هر دو حرفه برنامه نویسی و گرافیک علاقه مندان بسیار زیادی در سرتاسر دنیا دارند. برنامه نویسی و گرافیک هر کدام سختی ها و مشکلات خاص خود را دارند. البته در جایگاه خود برای علاقه مندان به هر کدام جذاب نیز هستند. اگر شما نیز مانند بسیاری دیگر از افراد دنبال یک حرفه برای یادگیری هستید. اما میان برنامه نویسی و گرافیک گیر کردید.
برنامه نویسی حرفه ای پر درآمد است که مانند سایر حرفه ها اگر باهوش و پرتلاش باشید می توانید به جاهای خوبی در این حرفه برسید.
همه ما تا حدودی می دانیم برنامه نویسی چیست. برنامه نویسی فرایند طراحی و ساخت یک اپلیکیشن یا سایت است. برخی از وظایف برنامه نویسان عبارت است از: تجزیه و تحلیل، تولید الگوریتم ها، تست و امتحان کردن برنامه ها نوشتن برنامه با زبان های مختلف، زیبا سازی سایت ها، برنامه ها و …
هدف اصلی از برنامه نویسی، پیدا کردن دنباله ای از دستورالعمل ها است که بتواند یک وظیفه را در کامپیوتر به طور خودکار انجام دهد .
همه ما در مورد محبوبیت بسیار زیاد برنامه نویسی در سه دهه گذشته شنیده ایم. در ادامه به این موضوع می پردازیم که مزیت های برنامه نویسی چیست و چرا برنامه نویس شویم؟
1- افراد اصلی شرکت های فناوری
ستون اصلی شرکت های پیشرو در حوزه فناوری امروزه را برنامه نویسان تشکیل می دهند. شرکت هایی مانند گوگل، آمازون، اپل، مایکروسافت و… شرکت های عظیم در این حوزه هستند. که سایت ها و اپلیکیشن های آن ها با همکاری هزاران برنامه نویس ماهر نوشته شده است. اگر باهوش باشید، یادگیری برنامه نویسی می تواند به شما کمک کند تا شما صاحب یک شرکت عظیم شوید.
2- درآمد خوب
تقریبا در سرتاسر دنیا، برنامه نویسان درآمد خوبی دارند. برنامه نویسان برتر در سیلیکون ولی (شهری در آمریکا که دفتر شرکت های فناوری بزرگ مانند اپل، فیسبوک و … در آنجا قرار دارد.) سالانه میلیون ها دلار درآمد کسب می کنند. درآمد برنامه نویسان در ایران هم خوب است. بطور میانگین دریافتی که برنامه نویس در ایران حدود شش میلیون تومان است. دریافت ها از حدود دو میلیون تومان شروع می شود و تا بیست میلیون و بیش تر هم بالا می رود.
3- برنامه نویسی سرگرم کننده است!
با استفاده از برنامه نویسی، می توانید بازی های خود، صفحه وبلاگ خود، یک سایت، یک شبکه اجتماعی یا یک سیستم تجارت الکترونیک مانند آمازون ایجاد کنید. حتی اگر قصد تبدیل شدن به یک برنامه نویس حرفه ای را ندارید می توانید به آن به چشم یک سرگرمی نگاه کنید و از آن لذت ببرید. تصور کنید که بازی خود را بسازید و آن را در سایت بازار یا play store قرار دهید و هزاران نفر آن را دانلود کنند. بنظر شما این سرگرم کننده نخواهد بود؟
پس از بررسی برنامه نویسی حال نوبت این است که نگاهی به گرافیک بیاندازیم تا ببینیم که برنامه نویسی بهتر است یا گرافیک؟
بهتر است بپرسیم طراحی گرافیک چیست؟ طبق گفته انستیتوی هنرهای گرافیکی آمریکا، طراحی گرافیک به معنای هنر طرح ایده ها تولید محتوای تصویری و متنی است. می توانیم بگوییم که یک طراح گرافیک یا گرافیست کسی است که ایده ها یا پیام های خاص را با خلق تصاویر به بینندگان انتقال می دهد. این تصاویر می توانند به سادگی لوگوی یک کسب و کار و یا به سختی طراحی یک صفحه برای یک سایت باشد.
در ادامه به ذکر برخی از مزایای حوزه گرافیک می پردازیم. تا به درک بهتری از اینکه چرا باید یک طراح گرافیک شویم برسیم.
1- می توانید نتیجه کارتان را ببینید
طراحان گرافیک از دیدن کارهایشان لذت می برند. تصور کنید که طراحی خود را روی یک بیلبورد بزرگ در وسط تهران یا روی جلد یک مجله می بینید. چه احساسی خواهید داشت؟ قطعا حس خوبی است. این که می توانید با کار های خود به مشاغل ارزش بدهید کار بزرگی است.
خب اگر شما وب مستر باشید و یا در حوزه دیجیتال مارکتینگ و سئو فعالیت داشته باشید. نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی حرفه ای برای شما بسیار اهمیت دارد. اگر نتوان رپورتاژ آگهی را به خوبی پیاده سازی کنید، زحمات و هزینه های زیادی به هدر می روند. شما باید بدانید که رپورتاژ آگهی در ظاهر ساده است. اما اگر حرفه ای نوشته نشده باشد هیچ تاثیری نخواهد داشت.
در ابتدا قبل از بررسی نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی حرفه ای باید درک درستی از رپورتاژ آگهی داشته باشیم. رپورتاژ آگهی یه تبلیغ از محصول و یا خدمات شماست. که به معمولا به سایت های خبری و پربازدید در قالب یک مقاله داده می شود. دلیل مقاله ای بودن رپورتاژ آگهی هم به دلیل غیر مستقیم بودن و نامحسوس بودن این نوع تبلیغ است. دلیل بازدهی این نوع تبلیغ هم به همین دلیل است. مخاطب وارد سایت موردنظر شده در حال خواندن خبرهای مورد نظر خود است، به مقاله ی شما برخورد می کند که درباره مزایای داشتن یک همزن برقی نوشته اید. پس از بررسی مقاله شما لینکی را مشاهده می کند که به سمت خرید همزن برقی او را به سایت شما هدایت می کند. این فرآیند یک رپوتاژ آگهی است. بد نیست انواع رپورتاژ آگهی را نیز بشناسید.
دانستن انواع رپورتاژ آگهی ها به شما در نوشتن و شناخت اهداف خود از رپورتاژ آگهی بسیار کمک می کند:
1- رپورتاژ آگهی دفاع کننده
اغلب شرکتهای شناخته شده یا به اصطلاح برند، اکثر مواقع در معرض بحران رسانهای قرار دارند. یعنی مورد انتقاد شدید قرار می گیرند. در این مواقع این شرکتها با استفاده از روش هایی تلاش می کنند تا آثار منفی این بحران را کاهش دهند. یا به نفع خود آن را تغییر دهند. یکی از این ابزارها رپورتاژ اگهی است. این نوع برندها با انتشار دفاعیه در قالب رپورتاژ خبری اذهان عمومی را تحت تاثیر خود قرار میدهند.
۲- رپورتاژ آگهی ژورنالیستی
در این نوع رپورتاژ خبری برخلاف دفاعیه، شرکتها نظر رسانهها را به خود جلب میکنند. هدف اصلی استفاده از رپورتاژ ژورنالیستی جلب نظر آن ها برای نوشتن متنی در مورد شرکت است. خبری که به دست ژورنالیستها و در مورد کسبوکار نگارش شود از ارزش خبری بالایی برخوردار است.
۳- رپورتاژ آگهی تصویری
در این نوع، محتوا رپورتاژ آگهی تصویری درون یک عکس قرار دارد. این نوع رپورتاژ بیشتر برای تبلیغات مورد استفاده قرار میگیرد. معمولا شرکتهایی که قصد تبلیغ و نمایش محصولات خود را دارند از این نوع رپورتاژ خبری استفاده میکنند.
یکی از اصلی ترین موارد در نوشتن رپورتاژ آگهی عنوان آن است. در اولین قدم مخاطب به عنوان شما برخورد خواهد کرد. باید بدانید اگر در قدم اول نتوانید مخاطب را راغب کنید که رپورتاژ شما را بخواند، نباید انتظار بازخورد عالی از متن را داشته باشید. حتما برای نوشتن عنوان به اندازه متن رپورتاژ وقت صرف کنید. سعی کنید که عنوان شما اغراق آمیز نباشد. برای مثال از کلماتی مثل بهترین،برترین،زیباترین به هیچ وجه استفاده نکنید.
فرض کنید در زمینه فروش وسایل ورزشی فعالیت می کنید. قطعا اکثر مخاطبان هدف شما افراد جوان و ورزشکار خواهند بود. پس شما باید متن رپورتاژ خود را با توجه به این مخاطبان تهیه و تنظیم کنید. این کار باعث جذب بیشتر این افراد به مقاله شما می شود. حتی اگر بتوانید از اطلاعات تخصصی حوزه خود در رپورتاژ استفاده کنید به آن ارزش و اعتبار بیشتری می بخشید.
شما با بخش بندی کردن مطالب رپورتاژ به خواننده مطلب کمک می کنید که زودتر به مقصود خود برسد. برای مثال هنگامی که مطلب شما درمورد کاهش وزن است و مخاطب شما می خواهد جدا از همه موارد مقاله بفهمد که دلایل کاهش وزن چه مواردی است. شما با بخش بندی مطالب رپوتاژ آگهی خود او را سریع تر به سمت مطلب مورد نظرش هدایت می کنید. همین امر باعث ایجاد احساس رضایت مخاطب می شود که ممکن است به جذب و فعالسازی او نیز ختم شود. همچنین با وجود بخش بندی های خوانایی نوشته شما نیز بالاتر می رود.
امروزه هنگام ایجاد یک فروشگاه آنلاین دیگر چالش هایی فنی گذشته نیست. تقریبا هرکسی می تواند وب سایتی را طراحی و بسازد که مشتریان بتوانند محصولات خود را خریداری کنند. اگر در حال حاضر فروشگاه فیزیکی دارید. گام بعدی ورود به بارز آنلاین برای گسترش بازار است. حضور آنلاین باعث باز شدن بازارهایی می شود که در غیر این صورت به آن ها دسترسی نخواهید داشت.
در برخی موارد، در دسترس قرار دادن محصولات خود به صورت آنلاین به معنای بردن نام تجاری خود به مرحله بین المللی است. این می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. زیرا این پتانسیل را دارد که به طور چشمگیری رشد تجارت و نام تجاری شما را در مقیاس جهانی تسریع کند. جهت راه اندازی فروشگاهی که شانس جذب مشتری و فروش شما را به حداکثر برساند. باید با اصول اولیه صفحه محصول آشنا شوید.
این یک راه حل ساده است. اما برای کاربرانی که در وب سایت شما پیمایش می کنند تفاوت زیادی ایجاد می کند. شما نباید به صفحات محصول خود اجازه تولید URL های طولانی و غیرقابل خواندن مانند این را بدهید:
www.example.com/838374hfjdkdisjjdmdmdskjfuf76d.html
درعوض، داشتن URL های واضح و واضح تر، مانند این:
http://www.example.com/products/product Name.html
URL های کوتاه و قابل خواندن اشتراک گذاری لینک به محصولات شما را برای کاربران بسیار راحت تر می کند. از نظر سئو کارایی بیشتری دارند. آن ها همچنین سازماندهی سایت شما را آسان می کنند. زیرا می توانید آنچه را که هر لینک به آن اشاره می کند به وضوح بخوانید.
URL های صفحه محصول شما هرچه معنادارتر باشند. حرکت در سایت شما برای کاربران آسان تر خواهد بود. اگر دو مدل محصول با شماره مدل کمی متفاوت دارید، برای کاربر راحت است که بتواند به راحتی URL را در مرورگر خود ویرایش کند تا به صفحه محصول مورد نظر دسترسی پیدا کند. این باعث می شود که دیگر مشکلی برای بازگشت به صفحه اصلی محصول برای یافتن موردی که به دنبال آن هستند، نداشته باشد.
یکی از بزرگترین اشتباهاتی که می توانید هنگام ایجاد فروشگاه آنلاین مرتکب شوید. عدم ارائه توضیحات کافی محصول است. یک اشتباه حتی بدتر، انتشار توضیحاتی است که کاملا اشتباه است. پرداختن به تمام محصولات شما و نوشتن توضیحات اصلی برای هر یک هزینه دارد.
داشتن توضیحات منحصر به فرد راهی عالی برای برجسته سازی سایت شما در بین رقبا است. همچنین نشان می دهد که شما تلاش خود را برای فروشگاه آنلاین خود کرده اید. این ممکن است به معنای کمی کار اضافی باشد. اما نتیجه نهایی یک صفحه محصول خواهد بود که به نظر می رسد به صورت حرفه ای ایجاد شده است.
تا جایی که ممکن است با نام محصولات خود دقیق باشید. اگر وب سایتی را اجرا می کنید که چندین مدل یا محصولات مختلف را در یک گروه کلی به فروش می رساند. باید مطمئن شوید که به درستی هر محصول دارای برچسب مناسب است. بنابراین مشتریان می توانند کالایی را از محصول دیگر تشخیص دهند.
در آخر، به خاطر داشته باشید که محصولات می توانند با گذشت زمان تغییر کنند. مطمئن شوید که هنوز دقیقا همان نسخه از محصولی را که در وب سایت خود تبلیغ می کنید می فروشید. این به شما کمک می کند شانس خرید کالایی توسط مشتری که با توصیفی که خوانده است مطابقت نداشته باشد. مشتری ها واقعا از این اتفاق خوششان نمی آید، بنابراین توضیحات محصول خود را به روز نگه دارید.
اشتباه به نظر می رسد این یک کار سخت است، اما اتفاق می افتد. اگر نمی خواهید مشتریان بالقوه خود را از دست بدهید. نشان دادن هزینه محصولاتتان با اطلاعات به روز قیمت، ضروری است. اکثر کاربران قبل از خرید نهایی، چندین بار از سایت شما بازدید می کنند. اگر قیمت گذاری شما نادرست باشد یا از دست رفته باشد. این مشتریان بالقوه نمی توانند اندازه گیری کنند که قیمت های شما در مقابل رقبا چگونه است.
کاملا طبیعی است که انتظار داشته باشید مشتریانتان خریدهای مقایسه ای متمرکز بر قیمت انجام دهند. اگر خرده فروشان آنلاین دیگری با شما رقابت مستقیم دارند. یافتن اطلاعات قیمت گذاری شما باید همیشه آسان و 100٪ دقیق باشد.
همچنین، قیمتی که شما نمایش می دهید باید قیمتی باشد که مشتری هنگام ورود به صفحه پرداخت نهایی می بیند. هیچ چیزی سریع تر از ساختارهای قیمت گذاری که بدرستی پیاده نشده، یک وب سایت مبتنی بر محصول را از بین نمی برد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که همه این داده ها به درستی وارد شده اند. مشتریان شما وقتی خریدهای خود را تکمیل می کنند، اطلاعات درست قیمت گذاری را دریافت می کنند.
عکس های محصول به مشتریان شما کمک می کند اولین برداشت خود را از محصول شما ایجاد کنند. آن عکس ها می توانند آنها را به خود جلب کرده یا دور کنند. اغلب با دیدن عکس های محصول شما مشتریان تصمیم می گیرند که آیا باید همچنان به دنبال آن باشند. در صفحه محصولات تجارت الکترونیکی خود از تصاویر با کیفیت و کیفیت بالا استفاده کنید.
برخلاف فروشگاه های خرده فروشی، مشتریان شما هنگام خرید آنلاین نمی توانند محصولات شما را از نزدیک ببینند، لمس کنند، احساس کنند یا آن ها را امتحان کنند. به همین دلیل است که باید محصول خود را از چند زاویه نشان دهید. 33.16٪ از مشتریان ترجیح می دهند قبل از خرید چند عکس از یک محصول را ببینند. حتی می توانید یک عکس 360 درجه یا ویدیویی که تمام ویژگی های مهم محصول شما را نشان می دهد، قرار دهید.
از طرفی یکی از بزرگترین اشتباهاتی که صاحبان سایت های تجارت الکترونیکی انجام می دهند. خرید دوربین بسیار گران قیمت و پیشرفته با فناوری پیشرفته است تا بتوانند عکس های شگفت انگیز محصولات را ثبت کنند. اگر قصد ایجاد تبلیغات چاپی یا نمایشگرهای فضای باز را دارید. این یک استراتژی عالی است، اما رک و پوست کنده، اگر تنها مکانی که تصاویر محصولات شما در آن قرار دارد وبسایتتان است. این کار هدر دادن پول است.
قرار دادن عکس باکیفیت به معنای صرف هزینه و خرید دوربین گران نیست. بلکه بیش از تجهیزات این مهارت در عکاسی است که می تواند به شما کمک کند. یک دوربین معمولی با منبع نوری صحیح می تواند عکس های باکیفیت تری از یک دوربین فوق حرفه ای با نر نامناسب ثبت نماید.
امروزه شاهد این هستیم که در هر صفحه ای چندین تبلیغ مشاهده می کنیم. شاید برایتان جالب باشد که با نحوه قیمت گذاری تبلیغات گوگل آشنا شوید. تبلیغاتی که هم به صورت پیام متنی و هم به صورت محتوای ویدیویی هستند. البته شاید به این فکر هم افتاده باشید که شما هم در فضای گوگل تبلیغات انجام دهید. پس اولین سوالی که ذهن تان را مشغول می کند این است که تعرفه ها چگونه است.
این سوال یک جواب واحد ندارد! اگر کسی به شما بدون در نظر گرفتن متغیرهایی یک عدد به شما بگوید، بدانید سخت در اشتباهید. متغیرهایی مثل صنعت شما، چرخه عمر مشتری و روند فعلی وضعیت جامعه، در تعیین تعرفه ها نقش دارند. با توجه به آن ها تعرفه ها محاسبه می شود.
خوب است که با مفهوم خدمات تجاری عمودی (business services vertical) در صنعت آشنا شویم. خدمات تجاری عمودی شامل خدمات حقوقی، حسابداری، املاک و … است که یکی از رقابت های عمودی در گوگل ادوردز نیز می باشد. در این مورد برای هر کلیک (CPC) هزینه های گران تری دریافت می شود. از آن جایی که در این صنعت خدمات حرفه ای تری ارائه می شود و هزینه های درآمدی بالا است، بنابراین زمانی که شما درآمد خیلی بالایی دارید برایتان پرداخت هزینه بیشتر برای تبلیغات مشکلی ایجاد نمی کند.
متغیر بعدی که اشاره شد چرخه عمر مشتری بود. شما همچنین باید چرخه عمر مشتری خود را در نظر بگیرید. کسب و کار شما همیشه باید کارآمد باشد و در رتبه بالایی قرار گرفته باشد. پس به فکر بهبود سایت تان باشید. باید کاری کنید که یک کاربر از سایت شما بازدیدهای متعددی داشته باشد، محتوای سایت تان را دانلود کند و یا در خوشبینانه ترین حالت ممکن هر دو مورد را انجام دهد.
و در آخر، روند فعلی وضعیت جامعه از عوامل تاثیر گذار در نحوه قیمت گذاری تبلیغات گوگل است. امروزه می دانیم که همه گیری بیماری کرونا باعث شده است که مصرف کنندگان و مشاغل تجاری رفتارهای خود را تغییر دهند و با وضعیت موجود سازگار شوند. همین امر باعث شده است که هزینه اجرای گوگل ادوردز تحت تاثیر بیماری کرونا قرار بگیرد و برای برخی از صنعت ها به گونه ای مثبت انجام شود و برای برخی دیگر به طور کامل مخرب.
گوگل ادز شرایط برابری برای کاربران جدید و قدیمی دارد. هیچ وقت این گونه نیست که اگر بیشتر هزینه کنی، تاثیر بیشتر می شود. این یک باور غلط است و باید آن را نادیده گرفت. به طور کلی، عملکرد گوگل ادوردز به همان شیوه حراج است.
زمانی که یک کاربر آنلاین وارد صفحه گوگل می شود و بسته به نیازش عبارت و یا کلمه ای را تایپ می کند که به عبارت جستجو است، در نوار جستجوی گوگل قرار می گیرد. بعد از آن گوگل به دنبال این می رود که آیا این عبارت جستجو شده دارای کلمات کلیدی است که تبلیغ کنندگان در حال تبلیغ هستند یا خیر. اگر تبلیغ کنندگان Google Ads به طور کامل روی هر کدام از کلمات کلیدی در جستجوی کاربر آنلاین پیشنهاد کنند؛ آن زمان است که حراج تبلیغات شروع می شود.
در قدم بعدی، گوگل رتبه آگهی هر کدام از تبلیغ کنندگان را محاسبه می کند و تعیین می کند که آگهی شما در کجا قرار بگیرد که اگر نتایج خوبی داشته باشید می توانید در اوج باشید و پیروزی تان را جشن بگیرید :)) اون روی سکه هم این است که رتبه شما خوب نیست و آگهی تان در قسمت نتایج پولی قرار می گیرد.
بعد از محاسبه رتبه آگهی شما و نمره کیفیت، گوگل به کمک این اعداد برای شما محاسبه می کند که زمانی که یک کاربر روی آگهی تان کلیک کرد، چه هزینه ای را پرداخت خواهید کرد. یک فرمول کلی در این قسمت به کمک گوگل آمده است:
هر چه جایگاه ما در وضعیت بهتری باشد. میزان هزینه پرداختی ما نیز کمتر می شود. بنابراین همیشه اولویت را روی بهبود سایت تان بگذارید.
فکر می کنید مهم ترین مسئله هنگام ساخت یک محصول چیست؟ بله درسته، میزان جذب مخاطب مهم ترین مسئله است. اگر شما به شیوه کاربردی تبلیغ نویسی آگاه نباشید، سرمایه خود را در تبلیغات از دست می دهید. کسب ترافیک به بازاریابی بستگی دارد. بسیاری از مردم بیش از حد به کیفیت محصول توجه می کنند و از بودجه بازاریابی دست می کشند. این غیر معمول نیست. این دو به یک اندازه مهم هستند. کسب و کارهای موفق از اهمیت تبلیغات و بازاریابی آگاه هستند ، بنابراین تقاضا برای تبلیغات نیز در حال افزایش است.
افراد فعال در حوزه تبلیغ نویسی و اکثر تبلیغ کنندگان همه باید بدانند که هدف قرار دادن مخاطبان یک گام بسیار دشوار اما ضروری است. ما باید درک کنیم که محصولات ما برای چه افرادی مناسب است و مخاطبان ما چه چیزهایی نیاز دارند. برای هدف قرار دادن مخاطبان باید اطلاعاتی را که درباره کاربران خود می دانیم فهرست کنیم. این یکپارچه سازی اطلاعات به سمت تجزیه و تحلیل کیفی سوق داده شده است، که برای توضیح استفاده می شود. برای مثال هنگامی که شما اطلاعات کاربران ۲۰ ساله خود را فهرست می کنید. می دانید که چطور باید تبلیغی بنویسید که این قشر را جذب کند.
علاوه بر هدف قرار دادن مخاطبان، تجزیه و تحلیل کانال های تحویل نیز برای دستیابی به جلوه های تبلیغاتی بهتر ضروری است. منظور از کانال های تحویل، رسانه ها و بستر هایی است که مخاطب تبلیغ ما را می بیند. محبوب ترین سیستم عامل های رسانه های اجتماعی امروز کانال های تبلیغاتی و بازاریابی ما هستند، مانند اینستاگرام، یوتیوب، تیک تاک و بسیاری دیگر از شبکه های اجتماعی دیگر.
شما با استفاده از قابلیت های این شبکه های اجتماعی می توانید بازخورد تبلیغات خود را زیر نظر داشته باشید. برای مثال در شبکه اجتماعی اینستاگرام با استفاده از قابلیت insight می توانید این کار را انجام دهید. حتی شما می توانید با استخراج اطلاعات کاربران خود، به پیاده سازی و ایجاد کمپین های تبلیغاتی برای جذب بیشتر آنان بپردازید.
شما چه در حال ایجاد محتوا و چه در حال تبلیغات در شبکه های اجتماعی هستید، خلاقیت باید بخشی از کار شما باشد. تبلیغات عمدتا رویکردی منحصر به فرد و جدید به سمت یک محصول و یا خدمات قدیمی است. برای مثال امروزه در اکثر زمینه ها شاهد رقابت شدید شرکت ها و سازمان ها با هم هستیم. این رقابت شامل زمینه های مختلفی است. یکی از این زمینه ها، رقابت در تبلیغات است. فرض کنید دو شرکت تولید محصولات آرایشی می خواهند در تبلیغات با هم رقابت کنند. شاید کیفیت محصولات هر دو شرکت تفاوت چندانی باهم نداشته باشد. اما چیزی که باعث فروش بیشتر آن ها خواهد شد، خلاقیتی است که در تبلیغات انجام می دهند. پس خلاقیت در تبلیغات را فراموش نکنید.
تبلیغات ویدیویی مشابه تبلیغات تصویری است. اما از طریق داده ها می توان نتیجه گرفت که تاثیر تبلیغات ویدیویی بسیار بهتر از تبلیغات تصویری است. از آن جا که شما در تبلیغات ویدیویی می توانید بسیار راحت به بررسی تمام زوایای محصولات و خدمات خود بپردازید. از این رو مخاطب می تواند جواب اکثر سوالات موجود درباره محصول و یا خدمات شما را با یه ویدیو جامع به راحتی پیدا کند. ساخت ویدیو تبلیغاتی نیازمند دانش فنی خاصی نیست. اما بهتر است برای بالا بردن کیفیت آن حتما از افراد متخصص در این حوزه کمک بگیرید. یک نکته طلایی در مورد تبلیغات ویدیویی این است که هرچه مدت زمان ویدیو کوتاه تر باشد. مخاطبان بیشتری تا انتها ویدیو را مشاهده می کنند.