طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

هوش مصنوعی در بازاریابی

هوش مصنوعی در بازاریابی

بسیاری از کسب و کارها از هوش مصنوعی در استراتژی های بازاریابی خود برای صرفه جویی در زمان، تلاش و هزینه استفاده می کنند. با این حال، هنوز سردرگمی در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی می تواند به طور خاص بر بازاریابی تاثیر بگذارد وجود دارد. هوش مصنوعی اطلاعات و داده‌ها را بر اساس مشاهدات، الگوهای رفتاری و ترندهای اقتصادی کنونی به زبان غیر عادی جمع‌آوری می‌کند.

هوش مصنوعی عمدتا در مواردی استفاده می شود که سرعت در آن ضروری است. حدود 37 درصد از کسب و کارها و سازمان ها از هوش مصنوعی استفاده می کنند. در بازاریابی، ابزارهای هوشمند هوش مصنوعی می‌توانند به بازاریابان کمک کنند تا بفهمند چگونه می‌توانند به بهترین شکل به مشتریان نزدیک شوند و ارتباطات مشتری را بهبود بخشند. در عین حال تلاش انسان را به حداقل برسانند.

رسانه های اجتماعی، کانال بازاریابی دیجیتال جدید هستند که پتانسیل آن را دارند که برند و کسب و کار شما را برجسته کند. جهت آشنایی با روش های موثر افزایش فروش حتما سری به مقاله موثرترین روش های افزایش فروش در سوشال مدیا بزنید.

هوش-مصنوعی-در-بازاریابی

هدف کسب‌وکارها بهبود استراتژی‌های بازاریابی خود به حداکثر پتانسیل با حداقل مداخله انسانی ممکن در این فرآیند است.

مزایا هوش مصنوعی در بازاریابی

حال که تعریف هوش مصنوعی در بازاریابی را بررسی کردیم بیایید با هم به مزایای آن نیز بپردازیم.

1- توصیه های هدفمند بهتر

بیایید با هم صادق باشیم. بازاریابی انبوه اکنون یک خبر قدیمی است. مشتریان دیگر قرار نیست پاسخ دهند یا با تبلیغات سنتی تعامل داشته باشند. در عوض، مردم تبلیغات شخصی و هدفمند را ترجیح می دهند.

با این حال، مخاطبان شما باهوش هستند و رویکرد بازاریابی شما باید به اندازه کافی هوشمندانه باشد تا احساس کنید که برای مخاطبان شما ساخته شده است. شما باید رفتار مصرف کننده خود را درک کنید. طبق نظرسنجی های صورت گرفته حدود 40 رصد از مصرف کنندگان ترجیح می دهند از برندهایی خریداری کنند که تجربه شخصی را ارائه می دهند.

یکی از مزایای قابل توجه بازاریابی هدفمند این است که در زمان ارسال تبلیغاتی برای افرادی که علاقه ای به آن ها ندارند صرفه جویی می کند. 46 درصد از مصرف کنندگان می گویند تبلیغات هدفمند تبلیغات نامربوط را فیلتر می کند. 25 درصد دیگر گفتند که بازاریابی هدفمند به آن ها کمک کرد تا محصولات جدید و عالی را کشف کنند.

2- چت بات ها جایگزین خدمات مشتری

الگوهای خرید به ویژه از زمان رونق تجارت الکترونیکی به طور مداوم در حال تغییر هستند. به طوری که ساعات اوج خرید آنلاین از ساعت 8 تا 21 است. بسیاری از خریداران تمایل دارند در اواخر عصر خرید کنند. اما، البته، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که یک تیم خدمات مشتری کاملا کارآمد در تمام ساعات شبانه روز داشته باشید. اینجاست که چت ربات ها می توانند یک تغییر دهنده بازی برای تجارت شما باشند.

چت بات ها می‌توانند به مشتریان کمک کنند و به سوالات رایج پاسخ دهند. این کار زمان و تلاش انسان را کاهش می‌دهد. اما همچنان برای مشتری احساس شخصی‌تر از خواندن از صفحه پرسش‌های متداول می‌کند. قابل درک است که هنوز نمی توان به همه سوالات توسط ماشین ها پاسخ داد. با این حال، این بدان معنا نیست که باید پول زیادی را برای استخدام یک تیم پشتیبانی مشتری خرج کنید.

درعوض، می‌توانید یک دستیار مجازی استخدام کنید تا درخواست‌های مشتری را که یک ربات چت نمی‌تواند پاسخ دهد، هدایت کند. بهترین بخش در مورد دستیاران مجازی این است که مقرون به صرفه تر هستند. زیرا ساعتی دستمزد دریافت می کنند و در زمان بندی کاری خود انعطاف پذیر هستند. بنابراین می توانند حتی در شیفت های شب کار کنند. کم کم در حال تبدیل شدن به ساعات اوج خرید آنلاین هستند.

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. 5 مزیت بازاریابی با هوش مصنوعی 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد