگ شما در مراحل اولیه، باید مراحل خاصی را برای پایه ریزی انجام دهید.

1- برقراری تماس با مشترکین ایمیلی

وقتی بازدیدکنندگان در لیست ایمیل شما مشترک می شوند. اساسا از شما دعوت می کنند تا محتوای بیشتری برای آن ها ارسال کنید. آن ها آنچه را که تاکنون خوانده اند دوست دارند. می خواهند ببینند شما چه چیز دیگری می توانید ارائه دهید. با تقسیم بندی لیست سرنخ های خود، شانس بیشتری برای جلب مشترکین با ایمیل های خود خواهید داشت. به زبان ساده، تقسیم بندی زمانی است که مخاطبان خود را بر اساس علایق، ترجیحات و رفتار در محل تقسیم می کنید.

تاکنون به اینکه چگونه می توان یک کاربر اولیه را به مشتری وفادار تبدیل کرد، فکر کردید. پیشنهاد می کنم جهت آشنایی با ترفندهای این کار مقاله ترفندهای تبدیل کاربران اولیه به مشتریان وفادار را از دست ندهید.

1-برقراری-تماس-با-مشترکین-ایمیلی

به عنوان مثال، شرکتی که لباس و لوازم جانبی مد می فروشد. محتویات مربوطه را بر اساس خریدهای اخیر مشترکان ارسال می کند. بنابراین اگر شخصی 5 لباس از سایت شما خریداری کند. ممکن است بخواهد مقاله جدیدتان “5 ترند مد برای سال جدید” را برای این بخش از مخاطبانتان ارسال کند. تحقیقات نشان می دهد که تقسیم بندی مشتریان شما می تواند نرخ باز شدن شما را 14.31 درصد افزایش دهد! اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، می توانید برای مشترکان فعلی خود نظرسنجی ارسال کنید یا سوالات اختیاری را در فرم ثبت نام خود قرار دهید. از این اطلاعات برای ایجاد بخش هایی استفاده کنید که با شخصیت مشتریان شما هماهنگ باشد و تعامل بیشتری دارد.

2- استفاده مجدد از مطالب موجود

یکی دیگر از راه های ایجاد ترافیک بیشتر در وبلاگ، استفاده مجدد از محتوای موجود است. چشم انداز دیجیتالی فعلی به صاحبان کسب و کارها و تیم های بازاریابی راه های زیادی برای دسته بندی مجدد پست های وبلاگ خود می دهد. در ادامه چندین استراتژی برای استفاده مجدد از پست ها را که می توانید استفاده نمایید، آورده ایم.

  • استفاده از آمار و اطلاعات جالب برای ایجاد اینفوگرافیک
  • جمع آری محتواهای مفید در یک دوره جامع آنلاین
  • ایجاد رهبری هدفمند مانند راهنماهای نوشته شده
  • پست های برتر خود را به ویدئوهای بسیار جذاب تبدیل کنید.

همه استراتژی های فوق مزایای خاص خود را دارند. به عنوان مثال، اگر پست های وبلاگ خود را به فیلم تبدیل کنید. می توانید یک کانال آپارات راه اندازی کنید و به یک مخاطب جدید تبدیل شوید.

به طور متوسط، 60 درصد از بازاریابان محتوای خود را 2 الی 5 بار استفاده می کنند. ما معتقدیم که این استراتژی راهی موثر برای جلب توجه بیشتر وبلاگ شما است. شما می توانید نتایج خود را با لینک دادن به پست های اصلی در انتهای محتوای موردنظر خود به حداکثر برسانید.


جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. 5 روش بسیار موثر برای تبلیغ وبلاگ

علت نیاز هر استارتاپی به طراح UX

علت نیاز هر استارتاپی به طراح UX

خب معمولا استارتاپ ها منابع مالی محدود و حجم زیادی از جزئیات را برای مدیریت دارند. برای بسیاری از کارآفرینان، طراحی UX آخرین جزئیات از نظر اولویت است. این روزها UX عالی دیگر تمایز بین یک استارتاپ جدید و رقبا قدیمی آن نیست. بلکه یک ضرورت است.

استارتاپ های متمرکز بر طراحی به طور متوسط 32 درصد درآمد بیشتری نسبت به شرکت هایی که طراحی را به عنوان بخشی از شرکت خود قرار نمی دهند، به دست می آورند. تقریبا هر شرکتی به زودی حداقل یک کارمند حرفه ای UX خواهد داشت. تا اطمینان حاصل کند محصولات و خدمات آن ها در حال ارائه این اطمینان است که کارکنان در تمام سطوح سازمان در راستای یک هدف کار می کنند. آن نیز ارائه تجربیات فراموش نشدنی کاربر برای مخاطبان هدف است. 

تاکنون به اینکه چگونه می توان یک کاربر اولیه را به مشتری وفادار تبدیل کرد، فکر کردید. پیشنهاد می کنم جهت آشنایی با ترفندهای این کار مقاله زیر را از دست ندهید. دروپال یا وردپرس کدام را انتخاب کنیم؟

چرا-هر-استارتاپی-به-طراح-UX-نیاز-دارد؟

طراحی تجربه کاربری (UX) چیست؟

طراحی تجربه کاربری (UX) محصولات و خدماتی را که هر روز از آن ها استفاده می کنیم شکل می دهد. این می تواند موفقیت یک کسب و کار یا نام تجاری را ایجاد کند یا از بین ببرد. زیرا احساس مشتریان را هنگام استفاده از محصول تعیین می کند. UX در اصل هرگونه تعاملی است که یک کاربر با یک محصول یا خدمات دارد. هر عنصری که این تجربه را تشکیل می دهد. در طول فرایند طراحی UX در نظر گرفته می شود، از نحوه احساس کاربر تا اینکه کاربر چگونه می تواند به راحتی نتیجه دلخواه خود را از طریق محصول به دست آورد.

طراحی UX را می توان برای محصولات فیزیکی، برنامه های تلفن همراه، وب سایت ها و برنامه های وب و موارد دیگر استفاده کرد. هدف نهایی در همه این برنامه ها طراحی یک تجربه آسان، کارآمد، مرتبط و دلپذیر برای کاربر است.

طراح UX چه می کند؟

طراحان UX وظیفه دارند محصولات، خدمات و فناوری ها را تا حد امکان برای کاربران بصری و در دسترس قرار دهند. آن ها با ترکیب تحقیقات بازار با توسعه، استراتژی و طراحی محصول یا خدمات را انسانی می کنند. کار آن ها به شرکت کمک می کند تا نیازهای کاربران خود را به بهترین شکل ممکن درک کرده و برآورده کند.

چهار رشته اصلی UX

UX یک اصطلاح چتری است که از تعدادی زیر شاخه تشکیل شده است. در شرکت های بزرگتر یا شرکت هایی که ماهیت واقعی هر رشته را درک می کنند و می توانند از آن استفاده کنند. ممکن است طراحان UX استخدام شوند تا تنها بر یکی یا دو مورد از این موارد تمرکز کنند:

  • استراتژی تجربه(Experience strategy): تدوین یک استراتژی جامع تجاری که نیازهای مشتری و شرکت را در بر می گیرد.
  • طراحی تعامل(Interaction design): بررسی نحوه تعامل کاربر با یک سیستم، طراحی هر عنصر تعاملی از دکمه ها تا انیمیشن ها و ایجاد طرح های بصری که تجربه ای بی دردسر را ایجاد می کند.
  • تحقیقات کاربر(User research): شناسایی مشکلات و طراحی راه حل از طریق تحقیق با مشتریان واقعی و مشتریان بالقوه و همچنین آزمایش قابلیت استفاده
  • معماری اطلاعات(Information architecture): سازماندهی اطلاعات و محتوا به شکلی معنی دار و در دسترس
  • طراحی محتوا/نوشتن UX: ایجاد کپی آموزنده، نام تجاری و کارآمد برای راهنمایی کاربران در تجربیات موثر و محاوره ای

همانطور که گفتیم، طراحان UX ممکن است در یک رشته فرعی تخصص داشته باشند. برای تمرکز بر آن حوزه استخدام شوند. یا ممکن است خدمات را در همه زمینه ارائه دهند. وظایف روزانه آنها بسته به اندازه شرکت و نیازهای آنها متفاوت است. در هنگام راه اندازی ، یافتن طراحان UX که طیف وسیعی از وظایف را انجام می دهند غیر معمول نیست.

 

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. چرا هر استارتاپی به طراح UX نیاز دارد؟