بازارسازان خودکار پیچیدهتر از آنچه هستند به نظر میرسند. تاکنون به این فکر کرده اید که صرافی های غیرمتمرکز (DEX) چگونه معاملات را پردازش کرده و قیمت ها را کشف می کنند؟
برخلاف صرافیهای سنتی، یک DEX از یک بازارساز خودکار (AMM) برای فعال کردن یک سیستم معاملاتی سیال که با استقلال، نقدینگی و اتوماسیون مرز دارد، استفاده میکند.
قبل از اینکه به نکات فنی مرتبط با AMM ها بپردازیم، درک روش های ایجاد بازار در چشم انداز مالی بسیار مهم است. همان طور که از نام آن پیداست، بازارسازی به فرآیندی اشاره دارد که در تعیین قیمت دارایی ها و به طور همزمان تامین نقدینگی به بازار انجام می شود. به عبارت دیگر، یک بازارساز برای یک دارایی مالی نقدینگی ایجاد می کند. باید راهی برای پاسخگویی به درخواست های خرید و فروش معامله گران پیدا کند که به نوبه خود در قیمت گذاری دارایی مذکور نقش دارد.
به عنوان مثال، یک صرافی بیت کوین از یک دفترچه سفارش و یک سیستم تطبیق سفارش برای تسهیل معاملات بیت کوین استفاده می کند. در اینجا، دفتر سفارش، قیمتهایی را که معاملهگران میخواهند بیت کوین بخرند یا بفروشند، ثبت و نمایش میدهد. از سوی دیگر، سیستم تطبیق سفارش، سفارشات خرید و فروش را مطابقت و تسویه حساب می کند. در هر زمان معین، جدیدترین قیمتی که بیت کوین با آن خریداری شده است به طور خودکار به عنوان قیمت بازار دارایی دیجیتال نشان داده می شود.
برای کاهش این رخداد، برخی از صرافیهای رمزنگاری از خدمات معاملهگران حرفهای در قالب کارگزاران، بانکها و سایر سرمایهگذاران نهادی برای تامین نقدینگی مستمر استفاده میکنند. این ارائهدهندگان نقدینگی با ارائه سفارشهای پیشنهادی که مطابق با سفارشهای معاملهگران باشد. اطمینان میدهند که همیشه طرفهایی برای معامله با آن ها وجود دارد. فرآیندی که در تامین نقدینگی وجود دارد. همان چیزی است که ما به آن بازارسازی می گوییم و آن نهادهایی که نقدینگی ارائه می کنند، بازارسازان هستند.
با توجه به توضیحات بالا، مشخص است که سازندگان بازار ارز دیجیتال برای کاهش نوسانات قیمت با ارائه سطح مناسب نقدینگی، شبانه روز تلاش می کنند. اگر راهی برای دموکراتیزه کردن این فرآیند وجود داشت که یک فرد عادی بتواند به عنوان یک بازارساز عمل کند. اینجاست که بازارسازان خودکار وارد بازی می شوند.
برخلاف صرافیهای متمرکز، پروتکلهای معاملاتی غیرمتمرکز دفترچههای سفارش، سیستمهای تطبیق سفارشها و نهادهای مالی را که بهعنوان بازارساز عمل میکنند حذف میکنند. هدف حذف ورودی اشخاص ثالث است تا کاربران بتوانند معاملات را مستقیما از والت شخصی خود انجام دهند. از این رو، اکثر فرآیندها توسط قراردادهای هوشمند اجرا و اداره می شوند.
به عبارت دیگر، AMM به معامله گران اجازه می دهد تا با قراردادهای هوشمند برنامه ریزی شده برای فعال کردن نقدینگی و کشف قیمت ها تعامل داشته باشند. در حالی که این مفهوم AMM را خلاصه میکند. فرآیندها و سیستمهای زیربنایی را که این امکان را میدهد توضیح نمیدهد.
مروزه دیگر تجارت الکترونیک سرعت خود را بشدت افزایش داده است. هدف هر کسب و کاری باید شناخت هرچه بیشتر مشتریانش باشد. این کلید افزایش فروش است. متاسفانه، بسیاری از فروشگاههای آنلاین از جمعآوری دادههای مشتریان غفلت میکنند. یا زمان خود را برای نظارت بر معیارهای ناچیز تلف میکنند. با این حال، کسب و کار شما تنها زمانی می تواند به حداکثر رشد دست یابد که بازاریابان شما بر شاخص های کلیدی عملکرد تمرکز کنند.
به عبارت ساده تر، ترافیک وب سایت، تعداد کل بازدیدکنندگان در یک دوره معین مانند هفته، ماه و سال است. بنابراین طبیعتا هر چه بازدیدکنندگان بیشتری به سایت فروشگاه آنلاین شما بیایند، تعداد مشتریان بالقوه شما نیز بیشتر می شود.
اما ترفند این است که شما باید مخاطبان علاقه مند به کالا یا خدمات خود را جذب کنید. در غیر این صورت، اگر مخاطب هدف قرار نگیرد، تلاش شما بیهوده خواهد بود. ردیابی پویایی تعداد بازدیدکنندگان صفحات وب به شما کمک می کند تا اثربخشی بازاریابی فروشگاه خود را ارزیابی کنید. به این معنی که می توانید آن را تنظیم و بهبود بخشید.
جهت بهبود و افزایش ترافیک وبسایت خود نیز می توانید از راه های مختلفی استفاده نمایید. برای مثال می توانید از طریق برگزاری کمپین های تبلغاتی و مسابقات کاربران را تشویق به خرید محصول نمایید. اعمال تبلیغاتت هدفمند و تقویت شبکه های اجتماعی و حضور آنلاین پررنگ نیز می تواند کمک بسیاری به شما بکند.
از دیگر کار هایی که در جهت افزایش ترافیک می توانید انجام دهید، می توان به موارد زیر اشاره نمود:
شاخص نرخ تبدیل یکی از مهم ترین پارامترهای موفقیت فروشگاه آنلاین شما است. این نشان دهنده سهم بازدیدکنندگانی است که در یک دوره معین اقدامی را در صفحه وب انجام داده اند که مربوط به تعداد کل بازدیدکنندگان است.
به طور معمول و طبق آمار عضویت در خبرنامه، ثبت نام در سایت و تسویه حساب و پرداخت مطلوب ترین تبدیل ها را دارند.
شما باید مراحل خرید را برای مشتریان خود آسان کنید. بنابراین، برای افزایش نرخ تبدیل فروشگاه خود می توانید کارهای بسیاری انجام دهید. که در ادامه به چند نکته مهم در این مورد می پردازیم.
لینک سازی محلی فرآیند ایجاد لینک های مرتبط با زمینه یا محلی به یک وب سایت تجاری است. هدف اصلی این لینک ها هدایت ترافیک و کاربران به وب سایت و کمک به آن سایت ها برای رتبه بندی بهتر برای جستجوهای محلی و در بسته های نقشه مربوطه است. در واقع لینک سازی محلی فرآیند دریافت بک لینک از وب سایت های محلی مربوطه است.
لینکسازی محلی میتواند به شما کمک کند تا موقعیتهای ارگانیک خود را برای عباراتی که جستجو را در سطح محلی نشان میدهند، بهبود بخشید. بنابراین به شما کمک میکند به مخاطبان محلی گستردهتری دسترسی پیدا کنید. به بیان ساده، لینک سازی محلی به فرآیند دریافت لینک، نام تجاری و ارجاع از سایر کسب و کارهای محلی اشاره دارد. به طور کلی، لینک های محلی لینک هایی از منابعی هستند که مختص مکان هستند.
این بدان معنی است که شما ممکن است یک کسب و کار کوچک مستقر در تهران باشید که لینک های با کیفیت بالا را از فهرست های محلی دریافت می کنید. از آنجایی که لینک سازی بخشی جدایی ناپذیر از هر استراتژی سئو است. دریافت ارزش لینک از سایر صفحات وب محلی می تواند تاثیر قابل توجهی بر تلاش های سئوی شما داشته باشد.
لینک سازی محلی می تواند به عنوان یک تقویت کننده برای وب سایت شما کار کند. در نتیجه می تواند به جذب بازدیدکنندگان بیشتر به وب سایت شما کمک کند.
جدا از دلیل واضح هدایت ترافیک ارجاعی مرتبط و محلی به وب سایت شما، کسب بک لینک های محلی می تواند به ایجاد کسب و کار شما به عنوان منبعی در منطقه شما کمک کند. اتخاذ یک استراتژی ساخت لینک محلی نیاز به دسترسی دستی زیادی دارد. اما همچنین شما را تشویق میکند که ارتباطات جدیدی در جامعه خود ایجاد کنید. که میتواند به کسب و کار جدید و روابط معنادار منجر شود. به علاوه، روابط عمومی مثبت همیشه یک امتیاز است. در ادامه به استراتژی های لینک سازی محلی می پردازیم. با ما در ادامه موثرترین استراتژی های لینک سازی محلی همراه باشید.
اولین استراتژی ایجاد لینک محلی، تنظیم پروفایل های رسانه های اجتماعی است. استفاده از پلتفرم هایی مانند Google My Business، فیس بوک و اینستاگرام یک راه عالی برای ارتباط با مشتریان خارج از وب سایت شما است. همچنین یکی از ساده ترین راه ها برای ایجاد بک لینک به وب سایت شما است. به عنوان مثال، هنگامی که یک صفحه تجاری در فیس بوک راه اندازی می کنید. می توانید URL وب سایت خود را اضافه کنید. بنابراین یک بک لینک به وب سایت خود ایجاد کردید. سایتهای رسانههای اجتماعی نیز دارای اعتبار دامنه بالایی هستند. بنابراین این نوع بک لینکها به تقویت پروفایل بک لینک وبسایت شما کمک میکنند.
برای برخی از پلتفرمهای رسانههای اجتماعی، میتوانید جزئیات NAP کسبوکارتان را نیز مشخص کنید. به موتورهای جستجو کمک میکند اطلاعات کسبوکار شما را تایید کنند. مهم است که توجه داشته باشید که فقط باید از سایت های رسانه های اجتماعی بک لینک هایی ایجاد کنید که قصد دارید فعالانه از آن ها برای رشد حضور کسب و کار خود استفاده کنید.
دایرکتوری های آنلاین بزرگ مانند Better Business Bureau یا Whitepages برای نمایش جزئیات NAP کسب و کار شما و کسب بک لینک از یک دامنه معتبر عالی هستند. با این حال، دایرکتوری هایی مانند این اغلب برای نتایج جستجوی محلی طراحی نشده اند. در عوض، شما باید به دنبال دایرکتوری های آنلاین محلی در جامعه خود باشید که محلی ها هنگام جستجوی کسب و کار یا خدمات خاص به آن مراجعه می کنند.
برای یافتن فهرست های کسب و کار محلی در منطقه خود، می توانید از مجموعه ای از تاکتیک های جستجوی پیشرفته در گوگل برای بازگرداندن نتایج جستجوی خاص تر استفاده کنید. گوگل همچنین یک ابزار جستجوی پیشرفته رایگان ارائه می دهد تا این فرآیند را برای شما ساده کند. شما به سادگی کلمه یا عبارت مورد نظر خود را در ابزار جستجوی پیشرفته گوگل وارد می کنید تا صفحاتی را با کلمه یا عبارت مورد نظر خود پیدا کنید. سپس، میتوانید نتایج خود را محدودتر کنید. به عنوان مثال، فقط صفحاتی را که حاوی کلمه یا عبارت کلیدی هدف شما در عنوان یا URL هستند، بازگردانید.
هنگامی که تعدادی دایرکتوری محلی پیدا کردید. باید تعیین کنید که آیا آن ها ترافیک مناسبی دریافت می کنند. با کسب و کار شما هماهنگ هستند یا خیر. بسیاری از دایرکتوری های محلی یک سرویس لیست رایگان ارائه می دهند. در حالی که دیگران ممکن است به اشتراک پولی نیاز داشته باشند. برای هر دایرکتوری محلی پولی، مطمئن شوید که تحقیق خود را انجام داده اید و تعیین کنید که آیا مزایای فهرست بر هزینه ها بیشتر است یا خیر.
استوری اینستاگرام یک ویژگی سرگرمکننده و جذاب است که در آن کاربران مجموعهای از عکسها یا ویدیوهای کوتاه را که به مدت 24 ساعت در اینستاگرام ارسال میکنند. روزانه بیش از نیم میلیارد کاربر هستند که آن ها را تماشا می کنند. این ویژگی در میان کاربران بسیار محبوب شده است. بیشتر، به دلیل گزینه های فراوان موجود برای جذاب تر کردن آن ها طرفدان خاص خود را دارد. همچنین برای تبلیغات و معرفی کسب و کار خود می توانید به را حتی از استوری ها استفاده نمایید.
برنامههای متنوعی برای ایجاد استوریهای سرگرمکننده و جذاب در اینستاگرام وجود دارد. برخی از برنامهها جلوهها و انیمیشنها را به استوری ها اضافه میکنند. در حالی که برخی دیگر ویژگیهای پیشرفتهتر ویرایش عکس و ویدیو را امکانپذیر میکنند. در حالی که اینستاگرام خود گزینههای خلاقانه زیادی برای ایجاد استوری فراهم میکند. استفاده از برنامههای تخصصیتر میتواند استوری شما را بیشتر ارتقا دهد.
اگرچه فیلترها از سال 2017 در اینستاگرام وجود داشته است. اما ما در بحبوحه فیلترمانیا هستیم و با انتشار استودیوی Spark AR متعلق به فیس بوک، نیازی به کدنویسی برای ایجاد فایل های افزوده تعاملی خود ندارید. چه در حال ایجاد یک فیلتر آرایش مجازی برای برند لوازم آرایشی خود باشید. چه یک شرکت تنقلات سالم که یک مسابقه واقعیت افزوده را راهاندازی میکند، این فرصتی است تا مهر خود را بر داستانهای کاربران بگذارید.
امروزه کمتر کسی اینشات را نمی شناسد. این برنامه ویرایشگر ویدیو و عکس یکی از بهترین برنامه ها برای ایجاد استوری اینستاگرام است. این برنامه درخشان مجموعهای از ویژگیهای طراحی با کاربری آسان را ارائه میکند تا به شما در ایجاد استوریهای زیبای اینستاگرام کمک کند.
ویرایشگر ویدیوی اینشات طیف وسیعی از ویژگی ها را دارد و به شما امکان می دهد ویدیوها را برش دهید، تقسیم کنید یا ادغام کنید. همچنین پسزمینههای ویدیویی، فیلترها و افکتهای مختلفی را ارائه میکند. همچنین میتوانید موسیقی و صداها را با گزینهای برای محو کردن موسیقی در داخل و خارج به ویدیوهای خود اضافه کنید. گزینه ای برای کنترل سرعت وجود دارد که با استفاده از آن می توانید فیلم های اسلوموشن یا سریع بسازید. همچنین میتوانید نسبت ابعاد ویدیو را مدیریت کنید تا آن را با پلتفرمهای مختلف سازگار کنید.
این برنامه همچنین دارای متن، استیکر، ایموجی و جلوههای طراحی دیگر است که میتوان به عکسها و ویدیوها اضافه کرد. ایننشات یک برنامه عالی برای آماتورها و حرفه ای ها است. با بسیاری از ویژگی های ویرایش ویدیو و عکس، این برنامه همه چیزهایی را که برای ایجاد استوری اینستاگرام نیاز دارید، دارد.
این برنامه یکی از بالاترین رتبهبندی برنامههای ویرایش استوری اینستاگرام در گوگل پلی استور و اپل استور است. استفاده از این برنامه بسیار آسان است. زیرا طیف گسترده ای از قالب های از پیش تعیین شده را ارائه می دهد که می توانید مستقیما برای ایجاد استوری اینستاگرام خود از آن ها استفاده کنید.
به غیر از قالب ها، گزینه های بی شماری را نیز برای افزودن جلوه های طراحی ارائه می دهد. می توانید متنی با فونت ها، فیلترها، تم ها و سایر جلوه های طراحی مختلف اضافه کنید. این برنامه برای هر دو دستگاه اندروید و iOS قابل دانلود است.
این ویرایشگر استوری اینستاگرام دارای برخی ویژگیهای رایگان و چند ویژگی ممتاز است. این برنامه قالب های مینیمال و زیبا را برای ایجاد استوری های زیبا در اینستاگرام ارائه می دهد. از داستان های عکس و ویدیو پشتیبانی می کند. گزینه های طراحی زیادی برای هر کدام دارد.
این برنامه به کاربران نیازی به تنظیم یک حساب کاربری ندارد. می توانید به سادگی برنامه را دانلود کنید و شروع به ایجاد و اشتراک گذاری استوری های اینستاگرام با وضوح بالا کنید.
لنوو بالاخره تبلت اندرویدی پریمیوم Xiaoxin Pad Pro 12.6 را در چین عرضه کرد. در واقع این تبلت نسخه بزرگ تر و بهبود یافتهی Xiaoxin Pad Pro 2021 است که در اوایل سال ۲۰۲۱ رونمایی شد.
اندروید هرگز تجربه واقعی و عمیقی را برای تبلت ها ارائه نکرد. بنابراین، یک تبلت با اندرویدی شبیه یک گوشی هوشمند بزرگ است. با این حال، برخی از شرکتها مانند سامسونگ و لنوو همیشه روی این بخش خاص تمرکز داشتند. هر کدام رابط کاربری مخصوص به خود را ارائه کردند تا به جنبههای ضعیف اندروید در تبلتها رسیدگی کنند. اخیرا همهگیری استانداردها و خواستههای جدیدی ایجاد کرده است. ما شاهد افزایش تقاضا برای تبلت ها برای آموزش بوده ایم. در نتیجه، شرکت های بیشتری شروع به پیوستن به این روند می کنند. همچنین شیائومی تصمیم گرفت پس از مدت ها وقفه با سری جدید شیائومی پد 5 خود به بازار تبلت ها بازگردد. لنوو برای جذاب نگه داشتن نمونه کار خود، تبلت رده بالای جدیدی در قالب Xiaoxin Pad Pro 12.6 معرفی نمود.
لنوو Xiaoxin Pad Pro که به تازگی معرفی شد دارای طراحی بدنه ای فلزی با رنگ دوگانه نمادین این شرکت است. با ابعاد 285.61 x 184.53 x 5.63 میلی متر و وزن آن 565 گرم است.
این دستگاه دارای چهار بلندگو با برند JBL با پشتیبانی از Dolby Atmos است. در بالا و پایین با دو بلندگو در هر طرف پخش شده اند. در پایین نیز یک پورت USB 3.1 Gen2 Type-C قرار دارد. علاوه بر این، کلید پاور با حسگر اثر انگشت ادغام شده و در بالا قرار دارد. در حالی که دکمه های تنظیم صدا در سمت راست قرار دارند.
همچنین در سمت چپ محصول شامل یک اتصال پین مغناطیسی برای لوازم جانبی صفحه کلید رسمی دو حالته و یک اسلات کارت MicroSD است. در نهایت، نسل دوم قلم Xiaoxin میتواند به صورت مغناطیسی و همچنین در قسمت پشت تبلت بین ماژول دوربین و برند لنوو مشاهده کرد.
جلوی، دستگاه از صفحه نمایش 12.6 اینچی سامسونگ E4 AMOLED با رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل با نرخ رفرش 120 هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی 360 هرتز استفاده شده است. این پنل دارای نسبت کنتراست 10،000،000:1، حداکثر روشنایی 600 نیت، روشنایی معمولی 400 نیت است. 100٪ طیف رنگی DCI-P3 را پوشش می دهد. صفحه نمایش از استانداردهای محبوب HDR مانند HDR10، HDR10+ و Dolby Vision پشتیبانی می کند.
همچنین از چیپست کوالکام اسنپدراگون 870 به همراه 8 گیگابایت رم LPDDR5 و 256 گیگابایت حافظه UFS 3.1 پشتیبانی میکند. دارای یک دوربین دوگانه پشتی است که شامل یک سنسور اصلی 13 مگاپیکسلی و یک واحد فوق عریض 5 مگاپیکسلی است. همچنین یک سیستم دوربین دوگانه در قسمت جلویی شامل یک دوربین 8 مگاپیکسلی و یک سنسور ToF برای احراز هویت وجود دارد.
قابل ذکر است، مدیر محصول این شرکت همچنین تصویری را به اشتراک گذاشته است که تبلت را با نسخه 13.0.289 ZUI به نمایش گذاشته است. متسفانه تبلت جدید فاقد پشتیبانی شبکه 5G خواهد بود. این ممکن است یک نقطه ضعف بزرگ برای برخی از مشتریان در چین باشد. با این حال، دستگاه همچنان برای بخش پریمیوم قوی خواهد بود. طبق شایعات، صفحه نمایش OLED سامسونگ با رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل و نرخ رفرش 120 هرتز عرضه خواهد شد.
علاوه بر این، نشت قبلی جزئیات جالب دیگری را تایید کرد. به عنوان مثال، چیپست جدید با تراشه اسنپدراگون 870 کوالکام پیشرفته عرضه خواهد شد. این تراشه در سال 2021 در تعداد زیادی از پرچمداران موجود است. بنابراین تبلت جدید یکی از بهترین گزینه ها در این بخش خواهد بود. حتی فراتر از شیائومی پد 5 است که با تراشه اسنپدراگون 860 کار می کند. این دستگاه همچنین دارای تنظیمات دوربین دوگانه خواهد بود که برای تبلت ها معمول نیست. دوربین 13 مگاپیکسلی و دوربین 5 مگاپیکسلی دارد. تنظیمات جلو شامل یک دوربین 8 مگاپیکسلی و یک سیستم دوربین دوگانه ToF است. از دیگر ویژگیهای آن میتوان به اسکنر اثر انگشت در کنار و باتری 10200 میلیآمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 45 واتی اشاره کرد.