قدرت رنگ را در لوگو دست کم نگیرید. انتخاب رنگ لوگو و برند شما احتمالا یکی از سخت ترین کارها برای یک استارتاپ است. درست کردن آن بسیار مهم است. کاربران معمولا بر اساس تصاویر بهسرعت قضاوت می کنند. کتابها را از روی جلدشان قضاوت میشوند. شرکتها نیز بر اساس لوگویشان قضاوت می شوند. از آنجایی که تحقیقات ثابت کرده است که رنگها 85 درصد از دلایلی هستند که مردم تصمیم میگیرند از یک کسب و کار خرید کنند. واقعا ارزش دارد که مطمئن شوید تاثیر رنگهای خاص را درک میکنید.
رنگ ها ارزش های اصلی برند شما را نشان می دهند. برای مثال، با دیدن بسته بندی محصول یا وب سایت خود، مخاطبان هدف شما به طور خودکار متوجه می شوند که شما چه کسی هستید. چه چیزی می فروشید و در مورد چه چیزی فعالیت دارید. در اینجا چند آمار وجود دارد که توضیح می دهد چگونه رنگ ها بر ادراک کاربر تاثیر می گذارند:
بیایید فانتا را به عنوان مثال در نظر بگیریم. فانتا که در سال 1940 ایجاد شد. دومین برند قدیمی شرکت کوکاکولا و به طور کلی یکی از شناخته شده ترین برندهای جهانی است. با گذشت زمان، این برند چندین بار لوگو را تغییر داد. اما یک چیز همیشه ثابت ماند. آن هم حروف آبی در پس زمینه نارنجی پر جنب و جوش است.
شاید بپرسید چرا نارنجی؟ زیرا بازیگوش، دوستانه، جوان پسند و پرانرژی است. بنابراین آیا می توانید دقیقا همین لوگو را در رنگ های مختلف تصور کنید؟ حروف سفید روی زمینه سبز چطور؟ ما هنوز طراحی لوگو را تشخیص می دهیم، اما فاقد انرژی، جذابیت و احساساتی است که توسط رنگ نارنجی ایجاد می شود.
اشاره کردیم که هویت بصری شما چیزهای زیادی در مورد برند شما می گوید. برای برندهای محبوب، رنگ ها به طور خودکار به هویت آن ها مرتبط می شوند. به عنوان مثال، لوگوی نمادین سفید و سبز استارباکس معتبر و منحصر به فرد به نظر می رسد. در حالی که رنگ های قرمز و سفید کوکاکولا همه در مورد عشق، دوستی، خانواده و خاطرات هستند. برای برندهای کوچک تر، انتخاب رنگ مناسب شانس آن ها برای جلب توجه مشتریان مناسب و برجسته شدن در دریای شرکت های مشابه است.