طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

​ بازاریابی رشد چیست؟

بازاریابی رشد چیست؟

بسیاری از بازاریابان از خود به عنوان بازاریاب در حال رشد یاد می کنند. اما این اصطلاح به معنای رویکردی برای جذب و حفظ مشتریان است. که بر آزمایش بی وقفه و تمرکز شدید بر انگیزه ها و ترجیحات منحصر به فرد و تغییر مشتریان شما متمرکز است. با ایجاد و ارائه پیام های متناسب با نیازهای مشتریان، می توانید به سرعت رشد سازمان خود را از طریق بسیاری از کانال ها، به ویژه کانال هایی که بیشتر برای مشتریان شما اهمیت دارند، بهینه سازی کنید.

برندسازی برای توسعه هر کسب و کاری یک امر ضروری است. اما به چه صورت هایی می توان اینکار را انجام داد؟ مناسب ترین آن ها کدام است؟ به همین دلیل جهت آشنایی با انواع برندسازی مقاله انواع استراتژی برند سازی را از دست ندهید.

بازاریابی-رشد-چیست؟

بازاریابی رشد بازاریابی 2.0 است. این مدل بازاریابی سنتی را در نظر گرفته و لایه هایی مانند تست A/B، پست های وبلاگ با ارزش افزوده، کمپین های بازاریابی ایمیل مبتنی بر داده، بهینه سازی سئو، کپی تبلیغات خلاقانه و تجزیه و تحلیل فنی هر جنبه ای از تجربه کاربر را اضافه می کند. بینش های به دست آمده از این استراتژی ها به سرعت برای دستیابی به رشد قوی و پایدار اجرا می شود.

بازاریابی رشد به چه معناست؟

بازاریابی سنتی اغلب برای دستیابی به مشتریان از همان تکنیک های آزمایش شده و واقعی متکی است. فروش خود را انجام دهید، یک ایمیل فوری ارسال کنید، یک کمپین گوگل ادز را با همان 50 کلمه کلیدی اجرا کنید. ممکن است برخی نتایج را بدست آورید. اما بازده به احتمال زیاد با گذشت زمان کاهش می یابد. شما استراتژی خود را تغییر نمی دهید. حتی با تغییر علایق مصرف کنندگان تا بودجه شما بیشتر پیش برود.

در مقابل، بازاریابان رشد از تکنیک های هک رشد برای آزمایش مکرر کانال ها و استراتژی های مختلف استفاده می کنند. به تدریج تست های خود را برای تعیین نحوه بهینه سازی هزینه بازاریابی خود بهینه می کنند. هکرهای رشد مشتاق بودند تا از طیف وسیعی از آزمایشات خلاقانه و تجزیه و تحلیل مداوم برای افزایش تعداد کاربران خود با هزینه های کمتر در اسرع وقت استفاده کنند. همانطور که گفتیم این اصطلاح توسط کارآفرین شان الیس در سال 2010 ، زمانی که او به دنبال کارمندی برای بازاریابی جدید بود ، مطرح شد.

او به دنبال یک بازاریاب سنتی نبود که با عواملی مانند هزینه به ازای خرید توجه داشته باشد. تمرکز اصلی او این بود که چگونه می تواند هرچه سریع تر پایگاه کاربری خود را افزایش دهد؟ این سوال یک نگرانی اصلی برای استارتاپ ها بود که باید از رقبای خود پیشی بگیرند یا بمیرند.

با پیشرفت تکنولوژی بازاریابی، پیچیدگی حوزه بازاریابی در حال رشد است. بازاریابان رشد از آزمایش A/B و آزمایش چند متغیره برای توسعه آزمایشات در مورد محتوای مشاهده شده و در بخش های مختلف کاربر استفاده می کنند. از نتایج برای توسعه استراتژی های بسیار بهینه برای هر بخش کاربر مشخص شده استفاده می کنند و به سطح فردی می روند.

بازاریابی سنتی در مقابل بازاریابی رشد

امروزه بازاریابی رشد به خودی خود یک صنعت کامل جدا و متمایز از بازاریابی سنتی است. اما در عین حال بخشی جدایی ناپذیر از تلاش های بازاریابی گسترده تر یک شرکت است. بازاریابی رشد چیزی ناهنجار است. از یک سو، تمرکز زیادی بر حوزه آنلاین و تاکتیک های داده محور دارد. از سوی دیگر، می توان از آن برای تقویت فعالیت های بازاریابی سنتی استفاده کرد.

برای مثال می خواهید بازدیدکنندگان را به غرفه خود در یک کنفرانس آتی ببرید. این رویداد زیر چتر سنتی بازاریابی قرار می گیرد. اما کمپین های ایمیل، کمپین های رسانه های اجتماعی، تبلیغات دیجیتالی و اعلان های فشاری که برای افزایش ترافیک غرفه خود در میان مشتریان احتمالی استفاده می کنید. همگی بخشی از مجموعه بازاریابی در حال رشد هستند.

در حالی که هدف همه بازاریابی تبلیغ یک برند یا کسب و کار، فروش یک محصول یا خدمات یا ایجاد آگاهی در بین مشتریان است. بازاریابی رشد در درجه اول بر رشد یا توسعه کسب و کار از طریق تاکتیک ها و استراتژی های داده محور مشتری تمرکز دارد. این تاکتیک ها به دلیل رواج داده های موجود مشتریان و افزایش دقت هدف گیری مخاطبان، بیشترین تاثیر را در فضای آنلاین دیجیتال دارند.

بازاریابی رشد عمدتا بر رشد یا مقیاس بندی یک کسب و کار از طریق تاکتیک ها و استراتژی های داده محور مشتری تمرکز دارد.

اجزای اصلی استراتژی بازاریابی رشد

یک استراتژی بازاریابی رشد می تواند بر اساس معیارهایی از جمله نرخ جذب مشتری، تبدیل، حفظ مشتری و ارزش مادام العمر مشتری باشد. در ادامه برخی از تاکتیک های اصلی که بازاریابان امروزه برای جذب، تبدیل و حفظ مشتریان استفاده می کنند، آوردیم. همه این تاکتیک ها اغلب در فضای تجارت الکترونیک استفاده می شود. اما می تواند برای کسب و کارهای فیزیکی نیز مفید باشد.

تست A/B

تست A/B، یا بهتر بگوییم، آزمایش چند متغیره، یکی از شیوه های اصلی استراتژی بازاریابی رشد قوی است. تست A/B و چند متغیره را می توان در قالب های مختلفی از جمله بازاریابی ایمیلی، لندینگ پیج ، تبلیغات رسانه های اجتماعی و سایر موارد استفاده کرد. این شامل استفاده از یک تست A /B، یا یک سری آزمایش های متعدد، است. آزمایشاتی برای درک تنوع محتوای شما که کار بهتری در جذب شما انجام می دهد.

مخاطبان و افزایش نرخ تبدیل را سپس می توانید با کمپین های بازاریابی آینده بوسیله این تنوع بهینه کنید. موفقیت های خود را به طور مداوم برای افزایش عملکرد با هر آزمایش تکرار کنید. مهم است که به خاطر داشته باشید که فقط به این دلیل که آزمون B در یک بخش مخاطب بیشترین تاثیر را داشته است. C ممکن است در قسمت دیگر بهتر عمل کند. فقط تست های A/B خود را به صورت دسته ای ارسال نکنید. تمرکز بر بخش های سفارشی برای هر یک از آن ها برای درک محتوای مطلوب آن گروه خاص مخاطبان و سپس آزمایش تغییرات جدید برای افزایش عملکرد است.

بازاریابی بین کانالی

بازاریابی چند کانالی بر ایجاد یک پلن کانال استراتژیک برای دستیابی به مشتریان شما متمرکز است. می تواند بر اساس ترجیحات مخاطبان شما شامل بازاریابی ایمیلی، پیام های پیامکی، پیام های درون برنامه ای و سایر کانال ها باشد. هنگام گنجاندن یک پلن بازاریابی چند کاناله در استراتژی بازاریابی رشد خود، باید بر روی هر کاربر تمرکز کنید. تا ترجیحات ارتباطی خود را درک کنید و سپس کمپین های خود را بر این اساس بسازید.

آزمایش A/B می تواند به شما کمک کند ابتدا درک کنید که یک کاربر خاص به پیشنهادات پیام با 60 درصد نرخ بیشتری نسبت به پیشنهادات بازاریابی ایمیلی پاسخ می دهد. به عنوان مثال می توانید کمپین های آینده را برای تمرکز بر پیشنهادات فشار سفارشی کنید. همچنین ایجاد یک پلن بازاریابی جامع که چندین کانال را ادغام می کند، بسیار ارزشمند است. به طوری که شما قادر خواهید بود با مخاطبین خود در هر کجا که هستند. با استفاده از کمپین های زمینه ای که به شما در درک رفتار گذشته آن ها در هر پلتفرم کمک می کند، ارتباط برقرار کنید.

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. بازاریابی رشد چیست و کاربرد آن

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد