طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

kpi چیست

kpi در دیجیتال مارکتینگ

۳۰ شاخص­ کلیدی عملکرد در حوزه بازاریابی دیجیتال توضیح داده می شود.

KPI چیست؟

برای داشتن یک سازمان موفق ابتدا بایستی مشخص شود که سازمان چه اهدافی دارد؟ سپس چگونه می‌­توان پیشرفت در دستیابی به اهداف سازمان را اندازه­‌گیری کرد؟ یک شاخص عملکرد یک ابزار اندازه‌­گیری است که به صورت عددی نشان می‌­دهد سازمان به چه اندازه به هدف خود نزدیک شده است یا اینکه مانعی در مسیر پیشرفت عملکرد وجود دارد یا خیر؟ 

4 شاخص­ کلیدی عملکرد در حوزه بازاریابی دیجیتال

4 شاخص­ کلیدی عملکرد در حوزه بازاریابی دیجیتال 

۱٫ نرخ تبدیل

آیا پیشرفت­‌های رسانه­‌های اجتماعی شما دربارۀ مشتری آینده‌­نگر است؟ یا آیا اینکه تنها از روی کنجکاوی بر روی پُست­های شما کلیک می­کنند؟ برای اندازه­‌گیری میزان موفقیت‌­آمیز بودن پیشرفت­های رسانه­‌های اجتماعی، مسیرهایی را که به مشتری فعال منجر شده است، پیگیری کنید. نرخ تبدیل، نرخ بازگشت سرمایه واقعی بازاریابی رسانه­‌های اجتماعی شما را نشان می­دهد.

۲٫ پیشرفت­‌های مناسب ماهانه

نظارت بر تعداد پیشرفت­ های مناسب که نشان می­دهد آیا کمپین­ های بازاریابی به طور مؤثر روی مسیرهای هدف‌مند متمرکز شده­‌اند یا صرفاً ترافیکی است که چشم­‌انداز سازمان نسبت به مشتریان را محقق نمی­‌کند. بر همین اساس مشتریان دسته‌­بندی می­شوند که بر مبنای ظرفیت تبدیل شدن مخاطبان به مشتری فعال صورت می­‌گیرد.

۳٫ هزینۀ ایجادشده برای هر پیشرفت

هر بازاریاب باید از از این شاخص برای نظارت بر پیشرفت­‌های ایجاد شده استفاده کند. هزینه در هر پیشرفت، هزینۀ دستیابی به موقعیت جدید را نشان می‌­دهد. چنانچه با معیار هزینه برای هر تغییر تکمیل شود، می‌­تواند به ارزیابی فعالیت­‌های مختلف بازاریابی نظیر تلاش، زمان و منابع صرف ­شده برای پیشرفت­‌های جدید منتج شود. با خلاصه­‌کردن زمان، منابع و هزینه ­های صرف­شده برای فعالیت­‌های بازاریابی و مقایسه نتایج مرتبط با تعداد پیشرفت­‌های ماهانه می­توان از این شاخص استفاده نمود.

 4٫ ترافیک ماهانۀ وب‌سایت

با نظارت بر تعداد بازدیدها از صفحۀ اصلی، قیمت­‌گذاری، وبلاگ و … می­‌توان به یک ارزیابی مناسب از روند پیشرفت شرکت در مسیر دستیابی به اهداف رسید.

برای مشاهده ادامه مقاله روی لینک کلیک کنید.

دیجیتال مارکتینگ

 سایر مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ را از دست ندهید. هم چنین از مشاوره رایگان دیجیتال مارکتینگ ما بهره مند شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد