طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

اندازه گیری کیفیت سایت توسط گوگل سرچ کنسول

اندازه گیری کیفیت سایت توسط گوگل سرچ کنسول

بنظر شما آیا کیفیت جستجو قابل اندازه‌گیری است یا خیر؟

منظور اصلی این سوال یعنی چیزی وجود دارد که می‌توان آن را اندازه‌گیری کرد و به عنوان یک معیار بیان کرد. جان مولر مدیر آنالیز وبمسترهای گوگل به این سوال پاسخ داد. پاسخی که تعجب آور بود. زیرا او نشان داد که برای کمک به ناشران به معیار کیفیت کنسول جستجو نگاه کرده است. جان مولر گوگل در پاسخ به این سوال در مورد کمی سازی کیفیت سایت پاسخ می دهد. به پرسش در مورد معیار کیفیت سرچ کنسول نیز اشاره می کند.

سرچ کنسول گوگل چیست؟

سرچ کنسول گوگل ( یا همان ابزار وبمستر سابق گوگل یک پلت فرم رایگان برای هر کسب و کار و شخصی است که وب سایتی دارد. ابزاری که بوسیله آن بر نحوه مشاهده سایت خود توسط گوگل نظارت کند. حضور ارگانیکوبسایت خود را بهینه کند. این شامل مشاهده دامنه های ارجاع دهنده شما، عملکرد سایت تلفن همراه، نتایج جستجوی غنی و جستجوها و صفحات با بیشترین ترافیک است.

نرخ پرش در سئو سایت بسیار مهم است. شما می توانید با ایجاد تغییرات در طراحی خود آن را بهبود ببخشید. پیشنهاد می کنم جهت آشنایی با این تغییرات مقاله 7 تغییر طراحی وب جهت بهبود نرخ پرش وب سایت را حتما مطالعه نمایید.

سرچ-کنسول-گوگل-چیست؟

از طریق بررسی سرچ کنسول گوگل (GSC) می توانید بفهمید در هر ماه چه میزان بازدید داشتید. یا اینکه بفهمید چه اتفاقی برای یک پست وبلاگ پربازدید افتاده که ناگهان سقوط کرده است. استفاده از سرچ کنسول برای هر استراتژیستی مفید و ضروری است. اما هر کسی که یک وب سایت دارد می تواند از آن و اطلاعاتی که به شما می دهد، استفاده نماید. به گفته گوگل، چه صاحب کسب و کار، متخصص سئو، بازاریاب، مدیر سایت، توسعه دهنده وب یا خالق اپلیکیشن باشید، سرچ کنسول به کارتان خواهد آمد.

بدون شک اولین باری که سرچ کنسول گوگل را باز می کنید. به شدت گیج خواهید شد. از انبوهی اطلاعات دوره می شود. اما هر چه بیشتر از آن استفاده می کنید، گیجی شما کمتر خواهد شد.

کیفیت سایت چیست؟

ایده کیفیت سایت بسیار ساده به نظر می رسد اما اینطور نیست. کیفیت ساز اهمیت زیادی برای ایندکس شدن و رتبه بندی موتور جستجو دارد. افراد بسیاری از جمله وبمستران گوگل در مورد این موضوع صحبت می کنند. با این حال معنای واقعی آن همچنان در گوگل یک راز است.

مفهوم کیفیت سایت یک مفهوم ذهنی است که به نظرات شخصی افراد بستگی دارد. نظراتی که تحت تاثیر سطوح بسیار متنوع تجربه و دانش آن هاست. هیچ راهی مطلق و عینی برای بیان اینکه کیفیت سایت چیست وجود ندارد. یا اینکه راه مشخصی برای ارتقا و بهبود آن وجود ندارد.

تقریبا هیچ کسی معنای واقعی و دقیق کلمه کیفیت سایت از نظر گوگل را نمی داند. زیرا گوگل نمی گوید ارتفاع، عرض و عمق تعریف آن ها از کیفیت سایت چیست. ممکن است، همانطور که شخصی که سوال را مطرح می کند. هیچ راهی برای تعیین کمیت الگوریتم های متعدد به طور مستقل وجود ندارد.

شخصی که سؤال را می پرسد، کاملا منطقی، به دنبال چیزی عینی تر و قابل سنجش تر بود. وقتی می گویید کیفیت وب سایت خود را بهبود بخشید. آیا این کیفیت چیزی است که قابل اندازه گیری است؟

یا صرفا اصطلاحی است که برای تعیین اینکه چگونه الگوریتم های متعدد به وب سایت شما نگاه می کنند استفاده می شود؟

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. نحوه اندازه گیری کیفیت سایت در سرچ کنسول

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد