طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

SSL چیست؟

SSL چیست؟

Secure Sockets Layer، که به اختصار SSL نامیده می‌شود. یک پروتکل امنیتی است که توسط صاحبان وب‌سایت‌های مسئول برای رمزگذاری تمام ارتباطات به و از وب‌سایت شما استفاده می‌شود. هنگامی که SSL بر روی یک وب سرور نصب می شود، یک بازدیدکننده قفل اطمینان بخشی را در کنار URL وب سایت شما می بیند.

مهم ترین سوال در این میان این است که چرا باید تمام ارتباطات به وب سایت شما و از آن رمزگذاری شوند؟ به عبارت ساده، به این دلیل است که شما می خواهید از بازدیدکنندگان خود در برابر سرقت اطلاعات آن ها توسط هکرها محافظت کنید. اطلاعاتی مانند جزئیات کارت اعتباری، نام کاربری، رمز عبور، اطلاعات شناسایی شخصی و خلاصه چیزای حساس که حفظ امنیت آن ها مهم است.

اهمیت SSL

SSL از ابتدا اهمیت خود را داشته است. اما در چند سال گذشته، SSL اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است. SSL نه تنها برای انتقال ایمن اطلاعات به و از یک وب سایت، بلکه از نظر دید موتورهای جستجو نیز ضروری است. نصب SSL می تواند احتمال پنالتی شدن توسط موتورهای جستجو وب را کاهش دهد. همیشه باید بخشی از وضعیت امنیتی وب سایت باشد.

مردم اگر از اول ندانند چیزی وجود دارد نمی توانند خرید کنند. به همین دلیل اولین کاری که باید انجام دهید بازاریابی و تبلیغ کسب و کار و محصولاتتان است. توصیه می کنم جهت آشنایی با راه های افزایش آگاهی از برند حتما سری به مقاله 5 راه افزایش آگاهی از برند از طریق بازاریابی دیجیتال بزنید.

SSL-چیست؟

حفاظت از داده ها در حال انتقال

گواهینامه های SSL اساسا از یکپارچگی داده های در حال انتقال بین هاست (وب سروریا فایروال) و کلاینت (مرورگر وب) محافظت می کنند. آن ها به عنوان یک مانع برای جلوگیری از مشاهده یا اصلاح داده ها عمل می کنند. با این حال، گواهی SSL از وب سایت ها در برابر هک شدن محافظت نمی کند. در واوقع SSL فقط برای محافظت از داده های در حال انتقال کار می کند.

نحوه پنالتی شدن سایت های HTTP

مدتی است که  authorities وب سایت مانند گوگل به پنالتی کردن سایت های غیر HTTPS معروف هستند. گوگل از سال 2017 رویکرد خود را برای مدیریت وب سایت های HTTP تغییر داد. داشتن گواهینامه SSL به عامل مهمی برای سئو و امنیت تبدیل شد. اما اکنون نشان می دهد که سایت امنیت را جدی تر از یک سایت غیر HTTPS به طور کلی جدی می گیرد. در نسخه 68 مرورگر کروم گوگل، که در ژوئیه 2018 منتشر شد. برای وب‌سایت‌هایی که گواهی SSL ندارند، هشدار «امن نیست» را نشان می‌دهد.

رتبه بندی سئو بهتر

وب سایت های HTTPS معمولا در موتورهای جستجو مانند گوگل رتبه بهتری دارند. از سال 2014 تاکنون، SSL یک سیگنال رتبه بندی برای سئو بوده و یکی از ویژگی های سایت است که موقعیت آن را در بین موتورهای جستجو تعیین می کند. به گفته یوست، این اجتناب ناپذیر است که ما در حال حرکت به یک وب تماما HTTPS هستیم.

نحوه افزودن SSL به سایت وردپرس

نوبتی هم باشه نوبت شیوه افزودن ssl در وردپرس می باشد. برای نصب یک گواهی SSL در یک سایت وردپرس، ابتدا باید یکی از آن ها را از طریق یک مرجع صدور گواهی، خریداری کنید. یا از یک گواهی رایگان استفاده کنید. برخی از شرکت های هاستینگ گواهینامه های SSL را نیز به مشتریان خود ارائه می دهند. توصیه می‌کنیم قبل از ادامه با ارائه‌دهنده هاست خود تماس بگیرید. زیرا آن ها ممکن است بتوانند با نصب و مدیریت گواهی شما پشتیبانی ارائه دهند.

با این حال، اگر می‌خواهید از یک گواهی رایگان SSL استفاده کنید. راهنمای گسترده‌ای درباره نحوه افزودن یک گواهی به وب‌سایت خود در اینجا نوشته‌ایم.

اگر از فایروال وب سایت Sucuri (WAF) استفاده می کنید. در حال حاضر گواهی SSL در سرور اصلی سایت خود ندارید. SSL همچنان به طور پیش فرض در سرور فایروال فعال می شود. این تضمین می‌کند که داده‌های بین بازدیدکنندگان و صفحاتی که مشاهده می‌کنند همچنان از طریق سرور فایروال رمزگذاری شده است.

نحوه نصب SSL/HTTPS در وردپرس

قبل از نصب SSL/HTTPS در سایت وردپرسی خود، باید یک گواهی معتبر SSL در سرور یا CDN خود آپلود کنید. می‌توانید با هاستینگ یا CDN خود تماس بگیرید تا در این مرحله کمک بخواهید.

در زیر مراحل نصب SSL/HTTPS در وب سایت وردپرس آورده شده است. می توانید این کار را به صورت دستی انجام دهید یا از یک افزونه برای کمک استفاده کنید. اگر انتخاب می کنید که یک SSL را به صورت دستی به وردپرس اضافه کنید. باید برخی از فایل ها را اصلاح کنید و مشکلات خاصی را عیب یابی کنید.

1- تهیه نسخه پشتیبان از سایت

قبل از شروع این فرآیند، به شدت توصیه می شود که یک نسخه پشتیبان از وب سایت خود را در مکانی امن ذخیره کنید. اطمینان حاصل کنید که یک کپی کامل از فایل های وب سایت و پایگاه داده خود داشته باشید. به این ترتیب، در صورتی که هر یک از مراحل زیر وب سایت را خراب کند، وب سایت قابل بازیابی است.

2- دانلود یک افزونه SSL وردپرس

یکی از پرکاربردترین افزونه ها برای انتقال از HTTP به HTTPS، افزونه Really Simple SSL است. این افزونه به طور خودکار تنظیمات جدید وب سایت را شناسایی می کند. آن را برای اجرا بر روی HTTPS پیکربندی می کند. این افزونه را می توانید از مخزن رسمی وردپرس دانلود کنید. همچنین می توانید این افزونه را مستقیما از داشبورد مدیریت وردپرس نصب کنید. شما فقط می خواهید به پلاگین ها بروید و گزینه افزودن جدید را انتخاب نمایید.

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. شیوه افزودن ssl در وردپرس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد