طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

قدرتمند ترین روش ها بازاریابی محتوا

قدرتمند ترین روش ها بازاریابی محتوا

قصد ما از این مقاله این است که با هم به بررسی قوی ترین روش های بازاریابی محتوا بپردازیم. پس سعی می کنیم تا کاربردی ترین و قوی ترین روش ها را مورد بررسی قرار دهیم. یک نکته مهم که باید به آن توجه داشت این است که شما باید حتما روش های گفته شده را به صورت عملی تست کنید. در واقع دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی محتوا چیزی جز آزمون و خطا نیست. به این صورت که ممکن است شما بتوانید با انجام روش هایی موفق شوید و بازخورد خوبی بگیرید. اما با انجام یک سری دستورالعمل حتی ضرر هم بکنید. در ادامه به این موارد مهم خواهیم پرداخت.

1) وبلاگ ها

وبلاگ نویسی یکی از محبوب ترین انواع بازاریابی محتوا برای کسب و کارهای کوچک است. این روش هرچند شاید کمی قدیمی به نظر برسد اما باید بدانید که هنوز قدرت خود را حفظ کرده تا در لیست قوی ترین ها وجود داشته باشد. در وبلاگ نویسی شما با ایجاد یک وبلاگ در سایت هایی که اکثرا ساخت وبلاگ در آن ها رایگان است. به تولید محتوا و بازاریابی آن می پردازید. شما با ساخت وبلاگ می توانید به سایت اصلی خود و حتی شبکه های اجتماعی مورد نظرتان لینک دهی داشته باشید. با انجام لینک دهی به سایت خود، در واقع شما قدرت و اعبتار وبلاگ خود را به سایت خود نیز منتقل می کنید.

اگر تا به حال محتوا ویدیویی تولید نکرده اید و نمی دانید برای تولید آن چه اقداماتی باید انجام دهید. پیشنهاد می کنم مقاله لوازم تولید محتوا را مطالعه کنید تا در ابتدای مسیر قدرتمند عمل کنید!

وبلاگ ها

۲) استفاده از ویدیو ها

اگر قصد ماندن در بازار شلوغ و پر رقابت کسب و کارها را دارید. بهتر است همیشه به فکر تولید محتوای ویدیویی باشید. در این نوع از تولید محتوا شما قدرت مانور بسیار بالایی برای تبلیغ برند خود در دست دارید. همچنین دادن توضیحات کامل در رابطه با محصول و خدمات خود خواهید داشت. پس سریعا دست به کار شوید و تولید محتوای ویدیویی مفید برای مخاطبان خود را شروع کنید. توجه داشته باشید هرچقدر که زمان ویدیو تولید شده کمتر باشد بازخورد مناسب تری خواهید گرفت.

۳) اینفوگرافیک ها

اینفوگرافیک (Infographic)، از ترکیب دو کلمه اینفورمیشن (Information) به معنای اطلاعات و گرافیک (Graphic) ساخته شده است. به تصویری که در آن اطلاعات، آمار و یا هرگونه دانشی در قالب تصویر و با استفاده از نمودارهای گرافیکی، چارت و سایر آیکون ها و تصاویر جذاب ارائه شود. هدف آن ساده سازی فهم اطلاعات پیچیده و یا جذاب نمودن ارائه اطلاعات باشد اینفوگرافیک گفته می شود. برای مثال نقشه های مترو یک اینفوگرافیک ساده و در عین کاربردی هستند. شما می توانید با تولید تعدادی اینفوگرافیک ساده با داشتن جلوه بصری زیبا مخاطب را به سمت محتوا خود جذب کنید.

۴) کتاب های الکترونیکی

شما با تولید یک کتاب الکترونیکی، یک محصول با تاریخ انقضای زیاد تولید کرده اید. به این صورت که اگر بتوانید اطلاعات مفیدی از نیاز ها و خواسته های مخاطب های هدف خود را در قالب یک کتاب ۲۰ تا ۳۰ صفحه ای بیاورید. سعی کنید از اطلاعات کاملا کاربردی و جهت دار استفاده کنید. این اطلاعات باید به گونه ای باشد که مخاطب پس از مطالعه کتاب شما، تا حد قابل قبولی با محصولات و خدمات شما آشنا شده باشد. همجنین پس از مطالعه کتاب اقدام به خرید و یا استفاده از محتوا شما بکند.

کتاب های الکترونیکی

5) انجام مصاحبه

مصاحبه با کارشناسان صنعت یا حتی مشتریان خود یکی دیگر از پربازده ترین انواع بازاریابی محتوا است. روش کار به این صورت است که شما از مشتریان و یا مخاطبان خود دعوت می کنید تا در یک مصاحبه شما را همراهی کنند. شما می توانید با پاسخ دادن به سوالات مشتری و مخاطب خود در جهت اعتماد سازی آنان نسبت به جدیت شما در کسب و کارتان برآیید. حتی شما می توانید از یکی از افراد تیم خود یا همکاران خود نیز برای انجام مصاحبه استفاده کنید. به این صورت که شما لیستی از سوالات را تهیه می کنید که اگر پاسخ داده شوند باعث ایجاد تفکر مثبت مخاطب به شما می شوند. شما با پاسخ به این سوالات به راحتی مخاطب خود را جذب می کنید.

 

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. انواع روش های بازاریابی محتوا

چند سایت عالی دانلود رایگان عکس

چند سایت عالی دانلود رایگان عکس

تقریبا می توان گفت تمام کاربران مجازی امروزه به واسطه استفاده از شبکه های اجتماعی، به دنبال یافتن بهترین سایت دانلود عکس رایگان هستند. این عکس ها را نیز از هر منبعی که در دسترس تر باشد دانلود می کنند. مسئله ای که در این میان مهم است. این است که عکس انتخابی با کیفیت و مناسب باشد. 

1- سایت freepik

می توان گفت که سایت freepik جز محبوب ترین سایت ها برای افرادی است که با فوتوشاپ می کنند. کلا افرادی که در حوزه تصویر و فوتومونتاز فعالیت دارند. این سایت خارجی تمام آنچه شما برای کارهای گرافیکی نیاز داشته باشید را فراهم می کند. از عکس های با کیفیت در هر زمینه ای گرفته، تا انواع وکتورها، بک گراندها، آیکن ها و فایل های PSD را در اختیار شما قرار می دهند.

امروزه به لطف تکنولوژی پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی حضور فعالی در زندگی ما دارد. اما مسئله مهم در این میان فرهنگ استفاده صحیح از آن هاست. به همین دلیل پیشنهاد می کنم مقاله فرهنگ استفاده از پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی را از دست ندهید، مطالعه نمایید.

سایت-freepik

زمانی که وارد سایت می شوید تنها یک جستجوی ساده کافی است تا شما را به دنیای رنگارنگ freepik وارد کند. از آن جایی که این سایت فیلتر است شما حتما باید برای استفاده از این سایت جذاب از فیلترشکن استفاده کنید. همچنین علاوه بر عکس های رایگان، عکس های غیر رایگان را نیز می توانید با Premium کردن اکانت خود، دانلود کنید.

این نکته را هم فراموش نکنید که فایل های دانلودی شما به صورت فشرده هستند. ینابراین شما به یک برنامه دیگر برای خارج کردن آن فایل ها از حالت فشرده احتیاج دارید.

2- سایت unsplash

سایت unsplash نیز مانند سایت freepik فیلتر است! پس همچنان فیلترشکن هایتان را روشن نگه دارید، که لازمتان می شود.

روش های رتبه بندی گوگل

روش های رتبه بندی گوگل

گوگل محبوب ترین موتور جستجوی کره زمین است. چیزی بیش از 200 فاکتور رتبه بندی دارد. با بیش از 5.14 میلیارد جستجو در گوگل هر روز بر سایر موتورهای جستجو مانند بینگ و یاهو مسلط است. بنابراین جای تعجب نیست که شما بخواهید در نتایج جستجوی گوگل رتبه بالاتری داشته باشید. اما هر از گاهی با تغییر سئو (بهینه سازی موتور جستجو)، پیاده سازی و همگام سازی با تمام تغییرات دشوار است.

بهینه سازی جستجو یک حوزه بسیار پویا است که با گذشت هر روز به سرعت و با سرعت بیشتری پیشرفت می کند. در حالی که ماموریت گوگل در ارائه مرتبط ترین و معتبرترین اطلاعات موجود ثابت است. هر سال و حتی هر ماه تفاوت های ظریف جدیدی به الگوریتم رتبه بندی آن اضافه می شود. اما با وجود این همه فاکتور متفاوت کدام فاکتورها مهم تر هستند.

مهم ترین عوامل رتبه بندی گوگل

هنگامی که نوبت به کسب رتبه بالاتر می رسد. بسیاری از دارندگان وب سایت ها مایل هستند تمام عوامل رتبه بندی را دنبال کنند. اما بهتر است به شما بگوییم که فقط باید روی چند مورد از این عوامل تمرکز کنید. تا به نتیجه دلخواه خود دست یابید. برای کمک به شما، مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل در سال 2021 را که باید در وب سایت خود اطمینان داشته باشید، در ادامه لیست کرده ایم.

آیا با ابزار majestic آشناییت دارید؟ این ابزار یک جستجوگر بک لینک است. کاربرد بسیاری جهت سئو سایت دارد. پیشنهاد می کنم جهت آشنایی بیشتر حتما یک سری به مقاله ابزار majestic برای سئو سایت بزنید.

مهم-ترین-عوامل-رتبه-بندی-گوگل

1- محتوای با کیفیت بالا

احتمالا تا به حال به جمله “محتوا پادشاه است” روبرو شدید. در میان عوامل رتبه بندی که یقینا پادشاه است. اگر بتوانید محتوایی بی نظیر و مفید برای کاربران ایجاد کنید. گوگل آن را در نتایج صفحه موتور جستجو خود بالاتر قرار می دهد. گوگل توجه ویژه ای به کیفیت محتوای شما دارد. وب سایت شما هر چقدر بهینه باشد. اگر محتوای شما ارزشمند نباشد، نمی توانید انتظار رتبه های بالاتر را داشته باشید.

تولید محتوای اصل، منحصر به فرد

گوگل محتوای جدید و منحصر به فرد را ترجیح می دهد. شما می خواهید پست هایی ایجاد کنید که به سوالات خواننده شما پاسخ دهند، ارزشی را ارائه دهند و اصل باشند. اگر محتوای شما کپی یا مشابه سایر وبسایت ها باشد. می تواند تاثیر منفی بر سئو سایت شما بگذارد. برای مبتدیان، گوگل ممکن است صفحه شما را ایندکس و رتبه بندی نکند. همچنین اگر به طور مرتب محتوای تکراری منتشر می کنید. گوگل سرعت خزیدن وب سایت شما را کند می کند.

محتوای به روز و تازه

روش جدیدی که می توانید کیفیت مطالب خود را بالا ببرید تازه و به روز نگه داشتن آن است. با به روزرسانی مرتب پست های خود و افزودن اطلاعات جدید، شما یک سیگنال مثبت به موتور جستجو ارسال می کنید. اگر به موضوعاتی بپردازید که شامل اخبار یا ترندها باشد. تازه بودن مطالب نقش مهمی ایفا می کند. برای چنین مباحثی، گوگل صفحاتی را ارائه می کند که آخرین اطلاعات را ارائه دهند.

طول محتوا

طول محتوا نیز بخشی از عوامل رتبه بندی است. طبق مطالعات مختلف، طول محتوا در مکان شما در نتایج جستجو تاثیر دارد. به طور متوسط، پست ها با 1890 کلمه در صفحه اول قرار می گیرند. با این اوصاف، هیچ قانون سخت و سریعی وجود ندارد که در هنگام نوشتن به حد مجاز کلمات پایبند باشید.

ساختار و سازماندهی محتوا

وقتی صحبت از کیفیت محتوا می شود. پست های وبلاگ شما باید به خوبی سازمان یافته و ساختار یافته باشد. این کار بازدید کنندگان شما را آسان تر می کند. پست های شما را بخوانند و به راحتی راه حل هایی برای مشکلات خود پیدا کنند. برای بهبود ساختار و سازماندهی مقالات خود، می توانید از چندین عنوان و زیرعنوان (H2 ، H3 ، H4 و غیره) برای گروه بندی مطالب خود با هم استفاده کنید.

2- بک لینک ها

بعد از محتوا، دومین عامل مهم رتبه بندی گوگل، بک لینک است. آن ها بخش مهمی از الگوریتم رتبه بندی گوگل هستند. نحوه شناسایی خزنده گوگل وب سایت شما برای فهرست بندی است. در حقیقت، محتوا و بک لینک ها دست به دست هم می دهند. زیرا صفحات وب بدون هیچ بک لینک به سختی می توانند ترافیک طبیعی داشته باشند.

لینک های برگشتی یا لینک های ورودی مانند رای اعتماد برای وب سایت شما هستند. گوگل همه آن آرا را با هم جمع می کند. بررسی می کند آیا وب سایت شما شایسته رتبه بندی در 10 نتیجه برتر است.

اگر می توانید از وب سایت های دارای مرجع عالی لینک دریافت کنید. می توانید شانس خود را برای کسب رتبه های بالاتر افزایش دهید. دلیل این امر این است که با دستیابی به این لینک ها، شما به گوگل سیگنالی می فرستید که محتوای شما قابل اعتماد است. زیرا وب سایت های مختلف می توانند به آن متعهد شوند.

 جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. رتبه بندی گوگل در ۲۰۲۱

افزونه ها برای کش وردپرس

افزونه ها برای کش وردپرس

 ما همیشه به دنبال این موضوع هستیم که سایت خودمان را با استفاده از راه هایی بهبود ببخشیم. این افزونه های کش وردپرس می توانند ما را در این راه کمک می کنند. خوب است که بدانید سرعت سایت، یکی از معیارهایی است که باید به آن توجه کرد. کش به شما کمک می کند سایت وردپرس خود را تسریع کرده و عملکرد را افزایش دهید.

یک افزونه کش می تواند سرعت، عملکرد، سئو، تجربه کاربر و تبدیل وب سایت شما را بهبود بخشد. بهتر است که بدانید یک افزونه کش چه کاری انجام می دهد. وب سایت های دارای محتوای بسیار زیاد و محتوای پویا (متن ، عکس ، فیلم ، محصول) به ویژه در برابر سرعت پایین بارگذاری آسیب پذیر هستند. اگر بهینه سازی نکنید، وب سایت هایی مانند مجلات، تجارت الکترونیکی و حتی وب سایت یک عکاس با سرعت کمتری بارگیری می شوند.

حقیقت ساده این است که اگر می خواهید سرعت سایت های وردپرس را افزایش دهید. یک افزونه کش خوب یک روش عالی برای بهبود عملکرد سایت شما و کاهش بار در سرور شما است. بهبود سرعت بارگذاری سایت شما می تواند مزایای واضح و گسترده ای داشته باشد که شامل رتبه بندی بهتر سئو، تجربه کاربر بهتر و تبدیل بهتر است. در دنیای امروز یک افزونه ضروری است.

کش چیست؟

ما به مجموعه ای از داده های ذخیره شده موقت برای دسترسی سریع در صورت درخواست را کش می گوییم. می دانیم که در رایانه ها معمولا اطلاعات روی دیسک سخت ذخیره می شوند. اگر درخواستی وجود داشته باشد، رایانه قبل از ارائه اطلاعات نیاز دارد که چندین فرآیند را انجام دهد.

حافظه پنهان با پردازش اطلاعات متداول درخواست شده و سپس ذخیره آن ها در یک حافظه موقت یا حافظه، این مسئله را حل می کند. این کار این اجازه را می دهد تا که رایانه ها به سرعت به آن پرونده دسترسی پیدا کنند.

از این قسمت ماجرا وردپرس وارد صحنه می شود. وب سایت های وردپرس نیز می توانند از همان مفهوم حافظه پنهان برای بهبود عملکرد و بارگذاری سریع تر وب سایت استفاده کنند. جالب است بدانید که وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای پویا است. هر بار که کاربر از وب سایت شما بازدید می کند، وردپرس اطلاعات را از پایگاه داده دریافت می کند. سپس چندین مرحله دیگر قبل از ارسال صفحه وب به مرورگر کاربر اجرا می کند. این کار باعث این می شود که وب سایت شما هنگامی که تعداد زیادی از کاربران به طور همزمان از آن بازدید می کنند بارگیری کند.

اهمیت Caching 

تا این جا کار با مفاهیم اولیه آشنا شدیم. حالا نوبت این است که ببینیم Caching چه اهمیتی دارد. حافظه پنهان از اهمیت زیادی برخوردار است. با کاهش بار سرورهای میزبان وردپرس باعث افزایش سرعت وب سایت شما می شود. برای بهبود سرعت و عملکرد وردپرس، شما نیاز به یک حافظه پنهان مناسب دارید.

زمانی که وب سایت شما سریع تر عمل کند باعث این می شود که تجربه کاربر بهتر شود. کاربران را به بازدید از صفحات بیشتر تشویق می کند. بنابراین به شما این کمک را می کند که تعامل و مدت زمانی که کاربران در وب سایت شما هستند را تقویت کند.

همچنین اگر که سایت شما سریعتر باشد، به شما کمک می کند که کاربران بیشتری از جستجوی ارگانیک وارد سایت شما شوند. گوگل باعث می شود که سئو قابل توجهی را به شما بدهد که کمک می کند در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشید.

بهترین افزونه های کش وردپرس

در این قسمت به معرفی 5 مورد از بهترین افزونه های کش وردپرس می خواهیم بپردازیم.

1) افزونه WP Rocket

بهترین افزونه ذخیره وردپرس در بازار، WP Rocket است.

آیا با تفاوت های اپلیکیشن ها و وب اپلیکیشن ها آشنایی دارید؟ پیشنهاد می کنم به مقاله تفاوت اپلیکیشن ها و وب اپلیکیشن ها یک سری بزنید. تا با ساختار هر کدام به طور دقیق آشنا شوید. از مزایا و مشکلات احتمال آن ها مطلع گردید.

1)-WP-Rocket

WP Rocket

اگر شما مبتدی هستید، WP Rocket ساده ترین و مناسب ترین پلاگین حافظه پنهان برای شماست. به کاربران این امکان را می دهد تا وب سایت خود را با یک کلیک، بلافاصله حافظه پنهان کنند. خزنده به طور خودکار صفحات وردپرس شما را برای ایجاد حافظه پنهان واکشی می کند. سپس این افزونه تنظیمات توصیه شده ذخیره وردپرس مانند فشرده سازی gzip، حافظه پنهان صفحه و بارگیری حافظه پنهان را به طور خودکار روشن می کند.

WP Rocket همچنین دارای ویژگی های اختیاری است که می توانید برای بهبود بیشتر عملکرد، آن ها را روشن کنید. این شامل بارگیری تصاویر کند، پشتیبانی CDN، پیش از واکشی DNS، کوچک سازی و موارد دیگر است.

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. بهترین افزونه ها برای کش در وردپرس

نکات مهم در بازاریابی محتوا

نکات مهم در بازاریابی محتوا

در سال های اخیر کسب و کارهای اینترنتی بسیار افزایش داشته اند. با این وجود نیاز هر کارفرما و یا سازمان داشتن نکات طلایی برای بازاریابی محتوا است. دلیل این امر کاملا واضح است چون افراد زیادی با وجود داشتن وب سایت و حتی شبکه های اجتماعی برای تبلیغ کسب و کار خود، باز هم در این امر موفق نیستند. چون که با وجود انجام بازاریابی برای محتوای خود، عملکرد بسیاری ضعیفی دارند. در این مقاله از رایانیتا می خواهیم به این موضوع بپردازیم که چگونه بازاریابی محتوای خوبی داشته باشیم.

بازاریابی محتوای مرده

حتما شما هم تبلیغات بسیار زیادی را در سطح اینترنت و شبکه های اجتماعی مشاهده کرده اید؛ که هنوز هم توسط روش های قدیمی انجام می شوند. برای مثال تبلیغات بنری زرد رنگی که در گوشه و کنار وب سایت ها به چشم می خورد.

آیا تا به حال از گیمیفیکیشن استفاده کرده اید؟ آیا می دانید گیمیفیکیشن چه استفاده هایی دارد؟ اگر می خواهید اطلاعات بیشتری از گیمیفیکیشن و تاثیر آن در بازاریابی کسب کنید پیشنهاد می کنم مقاله گیمیفیکیشن در بازاریابی را به هیچ وجه از دست ندهید!

بازاریابی محتوای مرده

مضمون همه آن ها هم فروش ساعت رولکس تنها با ۲۰ هزار تومان است. به راستی چرا باید از این روش آن هم در قرن ۲۱ استفاده شود؟

اکثر کاربران اینترنت دیگر مثل سابق گول نخواهند خورد. روز به روز کاربران باهوش تر می شوند و برای جذب آن ها به سمت محصول و یا خدمات خود باید از روش های جدیدی استفاده کنید. برای فهمیدن نکات و روش های جدید بازاریابی محتوا با ما همراه باشید.

۱- ارائه پیشنهاد فوق جذاب

اگر می خواهید که محتوای شما دیده شود می توانید از چند المان برای اینکار کمک بگیرید. یکی از آن ها دادن پیشنهاد یک سود خیلی بزرگ به مخاطب است. برای مثال شما یک محتوای آموزشی تولید کرده اید. می خواهید برای آن بازاریابی انجام دهید. شما می توانید در تبلیغ خود به مخاطب بگویید برای مثال با دیدن این محتوای آموزشی تا انتها، از تخفیف ۸۰ درصدی برای یکی از دوره های شما برخودار خواهد شد.

با این کار مخاطب چون مشاهده می کند که یک فرصت بسیار عالی برای گرفتن تخفیف وجود دارد. حتی اگر به محتوای شما نیاز نداشته باشد قطعا آن را خریداری خواهد کرد.

پیشنهاد فوق جذاب

۲- ارضای کجنکاوی کاربر

فرض کنید در سطح اینترنت یک تبلیغ با این مضمون می بینید: ” با روزی هزار تومان پس انداز میلیاردر شوید! “.

قطعا اگر وقتش را داشته باشید و حتی کار مهمی برای انجام دادن داشته باشید. ترجیح می دهید که وقت گذاشته و مطلب موردنظر را بخوانید. این روش از بازاریابی با تحریک حس کنجکاوی مخاطب و همچنین در ادامه به ارضای حس کنجکاوی ایجاد شده می پردازد. هرچند در این روش فقط یک تیتر جالب باعث نمی شود مخاطب از شما خرید کند و یا مشتری شما بشود. بلکه خود محتوا و واقعی بودن ادعای انجام شده نیز بسیار مهم و تاثیر گذار خواهد بود.

3- استفاده از ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ

بسیاری از دیجیتال مارکتر ها و افراد فعال در زمینه دیجیتال مارکتینگ گمان می کنند که ایمیل مارکتینگ دیگر منسوخ شده است. اما این یک اشتباه بسیار بزرگ است.

چون که هنوز هم می توان با ایمیل مارکتینگ یک بازاریابی فوق العاده برای محتوا انجام داد. اما این روش نیازمند یک استراتژی است. شما در ابتدا باید یک لیست از ایمیل های فعال اشخاص داشته باشید. برای این کار می توانید از گیمیفیکیشن استفاده کنید. به این صورت که مخاطب برای انجام گیم موردنظر شما باید ایمیل خود را وارد کند. پس از مدتی شما هزاران ایمیل فعال خواهید داشت.

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. نکات طلایی برای بازاریابی محتوا