طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

مهم ترین انواع استراتژی برند سازی موجود

مهم ترین انواع استراتژی برند سازی موجود

 برندسازی یا برندینگ تنها یک اقدام مانند طراحی لوگو نیست. این یک اکوسیستم از تلاش های متصل است که برای توسعه شهرت یا احساس طراحی شده است. برند تجاری می تواند برای بسیاری از موارد مختلف اعمال شود. احتمالا قبلا نام تجاری شرکت ها را شنیده اید. اما نام تجاری شخصی یا برند محصولات می تواند به همان اندازه ارزشمند باشد.

درک انواع مختلف استراتژی های برند سازی و نحوه تاثیر آن ها بر مخاطبان شما بسیار مهم است. این بدان معناست که شما می توانید آنچه را که واقعا برای رشد سازمان خود نیاز دارید، بهتر تشخیص دهید. با توجه به استراتژی های نام های تجاری زیادی که می توانید انتخاب کنید. ممکن است دشوار باشد که بدانید کدام نوع برند سازی برای تجارت شما خوب عمل می کند. برخی از بهترین راه ها برای انتخاب استراتژی مناسب برندسازی، با درک اینکه برندسازی چیست و تعیین هویت برند شما آغاز می شود.

هنگامی که یاد می گیرید چگونه خود را به عنوان یک برند معرفی کنید و از استراتژی های برند سازی استفاده کنید. در راه کسب وفاداری، شناخت، ارزش ویژه و آگاهی از نام تجاری هستید.

1- برندسازی شخصی

مفاهیم برند شخصی اغلب با افراد مشهور و چهره های عمومی مانند اینفلوئنسران رسانه های اجتماعی، ستاره های سینما، سیاستمداران و ورزشکاران مرتبط است. این استراتژی اغلب با شهرت و محبوبیت مرتبط است. جنبه محبوبیت عامل موفقیت بسیاری از کارآفرینان موفق است. داشتن یک مشخصات اجتماعی قوی که منجر به ایجاد رهبری و ایجاد یک طرفدار می شود. به برخی از مشاغل کمک می کند تا مورد توجه قرار گیرند.

یکی از نمونه های عالی برند سازی شخصی، ایلان ماسک، موسس SpaceX و مدیرعامل تسلا است. او میلیون ها طرفدار دوست داشتنی دارد که هر محصولی را که تبلیغ می کند خریداری می کنند. ایلان ماسک به دلیل برند سازی شخصی قوی خود توانست با فروش کلاه های بیس بال شرکت مارکینگ Boring Company یک میلیون دلار جمع آوری کند.

اما برایبرند سازی شخصی نیازی به میلیاردر بودن، نیست. شما می توانید از برند سازی شخصی به عنوان یک شرکت کوچک نوپا یا حتی به عنوان یک کارمند بهره مند شوید. برای برند سازی شخصی خود، باید مشخص کنید که می خواهید با چه چیزی شناخته شوید. یک استراتژی برای ارتقا خود به عنوان یک متخصص در این زمینه ایجاد کنید. ثبات و پشتکار هنگام ساختن یک نام تجاری شخصی نتیجه می دهد. به طور مرتب به انتشار و صحبت بپردازید و نام تجاری شخصی شما شروع به شکل گیری می کند.

2- برند سازی محصول

در همه جا اطراف خود می توانید نمونه هایی از برند سازی محصولات را مشاهده کنید. نام تجاری محصول در رنگ ها، تصاویر، بینایی و کلماتی که یک محصول را از دیگری در قفسه، فروشگاه های خرده فروشی و برنامه های تجارت الکترونیک متمایز می کند قابل تشخیص است.

یک برند محصول قوی کاربران خود، مشکلات، خواسته ها و رقبای اطراف آن ها را درک می کند. این متغیرها بر نقشه راه محصول و استراتژی نام تجاری مربوطه تتثیر می گذارد. مثلا بیسکویت های Oreo نمونه خوبی از نام تجاری محصولات است. تا اواسط دهه 1990، نام تجاری کرافت Oreo به سهم قوی و پایدار از بازار آمریکای شمالی اکتفا می کرد. در آن زمان بود که شرکت مادر تصمیم گرفت پا به میدان گذاشته و بیسکویت های خود را در بازارهای جدید بفروشد. چین و هند دو بازارهایی بودند که شرکت به آن ها علاقه مند بود. به دلیل اندازه کشورهای مربوطه، آن ها پتانسیل عظیمی برای محصول ارائه کردند.

در چین، Oreo Cookies در سال 1996 راه اندازی شد. همان محصول در ایالات متحده موجود بود. راه اندازی محصول ناموفق بود. برای درک دلیل شکست، کرافت از مشتریان خود پرسید که چه اشتباهی رخ داده است. هنگام صحبت با کاربران خود، کرافت به دو موضوع کلیدی پی برد:

  • طعم ها خیلی قوی بود
  • هزینه خیلی زیاد بود.

با توجه به این عوامل، Oreo دومین حرکت خود را انجام داد. این بار آن ها دستور جدید کاهش قند و بسته های کوچکتر را راه اندازی کردند. این حرکت موفقیت آمیز بود و الهام بخش Oreo بود تا انواع جدیدی ایجاد کند.

تاکنون به علت اهمیت بازاریابی برای هر کسب و کاری فکر کردید؟ در واقع نحوه بازاریابی کسب و کار شما تعیین می کند که آیا این شرکت موفق خواهد بود یا خیر. به همین دلیل پیشنهاد می کنم مقاله 9 دلیل اهمیت بازاریابی را حتما مطالعه نمایید.

9-دلیل-اهمیت-بازاریابی

3- برند سازی شرکت

صنعت خودرو نمونه های بسیار خوبی از برند سازی را ارائه می دهد. در خودروسازی، روشی به نام مهندسی نشان وجود دارد. بر اساس این عمل، دو خودرو مشابه می توانند از یک خط تولید جدا شده و نام ها، برندها و نشان های متفاوتی دریافت کنند. تویوتا Scion iQ و Aston Martin Cygnet یکی از این نمونه ها هستند. این دو در اصل همان خودروها با هویت برند متمایز هستند.

قیمت نمایشگاه Scion iQ در انگلستان تقریبا بیش از 10000 پونداست. هزینه Cygnet تقریبا بیش از 35000 پوند است. این فاصله بسیار زیادی در قیمت دو خودرویی است که در اصل یک محصول هستند. بزرگترین دلیل مدل های مختلف قیمت گذاری، برندهای مربوطه است.

استون مارتین یک برند لوکس است. برندهای لوکس گران و منحصر به فرد هستند. برای حفظ این شهرت، تمام محصولات فروخته شده توسط شرکت باید گران باشند. خودروهای تویوتا خریداران طبقه متوسط ​​را هدف گرفته اند. هرکسی می تواند اتومبیل خود را بخرد. برای حفظ این تصویر، همه محصولات ارائه شده توسط شرکت باید مقرون به صرفه باشند.

برای برندسازی شرکتی شما باید نیازهای مخاطبان هدف خود را درک کرده. پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود (USP) را تعریف کنید. پس از آن، شما باید دستورالعمل های برند خود را ایجاد کنید. همه چیز را از نحوه ارائه نام تجاری خود گرفته تا نمای بصری آن را پوشش دهید.

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. انواع استراتژی برند سازی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد