طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟

مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) یک فناوری برای مدیریت تمام تعاملات و روابط تجاری شما با مشتریان بالقوه و موجود است. هدف اصلی آن بهبود روابط تجاری و در نهایت رشد شرکت شما است. بهترین نرم افزار CRM تضمین می کند که هر مرحله از تعامل شما با مصرف کنندگان به طور موثر و روان برای افزایش سود پیش می رود. داده‌های مشتری را از چندین کانال جمع‌آوری می‌کند و اطلاعات شخصی کلی، تاریخچه خرید و الگوهای رفتار خرید را ذخیره می‌کند.

CRM امروزه ارزشمند باقی مانده است. زیرا رضایت مشتری را افزایش می دهد و به فروش بیشتر کمک می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چرا CRM برای استراتژی بازاریابی دیجیتال شما مهم است، در ادامه ما را همراهی کنید.

 یک استراتژی برند موثر به کسب و کارها در بازارهای رقابتی فزاینده برتری می دهد. ایجاد یک برند تجاری قوی به متمایز کردن کسب و کار شما از رقبا کمک می کند. جهت آشنایی با خلاقانه ترین روش های معرفی برند سری به مقاله روش های خلاقانه معرفی برند بزنید.

مدیریت-ارتباط-با-مشتری-چیست؟

1- تضمین استراتژی های بازاریابی موثر

هدف هر بازاریاب ایجاد کمپین های بازاریابی موثر برای بهبود وضعیت کلی کسب و کار است. از این رو، یک استراتژی بازاریابی موثر با درک بهتر از اینکه محصولات و خدمات خود را برای چه کسانی بازاریابی می کنید شروع می شود.

اینجاست که CRM بیش از همه برتری دارد. هدف اصلی آن کمک به کسب و کارها برای شناخت مشتریان خود و ایجاد روابط معنادارتر با آن ها است. در اینجا روش هایی وجود دارد که CRM به بهبود استراتژی بازاریابی دیجیتال شما کمک می کند:

  • بخش های مخاطب و سفارشی سازی: CRM می‌تواند به دسته‌بندی مخاطبان شما در بخش‌های خاص کمک کند. به شما این امکان را می‌دهد تا یک استراتژی بازاریابی دیجیتال شخصی‌سازی شده را تهیه کنید که مخاطبان مناسب را با مواد بازاریابی صحیح هدف قرار دهد. مثلا، با داده های ذخیره شده در CRM خود، می توانید ایمیل های شخصی سازی شده را برای ارسال خودکار در روز تولد آن ها آماده کنید.
  • افزایش میزان تعامل: با محتوا شخصی‌شده از داده‌های CRM، مشتریان بیشتر با کسب و کار شما درگیر می‌شوند. مشخص است که مردم نسبت به محتوا فردی که به علایق و ترجیحات آن ها نزدیکتر است. واکنش بسیار بهتری نشان می دهند. بنابراین در نهایت منجر به فروش بیشتر می شود.
  • کسب Insights بهتر: CRM همچنین بینش بهتری در مورد ذهن و رفتار مشتریان به شما می دهد. چه نوع تحلیلی را انتخاب کنید که می تواند شما را از گرایش های مصرف کننده آگاه کند یا یک نوع مشارکتی که به ساده سازی ورودی مشتری کمک می کند. CRM به شما این امکان را می دهد که عمیق تر در روان مشتریان خود کاوش کنید. با بینش بهتر در مورد مشتریان خود، می توانید اقدامات لازم را برای اطمینان از یک استراتژی بازاریابی موثر انجام دهید.

2- مقرون به صرفه بودن

کمپین های دیجیتال مارکتینگ پرهزینه هستند. بنابراین، نگرانی اصلی هر کمپین، بازگشت سرمایه بهینه (ROI) است. بنابراین، یک کمپین بازاریابی به طور موثری با هدف ارائه ROI بالا خواهد بود. یک CRM قابل اعتماد می تواند به چندین روش به اطمینان از مقرون به صرفه بودن کمک کند.

یک کمپین دیجیتال مارکتینگ متناسب با مخاطبان شما بسیار پربارتر از کمپین های عمومی خواهد بود. با استفاده از CRM، می توانید به طور موثر سرنخ های بالقوه را تجزیه و تحلیل کنید و کمپین خود را بر اساس آن تنظیم کنید. به همین ترتیب، همانطور که گفته شد، CRM در بخش بندی و شخصی سازی کمپین شما به طور موثرتر است. این به شما امکان می دهد تا کاربران را با محتوا مرتبط هدف قرار دهید. در نتیجه تعامل را افزایش دهید و موفقیت کمپین خود را تضمین کنید.

راه دیگری که نرم افزار CRM می تواند برای استراتژی بازاریابی دیجیتال شما مقرون به صرفه باشد. این است که می تواند هزینه های بازاریابی شما را کاهش دهد. این کمک می کند تا اکثر وظایفی که تیم شما باید روی آن ها کار کند خودکار شود. یک راه حل قابل اعتماد CRM می تواند به طور خودکار داده های مشتری را مدیریت و تجزیه و تحلیل کند. به تیم شما اجازه می دهد بر روی وظایف بازاریابی فوری تر تمرکز کند. این تضمین می کند که تیم بازاریابی شما با پتانسیل کامل خود کار می کند.

علاوه بر این، کاهش ورودی های دستی با CRM به نفع همه تیم ها خواهد بود. بنابراین آن ها می توانند زمان بیشتری را برای تلاش های بازاریابی صرف کنند. داده های ذخیره شده بینش بهتری را برای اصلاح کمپین بازاریابی شما برای تضمین یک نتیجه موفقیت آمیز ارائه می دهد.

3- افزایش کارایی تیم و همکاری مداوم

به عنوان یک عملکرد اصلی راه حل های CRM، اتوماسیون می تواند تیم شما را از بار کاری غیر ضروری خلاص کند. کمپین های بازاریابی دیجیتال به خروجی خلاقانه، برنامه ریزی دقیق و نظارت مستمر نیاز دارند. با این حال شامل کارهای دستی و تکراری نیز می شود که می تواند تیم های بازاریابی شما را سنگین کند.

یک راه حل قابل اعتماد CRM می تواند با انجام برخی از کارهای تکراری و غیر ضروری بدون نظارت انسان، کارایی تیم شما را افزایش دهد. علاوه بر این، یک CRM خوب به تیم شما کمک می کند تا از خطاهای انسانی جلوگیری کند. در جایی که درخواست‌های ورودی اشتباه یا چندگانه می‌تواند منجر به دلسردی یا ترساندن یک سرنخ شود. CRM می‌تواند برخی از فعالیت‌های بازاریابی شما مانند ایمیل‌ها را خودکار کند تا به کاهش نارضایتی مشتری کمک کند.

CRM علاوه بر کاهش بار تیم شما، به تقویت همکاری بین بخش ها نیز کمک می کند. سازگاری داخلی بین تیم های مختلف برای یک کمپین بازاریابی دیجیتال موفق بسیار مهم است. با یک CRM قابل اعتماد، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که تیم‌های بازاریابی، فروش و خدمات مشتری شما هنگام ارتباط با مشتریان و سرنخ‌ها و جلوگیری از خطاهای رایج ناشی از ارتباطات ضعیف، هماهنگ هستند.

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. 4 دلیل اهمیت CRM برای استراتژی بازاریابی دیجیتال

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد