طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

چگونه احساسات خود را کنترل می کنید؟

چگونه احساسات خود را کنترل می کنید؟

تاکنون شنیده اید که کارشناسان می گویند شما می توانید احساسات خود را کنترل کنید. وقتی می گویند خیلی راحت به نظر می رسد. اما تلاش برای کنترل آن ها چیزی کاملا متفاوت است. این متخصصان اضطرابی را که در محیط های اجتماعی به شما وارد می شود احساس نمی کنند. وقتی به شما خیانت شده است خشم شما را احساس نمی کنند.

آن ها حتی هیجان و شادی را که به نظر می رسد نمی توانید کنترل کنید. هر چقدر هم که تلاش می کنید، احساس نمی کنند. احساسات، چه خوب و چه بد، ممکن است از کنترل خارج شده و گاهی اوقات نامناسب شوند. احساسات ما حتی می توانند احساس کنند که زندگی روزمره ما را می گیرند. ما را از درگیر شدن در فعالیت های روزمره و عادی باز می دارند.

وقتی صحبتی در مورد شادی و موفقیت در زندگی، هیجان می شود، EQ به اندازه IQ اهمیت پیدا می کند. جهت آشنایی بیشتر با روش های بهبود هوش هیجانی مقاله 5 راه بهبود و افزایش هوش هیجانی را از دست ندید.

چگونه-احساسات-خود-را-کنترل-می-کنید؟

در این مواقع، ما احساس خجالت می کنیم و حتی ممکن است اجازه دهیم خودگویی منفی وارد سرمان شود. ما احساس می کنیم هر کاری که انجام می دهیم، نمی توانیم احساسات خود را کنترل کنیم. در ادامه به 7 روش موثر برای کنترل احساسات می پردازیم.

1- انتخاب موقعیت

شامل انجام اقداماتی برای قرار دادن خود در موقعیتی است که می دانید بسته به آنچه می خواهید چه احساساتی را تجربه می کنید یا نه. به عنوان مثال اگر می‌دانید که هنگام خرید از یک مرکز خرید شلوغ همیشه آشفته و مضطرب می‌شوید. زمانی که شلوغی کمتری است خرید کنید. می‌توانید تمام زمان لازم را برای انتخاب خرید خوب اختصاص دهید.

به همین ترتیب، اگر می‌دانید که گوش دادن به موسیقی قبل از ورزش شما را در خلق و خوی خوب و پرانرژی قرار می‌دهد. پس قبل از ورزش به موسیقی گوش دهید. با انتخاب موقعیت و آماده سازی مناسب خود، بر واکنش عاطفی کنترل دارید.

2- اصلاح وضعیت

در طول دوره ای اتفاق می افتد که می تواند یک موقعیت بالقوه استرس زا باشد و شما آن را بر عهده می گیرید که محیط فیزیکی خارجی را اصلاح کنید. برای مثال، اگر می‌دانید که وقتی فردی را برای شام دعوت می کنید، عصبی می‌شوید. به‌جای اینکه خودتان سعی کنید غذا را آماده کنید و با عصبی بودن خطر «لرزیدن» را داشته باشید، باید آن را تهیه کنید. به جای این که نگران باشید که او چگونه از شب لذت خواهد برد، با شمع، آتش گرم و موسیقی ملایم حال و هوای آرامش بخشی را ایجاد کنید. به این ترتیب شما از یک محیط خوشایند اطمینان حاصل می کنید و از هرگونه عصبی بودن جلوگیری می کنید.

باز هم، شما در حال کنترل وضعیت و به نوبه خود احساسات خود هستید.

3- کنترل خشم خود

همه افراد محرک هایی دارند که می توانند باعث عصبانیت شوند. نحوه واکنش ما به خشم از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برای اینکه فردی نباشید که به خشم خود اجازه می دهد کل روزش را تحت تاثیر قرار دهد. استراتژی هایی را به کار ببرید که می توانند به شما کمک کنند تا به سرعت بر خشم خود غلبه کنید.

یادگیری تکنیک های تمدد اعصاب که می توانید در هر موقعیتی به کار ببرید. به شما کمک می کند تا زمانی که برای اولین بار احساس می کنید عصبانی شده اید، خشم خود را کنترل کنید. هنگامی که متوجه شدید که ناامید یا عصبانی هستید. تمرین تنفس عمیق یا مدیتیشن را شروع کنید. راه دیگر برای کنترل خشم، آموزش مجدد مغز است. در شروع افکاری که منجر به عصبانیت می شود، به اظهارات مثبت تری روی آورید. جایگزینی این افکار با افکار مثبت می تواند به کاهش خشم شما کمک کند.

شما همچنین می توانید به خود فرصت بدهید، تاخیر در واکنش به یک محرک یکی از بهترین راه ها برای کنترل خشم است. این به شما فرصت می دهد تا آرام شوید، که اغلب می تواند به جلوگیری از واکنش های بیش از حد عصبانیت کمک کند.

4- کنترل ترس و غلبه بر اضطراب خود

وقتی می ترسید، از طرف چیزی یا کسی احساس خطر می کنید. کنترل ترس و اضطراب ممکن است دشوار باشد اما می توان آن را انجام داد. مواجهه با ترس ها یکی از بهترین راه ها برای کنترل احساسات است. گاهی اوقات این پیش بینی یک رویداد ترسناک تر از واقعه واقعی است. تمرینات تنفسی راه دیگری است. وقتی شروع به احساس اضطراب کردید، نفس عمیق بکشید.

وقتی می ترسیم، اغلب در تفکر غیرمنطقی هستیم. درک ترس های خود و درک اینکه چه چیزی درست است و چه چیزی نیست می تواند به شما در کنترل احساسات کمک کند.

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. 7 روش موثر برای کنترل احساسات

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد