احتمالا برای شما پیش آمده است که یک پست وبلاگ عالی در مورد یک موضوع نوشته اید. این پست پس از انتشار، میزان زیادی بازدید و بازخورد مثبت داشته است. در واقع کاربرانبه خوبی با آن ارتباط برقرار کردند و آن را دوست داشتند. اما با گذشت زمان، میزان ترافیک دریافتی از آن کاهش می یابد. چرا؟ چی شد؟
اگر تقریبا در مورد هر اصطلاح در گوگل جستجو کنید. به سرعت متوجه خواهید شد که نتایج برتر معمولا در سال گذشته یا همین حدود منتشر می شوند.
حقیقت این است که برای بسیاری از موضوعات، از جمله سئو، زمان به سرعت تغییر می کند. اطلاعاتی که درست چند ماه پیش دقیق بود ممکن است اکنون کاملا متفاوت باشد. اما این فقطمربوط به موضوعی مانند سئو نیست. در مورد هر موضوعی صدق می کند.
خب آیا ترجیح نمی دهید چیزی را که در سال گذشته منتشر شده است بخوانید تا مقاله ای از 2010؟ بقینا ترجیحمی دهید.
واقعیت این است که ما به احتمال زیاد روی مقالاتی که اخیرا منتشر شده اند کلیک خواهیم کرد. این به این معنی است که میزان کلیک مقاله ای که منتشر می کنید با به روزرسانی آن افزایش می یابد. این مهم است زیرا، در الگوریتم گوگل، اگر افراد بیشتری از صفحه نتایج موتور جستجو روی محتوای شما کلیک کنند، احتمالا رتبه شما بالاتر خواهد بود.
بنابراین به روزرسانی محتوای شما جذابیت بیشتری پیدا می کند. این جذابیت به گوگل می گوید منبع بهتری است که باید رتبه بالاتری داشته باشد. اما فقط تاریخ نیست که میزان کلیک شما را افزایش می دهد.
.براساس Convince and Convert، می توانید با استفاده از کمی پنهان کاری و روشن کردن نکته، عنوانی با ارزش کلیک ایجاد کنید.
همچنین مهم است که عنوان را حدود هشت کلمه یا 70 حرف نگه دارید. تا مطمئن شوید که بازدید کنندگان شما می توانند کل عنوان را در نتایج جستجو بخوانند.
با آپدیت مطالب خود، افراد بیشتری را به سخنان خود جذب کنید. تا در نتیجه رتبه بندی بالاتری در موتور جستجو خواهید داشت.
“محتوای همیشه سبز” دیگر همیشه سبز نیست. جهان در حالت شار ثابت است. اتفاقات جدیدی می افتد و اطلاعات جدید هر روز منتشر می شوند. محتوای “همیشه سبز” شما فقط در صورت همیشه مرتب نگه داشتن آن با یافته ها و بینش های جدید، می تواند همیشه سبز باقی بماند. پست های خود را به طور کامل بخوانید و نکات کلیدی را از نظر ارتباط بررسی کنید. بررسی حقایق به ارزشمند ماندن محتوای شما کمک می کند و خوانندگان جدیدترین اطلاعات را پیدا می کنند.
صرفا با افزودن اطلاعات روز به محتوای قدیمی خود به راحتی نرخ کلیک مقاله را افزایش دهید.
احتمالا برای شما پیش آمده است که هنگامی که در حال مطالعه یک محتوای قدیمی هستید. محتوایی که ماه ها یا سال ها پیش نوشتید. متوجه یک اشتباه املایی ارزشمند شوید. بهتر اسا به جای صرف نظر از آن کمی وقت بگذارید تا خطاها را اصلاح کنید.
درست است که هجی و گرامر یکی از 200 عامل رتبه بندی گوگل نیست. اما هنوز هم قابل تامل است. گرامر و املا ضعیف بر روی تجربه کاربر تاثیر منفی می گذارد که این امر به طور مستقیم یا غیرمستقیم در رتبه بندی شما نقش خواهد داشت.
در نتیجه تغییری که شامل رفع تعدادی از خطاهای کوچک باشد. شما می توانید حجم زیادی از ترافیک جدید را به صفحه منتقل کنید.
هیچ رازی نیست که گوگل محتوای تازه را دوست دارد. محتوای منتشر شده اخیرا دارای رتبه بالاتری است. به ویژه برای موضوعاتی که مرتبا تغییر می کنند. بنابراین اگر فقط محتوای جدیدی منتشر می کنید. یک فرصت بزرگ را از دست می دهید. قطعات قدیمی شما در رتبه بندی موتور جستجو به آهستگی کشته می شوند.
در عوض، می توانید آن محتوا را احیا کنید. حقیقت این است که محتوای به روز شده راهی آسان برای افزایش دوبرابر بازدید شما است. یک تاریخ انتشار جدید ایجاد کنید یا فقط یک به روزرسانی را در وردپرس ذخیره کنید. وقتی گوگل دوباره سایت شما را جستجو می کند. شاهد افزایش بازدید موتور جستجو خواهید بود.
خب احتمالا همان طور که می دانید یک از موثرترین روش های بازاریابی ایمیل مارکتینگ است. اما چطور می توانیم تاثیر این روش را برای کسب و کار خود بیشتر و پر رنگ تر کنیم؟
همه ما تا به حال ایمیل هایی دریافت کردیم که بلافاصله حذف کردیم. به عنوان اسپم علامت گذاری شد یا به طور کلی از آن چشم پوشی کردیم. اگر این مورد برای ایمیل های شما اتفاق می افتد. باید دلیل آن را بفهمید. شاید به طور موثری توجه مخاطب خود را جلب نکنید. یا شاید خطوط موضوعی شما دراز نشوند و بگویند “مرا باز کن!” یا تماس های شما در عمل فریاد نمی کشد “روی من کلیک کن!”
مهم ترین نکته شناخت و درک کافی از مخاطب هدف است. پیام ایمیلی که برای مشترک خود ارسال می کنید باید با علاقه وی مطابقت داشته باشد. این تنها درصورتی اتفاق می افتد که مخاطب هدف خود را بهتر بشناسید و درک کنید. هر مشترک در لیست پستی شما با یکدیگر متفاوت است. بنابراین ارسال یک ایمیل یکسان برای همه یک اشتباه بزرگ است. ایمیل هایی که مربوط به گیرنده هستند. در مقایسه با ایمیل های عمومی، 18 برابر بیشتر درآمد دارند. استفاده از رویکرد هدفمند کارساز است.
چگونه پیام درست را می دانید؟ برای اطمینان از اینکه مطالب به اندازه کافی برای مشترک مرتبط هستند ، چه مراحلی را باید دنبال کنید؟ چگونه اطمینان حاصل می کنید که ایمیل نادیده گرفته نمی شود؟
پاسخ سوال فوق تقسیم بندی لیست ایمیل است. لیست ایمیل خود را به زیر گروه های کوچکتر و تقسیم شده تقسیم کنید. تقسیم بندی به شما امکان می دهد مصرف کنندگان خود را بر اساس علایق خود هدف قرار دهید. همچنین به شما امکان می دهد محصول یا خدمات خود را به روشی شخصی تر به بازار عرضه کنید.
تقسیم بندی لیست های ایمیل بر اساس موقعیت جغرافیایی، سن، جنسیت و مشخصات خریدار به شما کمک می کند ایمیل های مربوطه را برای مشترکان خود ارسال کنید. که این امر شانس شما را برای فروش تعداد زیادی در آینده افزایش می دهد. به چند روش دیگر برای تقسیم بندی لیست پستی و بهبود ROI خود توجه کنید.
بازاریابی از طریق ایمیل پیچیده نیست ، مادامی که بتوانید با مخاطبان خود در سطح علاقه آن ها ارتباط برقرار کنید و به آنها محتوای مرتبط و ارزشمند بدهید. با آن موفقیت خواهید یافت.
بیایید قبول کنیم، آخرین چیزی که می خواهید ایمیل شما نامیده شود اسپم است. به خصوص هنگامی که می خواهید بازاریابی الکترونیکی قانونی انجام دهید. با این حال، اگر از طریق ایمیل برای مشترکان ایمیل ارسال می کنید. ترس از ارسال مستقیم ایمیل های شما به پوشه اسپم غیر منطقی است.
بنابراین از ارسال ایمیل های منظم به لیست خود دریغ نکنید. زیرا انجام این کار تقریبا همیشه منجر به فروش بیشتری می شود. علاوه بر این، مطالعات نشان می دهد که بیشتر افراد روزانه ایمیل خود را بررسی می کنند. بنابراین هنگام ارسال خودکار ایمیل های منظم ، کار درستی انجام می دهید.
شما در حال انجام کاری هستید که رقابت شما آمادگی انجام آن را ندارد، که خودنمایی می کند. تعریف واقعی اسپم را بدانید: این ارسال ایمیل برای افرادی است که با آن ها رابطه مشترک ندارید. همچنین کسانی که به شما اجازه ارسال ایمیل به آن ها را نداده اند.
هنگام تماس با مشترکان فعلی خود اسپم ارسال نمی کنید. هنگامی که در حال ساخت و پرورش لیستی از مشترکان وفادار هستید که تمام ایمیل های شما را باز و مطالعه می کنند. برای ارسال ایمیل های هفتگی یا روزانه به لیست خود و فروش بیشتر مشکلی ندارید.
بسیاری از نکات بازاریابی از طریق ایمیل که به صورت آنلاین پیدا می کنید در مورد بهبود نرخ باز کردن ایمیل شما صحبت می کنند. اما تعداد کمی از افراد پس از باز شدن ایمیل، در مورد جلب توجه خواننده بحث می کنند.
نکته ای که ما در اینجا سعی می کنیم بیان کنیم این است که پیام های ایمیلی که می نویسید باید کاملا واضح و روشن باشد تا مشترکان شما پیام را دریافت کنند و بر اساس آن عمل کنید. ساده نگه داشتن ایمیل هایتان به شما کمک می کند تا پاسخ بهتری از کمپین خود دریافت کنید.
ایده این است که مشترکان خود را از پیشنهادی که به آنها ارائه می دهید آگاه کنند. فروش آن ها سخت نیست بلکه به آن ها لطمه ای نرم وارد می کنید. اگر آن ها پیشنهاد شما را به اندازه کافی جالب بدانند. می توانید به آن ها مراجعه کنید تا از وب سایت شما بیشتر بدانند.
با کوتاه و دقیق نگه داشتن ایمیل های خود، اقدامات را برای افراد آسان می کنید. یکی دیگر از مواردی که باید به خاطر داشته باشید این واقعیت است که اکنون تعداد بیشتری از افراد به ایمیل های دستگاه های تلفن همراه خود دسترسی پیدا کرده و آن ها را می خوانند.
درنتیجه ایمیل هایی که برای مشترکان خود ارسال می کنید بیشتر از طریق رایانه در تلفن همراه خوانده می شوند. به یاد داشته باشید، شما در اصل در تلاش هستید تا با افرادی تماس بگیرید که وقت زیادی در دسترس نیستند. آن ها مشغول هستند. به همین دلیل خواهید دید که هنگام جابجایی از محل کار یا هنگام استراحت ایمیل های خود را می خوانند. در نهایت سعی کنید با کوتاه سازی ایمیل بیشتر نظر کاربر را جلب کنید تا زمان بگذارد برای مطالعه ایمیل ارسال شده.
برخی افراد تصور می کنند زمانی که برای محصول یا کمپینی تبلیغات انجام دهند موفقیت آن کمپین یا محصول تضمینی می شود. اما باید گفت که شما می توانید ضمن انجام تبلیغات چندین مرحله را طی کنید تا اطمینان پیدا کنید که تبلیغات شما تا چه اندازه موفق بوده است. این مراحل نیاز جدی به بررسی و خلاقیت شما دارد. برای ایجاد تبلیغات سوال هایی پیش می آید که لازم است هر شخصی که می خواهد تبلیغات کند این سوال ها را از خود بپرسد. در اینجا به چند نمونه از آن سوال ها اشاره می کنیم:
تبلیغات معمولا طوری نوشته می شود که انگار بیننده علاقه ای نسبت به آن موضوع دارد اما ممکن است تاثیر گذاری تبلیغ از برخی مخاطبان کم شود. بنابراین تصور شما اینگونه باشد که اگر شما مشتری بودید چه چیز جذابی در تبلیغ وجود دارد که تمام حواستان را به آن بسپارید.
اکثر تبلیغات تاثیری روی مخاطب ندارد. زیرا نویسنده تبلیغ اطلاعات زیادی را به مشتری می دهد. در واقع نویسنده از ترس از دست دادن مشتری اطلاعات زیادی را در تبلیغ خود می نوسید که باعث سردرگمی مشتری می گردد. بنابراین برای جذب بیشتر، بهتر است اطلاعات کلیدی و جذاب را ارائه دهید.
این را در نظر داشته باشید که آیا شما با تبلیغ خود در مخاطب یا مشتری نیازی را ایجاد می کنید؟ آیا مخاطب یا مشتری زمانی که تبلیغ شما را مشاهده کرد خلا خدمت شما را احساس می کند؟
حال بیاید در ادامه به موثر ترین روش های جذب مشتری از طریق تبلیغات بپردازیم. مراحل ایجاد تبلیغات موفق و موثر در جذب مشتری به صورت زیر می باشد:
بطور کلی می توان گفت تبلیغات بدین معناست که همه چیز را در مورد مخاطب خود بدانید. بدون شناخت مخاطب خود هرگز نمی توانید پیامتان را به او انتقال دهید. قبل از طراحی آگهی حتما بدانید مخاطبانتان چه کسانی هستند؟ سن آن ها چند سال می باشد؟ خانم یا آقا می باشند؟ در صورتی که موفق نشدید به هر یک از این سوال ها پاسخ دهید یعنی هنوز شما آماده تبلیغ نمی باشید. اگر شما مخاطب خود را بشناسید خیلی راحت می توانید به دنبال راه ارتباطی برای تبلیغات بروید.
زمانی که مخاطب خود را شناسایی کردید متوجه می شوید چه افرادی خریدار محصول شما هستند. در این مرحله شما باید جستجو کنید تا متوجه شوید که مخاطبانتان چه چیزی را دنبال می کنند. برای این کار می توانید مثلا مجله ها را بررسی کنید سپس آمار مخاطبان خود با جمعیتی که مجله ها را خریداری می کنند مطابقت دهید. اگر آمار مناسبی بدست آوردید می توانید از مجله ها استفاده کنید.
زمانی که شما مخاطب خود را شناسایی کردید و محل تبلیغات را پیدا کردید نوبت آن رسیده است که نظر مخاطبانتان را با طرحی مناسب جلب نمایید. البته لازم به ذکر است در صورتی که شما مقابل مخاطبانتان قرار گرفتید دلیلی ندارد که نظر مخاطب به شما جلب شود. شما باید طرحی را انتخاب کنید که منظور شما را واضح به مشتری برساند. برای آن که طرحی مناسب داشته باشید باید از رنگ های مناسبی برای برند و محصول خود استفاده کنید.
به طور کلی کدهای وضعیت 5xx بدان معنی است که مشکلی در خود سرور وجود دارد. خطای 503 سرویس غیرقابل دسترس یک کد وضعیت پاسخ HTTP است که نشان می دهد وب سرور شما به درستی کار می کند. اما در حال حاضر نمی تواند درخواست را اداره کند. از آنجا که این فقط یک پیام خطای عمومی است. تشخیص دقیق دلیل مسئله دشوار است.
دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است سرور ارور 503 به شما نشان دهد. اما برخی از دلایل رایج آن، نگهداری و تعمیرات، اشکال در کد سرور یا افزایش ناگهانی ترافیک است که باعث می شود سرور بیش از حد تحت فشار قرار گیرد.
پیامی که با ارور 503 ارسال می شود بسته به سروری که از آن می آید می تواند متفاوت باشد.
هنگامی که وب سایت شما با خطای 503 سرویس غیرقابل دسترس مواجه است. بازدید کنندگان سایت شما در یک صفحه خطا قرار می گیرند. در ادامه لیستی از موارد ارور های متداول را گرد آوری کردیم.
در اینجا متداول ترین روش هایی است که ممکن است ارور “سرویس غیر قابل دسترسی” یا همان کد 503 را مشاهده کنید:
خطای 503 Service Unavailable درست مانند صفحات وب در داخل پنجره مرورگر نمایش داده می شود.
توجه: سایت هایی که از Microsoft IIS استفاده می کنند ممکن است با پسوند یک عدد پس از 503، مانند خطای HTTP 503.2 – سرویس غیرقابل دسترسی ، یعنی بیش از حد درخواست همزما ، اطلاعات خاص تری در مورد علت خطای 503 Service Unavailable ارائه دهند. راه های بیشتری را مشاهده کنید که ممکن است خطای 503 را در انتهای صفحه برای کل لیست مشاهده کنید.
ارور 503 هم برای بازدیدکنندگان و هم برای اپراتورهای پروژه وب آزار دهنده است. اگر کاربر نیاز به استفاده سریع از این سرویس داشته باشد ، به ویژه مشکل ساز است ، اما دسترسی به سایت امکان پذیر نیست: به عنوان مثال ، اگر می خواهید تراکنش بانکی انجام دهید یا نامه الکترونیکی ارسال کنید. همچنین ، کاربرانی که به برنامه های وب یا سرویس های ابری مانند بازی های مرورگر ، پلتفرم های ذخیره سازی یا ابزارهای پروژه اعتماد می کنند ، نمی خواهند منتظر بمانند تا دوباره وب حضور داشته باشد.
اپراتورهای مسئول پروژه وب مربوطه باید به دنبال عیب یابی باشند. از یک طرف ، غیرقابل دسترس بودن سرویس به ناچار منجر به نارضایتی کاربران و از دست رفتن ترافیک می شود. از طرف دیگر ، اگر پیام های خطای HTTP 503 خیلی زیاد رخ دهد ، می تواند منجر به کاهش رتبه موتور جستجو شود.
هر ارور و خطایی که سایت شما پیدا می کند را باید سعی کنید در کوتاه ترین زمان آن را رفع کنید. در ادامه به چند روش رفع ارور 503 می پردازیم.
گاهی اوقات، در زنجیره سرورهایی که وب سایت شما را میزبانی می کنند ، ازدحام وجود دارد. یکی از موثرترین راه ها برای باز کردن و تازه سازی آن ، راه اندازی مجدد وب سرور خود است. اگر وب سایت شما روی چندین سرور میزبانی شده است ، مطمئن شوید که همه آنها را مجدداً راه اندازی کرده تا دوباره فعال شود.
گاهی اوقات علت اصلی ارور 503 انجام برخی از تعمیرات بر روی وب سرور است. پس حتما چک کنید که آیا وب سرور شما تحت تعمیر و نگهداری قرار دارد یا خیر. اکثر سرورهای وب هنگام تعمیر و نگهداری خاموش می شوند.
اگر می توانید به تنظیمات مدیریت سرور خود دسترسی پیدا کنید. گزینه های پیکربندی را بررسی کنید تا زمان برنامه ریزی جلسات نگهداری خودکار را ببینید. اگر ترجیح می دهید کنترل کاملی بر نگهداری سرور خود داشته باشید ، می توانید این به روزرسانی های خودکار را در گزینه های پیکربندی نیز غیرفعال کنید.
گاها یکی دیگر از دلایل مشاهد خطای 503 می تواند نتظیمات غلط و نادرست فایروال سرور شما باشد. فایروال شما دروازه بان وب سایت شماست. از سایت شما در برابر بازدید کنندگان مخرب یا حملات توزیع شده انکار سرویس (DDoS) محافظت می کند. گاهی اوقات، یک پیکربندی فایروال معیوب باعث می شود که فایروال شما درخواست ها از یک شبکه تحویل محتوا را به عنوان حمله به سرور شما تلقی کرده و آن ها را رد کند. در نتیجه خطای 503 Service Unavailable رخ می دهد. پیکربندی فایروال خود را بررسی کنید تا مشکل را مشخص کنید و برطرف کنید.
امروزه دیگر با پیشرفت های تکنولوژی همه با موتور جستجو گوگل آشنا هستند. این شرکت از گذشته تا کنون به عنوان تنها موتور جستجو کالیفرنیا استفاده می شود. اما گوگل چیزی بیش از یک موتور جستجو است.
موتورهای جستجو رایانه هایی هستند که به الگوریتم های خاصی در وب سایت شما توجه می کنند. چند قانون برای دانستن وجود دارد و به خصوص افراد تازه وارد اغلب غرق می شوند. برای این منظور ، گوگل راهنمای شروع کننده سئو را ارائه کرده است. مایل است برخی از سوالات را با آن روشن کند. این راه اندازی چند سال طول کشید. اما در این ضمن گوگل راهنمای راه انداز سئو را به روز کرده. یک نسخه کامل را منتشر کرده است. هنگامی که راهنمای شروع سئو به روز شد، راهنمای جدیدی برای آکادمی گوگل وب مستر ارائه شد.
راهنمای جدید شروع کننده سئو به مدیران وب سایت ها کمک می کند تا یک وب سایت کاربر پسند و بهینه برای موتور جستجو آماده کنند. علاوه بر دستورالعمل های شناخته شده از قبیل خزیدن، محتوا و ایندکس سازی ، بخش هایی مانند کمک برای افزودن علامت گذاری داده های ساختاریافته یا ایجاد وب سایت های بهینه شده از طریق تلفن همراه اضافه شد. بنابراین راهنمای راه انداز سئو مبانی ابزارهای گوگل برای بازاریابی آنلاین را نشان می دهد.
این ابزار از گوگل که قبلا به عنوان ابزار وب مستر گوگل شناخته می شد. وب سایت شما را از دیدگاه گوگل به شما نشان می دهد. مهم تر از همه، لطفا توجه داشته باشید: گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس همان برنامه هایی نیستند. که اغلب به اشتباه تصور می شود. اما توابع مختلفی را ارائه می دهند. سرچ کنسول وب سایت شما را تجزیه و تحلیل نمی کند. اما تعاملات بین وب سایت و بازدید کنندگان را به شما نشان می دهد. در نتیجه می توانید ببینید که وب سایت شما از نظر بازدیدکنندگان و گوگل به عنوان موتور جستجو چگونه به نظر می رسد. مشاهده بسیار مهم است تا بتوان بهینه سازی موتور جستجو را انجام داد.
به راستی که می توان گفت یکی از مهم ترین ابزارهای گوگل برای بازاریابی آنلاین چیزی جز گوگل آنالیتیکس نیست. همانطور که از نامش پیداست، با این ابزار رایگان گوگل تحلیلی می شود. به عنوان یک اپراتور وب سایت، می توانید با استفاده از این ابزار بفهمید که مثلا چند بازدید کننده و صفحه را در روز، هر هفته یا هر ماه دارید. همچنین می توانید بفهمید که بازدید کنندگان شما از چه منابعی می آیند. چه مدت در وب سایت شما می مانند. همچنین می توان فهمید که بازدیدکنندگان شما بیشتر از کدام صفحات فرعی بازدید می کنند. علاوه بر این، گوگل آنالیتیکس اطلاعات بیشتری در مورد بازدیدکنندگان و صفحات وب سایت شما در اختیار شما قرار می دهد.
اگر می خواهید به منظور کسب درآمد در وبلاگ یا وب سایت خود تبلیغات خود را انجام دهید. به ابزار گوگل ادسنس نیاز دارید. گوگل با استفاده از یک الگوریتم ویژه فقط تبلیغاتی را انتخاب می کند که با محتوای شما و گروه هدف شما مطابقت داشته باشد. گوگل خود از کیفیت بالای آگهی های تبلیغاتی در اینجا تمجید می کند. زیرا دستورالعمل های سختگیرانه ای برای تبلیغ کنندگان برنامه ادسنس وجود دارد. به عنوان ناشر، می توانید از گوگلادسنس به صورت رایگان استفاده کنید.
گوگل ادوردز ابزاری است که با آن می توانید تبلیغات کسب و کار خود را در گوگل انجام دهید. در این حالت، گوگل ادوردز، همچنین با عنوان گوگل ادز شناخته می شود. ابزار مناسب گوگل برای بازاریابی آنلاین شما است. زیرا با Google Ads می توانید تبلیغات آنلاین ایجاد کنید که به طور ایده آل برای خریداران بالقوه نمایش داده می شود. دقیقا زمانی که آن ها در جستجوی محصولات یا خدماتی هستند که شما ارائه می دهید. برای این کار می توانید کمپین های هدفمند گوگل ادوردز را بر اساس کلمات کلیدی خوب انتخاب شده اجرا کنید. حداقل هزینه تعیین شده لازم نیست رعایت شود. شما به تنهایی تصمیم می گیرید که تبلیغ شما کجا نمایش داده شود و بودجه شما چقدر باشد.