طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

دلایل اهمیت سئو در توسعه وب

دلایل اهمیت سئو در توسعه وب

حال که به تعریف کلی سئو پرداختیم با ما همراه باشید تا بررسی کنیم چه دلایلی که موجب اهمیت سئو می شومند.

1- افزایش سرعت سایت با کار بر روی سئو

اولین دلیل اهمیت سئو در توسعه وب چیزی جز افزایش سرعت سایت نمی باشد. طبق مطالعات انجام شده اگر یک سایت تجارت الکترونیک کند باشد. بیش از 45 درصد از مردم اعتراف می کنند که احتمال خرید کمتری از آن دارند. همین امر در مورد سایر صنایع و انواع وب سایت ها نیز اتفاق می افتد. اگر سریع بارگیری نشوند. افراد احتمالا به جستجوی سایت سریع‌تری ادامه می‌دهند.

داشتن یک وب سایت سریع باید یکی از اولویت های اصلی شما باشد. اگر می خواهید در مورد آنچه به بازار ارائه می دهید، یک مرجع باشید. اگر وب سایت کندی دارید. ممکن است توجه کاربران را با ضربان قلب از دست بدهید. این، در نتیجه، منجر به از دست دادن پول می شود.

علاوه بر این، گوگل نشان داده است که سرعت صفحه یکی از عواملی است که بر نحوه رتبه بندی وب سایت تاثیر می گذارد. بنابراین سئو بر کاهش تغییر مسیرها، بهینه سازی تصاویر و کدها، اهرم کش کردن مرورگر، از جمله موارد دیگری که به بهبود سرعت بارگذاری صفحه کمک می کند، تمرکز دارد.

روش های سئو زیادی وجود دارد که می تواند موفقیت شما را با گوگل بهبود بخشد. جهت آشنایی با استراتژی های موثر سئو سری به مقاله 7 استراتژی سئو برای موفقیت با گوگل در سال 2022 بزنید.

سئو-چیست؟

2- کمک به طراحی یک سایت ربسپانسیو

اکثر کاربران هنگام جستجو هر گونه اطلاعات از دستگاه های تلفن همراه خود استفاده می کنند. با افزایش روزافزون تعداد کاربران گوشی های هوشمند، توسعه دهندگان وب نیاز به ساخت وب سایت های سازگار با تلفن های همراه دارند. به همین دلیل است که توانایی ایجاد وب سایت های ربسپانسیو بسیار مهم است.

سئو بر روی تطبیق انتظارات کاربران با وب سایتی که می سازید تمرکز دارد. برای اینکه وب سایت شما بیشتر دیده شود، توسعه دهندگان باید معیارهای سئو ساخت وب سایت های سریع و واکنش گرا را رعایت کنند.

در سال 2015 گوگل متوجه شد که افراد بیشتری از طریق تلفن وب سایت ها را از طریق دسکتاپ مشاهده می کنند. به همین دلیل، این موتور جستجو شروع به پنالتی کردن سایت هایی کرد که سازگار با موبایل نبودند. شما می توانید یک سایت سریع با محتوا با کیفیت داشته باشید. اما اگر کاربران نتوانند آن را به درستی در تلفن های خود مرور کنند، همه این تلاش ها بیهوده است.

3- افزایش تجربه کاربر

یکی از دلایل اصلی اهمیت سئو در توسعه وب، تجربه کاربری است. هنگامی که کاربران به وب سایت شما مراجعه می کنند. می خواهید بهترین تجربه ممکن را به آن ها ارائه دهید. این بدان معنی است که درک نحوه سازماندهی آن برای آن ها آسان است. استفاده از ویژگی ها آسان است. پاسخگو است و به طور کلی زیبایی شناسی خوبی دارد.

به عنوان مثال، اگر هدفی دارید، تمرکز شما باید این باشد که محتوا باکیفیتی را در اختیار خوانندگان خود قرار دهید که با عناوین، زیرعنوان ها و تصاویر درست ساختاربندی شده باشد.

طراحی سایت سئو مناسب، تجربه ای بدون درز را به کاربران ارائه می دهد. هر جنبه از وب سایت شما سازگار و کاربرپسند است. حتی کوچکترین جزئیات. این باعث می شود کاربران به مشتری تبدیل شوند. محبوبیت و شهرت شما را افزایش می دهد و به شما کمک می کند تا تبدیل به یک رقیب قوی برای سایر شرکت های مشابه شوید.

4- ایجاد وب سایتی امن

امنیت یک وب سایت یکی از مهمترین جنبه های سئو برای توسعه دهندگان در هنگام ساخت یک وب سایت است. بسیاری از عوامل، مانند HTTPS، نشان می دهد که وب سایت های ایمن برای رتبه بندی توسط موتورهای جستجو ترجیح داده می شوند.

در سال 2015، گوگل فاش کرد که افزایش رتبه HTTPS سیگنال‌های کیفیت را برای دو نتیجه جستجوی مختلف شناسایی می‌کند. اما از جنبه‌های دیگر مشابه است. این بدان معناست که اگر شما و رقیبتان از نظر سرعت، تگ‌های عنوان، محتوا، توضیحات متا و غیره با هم برابر هستید. اما سایت رقیب شما HTTPS است و سایت شما اینطور نیست. گوگل احتمالا وب‌سایت آن ها را در سطح بالاتری از آن قرار می‌دهد.

ایجاد یک وب سایت ایمن، از منظر سئو، به شما کمک می کند تا کاربران بیشتری را به وب سایت خود جذب کنید. اما علاوه بر جنبه سطحی، شما را قادر می سازد تا از دست دادن داده یا نقض داده ها جلوگیری کنید، که در نهایت بر اعتماد کاربر به وب سایت شما تأثیر می گذارد.

5- بهبود بخشی ساختار URL

ساختار URL این است که چگونه URL های وب سایت خود را پیکربندی می کنید تا آنچه را که در صفحه است به روشی ساده تر منعکس کنید. توسعه دهندگان وب همه این لینک ها را ایجاد می کنند که می توانند با تمرکز بر کلمات کلیدی که صفحه را توصیف می کنند، بهینه شوند. سئو در توسعه وب بر بهینه سازی این لینک ها با کوتاه کردن آن ها و هدف قرار دادن کلمات کلیدی اصلی که باعث می شود موتورهای جستجو بدانند زمانی که یک جستجوی خاص با آن لینک مطابقت دارد، نشان دهند، تمرکز دارد.

هنگامی که توسعه دهنده راه دور شما در کنار معیارهای سئو کار می کند. باید توجه ویژه ای به URL ها داشته باشد. یک URL بهینه شده به موتورهای جستجو و کاربران کمک می کند تا صفحه وب حاوی اطلاعات مورد نظر خود را شناسایی کنند

6- افزایش تبدیل و فروش

بهینه سازی سئو مطمئنا می تواند نرخ تبدیل را بهبود بخشد. تنها در صورتی می توان این کار را انجام داد که محتوایی را ایجاد کنید که مخاطبان شما دوست دارند. با استفاده از یک ویدیوی فروش، یک تصویر فراتر از اینفوگرافیک و نه تنها متن ایجاد کنید.

محتوای بصری عاشقانه گوگل که بینندگان را جذب می کند. اگر بتوانید محتوای عالی ایجاد کنید، ترافیک وب سایت شما و همچنین تبدیل و فروش شما افزایش می یابد.

 

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. اهمیت سئو در توسعه وب

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد