خب قبل از هر چیزی باید بدانیم که یک طراحی بد و نامناسب چه تاثیراتی می تواند بر کسب و کار ما داشته باشد.
ممکن است شما در انجام کارها بهترین باشید و محصولات شما در بازار بهترین باشند. اما اگر وب سایت شما کیفیت بالایی را منعکس نکند. اعتبار و حرفه ای بودن شما نیز ممکن است ریز سوال برود. 75٪ از کاربران براساس اعتبار شرکت بر اساس طراحی وب خود قضاوت می کنند. به همین سادگی کاربران کیفیت خدمات یا محصولات شما را با توجه به کیفیت وب سایت شما قضاوت می کنند.
اگر وبسایتی با طراحی ضعیف داشته باشید. نباید انتظار جذب کاربر را نیز داشته باشید. چون یک طراحی نامناسب نه تنها نمی توانند هیچ حس مثبتی نسبت به کسب و کار شما در مخاطب ایجاد نماید. بلکه باعث ایجاد یک حس بی اعتمادی نسبت به خدمات و محصولات شما می شود.
یک وب سایت تاریخ دار به مشتریان شما می گوید که شما عقب هستید یا بدتر از آن، به آنچه مشتریان می خواهند اهمیتی نمی دهید. بازدیدکنندگان ممکن است تصور کنند که شما با پیشرفت در صنعت خود ارتباط ندارید. همچنین ممکن است فکر کنند که از سایر زمینه های کسب و کار خود غافل می شوید.
معمولا 85٪ از مشتریان قبل از تصمیم گیری برای خرید در وب جستجو می کنند. هر بار که مشتری بالقوه با ناامیدی به دلیل خرابی لینک ها، بی نظمی یا پیمایش گیج کننده از آن خارج می شود. بعید است که دوباره بخواهد برگردد. اگر رقیب شما محصولات یا خدمات مشابهی را به علاوه یک طراحی وب بصری عالی ارائه دهد. آن ها به راحتی مشتران کسب و کار شما را بدست می آورند.
طراحی عالی وب سایت می تواند مهم ترین ابزار بازاریابی را برای شما به ارمغان آورد. هرچه افراد بیشتری بتوانند آن را ببینند و بخوانند، تجارت بالقوه بیشتری در وب سایت می تواند ایجاد کند. وب سایت اولین برداشت از کسب و کار شما را به مشتریان بالقوه می دهد. اشتباهاتی مانند استفاده نادرست از کلمات کلیدی، طراحی ضعیف وب سایت و عملکرد نامناسب وب سایت می تواند مشتریان بالقوه را ناامید و آن ها را از تجارت شما دور کند.
سایت های بد ممکن است هرگز پیدا نشوند. طراحی یک وب سایت باید شامل تحقیقات کامل درباره کلمات کلیدی باشد. شما باید مشخص کنید کدام کلمات کلیدی مهم هستند و مطمئن شوید که در محتوای وب سایت شما گنجانده شده اند. بهینه سازی سئو باید اولین سفارش تجاری شما هنگام طراحی وب سایت شما باشد. شما باید اطمینان حاصل کنید که افرادی که به دنبال مشاغلی مانند شما هستند شما را راحت بیابند. در واقع کسب و کار شما را در بالای لیست موتور جستجو پیدا کنند. کارشناسان به طراح وب سایت و کارمندان وب مستر شما توصیه می کنند که یک فرآیند تحقیق کلمات کلیدی منظم ایجاد کنند. مطمئن شوند که محتوای سایت به طور برجسته شامل کلمات کلیدی قدرتمند است.
سایت های بد ممکن است به اندازه کافی پیشنهادات عالی و دعوت به عمل نداشته باشند. اطمینان حاصل کنید که سایت شما بیش از یک سایت تبلیغاتی است. تفاوت وب سایت با آگهی روزنامه یا پوستر در زنده بودن وب سایت است. این می تواند مشتریان بالقوه را به انجام کارهایی مانند خرید محصولات دعوت کند. ممکن است افراد سایت شما را پیدا کنند اما نمی دانند با آن چه کار کنند. آن ها ممکن است بگویند ، “این جالب است” اما هرگز از تجارت خود استفاده نکنید.
بسیاری از طراحان وب سایت مانند فروشندگان ضعیفی هستند. آن ها از فروش واقعی، بستن فروش می ترسند. وب سایت ها می توانند فروش را تعطیل کنند. آن ها می توانند پیشنهادات مشخصی داشته باشند و اطمینان حاصل کنند که مشتریان بالقوه خود را متعهد می کنند که با شرکت شما ارتباط عمیق تری برقرار کنند. برای بهترین نتیجه، درخواست های خاص، پیشنهادات رایگان یا دکمه های خرید را درج کنید.
بهره وری به طور تصادفی اتفاق نمی افتد. دستیابی به همه ی کارهایی که شما می خواهید انجام دهید، به تدبیر و برنامه ریزی، به همراه یک انگیزه قوی و تمرکز مداوم نیاز دارد. فکر می کنید انجام هر کاری که در طول روز انجام می دهید چه قدر شگفت انگیز خواهد بود؟ باید به این فکر کنید که اهداف روزانه خود را انجام داده اید؟
با تعیین روزانه اهداف خود و تهیه کردن یک لیست دقیق از کارهای روزمره که الویت بندی شده است. تهیه لیست کارها، ساده ترین راه برای ایجاد تمرکز و افزایش بهره وری است. برای هر روز اهداف مشخص تعیین کنید، در این راه تنها چیزی که شما نیاز دارید یک قلم و کاغذ یا حتی با استفاده از دفترچه گوشی همراهتان است.
شما نمی توانید از تمام وقت و توانایی خود در طول روز برای هرکاری استفاده کنید. آنچه که واقعا باید انجام دهید این است که ابتدا روی مهم ترین کارها تمرکز کنید. یادتان باشد که همه ی کارها از ارزش یکسانی برخوردار نیستند، برای اینکه بدانید کدام کارها مهم تر است، لحظه ای را به انتخاب مهم ترین کار اختصاص دهید تا بتوانید آن کار را در اولویت برنامه خود قرار دهید.
تعیین زمان می تواند یک روش عالی برای کنترل کردن برنامه ی خود باشد. اما تحقیقات نشان می دهد که تعیین زمان به دست خودمان برای یک برنامه همیشه جواب نمی دهد. زیرا ممکن است هر کاری دقیقا راس همان ساعت انجام نشود. اما می تواند شما را در انجام به موقع کارها کمک کند. شما می توانید در محل کار خود برای برنامه هایتان با زمان رییس یا مشتری خود تعیین کنید و آن ها را به انجام برسانید.
برای اینکه بهره وری و تمرکز خود را بالا ببرید، باید کارهای بزرگ را به کارهای کوچک قابل کنترل تقسیم کنید. به این صورت که شما سه وعده غذایی را یک بار نمی خورید. همان گونه که یک وعده غذایی را با لقمه های کوچک می خوریم. بنابراین سعی کنید که کارها را به قسمت های کوچکتر تقسیم کنید. در این صورت می توانید با انگیزه ی قوی و تمرکز بالا به کارهای کوچکتر بپردازید.
شما می توانید هر روز چند ساعت را بدون وقفه کاملا روی یک کار تمرکز کنید. انجام این کار به شما امکان می دهد تا به طور کامل تری با قدرت مغز خود درگیر شوید و پیشرفت قابل توجهی داشته باشید و پیشرفت های مهمی در یک کار مهم و بزرگ داشته باشید.
تقسیم بندی کردن زمان خود، به مغزتان این امکان را می دهد تا کارها را تقسیم بندی کند تا کاملا روی همان قسمت تمرکز کند بدون اینکه به طور مدام تمرکز خود را برای موضوع دیگری از بین ببرد. هرچیزی را در زمان خود انجام دهید. به عنوان مثال با کسانی که با آن ها کار می کنید بگویید که برای جلسات یا قرار ها در دسترس نخواهید بود و کار دیگری دارید. تقسیم بندی زمان و انجام کارها در همان زمان خودش، تمرکز را به حداکثر می رساند.
اجتمال زیاد باید بدانید که اصل و اورجینال بود یک محتوا اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر وبسایت شما حاوی محتوای تکراری باشد. یک اشتباه بزرگ به شمار می رود. باعث می شود به رتبه بندی سایت و اعتبار شما آسیب برسد. سرقت ادبی یا انتقال کار شخص دیگری بدون اجازه خود فرد، چه به صورت آنلاین و چه به صورت آفلاین قابل قبول نیست. محتوای تکراری با پایین آمدن رتبه صفحه یا حذف کامل صفحه وب از جستجوها، مجازات می شود توسط گوگل. این اصلا هدف انتشار مطالب را تغییر می دهد.
محتوای تکراری محتوایی است که در بیش از یک مکان آنلاین، به معنای وب سایت های مختلف، ظاهر می شود. اگر محتوای خود را در بیش از یک مکان منتشر کنید، محتوای تکراری دارید. اگر محتوای شخص دیگری را در سایت خود کپی کنید یا اگر مطالب شما را در سایت خود منتشر می کند ، این محتوای تکراری است.
هنگامی که محتوا بیش از حد مشابه است. موتورهای جستجو می توانند تعیین کنند که کدام محتوا بیشتر مربوط به یک سال در موتور جستجو است دشوار است. هدف موتورهای جستجو این است که هنگام جستجوی اصطلاحی خاص ، کاربران به بهترین نتایج ممکن برسند. گوگل و سایر موتورهای جستجو ممکن است تصمیم بگیرند که محتوای تکراری را از نمایش داده شده موتور جستجوی خود حذف کنند.
در بسیاری از موارد، استفاده از محتوای تکراری عمدی نیست. یا قصد سواستفاده نیست. گوگل به محتوای تکراری به عنوان بلوک هایی از متن اشاره دارد که در دامنه ها یا در دامنه های مختلف یکسان یا کاملا مشابه هستند. نمونه هایی از محتوای تکراری غیر مخرب شامل توضیحات موارد فروشگاه و نسخه های صفحات وب فقط برای چاپگر است.
کپی عمدی مطالب موضوع دیگری است. هنگامی که برای افزایش بازدید و یا دستکاری رتبه بندی موتورهای جستجو، از یک محتوا در چندین دامنه استفاده می شود. برای افرادی که سعی در جستجوی اطلاعات دارند و درنهایت دریافت محتوای یکسان در چندین مکان، ناامیدکننده است. به همین دلیل موتورهای جستجو تمام تلاش خود را برای دلسرد کردن این عمل انجام می دهند.
یکی از سریع ترین راهکار ها برای بررسی کپی بودن متن استفاده کردن از خود گوگل است. بدین صورت که حدود ده کلمه از ابتدای جمله را انتخاب کنید. سپس آن را در گوگل سرچ کنید. این در واقع روش پیشنهادی گوگل برای بررسی است.
اگر با استفاده از این روش وبسایت خود را چک کنید. انتظار دارید که فقط صفحه وب شما نمایش داده شود و به طور ایده آل بدون هیچ نتیجه دیگری باشد. اگر وب سایت های دیگر و همچنین سایت شما نشان داده شوند. گوگل اشاره می کند که فکر می کند منبع اصلی نتیجه ای است که ابتدا نشان می دهد. اگر این وب سایت شما نیست، ممکن است مشکل محتوای تکراری داشته باشید. با آزمایش چند جمله کوتاه تصادفی از متن صفحه وب خود در گوگل ، این روند را تکرار کنید.
وقتی در حال نوشتن مطالب خود هستید، ممکن است ناخواسته مطالب خود را بیش از حد به مطالب منتشر شده قبلی شبیه کنید. همیشه بهتر است همه مواردی را که می نویسید با استفاده از جستجوگرهای دزدی ادبی بررسی کنید تا مطمئن شوید محتوای شما منحصر به فرد است. چندین مورد از این ابزارها بدون هزینه در دسترس هستند. در اینجا چند ابزار رایگان خوب وجود دارد که می توانند برای بررسی محتوای تکراری مورد استفاده قرار گیرند:
این ابزار می تواند در عرض چند ثانیه به سرعت محتوایی را که در برابر محتوای قبلا منتشر شده نوشته اید، بررسی کند. ابزار مقایسه محتوایی را که به صورت تکراری نشان داده می شود برجسته می کند. به شما اجازه می دهد تا بدانید چند درصد از محتوای شما با محتوای قبلا منتشر شده مطابقت دارد.
این ابزار می تواند صفحات تکراری محتوا را در وب شناسایی کند. این یک ابزار عالی برای یافتن سرقت علمی است که محتوای شما را به سرقت برده اند. همچنین به شما امکان می دهد URL ها را به طور خودکار بصورت هفتگی کنترل کنید تا محتوای تکراری را شناسایی کنید.
این ابزار به سرعت اصالت محتوایی را که قصد دارید در سایت خود ارسال کنید بررسی می کند. کاربران ثبت نام شده می توانند حداکثر 50 جستجو در روز انجام دهند.
این ابزاری عالی است که می تواند ماهانه یکبار کل سایت شما را از نظر وجود محتوای تکراری بررسی کند. همچنین می تواند لینک های خراب را بررسی کند و صفحاتی را که بیشترین اهمیت را در موتورهای جستجو دارند شناسایی می کند.
انواع ابزارهای SEO در دسترس است. از جمله جستجوگر دزدی ادبی که قطعاتی از محتوای یکسان را مشخص می کند. اگر می خواهید بیشتر تحقیق کنید ، این لینک ها همچنین ابزارهای بیشتری را با هزینه مقرون به صرفه ارائه می دهند.
تگ canonical (rel = “canonical”) قسمتی از کد HTML است که نسخه اصلی را برای صفحات تکراری، تقریبا تکراری و مشابه تعریف می کند. به عبارت دیگر، اگر محتوای کاملا یا تقریبا مشابه آن در URL های مختلف موجود باشد. می توانید با استفاده از تگ های کنونیکال مشخص کنید کدام نسخه اصلی است و بنابراین باید ایندکس شود.
تگ کنونیکال (با نام مستعار “rel canonical”) روشی است که به موتورهای جستجو می گوید که یک URL خاص نمایانگر نسخه اصلی یک صفحه است. استفاده از تگ کنونیکال از بروز مشکلات ناشی از نمایش محتوای یکسان یا تکراری در چندین URL جلوگیری می کند. به صورت عملی، تگ کنونیکال به موتورهای جستجو می گوید که کدام نسخه از URL را می خواهید در نتایج جستجو نشان دهد.
تگ کنونیکال از نحو ساده و سازگار استفاده می کنند و در بخش <head> یک صفحه وب قرار می گیرند:
<link rel=“canonical” href=“https://example.com/sample-page/” />
در اینجا معنی هر قسمت از آن کد در انگلیسی ساده است:
محتوای تکراری یک موضوع پیچیده است. اما وقتی موتورهای جستجو بسیاری از URL ها را با محتوای یکسان یا کاملا مشابه خزنده می کنند. می تواند باعث ایجاد تعدادی از مشکلات سئو شود. اول، اگر خزنده های جستجو باید بیش از حد از محتوای تکراری استفاده کنند. ممکن است برخی از مطالب منحصر به فرد شما را از دست بدهند. دوم، تکثیر در مقیاس بزرگ ممکن است توانایی رتبه بندی شما را کم کند. سرانجام ، حتی اگر محتوای شما رتبه بندی شود. موتورهای جستجو ممکن است URL اشتباه را به عنوان “اصلی” انتخاب کنند. استفاده از canonicalization به شما کمک می کند محتوای تکراری خود را کنترل کنید.
ممکن است فکر کنید “چرا کسی یک صفحه را کپی می کند؟” و به اشتباه تصور کنید که canonicalization چیزی نیست که شما نگران آن باشید. مشکل این است که ما، به عنوان انسان، تمایل داریم که یک صفحه را به عنوان یک مفهوم مانند صفحه اصلی شما در نظر بگیریم. اگرچه برای موتورهای جستجو، هر URL منحصر به فرد یک صفحه جداگانه است. به عنوان مثال، خزنده های جستجوگر ممکن است به تمام روش های زیر به صفحه اصلی شما دسترسی پیدا کنند:
از نظر کاربر، همه این URL ها نمایانگر یک صفحه واحد هستند. اگرچه برای یک خزنده جستجو، هر یک از این URL ها یک”صفحه” منحصر به فرد است. حتی در این مثال محدود، می توانیم ببینیم که چهار نسخه از صفحه اصلی در حال پخش است. در حقیقت، این فقط یک نمونه کوچک از تغییراتی است که ممکن است با آن روبرو شوید.
سیستم های مدرن مدیریت محتوای (CMS) و وب سایت های پویا و کد محور، مسئله را بیش از پیش تشدید می کنند. بسیاری از سایت ها به طور خودکار برچسب ها را اضافه می کنند. مسیرهای مختلفی (و URL ها) را به همان محتوا اجازه می دهند و پارامترهای URL را برای جستجوها، انواع، گزینه های ارز و غیره اضافه می کنند. ممکن است هزاران URL تکراری در سایت خود داشته باشید و حتی متوجه آن نشوید.
گوگل محتوای تکراری را دوست ندارد. انتخاب آن ها برای آن ها دشوارتر است:
محتوای تکراری بیش از حد نیز می تواند “بودجه خزیدن” شما را تحت اثیر قرار دهد. این بدان معناست که ممکن است گوگل به جای کشف سایر مطالب مهم در وب سایت شما، در خزیدن چندین نسخه از همان صفحه وقت تلف کند.
تگ های کنونیکال همه این مسائل را حل می کند. آن ها به شما اجازه می دهند به گوگل بگویید کدام نسخه از صفحه را باید فهرست بندی کرده و رتبه بندی کند. “هرگونه ارزش ویژه لینک” را در به کدام طفحه بدهد.
اعتماد به گوگل جهت اینکه خودش یکی از آدرس ها را جهت ایندکس کردن انتخاب نماید ایده خوبی نیست. گوگل ممکن است نسخه ای از صفحه وبسایت شما را انتخاب کنند که شما واقعا نمی خواهید کنونیکال باشد.
در دنیای امروز واجب برای کسب درآمد بیشتر بایه سری مفاهیم بیشتر آشنا باشیم . حالا بیایید هر کدام را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار بدهیم تا موضوع را بهتر متوجه بشوید.
شتابدهنده در واقع شرکتهایی هستند که ایدههای جدید را مورد بررسی قرار داده و روی آنها سرمایهگذاری میکنند. این شرکتها به کسانی که ایده نو دارند، کمک میکنند تا بتوانند با کمک آنها ایدههای خود را به مرحله عملی درآورند.
روند کار به این صورت است که پس از انتخاب ایده برتر، شتابدهنده مبلغی را در اختیار استارتاپ قرار میدهد و استارتاپ به همراه تیم خود برای اثبات طرحش و به مرحله تجاری رساندن آن چند ماه زمان دارد. در عوض این کمک مالی که شتابدهنده به استارتاپ میکند، درصدی از سهام استارتاپ را نیز برمیدارد.
شتابدهنده
شاید این سوال برای شما پیش بیاید که الان استارتاپ یعنی چه؟ استارتاپ به زبان ساده یعنی همان ایده جدید
علاوه بر کمک مالی، شتابدهنده امکانات و حتی فضا در اختیار استارتاپ منتخب قرار میدهد و همچنین مربیان و مشاوران حرفهای نیز بر کار تیمها نظارت میکنند و تجربیات خود را در اختیار آنها قرار میدهند. بصورت خلاصه می توان گفت شتابدهنده، مرکزی است که امکان رشد سریع شرکتهای استارتاپی را فراهم می کند.
تیمی که با شتابدهنده همکاری داشته قطعا یه سر و گردن از تیمی که همکاری نداشته است بالاتر است. آن دو را مقایسه کنیم، متوجه می شویم که تیمی که با برنامه شتابدهنده همراهی داشته است، در دستیابی به پیشرفت در کسب و کار خود بهتر عمل کرده است.
در واقع، هدف مجموعه شتابدهنده این است که از شرکتهای نوپا را حمایت کنند و پیشرفت آنها را سرعت ببخشند. حمایت آنها هم بهصورت مالی است و هم در اختیار قرار دادن فضای کسب و کار اداری است.
حالا سوال اصلی اینجاست که منبع درآمد شتاب دهنده ها از کجاست؟ پاسخ راحت است. منبع اصلی درآمد شتابدهنده ها، سهامهای شرکتهای تحت حمایت خود است مثل توییتر .
منبع اصلی درآمد شتابدهنده، سهامهای آتی شرکتهای تحت حمایت خود است. دو نمونه از استارتاپهای موفق جهانی که از طریق شتابدهندهها رشد کرده و هماکنون کسب و کارهای بزرگی هستند، تویتر و دراپ باکس هستند.
شتابدهندهها قبل از آغاز فعالیت خود با صاحبان کسب و کار قرارداد بسته و بخشی از سهام شرکت را میخرند. در این صورت اگر ایده و کسب و کار به نتیجه برسد، شتابدهندهها جز سهام داران شرکت بوده و سود سالانه دریافت خواهند کرد.
سرمایه گذاری خطرپذیر یا سرمایه گذاری جسورانه ویا VC که مخفف Venture capital بوده ، عبارت است از تأمین سرمایه لازم برای کسب و کارهای نوپا (استارتاپ ها) و کارآفرین که مستعد جهش و رشد ارزش هستند.
این شرکت ها در مراحل ابتدایی رشد و پیشرفت خود، مورد توجه سرمایه گذارانی هستند که با وارد کردن سرمایه، کمبود نقدینگی شرکت های کارآفرین را جبران کرده و در گروه سهام داران آنها قرار میگیرند.
سرمایه گذار خطرپذیر با مدیریت ، برنامهریزی در افزایش قیمت سهام این شرکت ها نقش مهمی ایفا میکند.
سرمایه گذار خطرپذیر
یکی از مشوقهای اصلی برای سرمایه گذاران خطرپذیر، دریافت بازده بسیار زیاد در کسبوکارهای پر ریسک است. ارزش سهام استارتاپ ها به دلیل رشد سریع کسب و کار، احتمال موفقیت چشم گیر در آینده را دارد. همچنین ممکن است در طی چند سال تا چندین برابر رشد کند.