طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

بهترین فریم ورک های PHP

بهترین فریم ورک های PHP

PHP پرکاربردترین زبان برنامه نویسی در وب است که به وب سایت های معروف مانند فیس بوک و ویکی پدیا کمک می کند. یادگیری آن آسان است و به شما امکان می دهد برنامه های وب را سریع بسازید. توسعه دهندگان بیشماری در سراسر جهان از PHP و چارچوب برنامه های شخص ثالث استفاده می کنند. فریم ورک های PHP به شما امکان می دهد بهره وری بیشتری داشته باشید و برنامه های قدرتمندی را بر پایه ای پایدار و خوب آزمایش کنید.

فریم ورک ها همچنین می توانند برخی از نقاط ضعف زبان PHP را کاهش دهند. که آنها را حتی برای برنامه های کاربردی سخت می کند. توسعه نرم افزار به طور فزاینده ای پیچیده می شود. نیاز به استفاده از ماژول ها، الگوهای طراحی و ابزارهایی برای ایجاد برنامه های قابل اعتماد در یک بازه زمانی معقول دارد. اینجاست که فریم ورک ها می توانند تفاوت بزرگی ایجاد کنند. 

1- فریم ورک لاراول (Laravel)

لاراول محبوب ترین فریم ورک PHP است. در ابتدا در سال 2011 توسط تیلور اوتول منتشر شد. از آن زمان به بعد تبدیل به یک فریم ورک کامل با صدها مشارکت کننده و میلیون ها نصب شده است.

1-فریم-ورک-لاراول (Laravel)

این فریم ورک بر اساس معماری MVC است. از زبان قالب مخصوص خود به نام Blade استفاده می کند که ایجاد طرح بندی HTML را آسان می کند. در مورد دسترسی به پایگاه های داده، لاراول از Eloquent ORM استفاده می کند که درک و استفاده از آن آسان است.

چیزی که Laravel را متمایز می کند تنوع بسیار زیاد ویژگی ها، بسته ها و برنامه هایی است که توسعه را سریع تر و آسان تر می کند. به عنوان مثال صف ها به شما امکان می دهند برخی از کارهای سنگین را به طور همزمان انجام دهید. بدون این که برنامه خود را تحت فشار قرار دهید و زمان بارگذاری را برای کاربران خود به تاخیر بیندازید. سایر ویژگی ها، مانند ذخیره سازی، پخش رویدادها برای تجربیات وب در زمان واقعی و احراز هویت کاربران، همه خارج از جعبه پشتیبانی می شوند.

حدود نیمی از توسعه دهندگان PHP از لاراول استفاده می کنند. می توانید از آن برای ساختن هر نوع پروژه، از جمله SaaS، تجارت الکترونیک و سایر برنامه ها استفاده کنید. شرکت های کوچک آن را به دلیل یادگیری آسان انتخاب می کنند. در حالی که شرکت های بزرگ به دلیل ویژگی های قدرتمندی که دارند به آن تکیه می کنند.

 

مزایا فریم ورک لاراول

  • به دلیل مستندات عالی و اجتماع گسترده، این نقطه شروع عالی برای مبتدیان است.
  • نحو ساده است و می تواند آنقدر بصری باشد که کد شما مانند “جادو” عمل کند. این باعث می شود لاراول بدون تجربه قبلی یادگیری و درک آن آسان باشد.
  • به لطف Laravel Forge و Laravel Envoyer می توانید به راحتی در AWS یا سایر ارائه دهندگان فضای ابری مستقر شوید.
  • تقریبا شامل همه ویژگی هایی است که برنامه های پیشرفته ممکن است به همراه آن بسیار قوی و ایمن باشند.

جهت آشنایی بیشتر با مزایای فریم ورک لاراول بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. فریم ورک لاراول

معایب فریم ورک لاراول

  • بسیاری از توسعه دهندگان معتقدند لاراول بسیار معتبر است زیرا نحو و ساختار پروژه اعمال می شود.
  • این فریم ورک تا حدودی سنگین است. زیرا ویژگی های زیادی دارد و نسبت به سایر جایگزین ها کندتر می شود.
  • هنگامی که پایگاه داده ها و پرس و جوها پیچیده می شوند. Eloquent ORM ممکن است برای عملکرد موثر به دستورات SQL خام نیاز داشته باشد.

2- فریم ورک سمفونی (Symfony)

سمفونی یک فریم ورک کامل است که توسعه PHP را متحول کرد. جدا از اینکه یک فریم ورک است، مجموعه ای از اجزای قابل استفاده مجدد را ارائه می دهد که می توانند مستقیما در هر پروژه PHP استفاده شوند.

در صورتی که دنیا ایده آل باشد شما هرگز نگران تغییر هاست وب نخواهید بود. اما متاسفانه، جهان ایده آل نیست. بهتر است که روش تغییر هاست را بیاموزید. به همین دلیل پیشنهاد می کنم مقاله آموزش انتقال هاست را مطالعه نمایید.

2-فریم-ورک-سمفونی (Symfony)

این اجزا در تعداد بیشماری ابزار اوپن سورس، از جمله لاراول استفاده می شود. سنفونی توسط آزمایشگاه های سنسیو نگهداری و پشتیبانی می شود. دارای 100 نفر مشارکت کننده است و دارای یک جامعه پر جنب و جوش توسعه دهندگان است. این فریم ورک بر اساس الگوی MVC است. با استفاده از Doctrine ORM نگاشت رابطه اشیا را ارائه می دهد. وقتی صحبت از ایجاد View ها می شود. از موتور قالب Twig برای ارائه HTML به شما کمک می کند. سمفونی به دلیل ویژگی های متنوع، اجتماع بزرگ و استحکام، به درستی به لیست بهترین فریم ورک های PHP تعلق دارد.

این ایده آل برای پروژه های پیچیده وب است که در آن پیش بینی، پشتیبانی و بهینه سازی مورد نیاز است. سمفونی درایورهای متعددی برای پایگاه داده های سازمانی دارد. این را برای پروژه های سازمانی نیز انتخابی عالی می کند.

مزایا فریم ورک سمفونی

  • سمفونی یک چارچوب کامل است که می توانید برای ارائه پشتیبانی طولانی مدت به آن اعتماد کنید. تقویم انتشار نسخه LTS را ببینید.
  • سمفونی بسیار قابل تنظیم است و شامل 50 جز مستقل است که می تواند در هر پروژه ای مورد استفاده قرار گیرد.
  • تست عملکرد پیشرفته و واحد به لطف قابلیت های تست داخلی امکان پذیر است.
  • حفظ پروژه شما آسان تر است. زیرا سمفونی دارای یک پایگاه کد خوب طراحی شده است.
  • سمفونی دارای اسناد عالی و جامعه توسعه دهندگان بزرگی است که می توانید برای پاسخ به آن ها تکیه کنید.

معایب فریم ورک سمفونی

  • سیمفونی دارای منحنی یادگیری تندتری است. تسلط بر آن مستلزم درک بسیاری از اجزای آن است.
  • در مورد تزریق وابستگی، تا حدودی فاقد آن است. زیرا به روش شهودی کار نمی کند.
  • یادگیری و کار با ORM Symfony ، Doctrine ، بسیار دشوارتر از سایر ORM ها است.

جهت آشنایی با فریم ورک های بیشتر و مطالعه ادامه این مقاله بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. 5 فریم ورک عالی PHP در سال 2021

سر آغاز اینترنت از کجاست؟

سر آغاز اینترنت از کجاست؟

امروزه بسیاری از کارهای روزمره ما با استفاده از اینترنت پیش می رود. شاید در حین استفاده از اینترنت، این سوال در ذهن شما نیز شکل گرفته باشد که اینترنت از کجا آمد. چگونه فعالیت خود را آغاز نمود.

در دوره ای که همه ما برای رفع نیازهای خودمان از ابزاری به نام اینترنت استفاده می کنیم. طبیعی است که سوالاتی درمورد این ابزار در ذهنمان شکل بگیرد. یکی از این سوالات درباره تاریخچه پیدایش اینترنت است. این که اساسا اینترنت از کجا آمد. 

تاریخچه اینترنت

7 فوریه 1958 روزی بود که وزیر دفاع ایالات متحده امریکا، نیل مک الروی، سندی را امضا کرد. امضای وی آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته (ARPA) را راه اندازی کرد. این سازمان اکنون به عنوان آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی امریکا (DARPA) شناخته می شود. ایجاد این آژانس لحظه مهمی در تاریخ علم است. زیرا منجر به ایجاد اینترنتی شد که امروزه آن را می شناسیم.

جنگ سرد در دهه 1950 کاملا در جریان بود و ایالات متحده نگران قدرت علمی روزافزون اتحاد جماهیر شوروی بود. موشک فضاپیمای اسپوتنیک 1 در سال 1957 از طرف اتهاد جماهیر شوروی به فضا پرتاب شد. در پی آن، ارتش ایالات متحده نگران حمله شوروی از فضا و تخریب شبکه ارتباطی آمریکا از راه دور بود. پاسخ اصلی سوالمان که اینترنت از کجا آمد، در دل همین اتفاقات نهفته است.

شبکه ARPA

شبکه دفاع ملی موجود در ایالات متحده، به خطوط تلفن و سیم هایی که مستعد آسیب دیدگی بودند متکی بود. در سال 1962، J.C.R. لیکلایدر، دانشمندی از ARPA و دانشگاه MIT، اتصال رایانه ها را برای فعال نگه داشتن یک شبکه ارتباطی در ایالات متحده در صورت حمله هسته ای پیشنهاد داد. این شبکه به شبکه ARPA یا ARPAnet معروف شد. Packet Switching انتقال داده را در سال 1965 امکان پذیر کرد. در سال 1969، پیمانکار نظامی بولت، برانک و نیومن (BBN) فرم اولیه دستگاه های مسیریابی را ایجاد می کنند. این ساز و کار به عنوان پردازنده پیام های رابط (IMP) شناخته می شود. این امر انقلابی در انتقال داده ایجاد کرد.

Packet Switching چیست؟

‘Packet Switching’ روشی برای تقسیم و ارسال داده است. یک فایل کامپیوتر به طور موثر به هزاران بخش کوچک موسوم به “بسته” تقسیم می شود. هر کدام از بسته ها به طور معمول حدود 1500 بایت هستند. این بسته ها در شبکه توزیع می شوند و سپس دوباره به یک فایل واحد در مقصد خود مرتب می شوند. روش Packet Switching بسیار قابل اعتماد است. این روش اجازه می دهد داده ها حتی از طریق شبکه های آسیب دیده به صورت ایمن ارسال شوند. همچنین از پهنای باند به صورت بسیار کارآمد استفاده می کند. مانند یک تماس تلفنی نیازی به یک لینک اختصاصی ندارد. اولین شبکه رایانه ای Packet Switching در جهان در سال 1969 تولید شد. رایانه های چهار دانشگاه آمریکایی با استفاده از مینی کامپیوترهای جداگانه ای به نام “پردازنده های پیام رابط” یا “IMP” متصل شدند. IMP به عنوان دروازه ای برای بسته ها عمل می کند. از آن زمان تاکنون به آنچه که امروزه «روتر» می نامیم تبدیل شده است. Packet Switching، مبنایی است که امروزه اینترنت بر اساس آن کار می کند.

عموما افراد فکر می کنند برای کسب موفقیت باید ایده ای را از نوع شروع کنند. پیشنهاد می کنم برای آشنایی با کمپانی هایی که با سرت ایده دیگران به موفقیت رسیدند مقاله 6 کمپانی موفق با سرقت ایده را حتما مطالعه نمایید.

اینترنت از کجا آمد؟

NSFNet چیست؟

شبکه دانشگاه استنفورد اولین شبکه محلی است که ایستگاه های کاری دور را بهم متصل می کند. در سال 1981، NSF با تامین بودجه شبکه علوم کامپیوتر (CSNET) ARPAnet را به محققان ملی علوم کامپیوتر در آمریکا گسترش داد. BBN مدیریت عملیات CSNET را در سال 1984 بر عهده گرفت.

ARPAnet پروتکل کنترل انتقال (TCP) را در سال 1983 تصویب کرد و شبکه نظامی (MILnet) را جدا کرد. سپس زیر مجموعه ای را برای تحقیقات عمومی اختصاص داد. مهندسان این شبکه را که به طور رسمی با عنوان شبکه ملی بنیاد علمی (NSFNET) شناخته می شد. در سال 1985 برای اتصال بخش های علوم کامپیوتر دانشگاه ها در سراسر ایالات متحده امریکا طراحی کردند.

پردازنده پیام رابط(IMP)

استیون ولف، دانشمند برجسته در زمینه Internet2 می گوید: «انتقال ARPAnet به پروتکل های شبکه باز TCP و IP در سال 1983 باعث گسترش سریع رشد تکنولوژی کار در اینترنت شد. هنگامی که NSFNET نوپای NSF پروتکل های مشابهی را تصویب کرد. فناوری ARPAnet نه تنها به دانشگاه های سراسر ایالات متحده آمریکا برای حمایت از جامعه آموزش عالی، بلکه همچنین به ارائه دهندگان خدمات اینترنتی نوظهور برای حمایت از تجارت و صنعت گسترش یافت.»

NSFNET سرانجام به یک منبع مرتبط برای پنج مرکز ابر رایانه در سراسر ایالات متحده تبدیل شد. این شبکه محققان را به شبکه های منطقه ای و سپس به تقریبا 200 شبکه تابعه متصل کرد. NSFNET نقش ستون فقرات اینترنت را در سراسر ایالات متحده به عهده گرفت. ARPAnet در 1990 به تدریج از بین رفت.

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. اینترنت از کجا آمد؟

بهترین روش های افزایش بازدید آپارات

بهترین روش های افزایش بازدید آپارات

خب یکی از بهترین شیوه های دیجیتال مارکتینگ استفاده از ویدیو مارکتینگ است. تا با این روش بتوانید به کسب و کار خود رونق بیشتر بدهید. همچنین باید اضافه کنیم به دلیل فیلتریگ بهترین گزینه موجود جهت این کار پلتفرم آپارات است. اما مشکل اصلی این است که بالا بردند تعداد بازدید ویدیو به ساذگی افزاریش بازدید وب سایت نیست.

شما می توانید به راحتی تعدادی بازدید و لایک بخرید تا آمار خود را بالا ببرید. بلکه به درآمدزایی و رونق کسب و کار خود برسید. اما همان طور که احتمالا می دانید اکثر روش های خریدنی نتایج موقت دارند. بعد از مدتی شما برمی گردید به خانه اول همه چیز تمام می شود. برای جلوگیری از این موضوع بهتر است که بر روی کانال آپارات خود وقت بگذارید و کار کنید. شاید اندکی بیشتر طول بکشد تا به نتیجه مورد نظر خود برسید. ولی فرق اساسی که دارد این است که حال نتایج شما ماندگار دارند. به راحتی از دست نمی روند.

طراحی لندینگ پیج امری حساس است. برای اینکه لندینگی با مناسب ترین نرخ پرش ایجاد نمایید باید نکات بسیاری را رعایت نمایید. پیشنهاد می کنم جهت آشنایی با مهم ترین این نکات مقاله طراحی لندینگ پیج را از دست ندهید. حتما یک سری به آن بزنید.

شیوه-افزایش-بازدید-در-آپارات

1- انتشار ویدیو در وبسایت

بطور کلی بخواهیم بگوییم بیشتر بازدید های ویدیو های آپارات در خارج از آن اتفاق می افتد. اگر شما ویدیو را برای کسب و کار اینترنتی خود تولید می کنید. بدون شک برای کسب و کارتان وبسایتی دارید. در اینجا بهتر است از آپارات به عنوان یک واسط استفاده نمایید.

همانطور که می دانید و اشاره کردیم ویدیو تاثیر بسیاری در مارکتینگ شما دارد. اما اگر شما بخواهید در این حوزه فعالیت کنید. تمام ویدیو ها را در وبسایت خودتان بارگذاری که سایت خود را بیهوده سنگین می کنید. در نتیجه وبسایت شما کند می شود. همان کاربرانی را نیز که داشتید از دست می دهید. برای جلوگیری از این مسئله می توانید ویدیو های تولیدی خود را در آپارات منتشر کنید. سپس لینک آن را در وبسایت خودتان قرار دهید. اینگونه بازدید کنده ای که وارد سایت شما می شود به راحتی می تواند ویدیو را در سایت خود شما تماشا نماید. علاوه بر این به طور خودکار شما کاربران ثابت خود را به لیست بازدید کنندگان ویدیو های اضافه می کنید.

2- انتخاب عنوان جذاب

یکی از اولین قدم های لازم جهت بالا بردن آمار بازدید ویدیو در آپارات انتخاب عنوانی مناسب است. هر چه عنوانی که برای ویدیو خود انتخاب می کنید جذاب تر و خاص تر باشد. بیشتر به دیده شدن آن کمک می کند. باعث می شود که هنگام جستجو حتما به چشم بیاید. به عنوان مثال اگر ویدیو شما در مورد نکات بازاریابی است. بهتر است آن را به شکلی جذاب بیان کنید. طبیعتا عنوان 5 نکته مهم یا اساسی بازاریابی بیشتر از عنوان نکات بازاریابی مخاطب را به خود جذب می کند.

3- پیشنهاد ویدیو به عنوان پاسخ

در این روش شما باید در قسمت نظرات کانال های مختلف بگردید. سوالاتی را که به موضوع ویدیو شما مربوط هستند را بیابید. به جای پاسخ دادن به آن سوال لینک ویدیو خود را در قسمت پاسخ قرار بدهید. مشاهده آن را به دیگران پیشنهاد بدهید.

4- ارائه ویدیو با کیفیت و جذاب

بطور کلی در محتوا های ویدیو کیفیت و جذابیت حرف اول را می زند. شما اگر دسته اول ترین اطلاعات را نیز در ویدیو خود ارائه دهید. اما ودیو شما از کیفیت لازم برخوردار نباشد. احتمال جذب مخاطب کم است. اما با توجه به بازخوردهای ثبت شده از کاربران اگر ویدیو شما محتوا خاصی هم نداشته باشد. اما کیفیت بالا و جذابیت بصری داشته باشد. به احتمال خیلی زیاد کاربر مجذوب زیبایی آن می شود. شما را دنبال می کند.

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک  روبرو کلیک نمایید. شیوه افزایش بازدید در آپارات

مراحل انتقال هاست

مراحل انتقال هاست

در دنیای ایده آل، شما هرگز نگران تغییر هاست وب نخواهید بود. اما متاسفانه، جهان ایده آل نیست. به دلایل مختلف ممکن است که به تغییر هاست وبسایت خود نیاز پیدا کنید. اگر هاست وب فعلی شما آنچه را که نیاز دارید ارائه نمی دهد. احتمالا زمان تغییر به یک هاست بهتر فرا رسیده است. انتقال سایت شما به هاست وب جدید لازم نیست مانند نقل مکان به خانه جدید خسته کننده باشد. اگر قدم های مناسب را بردارید، واقعا می تواند بسیار آسان باشد. جهت انتقال هاست شما می تونید به یکی از دو روش زیر اقدام نمایید.

  • انتقال هاست خود را برون سپاری کنید. این انتقال را به شرکت ارائه دهنده هست واگذار کنید.
  • یا اینکه به صورت دستی و خودتان این کار را انجام دهید.

در این مقاله می خواهیم به روش دوم یعنی انتقال هاست به صورت دستی بپردازیم. مانند هر حرکتی، انتقال سایت به هاست جدید می تواند کمی دلهره آور باشد. به خصوص اگر برای اولین بار این کار را انجام دهید. با این حال، لازم نیست که نگران باشید. با آموزشاتی که به آن ها می پردازیم شما باید بتوانید تقریبا هر وب سایتی را به هاست جدید منتقل کنید. ما روی یک فرایند عمومی برای نحوه انتقال یک وب سایت به هاست جدید تمرکز می کنیم. که این روش برای همه وب سایت ها، از جمله وردپرس، جوملا، دروپال و… کار می کند. با این حال، اگر از وردپرس استفاده می کنید. ابزارهایی وجود دارد که روند کار را بسیار آسان تر می کند.

1- خرید یک هاست وب جدید و افزودن نام دامنه خود

خب قبل از شروع مهاجرت از یک هاست، به یک هاست وب جدید نیاز دارید. قبل از شروع به جابجایی سایت خود، سایت خود را اضافه کنید. انواع مختلفی از راه حل های هاستینگ وجود دارد که هر کدام پیکربندی و پیشنهادات خاص خود را دارند. شما باید بر اساس عوامل متعددی مانند هزینه، فضای مورد نیاز و پیکربندی سرور، مواردی را که برای شما مناسب است ارزیابی و مقایسه کنید. تا بهترین گزینه ممکن برای خودتان را بیابید.

همچنین در حالت ایده آل باید به بازدیدکنندگان و مشتریان خود اطلاع دهید که به یک هاست وب جدید منتقل می شوید. همراه با اطلاعاتی در مورد ساعاتی که در حال تغییر آن هستید. این یک شیوه روابط عمومی خوب است که به صورت دوره ای به روزرسانی وضعیت را در شبکه های رسانه های اجتماعی انجام دهید. تا بدین شکل مشتریان خود را مطلع کنید. بعلاوه، از کاربران بخواهید که در هنگام جابجایی از وب سایت شما بازدید نکنند تا بار سیستم را به حداقل برسانند. از سردردهای اضافی خدمات مشتری جلوگیری کنند.

اگر فقط یک سایت داریدو احتمالا هنگام ثبت نام برای هاست خود نام دامنه خود را وارد کرده اید. با این حال، اگر چندین سایت دارید. ممکن است لازم باشد به جای آن Addon Domain ایجاد کنید. دامنه های Addon همان چیزی هستند که cPanel نام دامنه های اضافی می نامد. اگر هاست شما از cPanel استفاده نکند. ممکن است از اصطلاحات مختلفی استفاده کند.

2- انتقال فایل های سایت خود با استفاده از FTP

در مرحله بعد، باید همه فایل های سایت خود را به هاست جدید خود منتقل کنید. اگر سایت بزرگی دارید ممکن است کمی طول بکشد. اما فقط باید چند ثانیه تلاش دستی کنید. سپس فقط منتظر بمانید.

ساده ترین راه برای انتقال فایل های سایت شما از طریق FTP است. برای اتصال از طریق FTP، به یک برنامه FTP احتیاج دارید. FileZilla یک گزینه رایگان خوب است اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید. اما تعداد زیادی سرویس گیرنده FTP خوب وجود دارد.
علاوه بر برنامه FTP خود، به اعتبار FTP (هاست، نام کاربری، رمز عبور، پورت) هم از هاست قدیمی و هم از هاست جدید خود نیاز دارید. باید بتوانید این موارد را در داشبورد هاست خود بیابید. اما در صورت نیاز می توانید از کارکنان پشتیبانی میزبان خود کمک بخواهید. پس از در اختیار داشتن این اطلاعات، دو پنجره برای برنامه FTP خود باز کنید:

  1. با استفاده از اطلاعات FTP خود به هاست موجود خود متصل شوید.
  2. با استفاده از اطلاعات FTP خود به هاست جدید خود متصل شوید.

در هر دو پنجره، پوشه اصلی سایت خود را مرور کنید:

  1. باید همه فایل های سایت خود را مشاهده کنید.
  2. این قسمت باید بیشتر خالی باشد. اگرچه ممکن است چند فایل از هاست خود مشاهده کنید.

همه فایلهای موجود در پنجره هاست قدیمی را انتخاب کرده و آن ها را در رایانه محلی خود بارگیری کنید. پس از اتمام بارگیری، همه آن فایل ها را با استفاده از پنجره هاست جدید خود بارگذاری کنید. فقط می توانید همه فایل ها را از رایانه خود به داخل رابط FileZilla بکشید و رها کنید. توجه داشته باشید برای یک سایت بزرگ، بارگیری و بارگذاری همه پرونده ها ممکن است زمان زیادی طول بکشد.

بطور کلی جهت راه اندازی وبسایت یا باید از روش طراحی آماده یا طراحی اختصاصی استفاده نمایید. اما کدام یک برای شما مناسب تر است؟ جهت یافتن جواب ابتدا باید بدانید که هرکدام چه معایب و مزایایی دارد. به همین دلیل پیشنهاد می کنم جهت آشنایی بیشتر با این دو روش طراحی مقاله طراحی سایت اختصاصی یا آماده؟ را از دست ندهید.

آموزش-انتقال-هاست

3- اکسپورت گرفتن پایگاه داده سایت خود را از هاست موجود

در بیشتر وب سایت ها دو قسمت وجود دارد:

  1. فایل های سایت شما، که در مرحله قبل منتقل کرده اید.
  2. پایگاه داده سایت شما، که معمولا شامل همه محتوا و تنظیمات سایت شما است.

اگر فقط یک وب سایت HTML ثابت دارید. نیازی به انتقال پایگاه داده خود ندارید زیرا سایت شما پایگاه داده ندارد. با این حال، اکثر سیستم های مدیریت محتوا (CMS) برای ذخیره محتوای شما به پایگاه داده متکی هستند. این شامل: وردپرس، جوملا، دروپال، مجنتو و… می شود.

برای انتقال پایگاه داده خود، ابتدا باید پایگاه داده خود را از هاست موجود خود اکسپورت کنید. سپس، در مرحله بعد آن را به هاست جدید خود وارد خواهید کرد. برای اکسپورت پایگاه داده خود، می توانید از phpMyAdmin استفاده کنید. که یک ابزار مدیریت پایگاه داده است که اکثر هاست ها ارائه می دهند. اگر هاست فعلی شما از cPanel استفاده می کند. باید در قسمت پایگاه داده یک ابزار phpMyAdmin را مشاهده کنید. هنگامی که phpMyAdmin را باز می کنید. باید پایگاه داده ای را برای سایت انتخاب کنید که می خواهید در سمت چپ حرکت کنید. سپس:

  • به برگه Export بروید.
  • برای روش اکسپورت Quick را انتخاب کنید.
  • SQL را برای قالب انتخاب کنید.
  • برای اکسپورت گرفتن پایگاه داده خود روی Go کلیک کنید.

جهت مطالعه ادامه مراحل این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. آموزش انتقال هاست

موفق ترین کمپانی های جهان با سرقت ایده

موفق ترین کمپانی های جهان با سرقت ایده

 معمولا همه بر این باور هستند که جهت موفقیت در تجارت باید اولین نفر در بازار بود. اما حقیقتا این گونه نیست. حتی استیو جابز افسانه ای یکبار گفت: پیکاسو یک ضرب المثل داشت که هنرمندان خوب کپی می کنند. هنرمندان بزرگ می دزدند و ما همیشه در مورد سرقت ایده های بزرگ بی شرمانه بوده ایم. هیئت مدیره شرکت ها و مدارس تجاری ممکن است بر نوآوری تمرکز کنند. اما هنگام راه اندازی یک شرکت، ممکن است اصلاح یک ایده موجود هم آسان تر و هم سودآورتر از ایجاد چیزی از ابتدا باشد.

هنگام شروع یک شرکت، تلاش برای بهبود ایده موجود بسیار آسان تر است.”پل بی براون”

در واقع ، در دنیای امروز شرکت های کپی واقعیت تجارت هستند. همچنین این امر در صنایع دیگر نیز صادق است. تا جایی که کسب و کارهای کپی هنگامی که به صورت قانونی انجام شوند. می توانند کار کنند و سوددهی بالایی داشته باشند. 

در اصل دواپس یک رویکردی برای فرهنگ سازی و طراحی پلتفرم است. البته با هدف اصلی افزایش ارزش تجاری و پاسخگویی از طریق ارائه سریع و با کیفیت خدمات است. پیشنهاد می کنم جهت آشنایی بیشتر با دواپس حتما مقاله DevOps چیست و چه کاری انجام می دهد را مطالعه نمایید.

6-کمپانی-موفق-با-سرقت-ایده

1- فیس بوک

مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیس بوک به دلیل ایجاد سایت رسانه های اجتماعی که سایت های مدرن رسانه های اجتماعی را مشخص می کند. به یکی از برجسته ترین کارآفرینان قرن 21 تبدیل شده است. با این حال، همانطور که در شبکه اجتماعی مشهور است. همکلاسی های زاکربرگ او را متهم کردند که ایده آن ها را برای این سایت سرقت کرده است. فیس بوک در نهایت پرونده را با میلیون ها دلار حل و فصل کرد. اما آیا فیس بوک واقعا به سرقت رفته است؟

این اتهامات به این ایده بستگی دارد که زاکربرگ موافقت کرده است تا به سه همکلاسی خود در هاروارد کمک کند. تا سایتی شبیه فیس بوک ایجاد کنند. اما به جای کمک به آن ها، او راه هایی را برای به تاخیر انداختن پروژه آن ها پیدا کرد در حالی که فیس بوک را به تنهایی ایجاد کرد.

همکلاسی ها می دانستند که زاکربرگ می تواند سایت مورد نظر خود را بسازد. زیرا او قبلا در دانشگاه برای ساخت Facemash، نسخه هاروارد از سایت معروف “داغ یا نه”، مشهور شده بود. به نظر می رسد که Facemash می تواند از مفهوم فیس بوک الهام گرفته باشد.

پیامهایی که زاکربرگ برای دیگر همکلاسی های خود در آن زمان ارسال می کرد نشان می داد که او عمدا کار در HarvardConnections را به تعویق انداخته است تا بتواند سایت مشابه خود را راه اندازی کند. این پیام ها نشان می دهد که زاکربرگ پیش از این برنامه ریزی کرده بود که سایت خود را قبل از کار در HarvardConnections راه اندازی کند. بنابراین ممکن است او این ایده را به طور کامل دزدیده نکرده باشد. با این حال، به نظر می رسد که زاکربرگ به شدت از ایده همکلاسی های خود الهام گرفته بود. اما می خواست تمام افتخارات را برای خود حفظ کند.

2- توییتر

دنیای رسانه های اجتماعی بیش از یک داستان سرقت دارد. توییتر دقیقا از طریق سرقت مستقیم ایجاد نشده است. با این حال، ایده های کافی بدون اعتبار وام گرفته شد تا این سایت محصول ایده های سرقت شده باشد. جک دورسی موسس توییتر بوده است. دورسی، در واقع ایده اولیه برای سایتی را داشت که صرفا حول ارسال “وضعیت” شما می چرخید. آنچه در یک لحظه معین بودید. با این حال، دورسی در آن زمان در کنار یک کارآفرین احتمالی دیگر به نام نوا گلس برای یک استارتاپ کار می کرد. به نظر می رسد توییتر هرگز بدون کمک گلس ایجاد نشده است.

در حقیقت، گلس می گوید که او نام اصلی این شرکت یعنی توییتر را مطرح کرده است. گلس، دورسی و یک توسعه دهنده قرارداد این ایده را به استارتاپی که در آن کار می کردند ارائه کردند. گلس مسئول این پروژه شد. هیجان گلس باعث شد تا توییتر به موفقیتی که امروز دارد برسد. اما دورسی عملا نام گلس را از تاریخ توییتر پاک کرده است. با این وجود، این واقعیت که گلس قبل از راه اندازی و شروع به کار توییتر اخراج شد، مطمئنا کمکی نکرد.

به نظر می رسد گلس کمی بیش از حد به توییتر علاقه داشت. او می خواست آن را به عنوان شرکت خود حفظ کند و خود مدیر عامل شرکت باشد. این جاه طلبی در نهایت او را اخراج کرد. اما از آنجا که او در تحقق ایده توییتر بسیار موثر بود. سخت است که او را بخاطر تمایل به مالکیت سرزنش کرد.

3– مک دونالد

برای هرکسی که تاثیرگذارترین کسب و کارهای ایالات متحده را مطالعه کرده باشد. ری کروک یک نام خانوادگی خواهد بود. با این حال، ممکن است کمی عجیب به نظر برسد که کروک به جای Kroc، شرکتی به نام مک دونالد تاسیس کرده است. حقیقت این است که او در واقع این ایده را از دو برادر به نام مک و دونالد ربوده است.

این برادران یک استند همبرگر ساده در کالیفرنیا راه اندازی کرده بودند که خوب کار می کرد. به اندازه کافی خوب برای کروک که علاقه مند شود. در حالی که Kroc ممکن است تصور مک دونالد را به عنوان حق رای دادن بزرگ امروز داشته باشد. مطمئنا او این شرکت را راه اندازی نکرده است. این قبل از آمدن او موفقیت آمیز بود.

رستوران برادران مک دونالد به دلیل رویکرد سریع در ساخت همبرگر تا حدی خوب کار کرد. همچنین تجربه ای آرام را بدون ادعای بسیاری از رستوران های آن دوران ارائه داد. به جای اینکه منتظر بمانید تا غذا را بیرون بیاورید. مشتریان می توانند به سادگی به کنار پنجره بروند. سفارش دهند و ظرف چند دقیقه غذای خود را تهیه کنند.

با چنین ایده خوبی، تعجب آور نیست که Kroc می خواست آن را به یک حق رای تبدیل کند. با این حال، با شروع حق رای دادن، او از قدرت حق رای دادن برای کنترل برادران مک دونالد برای فروش این تجارت به او استفاده کرد. او از این که مجبور بود هر بار که می خواهد تغییراتی ایجاد کند از برادران اجازه می گیرد، ناراحت بود. وقتی برادران مک دونالد را به کروک فروختند، کروک کاملا از آن ها عصبانی شد.

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. 6 کمپانی موفق با سرقت ایده