طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

گوگل پنالتی چیست؟

گوگل پنالتی چیست؟

گوگل پنالتی زمانی رخ می دهد که تشخیص دهد یک وب سایت دستورالعمل های مدیر وب سایت خود را نقض می کند. دو نوع مختلف مجازات وجود دارد. اما هر دوی آن ها نتیجه کاهش رتبه و ترافیک را به همراه دارند.

پنالتی های الگوریتمی

هر سال، گوگل تغییراتی در الگوریتم های خود ایجاد می کند. تا بهترین نتایج را برای جستجوی خود ارائه دهد. برخی از به روز رسانی های قابل توجه گوگل عبارتند از: پاندا، پنگوئن، کبوتر و مرغ مگس خوار.

برخی از به روزرسانی های الگوریتم برای پایین آوردن رتبه صفحات ناقض دستورالعمل ها طراحی شده اند. مانند پاندا (کلمات کلیدی، خطاهای دستوری و محتوای با کیفیت پایین) و پنگوئن (تاکتیک های لینک کلاه سیاه) در حالی که برخی دیگر به منظور صفحاتی با عوامل رتبه بندی اولویت بندی شده جدید طراحی شده اند. ، مانند کبوتر (سیگنال های محلی قوی) و مرغ مگس خوار (ریسپانسیوی برای تلفن همراه) که پیش تر به هرکدام جداگانه پرداختیم. با توجه به این موارد، آیا از تجربه صفحه و به روزرسانی های ایندکس سازی اول تلفن همراه اطلاع دارید؟

آیا می دانید ریدایرکت دامنه چیست و چه انواعی دارد؟ پیشنهاد می کنم جهت آشنایی کامل با این موضوع مقاله آموزش ریدایرکت دامنه را از دست ندهید.

پنالتی-های-الگوریتمی

پس از بروزرسانی الگوریتم، یک وب سایت ممکن است به دلیل نقض دستورالعمل ها یا به دلیل همسویی بهتر سایت ها با عوامل رتبه بندی خاص، رتبه خود را کاهش دهد.

نحوه برطرف کردن پنالتی الگوریتمی گوگل

پنالتی های الگوریتمی به صراحت در هیچ کجا بیان نشده است. بنابراین نمی توانید آن ها را بررسی کنید. بهترین کاری که می توانید انجام دهید. این است که ببینید آیا کاهش ترافیک شما با انتشار به روزرسانی الگوریتم مطابقت دارد یا خیر. تا آنجا که می توانید در مورد آن اطلاعات کسب کنید. تا بتوانید هرگونه تعدیل مورد نیاز برای حرکت رو به جلو یا هرگونه اصلاحاتی را که باید انجام دهید، شناسایی کنید. در محتوای موجود ایجاد کنید.

بسته به بروزرسانی و میزان نامناسب بودن وب سایت شما با آن، اصلاحات شما ممکن است منجر به بازگرداندن رتبه و ترافیک شود. در حالی که به روزرسانی های الگوریتمی اغلب اتفاق می افتند. همه آن ها به سایت ها برای EAT و عملکرد فنی مطلوب پاداش می دهند. بنابراین این ها باید نقطه تمرکز ثابت شما باشند.

پنالیتی های دستی

پنالتی های دستی توسط کارکنان واقعی گوگل برای صفحاتی با مسائل احتمالی سهوی مانند کیفیت و امنیت محتوا یا برای دست کاری عمدی الگوریتم گوگل با استفاده از سئو کلاه سیاه تعلق می گیرد. برخلاف پنالتی های الگوریتمی، شناسایی و رفع پنالتی های دستی آسان است.

نحوه برطرف کردن پنالتی دستی گوگل

چندین ابزار کنترل کننده گوگل پنالتی موجود است. اما می توانید فقط از گوگل سرچ کنسول استفاده کنید. برگه اقدامات امنیتی و دستی (Security & Manual Actions) را در داشبورد خود پیدا کرده. بر روی Manual Action کلیک کنید. در آنجا می توانید ببینید کدام خط مشی را نقض کرده اید. کدام صفحات تحت تاثیر قرار گرفته اند و چگونه می توان آن را برطرف کرد. پس از برطرف شدن، می توانید آن را برای بررسی ارسال کنید. کارکنان گوگل درخواست را بررسی کرده. در صورت برطرف شدن صحیح آن را تایید کرده و صفحه شما را دوباره ایندکس می کنند.

پیامدهای گوگل پنالتی

نتیجه هرگونه پنالتی افت رتبه است. اما شدت این افت به نوع پنالتی صادره بستگی دارد.

  • پنالتی در سطح کلمات کلیدی: رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی خاص کاهش می یابد.
  • URL یا پنالتی در سطح دایرکتوری: رتبه بندی برای URL خاصی کاهش می یابد.
  • پنالتی های دامنه یا سایت: رتبه بندی برای چندین URL و کلمات کلیدی در سایت شما کاهش می یابد.
  • حذف یا ایندکس نشد: این بالاترین سطح پنالتی از سوی گوگل است. جایی که دامنه شما را از ایندکس گوگل حذف می شود. در نتیجه، هیچ یک از محتواهای وب سایت شما در گوگل نمایش داده نمی شود.

7 دلیل اصلی پنالتی های گوگل

همه کسب و کارها تلاش می کنند در صفحه اول گوگل قرار بگیرند. تا بتوانند بازدیدکنندگان سایت خود را افزایش داده. در نهایت مشتریان بیشتری را به دست آورند. راه دستیابی به آن از طریق سئو یک فرآیند طولانی مدت است. به تلاش و حوصله زیادی نیاز دارد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد به ویژه کسانی که به تازگی وبلاگ یا وب سایتی را راه اندازی کرده اند. وسوسه می شوند از میانبرهایی برای ارتقا رتبه خود استفاده کنند. اما این تاکتیک ها تنها در قالب پنالتی های گوگل نتیجه معکوس می دهند. در ادامه هفت مجازات رایج و آنچه می توانید برای جلوگیری و رفع آن ها انجام دهید را با هم بررسی می کنیم. با ما در ادامه مقاله ۷ پنالتی گوگل و نحوه جلوگیری از آن همراه باشید.

1- محتوای کوتاه و صفحات ورودی

این زمانی است که صاحبان وب سایت بر کمیت بر محتوای سئو با کیفیت تمرکز می کنند. فکر کردن محتوای بیشتر به معنای ترافیک بیشتر است. آن ها ممکن است از ابزارهای تولید محتوا استفاده کنند. مقاله های کوتاه منتشر کنند یا مطالب را از منابع دیگر بردارند. گوگل نه تنها این شیوه های بد سئو را تشخیص می دهد. بلکه محتوای بی کیفیت نیز بر کسب و کار شما تاثیر منفی می گذارد. هدف از به روز رسانی الگوریتم پاندا 4.0 2016 کاهش دید محتوا بی کیفیت و صفحات ورودی در نتایج جستجو بود.

نحوه جلوگیری از پنالتی محتوای نازک کوتاه:

  • به طور کامل برون سپاری نکنید یا اقدام به تولید انبوه محتوای خود نکنید. محتوای تولید انبوه هرگز با کیفیت نیست و برون سپاری می تواند منجر به تولید محتواهای خارج از برند و بدون انسجام شود.
  • اگر به مقیاس بندی محتوای باکیفیت خود نیاز دارید. فریلنسرهایی استخدام کنید که می توانید با آن ها همکاری نزدیک داشته باشید. در صنعت شما متخصص هستند تا صفحاتی تولید کنند که برای خوانندگان شما ارزش ایجاد کند.
  • تحقیق در مورد کلمات کلیدی مناسب انجام دهید تا مطمئن شوید که کلمات کلیدی مناسب برای هدف را مشخص کرده اید. محتوای شما با هدف پرس و جو مطابقت دارد.

2- متن و لینک های پنهان

پنهان کردن هرگونه متن یا لینک به منظور سئو به جای کاربران، مغایر با دستورالعمل های مدیر وب سایت گوگل است. متن و لینک ها را می توان به روش های مختلف پنهان کرد، مانند:

  • تنظیم اندازه فونت روی 0
  • استفاده از متن سفید یا لینک دادن در پس زمینه
  • مخفی کردن یک متن در پشت یک تصویر
  • استفاده از CSS برای قرار دادن متن در خارج از صفحه
  • ایجاد لینک ها به همان رنگ پس زمینه

نحوه جلوگیری از پنالتی محتوای پنهان

برای شروع، هرگز این کار را عمدا انجام ندهید. اگر باید چیزی را مخفی کنید. احتمالا نباید در صفحه شما باشد. اگر عمدا این کار را نکرده اید. به برگه بازرسی URL در سرچ کنسول خود بروید. صفحات آسیب دیده را در کادر جستجو وارد کنید. سپس صفحه خزیده را مشاهده کنید. در آنجا می توانید لینک های مخفی یا CSS را بررسی کنید.

 

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. ۷ پنالتی گوگل و نحوه جلوگیری از آن

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد