طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

تاثیرات انوع رنگ در طراحی لوگو

تاثیرات انوع رنگ در طراحی لوگو

قدرت رنگ را در لوگو دست کم نگیرید. انتخاب رنگ لوگو و برند شما احتمالا یکی از سخت ترین کارها برای یک استارتاپ است. درست کردن آن بسیار مهم است. کاربران معمولا بر اساس تصاویر به‌سرعت قضاوت می کنند. کتاب‌ها را از روی جلدشان قضاوت می‌شوند. شرکت‌ها نیز بر اساس لوگویشان قضاوت می‌ شوند. از آنجایی که تحقیقات ثابت کرده است که رنگ‌ها 85 درصد از دلایلی هستند که مردم تصمیم می‌گیرند از یک کسب و کار خرید کنند. واقعا ارزش دارد که مطمئن شوید تاثیر رنگ‌های خاص را درک می‌کنید.

علت اهمیت روانشناسی رنگ در برندسازی

رنگ ها ارزش های اصلی برند شما را نشان می دهند. برای مثال، با دیدن بسته بندی محصول یا وب سایت خود، مخاطبان هدف شما به طور خودکار متوجه می شوند که شما چه کسی هستید. چه چیزی می فروشید و در مورد چه چیزی فعالیت دارید. در اینجا چند آمار وجود دارد که توضیح می دهد چگونه رنگ ها بر ادراک کاربر تاثیر می گذارند:

  • به یاد ماندنی: استفاده از رنگ مناسب می تواند شناخت برند شما را تا 80 درصد افزایش دهد.
  • تصورات برند: مصرف کنندگان در 90 ثانیه درباره محصولات قضاوت می کنند. علاوه بر این، چیزی بین 60 تا 90 درصد از این قضاوت ها صرفا بر اساس رنگ ها است.
  • تبدیل: هنگام خرید، 90 درصد از مشتریان روی رنگ های برند تمرکز می کنند.

بیایید فانتا را به عنوان مثال در نظر بگیریم. فانتا که در سال 1940 ایجاد شد. دومین برند قدیمی شرکت کوکاکولا و به طور کلی یکی از شناخته شده ترین برندهای جهانی است. با گذشت زمان، این برند چندین بار لوگو را تغییر داد. اما یک چیز همیشه ثابت ماند. آن هم حروف آبی در پس زمینه نارنجی پر جنب و جوش است.

طراحی یک لندینگ پیج که نرخ تبدیل خوبی به شما بدهد کار چندان ساده ای نیست. باید برای آن نکات بسیاری را رعایت نمایید. به همین دلیل پیشنهاد می کنم مقاله زیر طراحی لندینگ پیج مطالعه نمایید.

علت-اهمیت-روانشناسی-رنگ-در-برندسازی

شاید بپرسید چرا نارنجی؟ زیرا بازیگوش، دوستانه، جوان پسند و پرانرژی است. بنابراین آیا می توانید دقیقا همین لوگو را در رنگ های مختلف تصور کنید؟ حروف سفید روی زمینه سبز چطور؟ ما هنوز طراحی لوگو را تشخیص می دهیم، اما فاقد انرژی، جذابیت و احساساتی است که توسط رنگ نارنجی ایجاد می شود.

رنگ ها و شخصیت آن ها

اشاره کردیم که هویت بصری شما چیزهای زیادی در مورد برند شما می گوید. برای برندهای محبوب، رنگ ها به طور خودکار به هویت آن ها مرتبط می شوند. به عنوان مثال، لوگوی نمادین سفید و سبز استارباکس معتبر و منحصر به فرد به نظر می رسد. در حالی که رنگ های قرمز و سفید کوکاکولا همه در مورد عشق، دوستی، خانواده و خاطرات هستند. برای برندهای کوچک تر، انتخاب رنگ مناسب شانس آن ها برای جلب توجه مشتریان مناسب و برجسته شدن در دریای شرکت های مشابه است.

محبوب ترین رنگ ها و احساساتی که در ما برمی انگیزند:

  • آبی: این رنگ دریا و آسمان است که بر ثبات، آرامش، اعتماد، امنیت، هماهنگی و صلح تاکید دارد. این ها ویژگی هایی هستند که بسیاری از برندهای محبوب، از جمله موسسات مالی، شبکه های اجتماعی، برندهای مراقبت های بهداشتی و غول های فناوری اطلاعات می خواهند بر آن تاکید کنند. بنابراین، جای تعجب نیست که رنگ آبی انتخاب بسیاری از برندهای محبوب از جمله همراه اول، فیس بوک، Oral B PayPal، Dell و… است.
  • سبز: رنگ سبز اغلب با طبیعت، رفاه، رشد، باروری و سلامتی مرتبط است. به همین دلیل است که توسط برندها مواد غذایی استفاده می شود. همچنین می‌تواند راه‌حل مؤثری برای برندهای لوازم آرایشی طبیعی، برندهای مد دوستدار محیط‌زیست یا شرکت‌هایی در حوزه سلامت و تناسب اندام باشد.

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. تاثیر رنگ در طراحی لوگو

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد