برند شخصی؛ مفهومی است که شما به وسیله آن خودتان را به بقیه معرفی می کنید. این معرفی به منظور تبلیغ کسب و کار شماست. یا مثلا با برند شخصی خود می توانید مهارت هایتان را معرفی کنید. بنابراین برند شخصی یک راوی برای تعریف مردن داستان شما است.
شما از برند شخصی استفاده می کنید که خودتان را از بقیه افراد جهان متمایز کنید. بنابراین خیلی مهم است که این برند شخصی به درستی به وجود بیاید. همان طور که می دانید، در گذشته که اینترنت مانند الان خیلی گسترش پیدا نکرده بود. بیشتر افراد با کارت ویزیت خودشان را معرفی می کردند. تبلیغات به شکل امروزی وسیع نبود و اگر کسی می خواست که کسب و کارش رونق پیدا کند راه درازی را باید طی می کرد.
اما امروزه به لطف دنیای دیجیتال و رسانه های اجتماعی این روند سریع تر شده و افراد به راحتی در هر نقطه ای از جهان به راحتی برای کسب و کارشان تبلیغات انجام می دهند. واقعا که دنیای دیجیتال کار را خیلی آسان کرده است.
داشتن برند شخصی به شما کمک می کند که مشتری هایتان به شما اطمینان کنند. این اطمینان باعث می شود که مشتری های ثابت حفظ شوند و مشتری های جدید وارد دنیای کسب و کار شما شوند.
همچنین می تواند باعث این شود که نقاط قوت تان را روز به روز تقویت کنید. این تقویت نیز باعث این می شود که مشتریان تان به شما اطمینان کنند و شما را بهتر بشناسند. این شناخت باعث این می شود که به تدریج برند شما جهانی شود و دیگر در سرتاسر جهان برند شما شناخته شده تلقی شود. چی از این بهتر که شما برندی داشته باشید که جهانی باشد!
دلیل دیگری که لازم است از برند شخصی استفاده کنیم این است که جلوی کپی کردن محصول را بگیریم. به عبارتی شما زمانی که محصولات تان برند دارند مثل این است که حق کپی رایت دارند.
اولین نکته این است که مشتری های هدف خودتان را شناسایی کنید. بعد از شناسایی باید بررسی کنید که نام برند شما مناسب نوع کسب و کارتان است یا نه. می دانید که امروزه خیلی از افراد بیشتر وقت شان را در شبکه های اجتماعی سپری می کنند. بنابراین باید در شبکه های اجتماعی نیز حضور فعال و همیشگی داشته باشید.
حساب های شبکه های اجتماعی شما باید به گونه ای باشد که صرفا به دوستان و خانواده تان محدود نشده باشد. در نتیجه باید روزمرگی ها و خاطرات را از صفحه های کاری کنار بگذارید و تمام تمرکزتان را روی فروش و بازاریابی بگذارید.
برای ساخت برند در سرتاسر جهان ابزارهای متنوعی وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.
قدیمی ترین ابزار ساخت برند همان کارت ویزیت های ساده ای است که معرف حضور همه هست. همیشه کارت ویزیت جذابتان را همراه داشته باشید. به محض آنکه یکی از مشتریان هدف تان را بر سر راه دیدید به او بدهید.
یکی از بهترین ابزارهای ردیابی وظایف و مدیریت پروژه، Asana است. از این ابزار برای برنامه ریزی پروژه ای یا یک پلتفرم قوی برای تیم می توانید استفاده کنید. Asana همچنین به شما این امکان را می دهد که پروژه هایی برای خودتان ایجاد کنید. برای هر پروژه کارهای خاصی را تعیین کنید. سپس برنامه های فرعی و کارهای زمان دار را در برنامه تان بگنجانید.
جالب است بدانید که Asana با بسیاری از نرم افزارهای برتر مثل Slack ، دراپ باکس ، گوگل کروم ، گیت هاب ، گوگل درایو ، Salesforce ،Zapier سازگار است.
از ایجاد وبلاگ غافل نشید. وبلاگ می توانید شما را در این مسیر خیلی کمک کند. وبلاگ تان را می توانید در سایت خودتان داشته باشید. یا در سایت های دیگری اضافه کنید. اگر می خواهید وبلاگ را در سایت خودتان داشته باشید باید یک نام دامنه نیز خریداری کنید. بعد از خریداری دامنه باید سایت را راه اندازی کنید که به لطف ابزار وردپرس می توانید سایت را راه اندازی کنید.
لازمه یک برند شخصی این است که شما بتوانید محصولات تان را به فروش برسانید. Spiffy یکی از ساده ترین راه ها برای ایجاد صفحات تسویه حساب بهینه شده برای موبایل است که پرداخت را سریع تر و آسان تر کرده است. ساده ترین راه برای پرداخت های Spiffy این است که شما از کارت های اعتباری استفاده کنید.