طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

الگوریتم مرغ مگس خوار (Hummingbird) چیست؟

الگوریتم مرغ مگس خوار (Hummingbird) چیست؟

اگرچه از نظر فنی دقیق است که الگوریتم مرغ مگس خوار را به روزرسانی الگوریتم بنامید. اما این نوعی نام غلط است. دلیل این امر این است که مرغ مگس خوار اساساً یک نسخه کاملاً اصلاح شده از الگوریتم جستجوی گوگل است. فقط به روزرسانی جزئی نبوده است.

برخلاف به روزرسانی های قبلی پاندا و پنگوئن که در ابتدا به عنوان الحاقی برای الگوریتم موجود گوگل منتشر شده بودند. از مرغ مگس خوار به عنوان یک بازنگری کامل الگوریتم اصلی نام برده شده است. در حالی که اعتقاد بر این است که بسیاری از مولفه های قبلی الگوریتم اصلی دست نخورده باقی مانده اند. مرغ مگس خوار از تعهد گوگل برای درک پیچیده تر از هدف سوالات جستجوگران با هدف تطبیق آن ها با نتایج مرتبط تر خبر داد.

گوگل مرغ مگس خوار را در تاریخ 26 سپتامبر 2013 رسما اعلام کرد. اما در واقع حدود یک ماه قبل از آن موجود بود. در حالی که به روزرسانی های قبلی الگوریتم مانند پاندا و پنگوئن باعث گزارش قابل توجهی در مورد از دست رفتن ترافیک و رتبه بندی شده بودند. به نظر نمی رسد که مرغ مگس خوار تأثیرات منفی شدیدی روی وب عمومی بگذارد. تا حد زیادی به عنوان تأثیر مثبت بر دقت پایگاه دانش گوگل شناخته شده است که به عنوان “نمودار دانش” شناخته شده است.

 انتخاب نام دامنه یکی از مهمترین تصمیماتی است که می توانید به عنوان صاحب کسب وکار بگیرید. پیشنهاد می کنم برای آشنایی با تاثیر نام دامنه بر سئو سایت مقاله تاثیر انواع دامنه بر سئو را حتما مطالعه نمایید.

الگوریتم-مرغ-مگس-خوار-(Hummingbird)-چیست؟

نمودار دانش

برای درک کامل هدف مرغ مگس خوار، مهم است که ابتدا با ویژگی های موتور جستجو که بیشتر تحت تاثیر قرار گرفته است آشنا شوید: جستجوی معنایی و نمودار دانش.

یک سال قبل از انتشار مرغ مگس خوار ، گوگل نمودار دانش خود را راه اندازی کرد. نه یک نمودار واقعی ، بلکه مجموعه ای از ویژگی های SERP است. برای ارائه پاسخ سریع و دقیق به سوالات کاربران در مورد افراد ، مکان ها و چیزها طراحی شده است.

نمودار دانش را در عمل می توانید در صفحه نتایج حاصل از جستجوی “کوکی های تکه شکلات” مشاهده کنید. SERP حاوی نتایج استاندارد طبیعی و لینک هایی به وب سایت های مناسب است. اما همچنین شامل مجموعه ای غنی از داده های نمودار دانش است. از جمله یک جعبه پاسخ همراه با یک دستور العمل ، یک صفحه دانش راست به همراه حقایق تغذیه ای در مورد این دسر ، و پیشنهادات مربوط به آن افراد را جستجو کنید.

گوگل چگونه تشخیص می دهد که این نتایج منعکس کننده اهداف جستجوگر بوده و به اندازه کافی نیازهای آنها را برطرف می کند؟ اینجاست که جستجوی معنایی وارد می شود.

الگوریتم مرغ مگس خوار و جستجوی معنایی

جستجوی معنایی تلاش می کند تا نتایج مناسب SERP را با زبان سوالات کاربران اینترنت فراتر از معانی کلمات کلیدی منفرد منطبق کند. حتی اگر هدف کاربر ضمنی باشد نه صریح ، زمینه گسترده تری را در نظر می گیرد. برای دیدن جستجوی معنایی در عمل ، نگاهی به تصویر SERP “کوکی های تکه ها شکلات” بالا بیندازید.

حتی اگر سوال مربوط به خود کوکی ها بود. جستجوی معنایی بیانگر این است که علی رغم کلماتی که در جستجوی جستجو به کار رفته است. به معنای واقعی کلمه می تواند به تصاویر یا تعریفی از کوکی ها اشاره داشته باشد. هدف جستجو نسبت به زبان مورد استفاده متفاوت است . سپس گوگل نتایجی ارائه داد که با زبان جستجوگر مطابقت داشته باشد تا زبان جستجوگر. در نتیجه ، ما یک SERP پر از دستور العمل ها ، حقایق تغذیه ای و سایر موضوعات مربوط به تهیه یا خوردن کلوچه ها را مشاهده می کنیم.

تسلط روزافزون گوگل در جستجوی معنایی آن ها را قادر می سازد. به قول خودشان ، “موجودات دنیای واقعی و روابط آن ها با یکدیگر” را درک کنند. تمرکز مرغ مگس خوار بر تطبیق زمینه جستجو با نتایج ، به هوش فناوری گوگل توانایی تجزیه و تحلیل قصد متکی است.

جستجوی معنایی یک موضوع پیچیده است. در قلب مرغ مگس خوار مفهوم بسیار مهم معناشناسی یا معنا نهفته است. حتی باهوش ترین کامپیوترها هم هنوز احمقانه هستند. این بدان دلیل است که اگرچه تشخیص انسان از دو مفهوم متفاوت و در عین حال مشابه برای انسان آسان است. اما کامپیوترها نمی توانند این کار را انجام دهند مگر اینکه صریحاً به آن ها گفته شود.

 

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. الگوریتم مرغ مگس خوار و تاثیر آن بر سئو

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد