۳۰ شاخص کلیدی عملکرد در حوزه بازاریابی دیجیتال توضیح داده می شود.
برای داشتن یک سازمان موفق ابتدا بایستی مشخص شود که سازمان چه اهدافی دارد؟ سپس چگونه میتوان پیشرفت در دستیابی به اهداف سازمان را اندازهگیری کرد؟ یک شاخص عملکرد یک ابزار اندازهگیری است که به صورت عددی نشان میدهد سازمان به چه اندازه به هدف خود نزدیک شده است یا اینکه مانعی در مسیر پیشرفت عملکرد وجود دارد یا خیر؟
4 شاخص کلیدی عملکرد در حوزه بازاریابی دیجیتال
آیا پیشرفتهای رسانههای اجتماعی شما دربارۀ مشتری آیندهنگر است؟ یا آیا اینکه تنها از روی کنجکاوی بر روی پُستهای شما کلیک میکنند؟ برای اندازهگیری میزان موفقیتآمیز بودن پیشرفتهای رسانههای اجتماعی، مسیرهایی را که به مشتری فعال منجر شده است، پیگیری کنید. نرخ تبدیل، نرخ بازگشت سرمایه واقعی بازاریابی رسانههای اجتماعی شما را نشان میدهد.
نظارت بر تعداد پیشرفت های مناسب که نشان میدهد آیا کمپین های بازاریابی به طور مؤثر روی مسیرهای هدفمند متمرکز شدهاند یا صرفاً ترافیکی است که چشمانداز سازمان نسبت به مشتریان را محقق نمیکند. بر همین اساس مشتریان دستهبندی میشوند که بر مبنای ظرفیت تبدیل شدن مخاطبان به مشتری فعال صورت میگیرد.
هر بازاریاب باید از از این شاخص برای نظارت بر پیشرفتهای ایجاد شده استفاده کند. هزینه در هر پیشرفت، هزینۀ دستیابی به موقعیت جدید را نشان میدهد. چنانچه با معیار هزینه برای هر تغییر تکمیل شود، میتواند به ارزیابی فعالیتهای مختلف بازاریابی نظیر تلاش، زمان و منابع صرف شده برای پیشرفتهای جدید منتج شود. با خلاصهکردن زمان، منابع و هزینه های صرفشده برای فعالیتهای بازاریابی و مقایسه نتایج مرتبط با تعداد پیشرفتهای ماهانه میتوان از این شاخص استفاده نمود.
با نظارت بر تعداد بازدیدها از صفحۀ اصلی، قیمتگذاری، وبلاگ و … میتوان به یک ارزیابی مناسب از روند پیشرفت شرکت در مسیر دستیابی به اهداف رسید.
برای مشاهده ادامه مقاله روی لینک کلیک کنید.
سایر مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ را از دست ندهید. هم چنین از مشاوره رایگان دیجیتال مارکتینگ ما بهره مند شوید.