طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

شیوه قیمت گذاری تبلیغات در گوگل

شیوه قیمت گذاری تبلیغات در گوگل

امروزه شاهد این هستیم که در هر صفحه ای چندین تبلیغ مشاهده می کنیم. شاید برایتان جالب باشد که با نحوه قیمت گذاری تبلیغات گوگل آشنا شوید. تبلیغاتی که هم به صورت پیام متنی و هم به صورت محتوای ویدیویی هستند. البته شاید به این فکر هم افتاده باشید که شما هم در فضای گوگل تبلیغات انجام دهید. پس اولین سوالی که ذهن تان را مشغول می کند این است که تعرفه ها چگونه است.

هزینه تبلیغات در گوگل

این سوال یک جواب واحد ندارد! اگر کسی به شما بدون در نظر گرفتن متغیرهایی یک عدد به شما بگوید، بدانید سخت در اشتباهید. متغیرهایی مثل صنعت شما، چرخه عمر مشتری و روند فعلی وضعیت جامعه، در تعیین تعرفه ها نقش دارند. با توجه به آن ها تعرفه ها محاسبه می شود.

خدمات تجاری عمودی

خوب است که با مفهوم خدمات تجاری عمودی (business services vertical) در صنعت آشنا شویم. خدمات تجاری عمودی شامل خدمات حقوقی، حسابداری، املاک و … است که یکی از رقابت های عمودی در گوگل ادوردز نیز می باشد. در این مورد برای هر کلیک (CPC) هزینه های گران تری دریافت می شود. از آن جایی که در این صنعت خدمات حرفه ای تری ارائه می شود و هزینه های درآمدی بالا است، بنابراین زمانی که شما درآمد خیلی بالایی دارید برایتان پرداخت هزینه بیشتر برای تبلیغات مشکلی ایجاد نمی کند.

چرخه عمر مشتری

متغیر بعدی که اشاره شد چرخه عمر مشتری بود. شما همچنین باید چرخه عمر مشتری خود را در نظر بگیرید. کسب و کار شما همیشه باید کارآمد باشد و در رتبه بالایی قرار گرفته باشد. پس به فکر بهبود سایت تان باشید. باید کاری کنید که یک کاربر از سایت شما بازدیدهای متعددی داشته باشد، محتوای سایت تان را دانلود کند و یا در خوشبینانه ترین حالت ممکن هر دو مورد را انجام دهد.

روند فعلی وضعیت جامعه

و در آخر، روند فعلی وضعیت جامعه از عوامل تاثیر گذار در نحوه قیمت گذاری تبلیغات گوگل است. امروزه می دانیم که همه گیری بیماری کرونا باعث شده است که مصرف کنندگان و مشاغل تجاری رفتارهای خود را تغییر دهند و با وضعیت موجود سازگار شوند. همین امر باعث شده است که هزینه اجرای گوگل ادوردز تحت تاثیر بیماری کرونا قرار بگیرد و برای برخی از صنعت ها به گونه ای مثبت انجام شود و برای برخی دیگر به طور کامل مخرب.

نحوه کار کردن گوگل ادوردز

گوگل ادز شرایط برابری برای کاربران جدید و قدیمی دارد. هیچ وقت این گونه نیست که اگر بیشتر هزینه کنی، تاثیر بیشتر می شود. این یک باور غلط است و باید آن را نادیده گرفت. به طور کلی، عملکرد گوگل ادوردز به همان شیوه حراج است.

زمانی که یک کاربر آنلاین وارد صفحه گوگل می شود و بسته به نیازش عبارت و یا کلمه ای را تایپ می کند که به عبارت جستجو است، در نوار جستجوی گوگل قرار می گیرد. بعد از آن گوگل به دنبال این می رود که آیا این عبارت جستجو شده دارای کلمات کلیدی است که تبلیغ کنندگان در حال تبلیغ هستند یا خیر. اگر تبلیغ کنندگان Google Ads به طور کامل روی هر کدام از کلمات کلیدی در جستجوی کاربر آنلاین پیشنهاد کنند؛ آن زمان است که حراج تبلیغات شروع می شود.

در قدم بعدی، گوگل رتبه آگهی هر کدام از تبلیغ کنندگان را محاسبه می کند و تعیین می کند که آگهی شما در کجا قرار بگیرد که اگر نتایج خوبی داشته باشید می توانید در اوج باشید و پیروزی تان را جشن بگیرید :)) اون روی سکه هم این است که رتبه شما خوب نیست و آگهی تان در قسمت نتایج پولی قرار می گیرد.

تا حالا شده به متوقف کردن گوگل ادوردز فکر کنید؟ پیشنهاد می کنم برای رسیدن به جواب این سوال حتما این مقاله چگونه گوگل ادوردز را متوقف کنیم؟ را مطالعه نمایید.

Google-Ads-چگونه-کار-می-کند

بعد از محاسبه رتبه آگهی شما و نمره کیفیت، گوگل به کمک این اعداد برای شما محاسبه می کند که زمانی که یک کاربر روی آگهی تان کلیک کرد، چه هزینه ای را پرداخت خواهید کرد. یک فرمول کلی در این قسمت به کمک گوگل آمده است:

Google-Ads-چگونه-کار-می-کند.

هر چه جایگاه ما در وضعیت بهتری باشد. میزان هزینه پرداختی ما نیز کمتر می شود. بنابراین همیشه اولویت را روی بهبود سایت تان بگذارید.

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. نحوه قیمت گذاری تبلیغات گوگل

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد