طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

چند استراتژی عالی بازاریابی رسانه های اجتماعی

چند استراتژی عالی بازاریابی رسانه های اجتماعی

این که آیا شما در تلاش برای ایجاد آگاهی از نام تجاری یا ترویج حضور اجتماعی خود هستید. بدون استراتژی های بازاریابی رسانه های اجتماعی B2B به خوبی آماده شده، بی معنی است.

آمار می گوید که تبلیغات اجتماعی دومین بازاریابی اجتماعی B2B موفق بعد از موتورهای جستجو است. علیرغم فراگیر شدن رسانه های اجتماعی، برخی از برندها از قدرت خود استفاده کردند. از این طریق به ثروت زیادی دست یافتند. شرکت هایی مانند IBM، Dell و HubSpot گواه این موضوع هستند که هر کسب و کاری در صورت استفاده صحیح می تواند در رسانه های اجتماعی موفق باشد.

1- تعیین اهداف SMART

شما می خواهید با استراتژی اجتماعی B2B خود موفق باشید. برای توسعه استراتژی رسانه های اجتماعی B2B، کسب و کارها در هر شکل و اندازه باید بر اهداف خاصی تکیه کنند تا موفق شوند. مانند سایر کانال‌های بازاریابی، رقابت شدید است و مکان‌های مختلفی وجود دارد که باید آن ها را حل کنید.

وضعیت کنونی جهان بسیاری از ما را مجبور کرده است که روش کار خود را تغییر دهیم. بسیاری از جمله بازاریابان به سمت دورکاری آمده اند. از این روی پیشنهاد می کنیم سری به مقاله 7 نکته برای بازاریابان دورکار بزنید.

1-تعیین-اهداف-SMART

رسانه های اجتماعی نقش های مختلفی را برای بخش خرده فروشی و کسب و کارهای B2B ایفا می کنند. کسب و کارهای تجارت الکترونیک می توانند از مزایای رسانه های اجتماعی بهره ببرند. فروش خود را در زمان نسبتا کمی نسبت به فروش B2B افزایش دهند. به همین دلیل است که اکثر مشاغل B2B استراتژی های بازاریابی رسانه های اجتماعی B2B خود را به عنوان استراتژی های برتر و نه متمرکز بر فروش تنظیم می کنند. تکنیک SMART بهترین راه برای تعریف اهداف رسانه های اجتماعی برای تجارت است:

مدل کسب و کار SMART چیست؟

  • خاص
  • اندازه گرفتن
  • قابل دستیابی
  • مربوط
  • زمان محدود

برای موفقیت، ابتدا باید موفقیت را تعریف کنید. بازاریابان معمولا اهداف را بین آگاهی از برند و توجه اولویت بندی می کنند. این اهداف زمانی مشخص می شوند که آن ها را محدود کنید. می‌توانید با افزایش تعداد پست‌های به اشتراک گذاشته شده یا افزایش نرخ تعامل از طریق پست‌ها برای تعامل سریع فالوورها، آگاهی از برند خود را افزایش دهید.

می‌توانید طوری تنظیم کنید که پست‌های رسانه‌های اجتماعی خود را از ۸ به ۱۰ پست در ماه با اضافه کردن جریان‌های ویدیوی زنده افزایش دهیم.

هنگامی که بدانید می خواهید به چه چیزی برسید، اندازه گیری میزان حرکت به سمت موفقیت آسان تر می شود. می‌توانید KPIهای رسانه‌های اجتماعی مناسبی را که باید روی آن ها تمرکز کنید، تنظیم کنید. از آنجایی که پست‌های رسانه‌های اجتماعی شما از ماه‌های بعد افزایش می‌یابد، هدف شما افزایش 5 درصدی در نرخ تعامل و 12 درصدی در دسترسی اجتماعی است.

شما به طور تصادفی عددی را برای رسیدن به آن انتخاب نمی کنید. اگر اهداف شما بر اساس داده های دقیق نباشد، هوشمند نیست. نرخ تعامل خود را 3 درصد نسبت به دفعات پست قبلی خود افزایش دادید. بنابراین، هدف گذاری افزایش 5 درصدی در نرخ تعامل، هدف دست یافتنی به نظر می رسد. در نهایت، شما یک زمان محدود برای ارزیابی نتایج با اهداف دارید.

2- ایجاد استراتژی اجتماعی B2B مشتری محور

شما می توانید نقاط تمرکز مختلفی را در استراتژی رسانه های اجتماعی B2B و توسعه محصول خود دنبال کنید. شما می توانید رقیب محور، محصول محور و فناوری متمرکز باشید.

مشتریان هر چقدر هم که خوشحال باشند، حتی اگر از آن بی خبر باشند، کاملا ناراضی هستند. تولیدکنندگان همیشه این مزیت را دارند که مشتریان را به نمایندگی از آن ها خوشحال کنند. جف بزوس به عنوان یکی از کاتالیزورهای صنعت تجارت الکترونیک جهانی، مشتریان را به صحنه مرکزی آورد و اطمینان حاصل کرد که صدای آن ها بخشی جدایی ناپذیر از توسعه محصول است.

او این کار را با درخواست از مشتریان انجام داد تا نظرات خود را درباره محصولاتی که خریداری کرده‌اند ارسال کنند. به بررسی‌ها در مورد مفید بودن آن ها امتیاز دهند. آمازون با پاسخگویی به نیازهای آینده آن ها از طریق گوش دادن به مشتریان، خدمات پیشگیرانه به مشتریان را دنبال کرد.

اگرچه رویکرد او برای توسعه یک محصول بود. اما شما می‌توانید همین مسیر را برای استراتژی‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی B2B خود نیز دنبال کنید. مهم نیست که محصول شما چقدر فنی یا خاص باشد. همچنان می توانید پست های جذابی ایجاد کنید که توجه کاربران را به خود جلب کند. مهم تر از همه، محصولات فنی خریدارانی با تکنولوژی دارند. پس نگران سواد فالوورها نباشید.

اگر تردیدی در مورد نحوه شروع دارید، از شخصیت خریدار خود استفاده کنید. طراحی و بازاریابی کاربر محور نمونه ای از افراد واقعی است که محصول شما را می خرند یا ممکن است بخرند.

 

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. 6 استراتژی عالی بازاریابی رسانه های اجتماعی b2b در 2022

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد