گوگل ادسنس یک بستر تبلیغاتی است که می توانید از آن برای درآمدزایی در محتوایی مانند وبلاگ ، وب سایت یا ویدیوی یوتیوب استفاده کنید. مشتریان برای تبلیغات از طریق آن هزینه می کنند. شما با میزبانی تبلیغات در سایت یا کانال خود، بخشی از این درآمد را به دست می آورید. ثبت نام در ادسنس رایگان است.
گوگل ادسنس به صاحبان وب سایت ها کمک می کند با نمایش تبلیغات مرتبط با زمینه، از وب سایت های خود درآمد کسب کنند. ناشران ادسنس 68٪ هزینه کلیک و گوگل 32٪ هزینه دریافت می کنند.
احتمالا شما این تبلیغات را در همه جا مشاهده کرده اید. از جمله در نتایج جستجوی گوگل در واقع، گوگل بیشترین کاهش را به خود اختصاص می دهد. شما درصد کمی را کسب می کنید. برای کسب درآمد از ادسنس به دو روش وجود دارد:
می توانید برای یک حساب ادسنس ثبت نام کنید. کد را به وبلاگ یا وب سایت خود اضافه می کنید. شما می توانید نحوه نمایش، محل نمایش و حتی نوع تبلیغات خود را انتخاب کنید. هنگامی که به حداقل آستانه 100 دلار رسیدید. گوگل یا برای شما چک کاغذی ارسال می کند یا مستقیم به حساب بانکی شما واریز می کند.
به طور کلی شما یک حساب ادسنس ایجاد می کنید. مقدار کمی کد را در صفحات وب سایت خود وارد می کنید. این همان چیزی است که برای شروع نیاز دارید. گوگل براساس الگوریتم های اختصاصی خود، تبلیغات هدفمندی را در صفحه شما نمایش می دهد که مربوط به محتوای وب سایت شما یا جستجوهای قبلی کاربران باشد.
اما ابتدا گوگل باید وب سایت شما را تایید کند. گوگل معیارهای خود را برای تایید اعلام نمی کند. اما اگر سایت شما محتوای منحصر به فردی دارد. با خط مشی های ادسنس مطابقت دارد، استفاده از آن خوب است. پس از تایید، می توانید تبلیغات را در سایت خود نشان دهید. می توانید نوع تبلیغات را انتخاب کنید. در صفحه در کجا نمایش داده شوند. اما شرکت هایی که در سایت شما ظاهر می شوند ، حق حضور در آنجا را پیشنهاد می دهند.
ادسنس به تبلیغ کنندگان خود اجازه می دهد تا بر اساس محتوای شما و همچنین میزان دریافت کلیک بر روی تبلیغات خود از طریق بازدیدکنندگان، در فضای وب شما جستجو کنند. گوگل مورد دوم را از طریق “نمره کیفیت” تبلیغ دهنده تعیین می کند. دو عامل در اینجا بازی می کنند. یکی نرخ کلیک یا CTR است. این درصدی از بازدیدکنندگان سایت شما است که فکر می کند گوگل روی تبلیغات کلیک خواهد کرد.
گروه دیگر گروهی است که گوگل عواملی را تحت تاثیر قرار می دهد که کیفیت تجربه کاربر از مشاهده آگهی است. گوگل مواردی را فاش نمی کند. اما طبق سایت راهنما، مرتبط بودن آگهی و وضعیت لندینگ پیج مهم است.
زیرا که گوگل یک سیستم بسیار دقیق و پیچیده برای جلوگیری از تقلب در کلیک دارد. اگر متوجه فعالیت مشکوکی در وب سایت شما شود یا در کیفیت بازدید و کلیک شما تردید داشته باشد. ممکن است حساب شما را به حالت تعلیق درآورد.
حال که با ادسنس آشنا شدیم بیایید نحوه ایجاد یک حساب را بررسی کنیم.
اولین قدم رفتن به وب سایت Google AdSense و ایجاد یک حساب کاربری است. حساب ادسنس شما با یک حساب گوگل مرتبط است. مانند آنچه برای ورود به Gmail، یوتیوب و… استفاده می کنید.