طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

علت اهمیت سئو پادکست

علت اهمیت سئو پادکست

پادکست ها روشی شگفت انگیز برای ایجاد یک مخاطب وفادار هستند. شنوندگان تمایل دارند زمانی که آن ها را علاقه مند کردید. خیلی بیشتر از وبلاگ ها یا حساب های رسانه های اجتماعی سرمایه گذاری می کنند. این باعث می شود که آن ها به راحتی یکی از بهترین راه ها برای تاثیرگذاری بر مردم و رساندن پیام شما به بیرون باشند.

اما نقطه ضعف پادکست ها این است که در وهله اول سخت است که مردم برنامه شما را پیدا کنند. خیلی طول می کشد تا یک نفر به اندازه کافی علاقه مند شود تا روی بازی کلیک کند. این در صورتی است که اصلا بتوانید نمایش خود را در مقابل او قرار دهید.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) فرآیند بهینه سازی صفحات وب و محتوا شما برای رتبه بندی بالا در موتور جستجو است. اما تا به حال به نحوه عملکرد و اندازه گیری این رتبه بندی فکر کردید؟ پیشنهاد می کنم در این مورد سری به مقاله نحوه اندازه گیری عملکرد و نتایج سئو بزنید.

علت-اهمیت-سئو-پادکست

اینجاست که سئو پادکست می تواند کمک کند. همه چیز در مورد قرار دادن پادکست خود در صفحات نتایج جستجو گوگل برای کلمات کلیدی مرتبط با موضوع شما است. اگر برنامه خود را در مقابل افرادی قرار دهید که به طور خاص در حال جستجو محتوا در آن حوزه هستند، راه کاملا جدیدی برای جذب شنوندگان دارید.

گوگل اخیرا شروع به نمایش قسمت های پادکست در صفحات نتایج جستجوی خود کرده است. اگر پادکست شما در نتایج جستجو ظاهر شود. افراد می توانند بلافاصله روی پخش کلیک کنند، بدون اینکه ابتدا از طریق یک برنامه پادکست مراجعه کنند.

بنابراین با این تغییر اخیر در الگوریتم جستجوی گوگل، اگر زمانی برای شروع تمرکز بر سئو پادکست وجود داشت، اکنون است.

روش های بهینه سازی پادکست برای سئو

بهینه سازی سئو پادکست دنیای گسترده ای است. اما اگر تازه شروع کرده اید. این ها موارد اصلی هستند که باید روی آن ها تمرکز کنید. این نکات را دنبال کنید و شانس بسیار بیشتری برای نمایش پادکست خود در نتایج جستجو گوگل خواهید داشت.

1- شروع با موضوعی قابل جستجو

اگر جایگاه شما خاص باشد، بسیار ساده تر است. بیایید بگوییم که پادکست شما در مورد کار از راه دور یا کار از خانه است. اکنون که جایگاه روشنی در ذهن دارید، می توانید در مورد چندین موضوع طوفان فکری کنید، مانند:

  • چگونه با مشکلات کاری کنار بیاییم
  • ایجاد ارتباط عالی بین اعضا تیم
  • فرهنگ کار از راه دور
  • راه اندازی دفتر در خانه

در حالت ایده آل، باید فهرستی از موضوعاتی که مخاطبان هدف شما در جستجو آن هستند تهیه کنید. راهی برای پاسخ به سوالات آن ها بیابید و تا حد امکان سوالات مربوطه را در مورد موضوع پوشش دهید.

تا پایان کار، باید فهرستی از محتوا برنامه ریزی شده خود داشته باشید. می توانید از آن برای ساختار وب سایت خود استفاده کنید. سپس موضوعات مشابه را به هم لینک دهید. انجام این کار، ایجاد جریانی برای قسمت‌های پادکست آینده و سایر محتوا مرتبط را برای شما آسان‌تر می‌کند.

2- ورود کلمات کلیدی مناسب

احمقانه است که در طول فرآیند ایجاد پادکست تحقیق کلمات کلیدی را لحاظ نکنید. زیرا از قبل می دانید که گوگل پادکست ها را ایندکس و رتبه بندی می کند. معمولا این کلمات کلیدی به افراد و موتورهای جستجو می گویند که محتوا شما در مورد چیست. برای مثال، یک راه عالی برای شروع، قرار دادن یک کلمه کلیدی در عنوان پادکست است. حتی بهتر است اگر بتوانید آن را چند بار در صدای خود ذکر کنید.

برای دستیابی به خود کلمات کلیدی، می توانید از ابزارهایی مانند SEMrush و Ahrefs استفاده کنید. اگر بودجه محدودی دارید، ممکن است از ویژگی «جستجوهای مرتبط» گوگل در پایین صفحه نتایج جستجو استفاده کنید.

3- تبدیل آن به ویدیو

یکی دیگر از استراتژی های عالی سئو برای افزایش دسترسی پادکست شما، تبدیل آن به ویدیو است. اگرچه اولویت شما ساخت پادکست است. اما ممکن است برای افزایش دسترسی خود، ویدیو اضافه کنید یا آن را به یک جریان زنده تبدیل کنید. همچنین آیا می دانید که گوگل نیز مالک یوتیوب است؟ یوتیوب دومین موتور جستجو بزرگ در اینترنت است. با افزودن یک عنصر ویدیویی در پادکست، نام تجاری، محتوا و کلمات کلیدی شما در موتورهای جستجوی یوتیوب قرار می گیرد.

با داشتن پادکست‌های ویدیویی یا پخش زنده که پادکست واقعی شما را همراهی می‌کنند. ارتباط مستقیم با بینندگان خود در بخش نظرات آسان‌تر می‌شود. که به نوبه خود باعث می‌شود محتوا یا پادکست شما رتبه بهتری پیدا کند.

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. 5 نکته سئو پادکست که باید بدانید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد