طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

موسس سامسونگ کیست؟

موسس سامسونگ کیست؟

لی بیونگ چول ، بنیانگذار گروه سامسونگ و پدر صنعت کره می باشد. به گفته لی بیونگ چول: نوآوری های بی حد و حصر فن آوری و توسعه تدریجی فن آوری های انقلابی ، اقتصاد کره را احیا کرده. همچنین شکوفایی اقتصادی را حفظ می کند.

او بارها و بارها “ثروتمندترین مرد کره” نامید شده است. وی گروه سامسونگ را از یک شرکت صادراتی کوچک در سال 1938 به یکی از بزرگترین شرکت های کره تبدیل کرد. او به شیوه تفکر خود ، که در آن تجارت قوی به رفاه ملت و جامعه کمک می کند، وفادار ماند.

بنابراین ، ملت و شرکت های بزرگ آن جدا از هم نیستند و از پشت با هم پیوند می خورند. چنین ایدئولوژی ممکن است از دوران کودکی وی ناشی شود. در آن زمان وی در زمان پادشاهی ژاپن به دنیا آمد و کره به حکومت ژاپن وابسته بود. به عبارت دیگر ، در میان بسیاری از عوامل ، او فهمید که چگونه یک کشور در برابر کمبود سرمایه های جدی که کشور را روی آب نگه می دارد آسیب پذیر است. سهام ملت در لبه صندلی بدون وجود سرمایه داری قوی محکم است.

از این رو تعجب آور نیست که او تجارت را در خدمت کشورش قرار داد. تلاش های بی حد و مرز لی برای ایجاد شرکت های آزاد در کره برای تقویت کشور کرد. موجب شهرت وی به عنوان یک قهرمان پرشور رفاه اقتصادی شد. تلاش های وی منجر به گرم شدن بی سابقه روابط با دولت و رشد جاه طلبی سرمایه داری در آینده پیش رو شد.

اوایل زندگی لی بیونگ چول

لی بیونگ چول متولد 12 فوریه سال 1910 در شهرستان اویریونگ در کره جنوبی است. لی تنها پسر یک خانواده ثروتمند بود. خانواده وی صاحب زمین بودند. ثروت هنگفتی را برای وی به یادگار گذاشتند. چول در دانشگاه واسدا در توکیو تحصیل کرد اما مدرک خود را ناقص گذاشت.

تاسیس شرکت بازرگانی سامسونگ

پس از شکست در اولین تجارت خود ، چول در اول مارس 1938 تجارت صادراتی خود را ایجاد کرد. نام این شرکت را به نام شرکت بازرگانی سامسونگ گذاشت. این شرکت انواع کالاها و مواد خوراکی مانند ماهی ، سبزیجات و میوه ها را به مناطق مختلف چین صادر می کرد. این شرکت با تامین کالاها در سراسر کره و حتی سایر کشورها تا سال 1945 رونق عمده ای در رشد داشت.

این شرکت سپس در سال 1947 به سئول منتقل شد. شرکت بازرگانی سامسونگ یکی از ده شرکت بزرگ بازرگانی در آن زمان محسوب می شد. اما ، چول مجبور بود با مشکل دیگری یعنی جنگ روبرو شود. با شروع جنگ ، چول مجبور شد شرکت خود را در حدود سال 1950 به مکانی امن در بوسان منتقل کند.

اما این تغییر برای چول یک مزیت بود. هجوم گسترده نیروهای ارتش و تجهیزات نظامی آمریکا باعث رونق تجارت کامیون داری وی برای یک و نیم سال آینده شد. چول همچنین یک پالایشگاه قند تاسیس کرد که خیلی زود موفقیت را دید. پس از جنگ ، وی در سال 1954 کارخانه پشم را در داگو راه اندازی کرد که بعدا به بزرگترین کارخانه پشم کشور تبدیل شد. همانطور که تجارت در حال رشد بود ، چول به بخش های مختلف دیگری مانند امور مالی ، بیمه ، خرده فروشی و امنیت می پرداخت.

 

استیو آنتونی بالمر تاجر آمریکایی که مدیر عامل شرکت نرم افزار رایانه ای مایکروسافت کورپوریشن بود. بالمر مدیر ارشد پیشروترین تولید کننده نرم افزار برای محاسبات شخصی و تجاری جهان بود. پیشنهاد می کنم برای آشنایی بیشتر با استیو بالمر مقاله استیو بالمر را از دست ندهید.

تاسیس-شرکت-بازرگانی-سامسونگ

ورود سامسونگ به صنعت الکترونیک

چول اعتقاد زیادی به صنعتی شدن داشت. می خواست گروه سامسونگ در هر بخش پیشرو باشد. در دهه 1960 بود که سامسونگ وارد صنعت الکترونیک شد تا بازار را مانند سایر بخش ها در اختیار بگیرد. سامسونگ روی ایجاد محصولات نوآورانه تمرکز کرد. به زودی این شرکت اولین محصول خود را که یک تلویزیون سیاه و سفید بود، منتشر کرد. در اواسط و اواخر دهه 1960 سامسونگ شش بخش را در بخش هایی مانند نیمه هادی ها ، مخابرات ، سخت افزار و غیره متمرکز کرده است.

موفقیت در تجارت الکترونیک

در سال 1980 ، سامسونگ، یک شرکت بزرگ در ارتباطات از راه دور را خریداری کرد. این همان سال بود که این شرکت بخش الکترونیکی خود را تحت واحد شرکت سامسونگ الکترونیک با مسئولیت محدود داشت. سپس این شرکت تولید تلفن ، دستگاه نمابر و سایر وسایل الکترونیکی در مقیاس گسترده را آغاز کرد.

بنیانگذار سامسونگ ، لی بیونگ چول ، در 19 نوامبر 1987 در سئول ، کره جنوبی درگذشت. اما این شرکت به فلسفه وی در زمینه گسترش گسترده ادامه داد. این شرکت قبل از تاسیس کارخانه های خود در نیویورک ، تگزاس ، لندن و غیره فعالیت خود را گسترش داد.

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. بیوگرافی موسس سامسونگ

تقویت سئو بوسیله گوگل ادوردز

تقویت سئو بوسیله گوگل ادوردز

علت استفاده از داده های ادوردز

هنگامی که شرکت ها به دنبال ایجاد استراتژی سئو خود هستند. آن ها اغلب با ابزارهای صنعتی شروع به شناسایی فرصت های هدف قرار دادن کلمات کلیدی می کنند. از جمله Ahrefs ، SEMrush و Moz

اگر توصیه های عمومی سئو را دنبال می کنید. به احتمال زیاد کلمات کلیدی را با این موارد جستجو می کنید:

  • حجم جستجوی بالا
  • رقابت کم
  •  

برای تجزیه و تحلیل اصطلاحات بیشترین تبدیل را از داده های کمپین های PPC خود استفاده کنید. از ثبت نام ایمیل تا خرید ، یک استراتژی سئو را باز می کنید که می تواند سود بالایی از سرمایه شما به همراه داشته باشد

از آنجا که 50٪ از بازاریابان بزرگترین چالش بازاریابی محتوا را کمبود وقت می دانند. پس انداز برخی از آن ها هرگز چیز بدی نیست. در ادامه 6 روش تقویت سئو با استفاده از گوگل ادوردز بررسی می کنیم.

1- تسریع مجدد نتایج خود با بازاریابی

بازاریابی مجدد معروف به هدف مجدد فرآیند نمایش تبلیغات هدفمند به افرادی است که قبلا از سایت شما بازدید کرده اند. یا اینکه با نام تجاری شما درگیر شده اند. این یک ابزار فوق العاده قدرتمند است که می تواند به دنبال 96 الی 98٪ افرادی که به سایت شما می آیند اما خریدی نمی کنند، باشد. از آنجا که آن دسته از بازدیدکنندگان از قبل نام تجاری شما را می شناسند. احتمال تبدیل آن ها بیشتر از یک غریبه تصادفی در اینترنت است. بازاریابی مجدد به دو روش می تواند به بهبود نتایج سئو شما بسیار کمک کند:

الف) کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشتریان بالقوه

با تجزیه و تحلیل لیست بازاریابی مجدد خود. عواملی مانند وابستگی های آن ها و طبقه بندی مخاطبان در مارکت می توانید انواع محتوا و کلمات کلیدی را که باید در استراتژی سئو خود استفاده کنید اصلاح کنید.

ب) ثبت مجدد بازدیدکنندگان جستجوی غیر تبدیل کننده

بازاریابی مجدد باعث می شود چندین برابر پیش بینی های شما بسیار ساده و مقرون به صرفه باشد. به شما امکان می دهد بیشترین ارزش را از هر بازدید کننده جستجوی طبیعی بگیرید. به ویژه اکثریت افرادی که بلافاصله تغییر کار نمی کنند.

بازاریابی مجدد همچنین یادآوری نام تجاری را بهبود می بخشد. احتمال دارد این افراد بعدا نام تجاری شما را جستجو کنند. از طریق جستجوی طبیعی به سایت شما بازگردند. با ماندن در ذهن مخاطب شما ، احتمال اعتماد و به اشتراک گذاری مطالب شما بیشتر است ، که می تواند منجر به بک لینک بیشتر شود.

2- گزارش شرایط جستجو

در ادوردز ، کلمات کلیدی عباراتی هستند که شما هدف قرار می دهید. در حالی که عبارات جستجو عباراتی هستند که افراد در واقع در گوگل تایپ می کنند. بنابراین ممکن است شما کلمه کلیدی x را هدف قرار دهید. اما مردم در واقع بدنبال مواردی باشند که x بخشی از آت است.

گزارش شرایط جستجو در ادوردز عبارات دقیقی را به شما نشان می دهد. تبلیغات شما را تحریک می کنند تا بتوانید آن ها را با سئو جستجو کنید.

فقط به یاد داشته باشید که یک استراتژی موفقیت آمیز سئو کلمات کلیدی را نه تنها بر اساس حجم جستجو ، بلکه بر اساس قصد کاربر هدف قرار می دهد. کلمات کلیدی کوتاه و رقابتی مانند “کفش” می توانند میلیون ها مورد از نمایش تبلیغات را مشاهده کنند.

آیا با گوگل ادوردز و نحوه کار آن آشنایی و اطلاعاتی دارید؟ پیشنهاد می کنم مقاله گوگل ادوردز چیست را حتما مطالعه نمایید.

گزارش-شرایط-جستجو

3- نرخ کلیک تبلیغات (CTR)

به طور کلی ، CTR بالا نشان دهنده یک تبلیغ خوب نوشته شده است. بسیاری از افرادی که آن را دیده اند ، متقاعد شده اند که درگیر شوند و پاسخ دهند.

CTR های بالای شما از حساب ادوردز به قطعه های جستجوی طبیعی شما می تواند سودهای کلانی را پرداخت کند. زیرا افزایش CTR جستجوی طبیعی شما نه تنها به طور مستقیم باعث افزایش بازدید از رتبه بندی موجود شما می شود. بلکه می تواند به بهبود رتبه بندی شما نیز کمک کند. به این دلیل که CTR یکی از اصلی ترین عواملی است که الگوریتم یادگیری ماشین “RankBrain” گوگل برای تعیین اینکه آیا سایت شما شایسته رتبه بندی بهتر است ، بررسی می کند.

نکته اصلی این است که همیشه بیش از 2 تبلیغ در هر گروه تبلیغات در حال اجرا باشد تا بتوانید برای پیدا کردن برندگان عنوان ، آزمایشات تقسیم را انجام دهید. سپس می توانید از این داده ها استفاده کنید تا بفهمید مخاطبان شما به چه نوع مزایا و عباراتی پاسخ می دهند.

به حساب ادوردز خود بروید و ببینید آیا می توانید الگوها ، ترندهای تبلیغات و کلمات کلیدی با CTR بالا را پیدا کنید. هر قسمت از تبلیغات شما مربوط به قسمت دیگری از سئو در صفحه شما است:

عنوان های تبلیغاتی ادوردز مربوط به عناوین

کدوم فرمول کلیک ها بیشتر در کمپین های PPC شما را هدایت می کنه؟ آیا سرفصل های شما که “حمل و نقل رایگان” را شامل می شود عملکرد بهتر یا بدتری نسبت به عنوان های بازگشت رایگان دارند؟

پس از کشف الگوهایی از این دست ، آن ها را در تگ های عنوان متای وب سایت خود تکرار کنید تا جستجوی طبیعی CTR آن ها افزایش یابد.

 

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. 6 روش تقویت سئو با استفاده از گوگل ادوردز

مراحل ایجاد یک وبسایت تجارت الکترونیک

مراحل ایجاد یک وبسایت تجارت الکترونیک

1- ایجاد یک برنامه (پلن)

اولین و مهمترین کار ایجاد برنامه است. صرف نظر از جدول زمانی خود برای راه اندازی ، شما هنوز هم باید یک برنامه دقیق و منظم داشته باشید. همانطور که می گویند دو بار اندازه بگیرید و یک بار ببرید. باید اکنون برای برنامه ریزی وقت بگذارید. بعدا تلاش خود را هدر ندهید.

این طرح باید شامل منابع مورد نیاز شما ، شامل منابع فنی و پرسنل انسانی و سرمایه گذاری کلی شما باشد. شما باید بدانید چه کسی هم سایت شما را مدیریت می کند. هم سیستم های روزمره را مدیریت می کند. همچنین باید بدانید که این سیستم ها چه خواهند بود.

مطمئن باشید ، با یک برنامه مشخص ، می توانید فروشگاه آفلاین شما را به یک محیط آنلاین یک ترند سریع تبدیل کنید.

2- انتخاب پلتفرم تجارت الکترونیک

اگر در تجارت الکترونیک تازه کار هستید. شاید زیاد فکر نکرده باشید که از کدام سازنده فروشگاه برای تهیه قابلیت های سبد خرید فروشگاه خود استفاده می کنید. قبل از اینکه وارد مراحل ایجاد شوید ، باید پلتفرم را انتخاب کنید.

اگر می خواهید به سرعت بلند شوید و اجرا کنید. احتمالا به یک پلت فرم SaaS مانند Shopify نیاز دارید. این موارد می توانند بسیاری از ویژگی های لازم را به شرح زیر فراهم کنند.

نصب آسان و سریع

برای بالا بردن سریع سایت خود ، به سایتی نیاز دارید که شما را قادر سازد با سرعت و کارایی عملکرد خود را بسازید و ارتقا دهید. به همین دلیل ممکن است یک پلت فرم SaaS گزینه مناسبی برای شما باشد.

در حالی که تعداد زیادی سازنده وب سایت تجارت الکترونیک قوی وجود دارد. از جمله گزینه های اوپن سورس آن ها دارای یک منحنی یادگیری شیب دار هستند. برای ساخت سایت شما به دانش توسعه دهنده تقریبا متخصص نیاز دارند.

ویژگی های امنیتی

علاوه بر این که سایت شما را برای مخاطبان گسترده تر باز می کند ، داشتن یک فروشگاه آنلاین همچنین شما را در معرض نگرانی های امنیتی بالقوه قرار می دهد. داشتن یک پلتفرم با امنیت قوی و چند لایه برای ایمن نگه داشتن اطلاعات کسب و کار و مشتریان ضروری است.

همچنین می توانید اطمینان حاصل کنید که پلتفرمی که انتخاب کرده اید با PCI سازگار است و فروشگاه شما دارای گواهی SSL است.

 

آیا با چالش های مهم راه اندازی مارکت پلیس آشنا هستید؟ پیشنهاد می کنم برای آشنایی با مهم ترین چالش های راه اندازی مارکت پلیس مقاله مهم ترین چالش های راه اندازی یک وبسایت مارکت پلیس را حتما مطالعه نمایید. 

انتخاب-پلتفرم-تجارت-الکترونیکی

ابزاری برای مقیاس گذاری کسب و کار

اگرچه هدف اصلی شما این است که سریع به سایت خود بپردازید. اما هنگام انتخاب یک پلتفرم ، بهتر است کمی طولانی تر فکر کنید. تغییر شکل مجدد جابجایی به یک سیستم عامل جدید پس از ایجاد سایت می تواند سردرد بزرگتری باشد و ضربه بزرگی به حساب بانکی شما وارد کند. از این که از ابتدا شروع کنید زیرا اکنون داده هایی دارید که برای مدیریت آن ها باید مهاجرت کنید.

پلتفرم ایده آل شما باید از پلتفرمی باشد که نه تنها بتواند شما را سریعا بلند کند بلکه در حین رشد دارای ابزاری برای مقیاس با تجارت شما باشد. سوالاتی برای پرسین

ریسپانسیوی تلفن همراه و دسکتاپ

داشتن یک سایت بهینه شده برای تلفن همراه همچنین به سایت شما در رتبه بندی بهتر موتورهای جستجو کمک می کند. همچنین ، از دید تجربه مشتری ، می خواهید اطمینان حاصل کنید که مشتریان در مشاهده صفحات محصول در دستگاه های مختلف مشکلی ندارند.

همه این ها را برای گفتن ، مطمئن شوید کهپلت فرم انتخاب شده شما برای ریسپانسیو به تلفن همراه و دسک تاپ بهینه شده است.

 

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. ۱۰ مرحله ایجاد وب سایت تجارت الکترونیک

کتاب های موفق ترین افراد جهان

کتاب های موفق ترین افراد جهان

1-  Business @ the Speed of Thought نوشته ی بیل گیتس

اولین کتاب از ۱2 کتاب موفق ترین افراد جهان کتاب تجارت @ سرعت فکر خالق ماکروسافت می باشد. این کتاب در سال 1999 منتشر شده است. گیتس پیش بینی کرد که در 10 سال آینده تجارت بیش از 50 سال گذشته تغییر خواهد کرد.

آیا این پیش بینی محقق شد؟
خب، بله ، این اتفاق افتاد و این دلیل خوبی برای بازخوانی این کتاب است. کتابی که توسط یکی از بزرگترین رهبران انقلاب اطلاعات نوشته شده است. تجارت مدرن یک سیستم قدرتمند است و هوشمند و شهودی بودن دیگر برای موفقیت کافی نیست.

بیل گیتس دانش خود را در مورد اصول تجارت موفق به اشتراک می گذارد. نحوه استفاده صحیح از فن آوری های اطلاعاتی مدرن را آموزش می دهد. او مثال های شخصی از تجارت خود ارائه می دهد. همین امر خواندن این کتاب را از جذابیت بیشتری برخوردار می کند.

2- Buffett’s Bites نوشته ی وارن بافت

کتاب وارن بافت با نام کامل گزش های بافت: راهنمای سرمایه گذار ضروری برای نامه های سهامدار وارن بافت یکی دیگر از این کتب مهم می باشد.

وارن بافت به دلیل سرمایه گذاری های موفق بیش از 50 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. وی در این کتاب مکاتبات تجاری خود را با شرکا و سرمایه گذاران خود از سال 1957 نشان می دهد. قانون طلایی وی در برقراری ارتباط با سرمایه گذاران ارائه اطلاعاتی است که شما مایلید خودتان دریافت کنید. خواندن نامه ها و نکات یکی از ثروتمندترین افراد جهان کاملاً جذاب است ، نه؟

3- Open Society نوشته ی جورج سوروس

نام کامل جامعه باز: اصلاح سرمایه داری جهانی

جورج سوروس تاکنون بیش از 19 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. این باعث می شود که کتاب او واقعا ارزش خواندن داشته باشد. منتقدان این کتاب را مانیفست سرمایه داری جدید می دانند. در این اثر ، سوروس از تابوهای مختلف اجتماعی و تجاری انتقاد می کند. همچنین نگرش مردم نسبت به سرمایه حاکم بر کشورها را اصلاح می کند. افکار و عقاید او بسیار تازه ، هوشمندانه و غیرمعمول است. هر کسی که درگیر سیاست ، تجارت و مشکلات اجتماعی است ، باید آن را بخواند.

4-  Losing My Virginity نوشته ی ریچارد برانسون

ریچارد برانسون یک کارآفرین مشهور انگلیسی است که بیش از 400 شرکت در انگلیس مالک است. یکی از ثروتمندترین افراد کشور است. “از دست دادن بکارت من” فقط یک داستان موفقیت و راهنمای نحوه صحیح تجارت نیست. این کتاب همچنین یک کتاب سرگرم کننده نوشته شده است. یک فرد فوق العاده موفق است که زمانی تصمیم گرفت زندگی خود را به طور کامل زندگی کند. او واقعا یک نمونه عالی برای پیروی و یک انسان بسیار عاقل است که باید از او بیاموزد.

5- The Art of the Deal نوشته ی دونالد ترامپ

کتاب هنر معامله اثری از دونالد ترامپ یکی دیگر از 12 کتاب موفق ترین افراد جهان می باشد.

در واقع ، این میلیاردر رسوا کننده آمریکایی تاکنون 15 کتاب نوشته است. اما شما باید با کتاب اول او شروع کنید. بهترین چیز در مورد “هنر معامله” این است که ترامپ با جزئیات استراتژی ایجاد تجارت خود را با مثال های زندگی شرح می دهد. می گوید که دقیقا چگونه معامله کرده است. با شرکای خود مذاکره کرده و تصمیم گیری کرده است. هرکسی که کاری با تجارت دارد باید این کتاب را داشته باشد و از یکی از بزرگ ترین بازرگانان جهان بیاموزد.

6-  The Autobiography of Benjamin Franklin نوشته ی بنجامین فرانکلین

زندگینامه بنجامین فرانکلین اثری که به دستنان خودش نگاشته شده است.

این کتاب افسانه ای است که توسط سیاستمدار ، دیپلمات ، مخترع ، دانشمند و نویسنده مشهور جهان ، بنجامین فرانکلین نوشته شده است. این کتاب در مورد نیمه اول زندگی نویسنده است. به ویژه جالب است زیرا فرانکلین شکل گیری شخصیت خود را توصیف می کند. فرانکلین بدون شک فردی بسیار با استعداد بود.

همه شرایط خوب زندگی او به موفقیت او کمک کرده. همه شرایط بد فقط اراده او را آموزش داده اند. وقایع زندگی وی نشان می دهد که هر شخص با ذهنی پرسشگر و انرژی فعال می تواند هر نوع فعالیت و هر زمینه ای از دانش را فرا گیرد.


جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. 12 کتاب موفق ترین افراد جهان

جان کوم کیست؟

جان کوم کیست؟

جان کوم یک کارآفرین اینترنتی آمریکایی متولد اوکراین است. با همکاری برایان اکتون برنامه پیام رسانی تلفن همراه واتساپ را بنیان نهاد. این اپلیکیشن بسیار محبوب تلفن همراه توسط شرکت فیس بوک در سال 2014 با مبلغی معادل 19 میلیارد دلار خریداری شد. او که امروز یک میلیاردر است. از ثروتمندترین آمریکایی ها به حساب می آید اما همین چند سال پیش آنقدر فقیر بود که مجبور شد از روی تمبرهای غذا زندگی کند. وی از خانواده ای متواضع در اوکراین متولد شد. در نوجوانی به همراه مادر و مادربزرگش به ایالات متحده مهاجرت کرد.

سال های ابتدایی وی در کشور جدید بسیار دشوار بود. خانواده برای تامین هزینه های زندگی تلاش می کردند. وقتی مادرش به سرطان مبتلا شد و سرانجام از دنیا رفت ، وضعیت آن ها بدتر شد. جان کوم با روحیه ای مقاوم دبیرستان را طی کرد و در حالی که هنوز در دانشگاه تحصیل می کرد. به عنوان مهندس زیرساخت در یاهو شغلی پیدا کرد.

وی با برایان اکتون ، یکی دیگر از کارمندان یاهو که در آینده با او همکاری طولانی مدت برقرار می کند ، روابط دوستی برقرار کرد. پس از چندین سال کار در یاهو ، کوم و اکتون کار خود را رها کردند تا راه های جدیدتری را در شبکه های اجتماعی کشف کنند. سرانجام عشق آن ها به شبکه های اجتماعی باعث شد تا این دو نفر واتساپ را به عنوان یک برنامه پیام رسان تلفن همراه تشکیل دهند که به محبوب ترین پلت فرم پیام رسانی در جهان تبدیل شود.

اوایل زندگی جان کوم

یان کوم در 24 فوریه 1976 در کی‌یف ، اتحاد جماهیر شوروی اوکراین ، از اتحاد جماهیر شوروی ، از پدر و مادری یهودی به عنوان تنها فرزندشان به دنیا آمد. او در یک شهر کوچک زندگی ساده ای داشت که به دلیل فضای بی نظم سیاسی و یهود ستیزی در کشور مختل شد.

مهاجرت به آمریکا

در نهایت سال 1992 که او و مادرش به ایالات متحده مهاجرت کردند. پدرش قصد داشت بعدا به خانواده بپیوندد. با این حال ، پدرش در اوکراین بیمار شد و نتوانست به ایالات متحده راه یابد. وی در سال 1997 درگذشت. خانواده بقیه دوران کودکی او را در کالیفرنیا گذراندند. آن ها خانه را از طریق یک برنامه حمایتی دولتی بدست آوردند.

کوم در نوجوانی به عنوان نظافتچی در فروشگاه مواد غذایی محلی کار می کرد. تا از زندگی خود و مادرش در حالی که آن ها از نظر مالی با مشکل روبرو بودند. از طریق تمبرهای غذایی و حمایت های دولتی زندگی می کردند ، حمایت کند. کوم در 18 سالگی علاقه زیاد خود به فن آوری را کشف کرد. از طریق مطالعه کتب راهنما آموخت که با استفاده از آن کامپیوتر وارد شبکه شود. کوم پولی برای پرداخت کتابچه های راهنمای جدید نداشت. بنابراین آن ها را از یک فروشگاه کتاب دست دوم می خرید. پس از خواندن آنها را پس می داد.

پس از چند سال کسب مهارت به یک گروه هکر پیوست. در آنجا مهارت های رایانه ای خود را ارتقا داد. با بنیانگذار آینده Napster ، شان فانینگ ارتباط برقرار کرد.

اگر چه برنامه نویسی را خودآموز یاد گرفت. اما تحصیلات عالیه را ادامه داد و در دانشگاه ایالتی سن خوزه تحصیل کرد. هنگام تحصیل ، او به طور نیمه وقت به عنوان تست کننده امنیت کار می کرد. وقتی جان در اواسط 20 سالگی بود ، مادر و پدرش فوت کرده بودند، او تنها زندگی می کرد. در 1997 کوم دانشگاه را رها کرد تا بتواند توجه خود را به کار خود به عنوان مهندس زیرساخت متمرکز کند.

 رابرت نویس فردی که ملقب به شهردار سیلیکون ولی بود. وی یک فیزیکدان آمریکایی و مخترع مدار مجتمع ، سیستمی از ترانزیستورهای بهم پیوسته در یک واحد میکروچیپ سیلیکون بود. همچنین جز بنیانگذاران شرکت اینتل بوده است. پیشنهاد می کنم جهت آشنایی بیشتر با رابرت نویس مقاله زندگی نامه رابرت نویس هم بنیانگذار اینتل را مطالعه نمایید. 

موفقیت-در-بیزینس

کوم و کار در یاهو

جان کووم در شغل خود به موتور جستجوی جدید یاهو منصوب شد تا سطح امنیتی را در سیستم تبلیغاتی این شرکت بررسی کند. هنگام کار بر روی این موضوع ، او با برایان اکتون ، یکی از کارمندان قدیمی یاهو آشنا شد. این دو مرد شباهت های زیادی با هم داشتند و با یکدیگر برخورد فوری داشتند زیرا هر دو رویکرد بیهوده مشابهی در کار داشتند.
بعد از چند ماه کوم در حالی که هنوز در دانشگاه ایالتی سن خوزه تحصیل می کرد به عنوان مهندس زیرساخت به یاهو پیوست. چند روز پس از پیوستن وی به یاهو سیستم دچار خرابی شد. کوم که در آن زمان در یک کلاس شرکت می کرد. بلافاصله برای کمک به این مشکل فراخوانده شد. در این مقطع کوم فهمید که باید دانشگاه یا یاهو را انتخاب کند و دومی را انتخاب کرد.

کوم و اکتون به مدت نه سال در یاهو با هم کار کردند. در این مدت آن ها نه تنها دوستان خوبی شدند. بلکه به علاقه متقابل خود در دنیای رسانه های اجتماعی که به سرعت در حال رشد است پی بردند. با این حال ، یاهو فرصتی برای کاوش در رسانه های اجتماعی به آن ها نداد. بنابراین آن ها در سال 2007 شغل خود را ترک کردند تا راه های جدیدتری را کشف کنند.

کوم و اکتون هر دو یک سال مرخصی گرفتند و هم دور آمریکای جنوبی رفتند. در بازگشت به ایالات متحده ، هر دو به طور جداگانه درخواست کار در فیس بوک و توییتر را دادند و هر دو توسط هر دو شرکت رد شدند.

موفقیت در بیزینس

جان کوم در ادامه به موفقیت چشمگیری در بخش فناوری با ایجاد برنامه پیام رسان محبوب واتساپ دست یافت. اگرچه امروزه او یکی از موفق ترین کارآفرینان محسوب می شود. اما از این برچسب بدش نمی آید زیرا معتقد است که کارآفرینان برای پول تلاش می کنند در حالی که او فقط برای ساخت محصولات عالی کار می کند.

 

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. بیوگرافی جان کوم خالق واتساپ