طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

فروش بیشتر با ریتارگتینگ

فروش بیشتر با ریتارگتینگ

در دنیا امروزه شیوه تبلیغات به کلی دست خوش تغییر شده اند. حتما تا به حال به قصد خرید وارد سایت های مختلفی از جمله سایت های فروشگاهی شده اید. اما در نهایت از هیچ کدام از آن ها به هر دلیلی مایل به خرید نبوده اید. این اتفاق برای اکثر افراد رخ داده است. این اتفاق به ظاهر ساده برای صاحبین کسب و کار ها به شدت ترسناک است.

ریتارگتینگ (Retargeting)

اگر از نظر لغوی بخواهیم بگوییم ریتارگتینگ به معنای هدف گذاری دوباره می باشد. اما مفهوم این لغت در دنیای بازاریابی متفاوت است. در دنیای بازاریابی این کلمه به معنای پیاده سازی نوعی از تبلیغات برای دسته ای از کاربران است که بدون هیچ خریدی به وب سایت شما وارد و سپس از آن خارج شده اند. در واقع به طور کلی می توان گفت که ریتارگتینگ توانایی فروش به مخاطبانی است که قبلا به سایت شما سر زده باشند.

مثال ریتارگتینگ

اگر بخواهیم مثالی برای درک بهتر این کلمه بزنیم. می توانیم بگوییم که به طور مثال شما برای خرید یک وسیله آرایشی وارد گوگل شده اید. پس از جستجو برای محصول موردنظر خود وارد یک سایت می شوید. بعد از کلی گشت و گذار داخل سایت و بازدید محصولات مرتبط به محصول موردنظر خود بدون انجام خرید، از سایت خارج می شوید. بعد از مدتی شما به طور تصادفی وارد یک سایت دیگر می شوید. در کمال تعجب مشاده می کتید که در سایتی که به آن وارد شده اید تبلیغات همان محصولی که چند وقت پیش برای خرید آن وارد سایت دیگر شده بودید در سایت جدید موجود است. به این اتفاق ریمارکتینگ گفته می شود. یعنی درواقع ریمارکتینگ اتفاق افتاده است. شاید بپرسید چگونه؟

در این روش بازاریابی به طور مجدد انجام شده است. حالا این روش به چه صورت انجام می شود. زمانی که شما وارد سایت فروشگاهی شده بودید اطلاعات شما ذخیره شده است. هنگامی که شما خریدی انجام ندادید اطلاعات شما برای انجام تبلیغات به سایت دیگر منتقل شده است. دقیقا زمانی که شما وارد سایت دوم می شوید. سایت به طور هوشمند شما را شناسایی کرده و تبلیغ محصول موردنظر را به شما نشان می دهد. با این کار شما اگر درباره خرید آن محصول مردد هم بودید، به خرید آن ترغیب می شوید.

تفاوت ریتارگتینگ و ریمارکتینگ

در بسیاری از مواقع دو مفهوم ریتارگتینگ و ریمارکتینگ به جای یکدیگر استفاده می شوند. اما باید بدانید که این دو دارای تفاوت های مهمی با یکدیگر هستند. یکی از اصلی ترین این تفاوت ها نحوه تعیین استراتژی برای انجام این دو روش است. در ریتارگتینگ مقصود این است که شما به کاربرانی که یک بار به سایت شما تمایل نشان داده اند، دسترسی پیدا کرده و با انجام تبلیغات آن ها را به خرید از وب سایت خود ترغیب کنید. اما در ریمارکتینگ شما اطلاعات به دست آمده از کاربران وب سایت خود را فقط به قصد ارسال ایمیل جمع آوری می کنید. ریتارگتینگ و ریمارکتینگ از روش های عالی برای بازاریابی هستند و هرکدام به تنهایی می توانند منجر به فروش بیشتر بشوند. اما اگر بتوانید از هردوی این روش ها استفاده کنید قطعا فروش بیشتر را تجربه خواهید کرد.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی هوش مصنوعی در تحول تجارت الکترونیک تاثیر بسیاری داشته است. پیشنهاد می کنم جهت آشنایی با روش های این تحول سری به مقاله 7 روش تحول تجارت الکترونیک بزنید.

تفاوت ریتارگتینگ و ریمارکتینگ

چرا ریتارگتینگ

یکی از مشکلاتی که اکثر صاحبین کسب و کارها با آن درگیر هستند این است که اکثر بازدیدکنندگان آن ها به مشتری تبدیل نمی شوند. یعنی فقط به سایت آن ها وارد شده و پس از مشاهده محصولات خریدی انجام نمی دهند. یعنی بر اساس آمار شاید از ۲۰۰ نفر بازدیدکننده ۱۰ نفر هم خرید انجام ندهند. شاید فاجعه به نظر برسد اما برای حل آن ریتارگتینگ به کمک شما می آید. برخی از افراد تصور می کنند که باید بی خیال این دسته از مخاطبانشان شوند اما هنگامی که می شود آن ها را تبدیل به مشتری کرد و بازگرداند چرا این کار را نکنیم؟

شما باید بدانید که ارزش هر بازدیدکننده ای که وارد سایت شما می شود چقدر بالاست. اگر این موضوع را درک کنید قطعا هیچ وقت بی خیال این دسته از مخاطبان خود نخواهید شد.

نکته ای که وجود دارد این است که شما فقط برای بازگشت افراد بازدید کننده از روش ریتارگتینگ استفاده نمی کنید. بلکه می توانید به مشتریان قبلی خود نیز با این روش دوباره و چند باره محصول بفروشید یا خدمات خود را ارائه دهید.

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. فروش بیشتر با ریتارگتینگ یا ریمارکتینگ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد