طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

بازاریابی درونگرا چیست؟

بازاریابی درونگرا چیست؟

بازاریابی درونگرا یک روش بازاریابی است که اهمیت ایجاد محتوا برای جذب مشتری و انتقال آن ها از طریق کانال فروش شما را برجسته می کند. اگر بخواهیم ساده تر بگوییم، بازاریابی درونگرا به این معناست که مشتری بعد از پیدا کردن برند و محصولات شما این احساس را داشته باشد که خودش جذب شما شده است. همچنین تصور کند که هیچ تبلیغی در کار نبوده است. مستقیما خودش به سمت شما سوق داده شده است. برای مثال فرض کنید یک مخاطب به دنبال خرید یک دوربین عکاسی است. با جستجو در گوگل به سایت شما می رسد. در واقع او می داند که خودش به سایت شما جذب شده است. با ارسال پیام یا تبلیغات شما را پیدا نکرده است. به همین دلیل است به بازاریابی درونگرا، بازاریابی ربایشی یا جاذبه ای نیز می گویند.

اگر در حوزه عکاسی فعالیت دارید، تا به حال به این فکر کردید که چگونه با تولید محتوا مفید می توانید مخاطبان خود را جذب نمایید. پیشنهاد می کنم جهت آشنایی با روش های جذب مشتری مقاله نحوه جذب مشتریان عکاسی و بازاریابی محتوا را از دست ندهید.

بازاریابی درونگرا چیست؟

اهیمت بازاریابی درونگرا

در این نوع بازاریابی با تولید محتوا غنی و مطالب جذاب شما به راحتی می توانید مخاطب را به سمت خود جذب کنید. این روش به این دلیل اهمیت دارد که شما بدون انجام هیچ تبلیغی و صرف هزینه اضافه می توانید به جذب مخاطب بپردازید. در این روش مخاطب چون با جستجو توسط خودش و بدون دخالت عوامل بیرونی به محصولات و خدمات شما رسیده است. باعث می شود که حس اعتماد بیشتری نسبت به شما داشته باشد. همچنین این نوع مشتری ها و مخاطبان پایدارتر و ماندگارتر هستند. شما با تولید محتوا مستمر و جذاب می توانید به جذب بیشتر مخاطب از این روش دست پیدا کنید.

تفاوت بازاریابی درونگرا و برونگرا

در مقابل بازاریابی درونگرا، بازاریابی برونگرا قرار دارد. در این نوع از بازاریابی به خواست مخاطب توجه نمی شود. فقط اعمال و روش هایی که سازمان یا یک برند به کار می برد مهم است. با یک مثال بهتر آن را درک خواهید کرد. تصور کنید در حال تماشا فیلم مورد علاقه خود هستید. ناگهان بدون خواست و اجازه شما فیلم قطع شده و تبلیغ شامپو پخش می شود. این یک مثال از بازاریابی برونگرا است که اکثر مردم آن را تجربه می کنند. این تجربه ناخوشایند می تواند حتی باعث ایجاد حس تنفر نسبت به محصول یا خدمات مذکور باشد. تا به اینجا مقاله احتمالا برای شما مفهوم بازاریابی درونگرا و اهمیت آن قابل لمس شده باشد.

مزایای بازاریابی درونگرا

دلایل بسیاری وجود دارند که بازاریابی درونگرا نسبت به سایر روش های بازاریابی بهتر عمل می کند. باهم به بررسی تعدادی از دلایل آن می پردازیم. این دلایل ممکن است شامل راهکار هایی برای کمک به کسب و کار شما باشند پس با ما همراه باشید:

۱- مقرون به صرفه بودن

برای شروع کار با روش بازاریابی درونگرا فقط به یک وب سایت و محتوا خوب نیاز دارید. برای کسب و کارهای کوچک، ممکن است هزینه های راه اندازی مورد نیاز در روش های دیگر بازاریابی ترسناک به نظر برسد. در روش های سنتی مانند تبلیغات تلویزیونی، چاپ، بیلبوردها و پوسترها بسیار هستند. اگرچه این ها می توانند آگاهی را افزایش دهند. اما در جذب و نگهداری مشتری به همان اندازه موثر نیستند. به صورت کلی شما با انجام و تکیه به روش بازاریابی درونگرا با کاهش چشم گیر هزینه ها روبرو خواهید بود.

2- جذب مشتریان باهوش

مشتریان و مخاطبانی که توسط روش بازاریابی درونگرا جذب می شوند. بسیار باهوش تر و قابل اعتماد تر نسبت به مشتریان جذب شده توسط روش های دیگر بازاریابی هستند. به این دلیل که وقتی مشتری توسط جستجو ها و پرسش و پاسخ های مورد نظرش به شما و محصولات شما می رسد. طبیعتا می داند که به دنبال چیست. این نوع از مشتریان همیشه قابلیت تعامل و برقراری ارتباط با آنان مسیر است. چون اکثرا با دنیای اینترنت و نحوه کار با ابزار آن آشنا هستند.

 

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. بازاریابی درونگرا و اهمیت آن

ریدایرکت 302 چیست؟

ریدایرکت 302 چیست؟

در حالی که ریدایرکت 301 یک جابجایی دائمی آدرس اینترنتی شما است. ریدایرکت 302 یک تغییر موقتی است. که هم کاربران و هم موتورهای جستجو را به مدت محدود به مکان جدید مورد نظر هدایت می کند . تا زمانی که ریدایرکت حذف شود. این ریدایرکت 302 ممکن است به عنوان 302 یافت شده (HTTP 1.1) یا به طور موقت (HTTP 1.0) منتقل شود.

ریدایرکت 302 بسیار آسان تر است. زیرا می توان با استفاده از یک متا تگ یا در جاوا اسکریپت این کار را انجام داد. به جای اینکه مدیر وب سایت را مجبور به دسترسی به فایل های سرور کند. زمان اضافی لازم برای ایجاد ریدایرکت 301 را صرف کند. 

خب احتمالا می دانید که گوگل در مورد الگوریتم رتبه بندی خود بسیار جدی است. دائما در حال بروز رسانی است. تا بهترین تجربه جستجو را در اختیار کاربران قرار دهد. در نتیجه این به معنای مجازات یا همان پنالتی کردن صفحات یا سایت هایی است که دستورالعمل های مدیران وب گوگل را نقض می کنند. برای آشنایی با پنالتی های گوگل و روش جلوگیری از آن پیشنهاد می کنم یک سری به مقاله ۷ پنالتی گوگل و نحوه جلوگیری از آن بزنید.

ریدایرکت-302-چیست؟

وقتی موتورهای جستجو سعی می کنند تعیین کنند کدام صفحه دارای ارزش بیشتری است. استفاده از ریدایرکت 302 هنگامی که باید از ریدایرکت 301 استفاده می کردید، مشکل ساز می شود. به احتمال زیاد موتور جستجو فقط یک نسخه از صفحه را در نتایج موتور جستجوی خود فهرست می کند. به این معنی که صفحه اشتباه ممکن است همان چیزی باشد که در لیست قرار می گیرد. این مشکل با گذشت زمان با ایجاد زنجیره ای از تغییر مسیرها بر روی سایت های قدیمی تر، پیچیده تر خواهد شد.

برخی ممکن است امیدوار باشند از تاخیر در پیری گوگل مرتبط با ریدایرکت 301 جلوگیری کنند. این مسئله ای برای گوگل ایجاد می شود که باید در نظر داشته باشد که آیا هدایت 302 یا 301 در واقع منظور بوده است یا خیر. زیرا آن ها می خواهند تجربه موتورهای جستجو را بهبود بخشند و مدیران وب به طور منظم از ریدایرکت 302 استفاده می کنند. در صورتی که ریدایرکت 301 فقط به این دلیل که نمی دانند مناسب است. تفاوت. این می تواند باعث ایجاد مشکل در رتبه بندی موتورهای جستجو و موارد دیگر شود.

مواقع استفاده از ریدایرکت 302

مواقعی وجود دارد که ریدایرکت 302 مفید است. افزودن ریدایرکت 302 برای:

  • تست A/B یک صفحه وب برای عملکرد یا طراحی.
  • دریافت بازخورد مشتری در صفحه جدید بدون تاثیر بر رتبه سایت.
  • به روزرسانی یک صفحه وب در حالی که تجربه ثابتی را برای بینندگان فراهم می کند.
  • صفحه وب شما خراب است. می خواهید در این بین تجربه کاربری خوبی را حفظ کنید.

ریدایرکت های 302 تغییر موقت هستند. زمانی استفاده می شوند که مدیران وب سایت نیاز به ارزیابی عملکرد یا جمع آوری بازخورد داشته باشند. آن ها نباید به عنوان یک راه حل دائمی استفاده شوند. پس اگر می خواهید کاربران را برای مدت کوتاهی به یک سایت یا صفحه جدید بفرستید. مانند زمانی که در حال طراحی مجدد یا به روز رسانی وب سایت خود هستید، از این نوع ریدایرکت استفاده خواهید کرد.

دلایل استفاده از ریدایرکت 302

بنابراین، مزایای دقیق استفاده از ریدایرکت 302 چیست؟ همه ریدایرکت ها یکسان ایجاد نمی شوند. استفاده از ریدایرکت اشتباه می تواند تاثیر شدیدی بر سئو سایت شما داشته باشد. به یاد داشته باشید، ریدایرکت 301 دائمی است. شما به گوگل و کاربران می گویید که صفحه از بین رفته و دیگر باز نمی گردد. اگر تغییر دائمی نیست، می خواهید از ریدایرکت 302 استفاده کنید. در اینجا چند مزیت استفاده از ریدایرکت 302 نسبت به 301 آورده شده است.

1- بهبود بخشی UX توسط ریدایرکت های 302

چند مورد ناامید کننده تر از کلیک روی لینک و پیدا نکردن محتوایی است که انتظار دارید. کافی است اکثر کاربران را به نتایج جستجو و به رقیب بازگردانید. ریدایرکت 302 باعث می شود کاربران و موتورهای جستجو همیشه محتوای مورد نظر خود را پیدا کنند. به عنوان مثال، اگر محصولی به طور موقت در انبار باشد. ممکن است از ریدایرکت 302 برای ارسال مشتریان به صفحه محصول مربوطه یا صفحه ای استفاده کنید. تا به آن ها اطلاع دهید که چه زمانی محصول احتمالا در انبار موجود است. همچنین ممکن است هنگام طراحی مجدد صفحه محتوای ستون، از 302 برای ارسال کاربران به محتوای مرتبط استفاده کنید.

2- موقت بودن ریدایرکت های 302

برخلاف 301 صفحه، ریدایرکت 302 موقتی است. به این معنی که می توانید در هر زمان به عقب برگردید. این امر انعطاف پذیری زیادی را برای صاحبان سایت فراهم می کند. به عنوان مثال، هنگام طراحی مجدد صفحه فرود( لندینگ پیج)، می توانید کاربران سایت را موقتا به صفحه مربوطه ارسال کنید. از آنجا که تغییر موقت است. گوگل صفحه را از نتایج جستجو حذف نمی کند و در غیر این صورت صفحه را در رتبه بندی خود بی ارزش می کند.

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. ریدایرکت 302 و علت استفاده از آن