گوگل پنالتی زمانی رخ می دهد که تشخیص دهد یک وب سایت دستورالعمل های مدیر وب سایت خود را نقض می کند. دو نوع مختلف مجازات وجود دارد. اما هر دوی آن ها نتیجه کاهش رتبه و ترافیک را به همراه دارند.
هر سال، گوگل تغییراتی در الگوریتم های خود ایجاد می کند. تا بهترین نتایج را برای جستجوی خود ارائه دهد. برخی از به روز رسانی های قابل توجه گوگل عبارتند از: پاندا، پنگوئن، کبوتر و مرغ مگس خوار.
برخی از به روزرسانی های الگوریتم برای پایین آوردن رتبه صفحات ناقض دستورالعمل ها طراحی شده اند. مانند پاندا (کلمات کلیدی، خطاهای دستوری و محتوای با کیفیت پایین) و پنگوئن (تاکتیک های لینک کلاه سیاه) در حالی که برخی دیگر به منظور صفحاتی با عوامل رتبه بندی اولویت بندی شده جدید طراحی شده اند. ، مانند کبوتر (سیگنال های محلی قوی) و مرغ مگس خوار (ریسپانسیوی برای تلفن همراه) که پیش تر به هرکدام جداگانه پرداختیم. با توجه به این موارد، آیا از تجربه صفحه و به روزرسانی های ایندکس سازی اول تلفن همراه اطلاع دارید؟
پس از بروزرسانی الگوریتم، یک وب سایت ممکن است به دلیل نقض دستورالعمل ها یا به دلیل همسویی بهتر سایت ها با عوامل رتبه بندی خاص، رتبه خود را کاهش دهد.
پنالتی های الگوریتمی به صراحت در هیچ کجا بیان نشده است. بنابراین نمی توانید آن ها را بررسی کنید. بهترین کاری که می توانید انجام دهید. این است که ببینید آیا کاهش ترافیک شما با انتشار به روزرسانی الگوریتم مطابقت دارد یا خیر. تا آنجا که می توانید در مورد آن اطلاعات کسب کنید. تا بتوانید هرگونه تعدیل مورد نیاز برای حرکت رو به جلو یا هرگونه اصلاحاتی را که باید انجام دهید، شناسایی کنید. در محتوای موجود ایجاد کنید.
بسته به بروزرسانی و میزان نامناسب بودن وب سایت شما با آن، اصلاحات شما ممکن است منجر به بازگرداندن رتبه و ترافیک شود. در حالی که به روزرسانی های الگوریتمی اغلب اتفاق می افتند. همه آن ها به سایت ها برای EAT و عملکرد فنی مطلوب پاداش می دهند. بنابراین این ها باید نقطه تمرکز ثابت شما باشند.
پنالتی های دستی توسط کارکنان واقعی گوگل برای صفحاتی با مسائل احتمالی سهوی مانند کیفیت و امنیت محتوا یا برای دست کاری عمدی الگوریتم گوگل با استفاده از سئو کلاه سیاه تعلق می گیرد. برخلاف پنالتی های الگوریتمی، شناسایی و رفع پنالتی های دستی آسان است.
چندین ابزار کنترل کننده گوگل پنالتی موجود است. اما می توانید فقط از گوگل سرچ کنسول استفاده کنید. برگه اقدامات امنیتی و دستی (Security & Manual Actions) را در داشبورد خود پیدا کرده. بر روی Manual Action کلیک کنید. در آنجا می توانید ببینید کدام خط مشی را نقض کرده اید. کدام صفحات تحت تاثیر قرار گرفته اند و چگونه می توان آن را برطرف کرد. پس از برطرف شدن، می توانید آن را برای بررسی ارسال کنید. کارکنان گوگل درخواست را بررسی کرده. در صورت برطرف شدن صحیح آن را تایید کرده و صفحه شما را دوباره ایندکس می کنند.
نتیجه هرگونه پنالتی افت رتبه است. اما شدت این افت به نوع پنالتی صادره بستگی دارد.
همه کسب و کارها تلاش می کنند در صفحه اول گوگل قرار بگیرند. تا بتوانند بازدیدکنندگان سایت خود را افزایش داده. در نهایت مشتریان بیشتری را به دست آورند. راه دستیابی به آن از طریق سئو یک فرآیند طولانی مدت است. به تلاش و حوصله زیادی نیاز دارد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد به ویژه کسانی که به تازگی وبلاگ یا وب سایتی را راه اندازی کرده اند. وسوسه می شوند از میانبرهایی برای ارتقا رتبه خود استفاده کنند. اما این تاکتیک ها تنها در قالب پنالتی های گوگل نتیجه معکوس می دهند. در ادامه هفت مجازات رایج و آنچه می توانید برای جلوگیری و رفع آن ها انجام دهید را با هم بررسی می کنیم. با ما در ادامه مقاله ۷ پنالتی گوگل و نحوه جلوگیری از آن همراه باشید.
این زمانی است که صاحبان وب سایت بر کمیت بر محتوای سئو با کیفیت تمرکز می کنند. فکر کردن محتوای بیشتر به معنای ترافیک بیشتر است. آن ها ممکن است از ابزارهای تولید محتوا استفاده کنند. مقاله های کوتاه منتشر کنند یا مطالب را از منابع دیگر بردارند. گوگل نه تنها این شیوه های بد سئو را تشخیص می دهد. بلکه محتوای بی کیفیت نیز بر کسب و کار شما تاثیر منفی می گذارد. هدف از به روز رسانی الگوریتم پاندا 4.0 2016 کاهش دید محتوا بی کیفیت و صفحات ورودی در نتایج جستجو بود.
نحوه جلوگیری از پنالتی محتوای نازک کوتاه:
پنهان کردن هرگونه متن یا لینک به منظور سئو به جای کاربران، مغایر با دستورالعمل های مدیر وب سایت گوگل است. متن و لینک ها را می توان به روش های مختلف پنهان کرد، مانند:
نحوه جلوگیری از پنالتی محتوای پنهان
برای شروع، هرگز این کار را عمدا انجام ندهید. اگر باید چیزی را مخفی کنید. احتمالا نباید در صفحه شما باشد. اگر عمدا این کار را نکرده اید. به برگه بازرسی URL در سرچ کنسول خود بروید. صفحات آسیب دیده را در کادر جستجو وارد کنید. سپس صفحه خزیده را مشاهده کنید. در آنجا می توانید لینک های مخفی یا CSS را بررسی کنید.