طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

تکنولوژی چه تاثیراتی در زندگی انسان ها دارد؟

تکنولوژی چه تاثیراتی در زندگی انسان ها دارد؟

در تمدن های بشری و مدرن از نوآوری های فناوری و تکنولوژی، اختراعات و کاربردهای مهندسی استفاده شده. در جوامع برای انجام وظایف خاص بهرمند شده اند و مانع آن شده اند. برای رشد و تکامل جوامع نوآوری های تکنولوژی ضروری شده است. از آن جا که سیستم های تکنولوژی توسط انسان اختراع می شود و نیاز انسان ها و فرهنگ جمعیت را منعکس می کند. 

تکنولوژی و تاثیر آن

امروزه دیگر جوامع بشری و تکنولوژی ها از یکدیگر تفکیک ناپذیر شده اند. ماهیت دوره ای جامعه و تکنولوژی ها یکی از مواردی است که هر عاملی بر دیگری تاثیر بسزایی می گذارد. از جوامع بشری شروع می شود و نتیجه آن توسعه فناوری های مختلف برای تامین نیاز های جامعه است.

این فناوری ها نحوه رفتار و عملکرد جوامع را تغییر می دهند که این امر موجب تاثیر بر اقتصاد آن ها می شود. نیاز بالقوه بیشتری به تکنولوژی و فناوری بیشتر ایجاد می کند. در نهایت منجر به ایجاد یک چرخه می شود. این رابطه وابسته از همکاری و تولید مشترک از ابتدای تاریخ وجود داشته است. در نتیجه دو نوع عمده از این رابطه هم افزایی، بسته به نوع جامعه موردنظر، در حال تکامل است که شامل:

چرخه های کشاورزی

جوامع کشاورزی براساس چرخه فصول سال بودند. بنابراین یک مفهوم کشاورزی و چرخه ای از تکامل اجتماعی مبتنی بر فناوری های کشاورزی داشتند. از آن جا که فناوری های یک جامعه به تعیین اقتصاد یک جامعه هم کمک می کند. جوامع کشاورزی،فناوری ها و اقتصاد آن ها همه بهم آمیخته شده بودند.

پیشرونده

در عین حال چرخه ای، انفجار فناوری قبل و بعد از انقلاب صنعتی منجر به پیشروی جوامع در پیشرفت اجتماعی از طریق تکنولوژی به روشی شد که الزاما به کشاورزی گره نخورد. که منجر به ایجاد اقتصاد متنوع تر و توسعه اقتصادی جدید می شود. اخبار اجتماعی، مانند جهانی به هم پیوسته به عنوان مثال اینترنت و جهانی شدن.

تکنولوژی چیست؟

تکنولوزی به هر کاربردی گفته می شود که با استفاده از علوم کاربردی برای حل مسئله در جامعه مهندسی ایجاد شده باشد. این می تواند فناوری های کشاورزی باشند. مانند تمدن های محاسباتی در دوره های اخیر این فناوری می تواند شامل فناوری های قدیمی مانند ماشین حساب، قطب نما، تقویم، باتری، کشتی ها یا ارابه ها یا فناوری مدرن مانند رایانه ها، ربات ها، تبلت ها، چاپگرها و دستگاه های نمابر باشد.

تکنولوژی آینده شامل فناوری های پیشرفته بلاکچین، شهرهای هوشمند، دستگاه های هوشمند پیشرفته تر، رایانه های کوانتومی، رمزگذاری کوانتومی و هوش مصنوعی پیشرفته است.

تکنولوژی-چیست؟

تاریخچه تکنولوژی و جامعه در تغییر زندگی ما

در طول تاریخ، هر تمدن، جامعه، پادشاهی و امپراتوری با فناوری در راس خود رشد کرده و سقوط کرده است. تکنولوژی بر روی هر بخش از یک جامعه، پادشاهی یا امپراتوری تاثیر می گذارد. به پایه ریاضیات علوم موجود در یک جامعه استوار است. بر هریک از زیرشاخه های یک تمدن تاثیر می گذارد. از جمله نظامی، معماری، شهرها، سلامتی، ارتباطات، دولت، زمان، ثبت سوابق ،زبان، اختراع سیستم های آبیاری، ساختارهای معماری، اختراع شیشه و استفاده از خاک رس پخته در توسعه شهرها و پادشاهی باستانی نقش مهمی داشته است.

پس از انقلاب صنعتی، این اختراعات برجسته به شهرهای بزرگ، آسمان خراش ها و مزارعی که امروز میلیون ها نفر را تغذیه می کنند. تکنولوژی حتی بر چگونگی رشد اساسی ترین ارتباطات انسانی (زبان) تاثیر گذاشته است.

سرانجام تکنولوژی با حل مشکلات مرتبط با زندگی روزمره و سهولت انجام کارهای مختلف تاکنون بر زندگی انسان تاثیر مثبت گذاشته است. تکنولوژی ایجاد مزرعه را آسان تر کرده است. ساخت شهرها امکان پذیر تر شده و مسافرت ها راح تر، از جمله موارد دیگر، به طور موثر همه کشورهای روی زمین را به هم متصل می کند. به ایجاد جهانی شدن کمک می کند و رشد اقتصادی و شرکت ها را آسان تر می کند. تقریبا هر وجهی از زندگی بشر را می توان با سهولت، موثرتر و سریع تر از طریق راه حل های تکنولوژی انجام داد.

تا حالا تصمیم گرفتید خلاقیت خود را در نوشتن افزایش دهید؟ پیشنهاد می کنم یه سری به مقاله پرورش خلاقیت در نوشتن بزنید. با راهکار های افزایش خلاقیت در نوشتن آشنا شوید.

تاریخچه-تکنولوژی-و-جامعه-در-تغییر-زندگی-ما

تاثیرات مثبت تکنولوژی بر جامعه

تاثیرات مثبت تکنولوژی بیشتر از تاثیرات منفی آن است. چنین تاثیراتی زندگی را برای بسیاری از افراد آسان کرده است. منابع، تحصیلات و ابزارهای لازم برای زندگی بهتر را به بسیاری هدیه داده است. چنین تاثیراتی بر روی بخش های کشاورزی، حمل و نقل، ارتباطات و آموزش در جوامع جهانی بسیار تاثیر گذاشته است.

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. تاثیر تکنولوژی بر زندگی انسان

Majestic سئو چیست؟

Majestic سئو چیست؟

Majestic که قبلا با نام Majestic سئو شناخته می شد. به شما امکان می دهد لینک های سایت و سایت های رقبا را تجزیه و تحلیل کنید. این ابزار تجزیه و تحلیل بک لینک داده هایی را برای کمک به شما در ایجاد یک کمپین بهتر ایجاد لینک برای وب سایت خود فراهم می کند. در نتیجه رتبه بندی آن را در موتورهای جستجو افزایش می دهد.

Majestic همچنان ابزار انتخاب بک لینک برای بسیاری از افراد جستجوگر و بازاریاب است. در طول سال ها، چندین بار در کنار Monitor Backlinks ، Ahrefs ، SEMrush و سایر ابزارهای برتر سئو ارائه شده است. در حالی که هر ابزاری نقاط قوت و ضعف خود را دارد. در این مقاله، ما به این موضوع می پردازیم که چگونه می توانید از Majestic برای جلوه های عالی خود برای ایجاد لینک استفاده کنید.

ما نمی توانیم بین Ahrefs و Majestic بگوییم کدام یک بهتر است. اما هر دو دو رایج ترین نام ها در زمینه بک لینک هستند. راه دیگری برای دسترسی به مخزن بک لینک Majestic’s وجود دارد. Majestic با Buzzsumo، یک ابزار محتوای عالی کار می کند و اکنون شامل داده های بک لینک است.

تا چه میزان با AMP و تاثیر آن بر سئو آشناییت دارید؟ پشنهاد می کنم جهت آشنایی با AMP مقاله AMP چیست و تاثیر آن بر سئو را از دست ندهید.

ابزار-majestic-برای-سئو-سایت

مزایای Majestic سئو

Majestic به شما کمک می کند داده های لینک دهی بسیار مرتبطی را که گزینه های Moz ارائه نمی دهند، دریافت کنید.

  • پایگاه داده ایندکس بک لینک از سال 2011 به بعد
  • سیستم خزنده برای بدست آوردن همه بک لینک ها
  • داده ها شامل جریان استناد تعداد بک لینک و جریان اعتماد هستند.
  • بسیاری از ابزارها بک لینک و دامنه را با یکدیگر مقایسه می کنند.
  • ارائه بسیاری از گزینه های گزارش
  • API روش متوسط اتصال ابزارها و برنامه های Majestic
  • موتور جستجوی خصوصی با یک عامل رتبه بندی مشخص
  • ابزارهای زیادی برای ساخت لینک و بک لینک

نحوه کار Majestic

راه اندازی Majestic آسان است. ابتدا برای یک حساب Majestic رایگان یا پولی ثبت نام کنید. حساب رایگان اساسا برای دیدن نحوه کار این ابزار است. پس از ورود به سیستم، می توانید بلافاصله از Majestic استفاده کنید. از آنجا که Majestic یک ابزار جستجوگرای all-in-one نیست. نه به نصب زیادی احتیاج دارد و نه دارای یک کلمه کلیدی برای آزمایش و رقبایی است که مانند سایر ابزارها قرار داده می شود.

این یک برنامه تحت وب است، بنابراین نیازی به بارگیری آن نیست. شما می خواهید دامنه را تایید کنید. پس از تایید، می توانید به حساب سرچ کنسول خود لینک دهید. دامنه تایید شده از مزایایی مانند اجازه دادن به گزارش های بیشتر برخوردار است. همچنین به Majestic حق می دهید داده های خود را به ایندکس شدن این ابزار اضافه کند.


باید اکستنشن Majestic را روی کروم یا فایرفاکس نصب کنید. این امر همانند نوار ابزار سایر ابزارها مانند MozBar ،Ahrefs و SEMrush دقیقا در مورد بک لینک ها، در مرورگر شما اطلاعات بک لینک را فراهم می کند.

7 ویژگی برتر مجستیک سئو

حال بیایید بهترین ویژگی های Majestic را مرور کنیم، با سایت اکسپلورر شروع می کنیم.

1- سایت اکسپلورر

با تایپ URL در نوار جستجو در صفحه اصلی، می توانید به سایت اکسپلورر دسترسی پیدا کنید. پس از کلیک بر روی نماد جستجو، خلاصه داده لینک سایت را مشاهده خواهید کرد. دو معیار سنجشی که باید هنگام تحلیل وب سایت ها با Majestic بر روی آن ها تمرکز کنید.

  1. استناد جریان ( Citation Flow)
  2. جریان اعتماد (Trust Flow)

هر دو نمرات کل منحصر به فرد Majestic هستند. اطلاعات زیادی در مورد یک سایت ارائه می دهند.

استناد جریان ( Citation Flow)

Citation Flow عددی است که اقتدار URL را بر اساس کیفیت و کمیت سایت های لینک دهنده به آن پیش بینی می کند. از نظر سئو Citation Flow به آب لینک اشاره دارد.

جریان اعتماد (Trust Flow)

Trust Flow شماره ای است که قابلیت اطمینان یک صفحه را بر اساس لینک نزدیک آن با سایت های معتبر پیش بینی می کند. با استفاده از هر دو معیار ، با تقسیم Trust Flow بر Citation Flow یا:

جریان اعتماد ÷ جریان استنادی = نسبت اعتماد

هرچه نسبت اعتماد بالاتر باشد. پروفایل لینک دهنده سایت بسیار نیرومندتر است. این نسبت روشی عالی برای قضاوت در مورد نحوه نمایش مشخصات لینک سایت شما و کارهایی است که باید برای بهبود آن انجام دهید. همچنین، می توانید از داده ها برای تحلیل یک رقیب و جاسوسی در عملکرد آن ها استفاده کنید.

با پیمایش به پایین صفحه، خلاصه ای از عملکرد بک لینک سایت خود را در طول زمان مشاهده خواهید کرد. Topic Trust Flow دسته بندی هایی را که بیشتر به آن ها لینک داده اید. درصد نزدیک بودن شما به سایت های معتبر را به شما نشان می دهد. هرچه این نرخ بیشتر باشد، نزدیک تر به سایت هایی هستید که در وهله اول باید به آن ها لینک دهید. مورد بعدی تاریخچه بک لینک و دامنه های مرجع به صورت نمودار است تا بتوانید از نظر بصری پیشرفت خود را مشاهده کنید.

 

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. ابزار majestic برای سئو سایت

تفاوت کلی اپلیکیشن و وب اپلیکیشن

تفاوت کلی اپلیکیشن و وب اپلیکیشن

اپلیکیشن های تلفن برای یک پلتفرم خاص ساخته شده اند. اپلیکیشن ها از طریق یک فروشگاه برنامه بارگیری و نصب می شوند. به منابع سیستم مانند GPS، عملکرد دوربین، مخاطبین، گالری و… دسترسی دارند. اپلیکیشن های تلفن همراه روی خود دستگاه کار می کنند و اجرا می شوند. اسنپ ​​چت، اینستاگرام، نقشه های گوگل و مسنجر فیس بوک نمونه اپلیکیشن های محبوب تلفن همراه هستند.

 

تا حالا به اینکه یک سایت سفارش آگهی راه اندازی کنید فکر کردید، می دانید یک سایت سفارش آگهی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ پیشنهاد می کنم مقاله سفارش طراحی سایت آگهی را از دست ندهید.

تفاوت-کلی-اپلیکیشن-و-وب-اپلیکیشن

از طرف دیگر، وب اپلیکیشن ها از طریق مرورگر اینترنت قابل دسترسی هستند. با هر دستگاهی که آن ها را مشاهده می کنید سازگار می شوند. آن ها مربوط به سیستم خاصی نیستند. نیازی به بارگیری یا نصب ندارند. با توجه به ماهیت ریسپانسیو بودن، ظاهر آن ها بسیار شبیه به اپلیکیشن های موبایل است.

وب اپلیکیشن و اپلیکیشن ها از یک نوع هستند؟

یک تصور غلط رایج وجود دارد که اپلیکیشن های تلفن همراه و اپلیکیشن های وب یک چیز هستند. اما در واقع، این دو بسیار متفاوت هستند. نه تنها تفاوت هایی برای کاربر وجود دارد بلکه آن ها همچنین به شکل متفاوت توسعه یافته اند. بنابراین مهم است که این دو را با هم اشتباه نگیریم.

در ابتدا، تمایز بین اپلیکیشن های وب و وب سایت ها می تواند مفید باشد. به زبان ساده، یک اپلیکیشن وب، وبسایتی است که به صورت روان طراحی شده است و مناسب تلفن های هوشمند است. انواع مختلفی از وبسایت ها وجود دارد، برخی از آن ها ایستا هستند و به ندرت به روز می شوند. در حالی که برخی دیگر پویا هستند و تعامل زیادی دارند. وب اپلیکیشن ها، به طور خاص مانند اپلیکیشن های قابل بارگیری عمل می کنند. اما همه از طریق مرورگر تلفن شما است.

نحوه ساخت اپلیکیشن های موبایل

توسعه اپلیکیشن های موبایل گران تر از برنامه های وب است. از آنجا که خاص یک سیستم عامل هستند. راه اندازی یک اپلیکیشن در سیستم عامل های مختلف تقریبا به معنای شروع از ابتدا از نظر طراحی و توسعه است. با این حال، آن ها بسیار سریع تر از وب اپلیکیشن ها هستند. از نظر ویژگی ها و عملکرد پیشرفته تر هستند.

اپلیکیشن های موبایلی بسته به سیستم عامل مورد نظر با استفاده از زبان های خاص و محیط های توسعه یکپارچه (IDE) ساخته می شوند. دستگاه های اپل بر روی سیستم عامل iOS کار می کنند. بنابراین برنامه های اپل با استفاده از Objective-C یا Swift و Xcode IDE ساخته می شوند. برنامه های برای اندروید به زبان جاوا نوشته شده اند. معمولا با استفاده از اندروید استودیو یا Eclipse IDE ساخته می شوند.

اپل و گوگل علاوه بر ابزارهای توسعه، عناصر رابط و کیت های توسعه نرم افزار (SDKS) خود را ارائه می دهند. توسعه دهندگان می توانند برای ساخت اپلیکیشن های تلفن همراه از آن استفاده کنند.

مزایا اپلیکیشن های موبایل

  1. همیشه در ذهن مشتری باشید: اپلیکیشن شما در صفحه اصلی شخصی او را تشویق می کند که با نوع محصول شما تجارت شما را در نظر بگیرند و با آن ها تعامل برقرار کنند.
  2. سهولت دسترسی: برای کاربر، کلیک کردن روی برنامه شما بسیار سریع تر و آسان تر از دسترسی به وب سایت است حتی اگر وی آن را نشانک گذاری کرده باشد.
  3. ضبط داده ها: داده های ارزشمندی را می توان از برنامه ها در مورد استفاده، فعالیت و عادات خرید جمع آوری کرد.

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. تفاوت اپلیکیشن ها و وب اپلیکیشن ها

فریلنسینگ؛ پیش و پس از کرونا

فریلنسینگ؛ پیش و پس از کرونا

پیش از شیوع بیماری کرونا، فریلنسینگ مربوط به افراد معدودی بود. فریلنسرها گاهی به صورت تیمی و گاهی به صورت فردی اقدام به اخذ پروژه در موضوع تخصصشان می کردند. آن روژه ها را در ازای دریافت مبلغ مشخصی انجام می داند.

با شیوع بیماری کرونا، برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس در بین کارمندان، نیاز به دورکاری در همه سازمان ها و شرکت ها بسیار بیشتر از قبل حس شد. به گونه ای که در برهه های خاصی، بیشتر کارمندان بسیاری از شرکت ها نیازی به حضور فیزیکی در محل شرکت نداشتند. کارمندان کارهای محوله را در خانه ی خودشان انجام می دادند و به مدیران مربوط به خودشان تحویل می دادند. این روال کماکان در بسیاری از شرکت ها و سازمان ها ادامه دارد. کارمندان شرکت ها در بعضی از موارد، گاهی به صورت نوبتی، در بسیاری از موارد، به صورت کامل دورکاری را در این مدت تجربه کردند.

این تغییری است که شیوع ویروس کرونا در محیط های کار کارمندان و در شیوه کار آن ها به وجود آورده است. به این صورت نحوه کار اکثر کارمندان، فضایی بسیار شبیه به فضای کاری که فریلنسرها شد. فضایی که در دوران پیش از کرونا هم فریلنسر ها بدان شکل کارها را انجام می دادند. درحالی که پیش از این، شاید بسیاری از افراد دید مثبتی نسبت به فریلنسینگ نداشتند. حتی برخی از کارفرمایان کلا به نیرو دور کار اعتقادی نداشتند. همچنین بسیاری این کار را، با توجه به شرایط منحصر به فرد آن، در توان خود نمی دیدند.

حال اگر قصد ورود حرفه ای تری به دنیای فریلنسری دارید. پیشنهاد می کنم که از سایت های خوب فریلنسری در ایران جهت دریافت پروژه استفاده نمایید. جهت آشنایی بیشتر با این سایت ها مقاله سایت فریلنسری ایرانی را از دست ندهید.

فریلنسینگ؛-پیش-و-پس-از-کرونا

افزایش فرصت ها در این دوران

در ایام شیوع بیماری کرونا شما هم مانند بسیاری از کارمندان دیگر، احتمالا تجربه دورکاری و کار در محیط خانه را داشته اید. پس اگر از این تجربه راضی بوده اید. آن را متناسب با روحیات و توانایی های خود ارزیابی می کنید. می توانید با جدیت بیشتری به فریلنسینگ فکرکنید. احتمالا بعد از شروع کارتان به عناون یک فریلنسر، احساس نیاز به تشکیل تیم خواهید کرد. با توجه به تجربه مشابه دوستان و همکارانتان، می توانید با آن ها در این باره صحبت کنید. به آن ها پیشنهاد همکاری و تشکیل یک تیم فریلنسری رت بدهید.

اهمیت تشکیل تیم در بسیاری از زمینه های فریلنسینگ به طور طبیعی که بالا می باشد. اما با توجه به افزایش تجربه، بسیاری از فریلنسرها به خصوص در سایت های پر بازدید فریلنسینگ، این اهمیت بیش از پیش شده است. به صورتی که برای رقابت با آن ها در اخذ پروژه ها، احتمالا نیاز به تشکیل یک تیم حداقل دو نفره خواهید داشت.

با داشتن یک تیم، می توانید پیشنهادات بهتری به کارفرمای پروژه ارائه دهید. این کار شانس شما برای انتخاب شدن به عنوان مجری پروژه را بیشتر از سایرین می کند. به این صورت می توانید در کنار شغل فعلی خود، به عنوان یک فریلنسر نیز فعالیت کنید. تجربه لازم را در این زمینه به دست آورید. پس از کسب تجربه لازم، شما و هم تیمی هایتان می توانید کم کم فریلنسینگ را به عنوان شغل اصلی خود انتخاب کنید. اما در هر صورت اگر تشخیص دادید که می توانید هر دو کار را در کنار هم جلو ببرید، مانعی در پیش نخواهد بود.

چالش ها فریلنسینگ

مهم ترین چالش هایی که پیش روی شماست، رقابت سخت با سایر فریلنسرها و همچنین مشکلات تشکیل تیم است.

1- سخت شدن رقابت

همانطور که دورکاری در ایام کرونا ممکن است شما را به کار در عرصه ی فریلنسینگ تشویق کرده باشد. به همان نسبت این کار را برای دیگران نیز جذاب کرده است. زیرا آن ها هم در ایام شیوع کرونا تجربه هایی مانند شما داشته اند. به فریلنسینگ علاقه مند تر شده اند.

همچنین در سایت هایی که کارفرما ها پروژه های خود را قرار می دهند تا برای آن مجری پیدا کنند. فریلنسر های بسیار زیادی هستند که به صورت تمام وقت کار می کنند. به این ترتیب آن دسته از فریلنسرها می توانند پروژه ها را در زمان کمتر و در اکثر موارد با هزینه کمتر انجام دهند. پس پیشنهاد آن ها برای کارفرما بسیار جذاب تر از پیشنهاد شما خواهد بود. همچنین در این سایت ها کارفرما به امتیاز فریلنسر توجهی ویژه دارد. با توجه به اینکه شما در شروع راه هستید. پیش از آن پروژه ای در سایت مورد نظر انجام نداده اید، امتیازی بسیار پایین دارید.

 

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. فریلنسینگ پس از دوران کرونا

AMP چیست؟

AMP چیست؟

AMP مخفف “Accelerated Mobile Pages” است. این یک چارچوب اوپن سورس است که به عنوان یک ابتکار مشترک توسط گوگل و چندین شرکت فناوری و انتشارات دیگر راه اندازی شد. با AMP امکان ایجاد وب سایت های ساده تلفن همراه وجود دارد که تقریبا بلافاصله بارگیری می شوند. ویژگی های مشخصه AMP باعث کاهش عناصر جاوااسکریپت، CSS و استفاده از شبکه تحویل محتوا می شود.

علت استفاده از AMP

با توجه به این که تعداد جستجوهای انجام شده از دستگاه های تلفن همراه از دسک تاپ پیشی گرفته است. چارچوب منبع آزاد با عنوان “صفحات شتاب داده شده تلفن همراه” (AMP) با یک هدف اصلی ایجاد شده است:

ایجاد زمان بارگذاری سریع برای کاربران تلفن همراه. این واکنشی به افزایش تقاضا برای زمان بارگذاری کوتاه بود. موضوعی که بارها توسط ناشران و شرکت ها مطرح شده بود. این طرح با هدف استقرار سیستمی که باید همه تبلیغ کنندگان، ناشران و کاربران از AMP سود ببرند، آغاز شد.

چگونه پروژه AMP توسعه یافته است

پروژه صفحات همراه شتاب در سال 2015 توسط گروهی از شرکت ها از جمله گوگل، وردپرس و غول نرم افزار ادوبی راه اندازی شد. که چندین پورتال خبری بین المللی نیز درگیر پروژه AMP بوده اند.

از بعد از اعلام تغییر الگوریتم رتبه بندی توسط گوگل یک عامل رتبه بندی جدید به نام Core Web Vital (CWV) وجود دارد. پیشنهاد می کنم جهت آشنایی بیشتر با این عامل جدید و نحوه کار آن مقاله CWV در سئو سایت و کاربرد آن را از دست ندهید.

چگونه-پروژه-AMP-توسعه-یافته-است

چگونه پروژه AMP توسعه یافته است

از جمله اولین وب سایت های پیاده سازی کننده AMP می توان به The Guardian (انگلستان)، Washington Post ،Buzzfeed (آمریکا) ، Frankfurter Allgemeine Zeitung (آلمان) و ال پائیس (اسپانیا) اشاره کرد. توییتر و لینکدین نیز از همان ابتدا به عنوان شرکای فناوری درگیر AMP بوده اند.

امروزه تقریبا همه رسانه های آنلاین بزرگ از فناوری AMP استفاده می کنند. آن ها ارزش بالایی را که از طریق بارگذاری سریع وب سایت های موبایل کسب می کنند. با کمک افزونه های مناسب، کاربران وردپرس می توانند بیش از AMP منتشر کنند. اگرچه هنوز راه حل تجارت الکترونیکی برای AMP وجود ندارد.

AMP ایده ای خوب!

در دهه گذشته تا به امروز تلفن هوشمند در بسیاری از صنایع و کشورها از کامپیوتر رومیزی پیشی گرفته و به اصلی ترین وسیله ای مردم برای استفاده آنلاین تبدیل شده است. مثلا ما از تلفن همراه خود برای جستجوی یک رستوران در نزدیکی استفاده می کنیم. از طریق تلفن های خود خرید می کنیم یا اخبار مربوط به تلفن های خود را در قطار برای کار می خوانیم. به خصوص برای کاربران تلفن همراه بسیار مهم است که وب سایت ها سریع بارگذاری شوند.

گفته می شود که نرخ پرش در سه ثانیه است. اگر بارگذاری یک وب سایت بیشتر طول بکشد. اکثر کاربران اینترنت تلفن همراه صفحه را ترک می کنند.

مشکل وب سایت های کند

سرعت بارگذاری محتوای وب به سرعت اتصال و اندازه پرونده وب سایت بستگی دارد و هر دو جنبه با هم مرتبط هستند. اگر حجم پرونده هایی که بارگذاری می شوند بسیار زیاد باشد. حتی اگر سرعت اتصال سریع باشد. برخی از صفحات به آرامی بارگذاری می شوند. به همین ترتیب، در صورت کند بودن اتصال، حتی یک صفحه بهینه شده از نظر فنی نیز ممکن است به آرامی بارگذاری شود.

راه حل: AMP

AMP نمی تواند بر ظرفیت موجود اتصال اینترنت تاثیر بگذارد. بنابراین این فناوری بر جنبه های زمان بارگذاری تاثیر می گذارد. AMP حتی در مواقعی که انتقال داده کند است. بهترین شرایط را برای بارگذاری سریع یک وب سایت موبایل ایجاد می کند. برای این کار، تعداد عناصر JavaScript و CSS مورد نیاز را محدود می کند که اطمینان حاصل شود. برای مشاهده یک صفحه باید فقط چند منبع بارگذاری شود.

زمان بارگذاری کوتاه AMP در درجه اول در کاهش پرونده هایی است که باید بارگذاری شوند. عامل مهم دیگر یک سرور پراکسی است که حافظه پنهان صفحه هدف را آماده نگه می دارد. این محتوا از طریق شبکه تحویل محتوا منتقل می شود. این مزیتی است که صفحه می تواند همیشه با همان سرعت ساخته شود، هر کجا کاربر خواست به آن دسترسی پیدا کند.

 

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. AMP چیست و تاثیر آن بر سئو