طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

ریدایرکت URL چیست؟

ریدایرکت URL چیست؟

قتی URL را ریدایرکت می کنید. به سادگی آن را به آدرس دیگری در همان دامنه یا دامنه دیگر ریدایرکت یا همان جابجا می کنید. وقتی تلاش می کنند بازدیدکنندگان به یک URL متعلق به دامنه قدیمی شما دسترسی پیدا کنند. می توانید هدایتی تنظیم کنید که بازدیدکنندگان را به نام دامنه جدید شما بفرستد.

نحوه انجام ریدایرکت دامنه

ساده ترین راه برای ریدایرکت URL با استفاده از صفحه کنترل ارائه دهنده هاست شما است. برای این آموزش، ما از hPanel استفاده خواهیم کرد:

  1. به hPanel بروید. در بخش دامنه، منوی Redirects را انتخاب کنید.

2. بخش ایجاد یک ریدایرکت را مشاهده خواهید کرد. در اینجا، باید URL موردنظر را برای ریدایرکت مجدد و مکانی که به می خواهید ریدایرکت کنید، را پر کنید. مطمئن شوید که اطلاعات شما صحیح است و پروتکل اتصال صحیح HTTP یا HTTPS را انتخاب کنید.

درست است که سئو کلاه سیاه می توانند در کوتاه مدت بازده بسیار خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد. اما در نظر داشته باشید که در صورت شناسایی توسط گوگل به همان اندازه بلکه بیشتر می توانند آسیبی هایی جبران ناپذیر به سایت شما وارد کنند. به همین دلیل پیشنهاد می کنم جهت آشنایی بیشتر با این روش ها مقاله سئو کلاه سیاه چیست را حتما مطالعه نمایید.

3.پس از پایان کار روی ایجاد کلیک کنید. برای اطمینان از صحت اطلاعات، لیست ریدایرکت ها را بررسی کنید.

چگونه-می-توان-دامنه-را-ریدایرکت-کرد؟-5

4.پس از ریدایرکت مجدد، هنگام دستیابی به URL اصلی خود URL هدف را مشاهده خواهید کرد. شاید لازم باشد چند دقیقه منتظر بمانید تا ریدایرکت جدید به صورت مستقیم آغاز شود. شما باید قادر باشید این مراحل را تقریبا بر روی هر cPanel دنبال کنید. زیرا روند کار بسیار مشابه است.

توجه داشته باشید که ریدایرکت فوق از نوع ریدایرکت 301 استفاده می کند. همانطور که در hPanel ذکر شده است. معنی آن چیست؟ بیایید درباره انواع تغییر مسیر دامنه بیشتر بدانیم.

انواع ریدایرکت دامنه

بسته به مدت و حالت آن، انواع مختلفی از ریدایرکت دامنه وجود دارد:

1- ریدایرکت 301

ریدایرکت 301 یک تغییر مسیر(ریدایرکت) دائمی است. هنگامی که دیگر قصد استفاده از URL اصلی را ندارید. از این روش استفاده می شود. ریدایرکت نیز علامت گذاری نشده است، به این معنی که بازدید کنندگان شما تغییر URL را در مرورگرهای خود مشاهده می کنند. این ریدایرکت برای سئو خوب است. زیرا شما می توانید رتبه بندی جستجوی دامنه قدیمی را حفظ کنید. ریدایرکت 301 به موتور جستجو می گوید که این دو دامنه برای یک وب سایت هستند. اما عملیات به یک دامنه جدید منتقل می شوند.

2- ریدایرکت 302

ریدایرکت 302 یک ریدایرکت موقت است. بنابراین بازدیدکنندگان شما متوجه تغییر URL می شوند. هنگامی که وب سایت شما تحت نگهداری شدید قرار دارد می توانید از این ریدایرکت استفاده کنید. در شرایط دیگر، هنگام انجام تست A / B می توانید یک ریدایرکت 302 را اجرا کنید.

3- فریم URL

برخلاف دو نوع دیگر، فریم URL یک ریدایرکت پوشانده است. این بدان معناست که بازدیدکنندگان شما URL مستقیمی را که تایپ کرده اند در مرورگر خود مشاهده می کنند در حالی که در واقع آن ها URL دیگری را مشاهده می کنند. نه تنها این، همانطور که از نام آن مشخص است. فریم URL به یک صفحه وب خاص هدایت نمی شود بلکه یک قاب از آن نمایش داده می شود.

پنهان کردن دامنه اصلی اغلب توسط شخصی که از سرویس هاست رایگان استفاده می کند، استفاده می شود. هاست رایگان شما را ملزم به استفاده از زیر دامنه می کند مگر اینکه آن را تغییر دهید و هست را بخرید. با این حال، اگر از سرویس هاست پولی استفاده می کنید. همپنین به سئو سایت اهمیت می دهید. باید اکیدا از این روش خودداری کنید. همان محتوایی که در دو URL جداگانه وجود دارد باعث ایجاد محتوای تکراری می شود. موتورهای جستجو یک URL را نسبت به آدرس دیگر انتخاب می کنند که ممکن است مورد پسند شما نباشد. لازم به ذکر است که همه ارائه دهندگان هاست این نوع ریدایرکت را مجاز نمی دانند. بنابراین، اگر هنگام استفاده از ریدایرکت فریم URL به مشکلی برخوردید، برای اطلاعات بیشتر با پشتیبانی ارائه دهنده هاست خود تماس بگیرید.

 

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. آموزش ریدایرکت دامنه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد