طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

نحوه اندازه گیری سئو

نحوه اندازه گیری سئو

اگر حداقل پنج دقیقه را در دنیا سئو گذرانده باشید، احتمالا این ضرب المثل را شنیده اید، “آنچه را اندازه گیری می کنید، حرکت می کنید.” این بدان معنی است که دانستن اعداد شما اولین گام در ارزیابی عملکرد استراتژی سئو شما است.

در سال‌های اخیر میزان پولی که به صنعت سئو سرازیر می‌شود، افزایش یافته است. این موضوع به معنی توجه به سئو است. اما شما در مورد ترکیب موثر سئو و CRO چه می دانید؟ پیشنهاد می کنیم در این مورد سری به مقاله نحوه ترکیب موثر سئو و CRO جهت افزایش تبدیل بزنید.

نحوه-اندازه-گیری-سئو

صدها معیار وجود دارد که می توانید آن ها را ردیابی کنید. گوگل در الگوریتم خود از بیش از 200 فاکتور رتبه بندی استفاده می کند. اما بهتر است برای شروع روی چند مورد تمرکز کنید. تعیین کنید کدام معیارها برای کسب و کار شما حیاتی هستند و آن معیارها را به طور منظم دنبال کنید.

ترافیک ارگانیک

هنگامی که جستجوگران سوال، کلمه یا رشته ای از کلمات را در موتور جستجو تایپ می کنند. مجموعه ای از نتایج را دریافت می کنند که تبلیغات و صفحات مربوط به عبارت جستجو را نشان می دهد. ترافیک ارگانیک تعداد بازدیدکنندگانی است که سایت شما از افرادی که روی صفحات وب شما کلیک می کنند، زمانی که از نتایج موتورهای جستجو ظاهر می شوند، ایجاد می کند.

ترافیک جستجو ارگانیک چیزی است که برای وب سایت خود می خواهید زیرا هدفمند است. آن شخص به دنبال چیزی خاص است و اگر بتوانید راه حلی ارائه دهید. یک مشترک یا مشتری جدید به دست خواهید آورد. همچنین یک شاخص موثر از پیشرفت کلی استراتژی سئو شما است. بهبود در نتایج جستجو ارگانیک به این معنی است که دید وب سایت شما از طریق رتبه بندی کلمات کلیدی بالا رفته است.

رتبه بندی کلمات کلیدی

کلمه کلیدی اصطلاحی است که شامل هر چیزی است که در موتور جستجو، جستجو می شود. یک کلمه یا عبارت در صورتی که یک صفحه نتایج در گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری ایجاد کند. یک کلمه کلیدی در نظر گرفته می شود. برای مشاهده نتایج با این معیار، وب سایت و محتوا شما باید برای رتبه بندی در بالای نتایج موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی خاص و کلمات کلیدی طولانی بهینه شود.

یک راه ساده برای ردیابی رتبه گوگل برای کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار یا محصولاتتان، جستجو گوگل است. نتایج به شما نشان می دهد که رتبه وب سایت شما برای کلمات کلیدی رقابتی در کجا قرار دارد. هدف نهایی قرار گرفتن در صفحه اول و تا حد امکان نزدیک به بالای گوگل است. با توجه به اینکه بیش از 25 درصد از افراد روی اولین نتیجه جستجوی گوگل کلیک می کنند.

برای درک بهتر عملکرد کلمه کلیدی خود و کشف جستجوهای مرتبط جدید، باید تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی را انجام دهید.

نرخ کلیک

نرخ کلیک (CTR) نشان دهنده درصد کاربرانی است که بر روی وب سایت شما از SERP کلیک کرده اند. به عنوان مثال، اگر سایت شما در یک هفته 100 بار در صفحه نتایج ظاهر شود و 10 نفر روی آن کلیک کنند، CTR شما 10 درصد است. از این معیار به عنوان یک فشارسنج برای تعیین میزان تاثیر تگ های عنوان و توضیحات متا در جلب توجه کاربران استفاده کنید.

اگر اعداد کم را در این معیار مشاهده کردید، دلسرد نشوید. این فقط به این معنی است که شما باید توضیحات متا، عناوین، URL های خود را بهینه کنید و سعی کنید برخی از قطعات برجسته مرتبط با کسب و کار خود را بدست آورید. میانگین نرخ کلیک برای رتبه اول در گوگل 28.5 درصد است. بنابراین، افزایش رتبه کلمات کلیدی می تواند نرخ کلیک شما را نیز افزایش دهد.

برای بررسی نرخ کلیک خود، گوگل سرچ کنسول را باز کنید. در سمت چپ، «Search Traffic > Search Analytics» را خواهید دید. سپس کادرهایی با عنوان «کلیک‌ها»، «CTR» و «Impressions» را مشاهده خواهید کرد. برای مشاهده گزارش میانگین نرخ کلیک وب سایت خود و صفحات و کلمات کلیدی با عملکرد برتر، روی کادر «CTR» کلیک کنید.

نرخ پرش

نرخ پرش شما نشان دهنده درصد کاربرانی است که از سایت شما بازدید می کنند اما بدون تعامل بیشتر از سایت شما خارج می شوند. اگر کاربر روی بیش از یک صفحه کلیک کند، گوگل آنالیتیکس یک بازدید را به عنوان یک تعامل حساب می کند. به طور خلاصه، کیفیت یک بازدید را می سنجد.

انواع مختلف وب سایت ها دارای نرخ پرش بنچمارک متفاوتی هستند. ردیابی نرخ پرش شما همچنین می تواند به شما بگوید که آهنربا، محتوا یا طرح وب سایت شما برای بازار هدف شما جذاب نیست یا خیر.

با استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل ترافیک ما، می توانید به راحتی نرخ پرش دامنه خود را توسط دستگاه (موبایل یا دسکتاپ) بررسی کنید و اگر اخیراً پیشرفت هایی را مشاهده کرده اید، با نگاهی به شش ماه، 12 ماه و همه زمان های گذشته، آن را بررسی کنید.

بک لینک ها

بک لینک ها یکی از فاکتورهای برتر گوگل برای وب سایت ها هستند. 2.2 برابر بیشتر بک لینک ها به آدرس های اینترنتی در موقعیت اول نسبت به آدرس های اینترنتی در موقعیت دوم منجر می شوند. از این رو، بک لینک ها باید در لیست معیارهایی قرار گیرند که شما نظارت می کنید.

نظارت بر بک لینک های شما بینش ارزشمندی در مورد پیشرفت استراتژی های لینک سازی شما به شما می دهد. همچنین باید به لیست لینک هایی که خودتان نساخته اید توجه کنید. آن ها می توانند فرصت های لینک های بالقوه ای باشند که می توانید در آینده کشف کنید.

با بک لینک آنالیتیکس به راحتی اعداد بک لینک ها و دامنه های ارجاع دهنده خود را ردیابی کنید. این ابزار به شما امکان می دهد پیشرفت لینک سازی سایت خود را ارزیابی کنید. بک لینک های جدید را شناسایی کنید و کشف کنید که چه زمانی بک لینک ها حذف می شوند. دانستن تعداد بک لینک های جدید به سایت شما اطلاعات ارزشمندی است که هنگام بررسی تلاش های ایجاد لینک در اختیار دارید. اگر سایت‌های جدیدی دارید که به محتوا شما لینک می‌دهند و نمایه لینک فالو قوی دارید. به این معنی است که استراتژی فعلی شما کار می‌کند.

سرعت صفحه

سرعت صفحه یک عنصر مهم است که بر بسیاری از معیارهای دیگر تاثیر می گذارد. وقتی سرعت سایت خود را از دو ثانیه به یک ثانیه افزایش می دهید. سرعت صفحه نه تنها یک عامل مهم برای رتبه بندی وب سایت شما است. بلکه بر نرخ تبدیل و پرش شما نیز تاثیر می گذارد. معیارهای صنعت سرعت صفحه جدید گوگل ارتباط زیادی بین وب سایت های سریع و نرخ پرش پایین ایجاد کرد. آن ها دریافتند که با افزایش زمان بارگذاری صفحه، احتمال خروج شخصی از سایت شما افزایش می یابد. وب سایتی که بارگذاری آن 10 ثانیه طول می کشد به معنای افزایش نرخ پرش حدود 120 درصدی است.

زمان صرف شده در صفحه

این معیار عملکرد همه چیز در مورد این است که محتوا شما چقدر با هدف کاربر مطابقت دارد. هنگامی که شخصی یک کلمه کلیدی را در گوگل تایپ می کند و به دنبال اطلاعات، محصول یا خدمات خاصی است، در صفحه شما قرار می گیرد و زمان زیادی را در آن می گذراند. به این معنی است که سایت شما هدف او را برآورده کرده است. زمان زیادی که صرف امتیاز صفحه می شود. نشانگر خوبی است که محتوای شما انتظارات بازدیدکنندگان را بر اساس کلمات کلیدی که برای هدایت آنها به سایت خود استفاده کرده اید برآورده می کند. شما می توانید میانگین زمانی که بازدیدکنندگان در سایت شما صرف می کنند را در گوگل آنالیتیکس ردیابی کنید.

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. نحوه اندازه گیری عملکرد و نتایج سئو

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد