طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

نکات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر سئو تخصصی

ارور 504 (Gateway Timeout) چیست؟

ارور 504 (Gateway Timeout) چیست؟

هر بار که از یک وب سایت در مرورگر خود بازدید می کنید. مرورگر درخواستی را به وب سرور محل میزبانی سایت می فرستد. سرور درخواست را پردازش می کند و با منابع درخواستی پاسخ می دهد. پاسخ سرور شامل یکی از کدهای وضعیت HTTP برای نشان دادن وضعیت پاسخ به مرورگر است. اما همه این کدهای وضعیت HTTP خطا نیستند. به عنوان مثال ، کد وضعیت 200 تایید به این معنی است که سرور درخواست را با موفقیت پردازش کرده و همه چیز خوب است.

کلاس 5xx کد وضعیت HTTP نشان می دهد که مشکلی در سرور وجود دارد و سرور از آن مطلع است. بدین معنا که نمی تواند درخواست کاربر را انجام دهد. در نتیجه ، از آن ها به عنوان کدهای وضعیت خطای سرور 5xx نیز یاد می شود.

به طور رسمی ، پنج کد وضعیت 500 ، 501 ، 502 ، 503 ، 504 در کلاس 5xx مشخص شده است. ممکن است با کدهای غیررسمی زیادی نیز روبرو شوید. مانند: 506 ، 507 ، 509 ، 520 و…

کد وضعیت 504 نشان می دهد که سرور در حالی که به عنوان دروازه یا پروکسی عمل می کند. پاسخی به موقع از سرور بالادستی که برای تکمیل درخواست به آن نیاز داشت ، دریافت نکرده است.

برای ساده سازی بیشتر ، این خطا زمانی رخ می دهد که دو سرور درگیر پردازش یک درخواست باشند. سرور اول به طور معمول سرور اصلی در انتظار پاسخ از سرور دوم که سرور بالادست می باشد، پایان می یابد.

خطای 504 به اشکال مختلف ظاهر می شود. 

امروزه میلیون ها کسب و کار از اینترنت به عنوان یک کانال ارتباطی مقرون به صرفه برای خود استفاده می کنند. از این طریق می توانند با بازار هدف خود تبادل اطلاعات کنند. همچنین معاملات خود را سریع و مطمئن انجام دهند.امایک تعامل موثر فقط درصورتی امکان پذیر است که تجارت قادر به ضبط و ذخیره تمام داده های لازم باشد. در نتیجه نیاز به ابزاری برای پردازش این اطلاعات و ارائه نتایج به کاربر دارد. پیشنهاد می کنم جهت آشنایی بیشتر با وب اپلیکیشن مقاله وب اپلیکیشن چیست و چگونه کار می کند را مطالعه نمایید. 

ارور-504-(Gateway-Timeout)

خطای 504 مانند خطای 502 (Bad Gateway) است. که نشان می دهد سرور اول پاسخ نامعتبری از سرور دوم دریافت کرده است.

تغییرات خطای 504

مرورگر هر خطای 504 را مانند هر خطای دیگر در داخل خود نشان می دهد. از آنجا که انواع مختلفی از سیستم عامل ها ، وب سرورها ، مرورگرها و عوامل کاربری وجود دارد. می تواند به روش های مختلفی نشان داده شود. در ادامه چند پیام رایج خطای 504 وجود دارد که ممکن است با آن ها روبرو شوید یا شده باشید:

  • 504 Gateway Timeout
  • 504 Gateway Timeout NGINX
  • NGINX 504 Gateway Timeout
  • ارور Timeout Gateway
  • ارور 504
  • ارور HTTP 504
  • HTTP 504
  • این صفحه کار نمی کند – پاسخ دامنه بسیار طولانی شد
  • 504 Gateway Time-out – سرور به موقع پاسخ نداد
  • یک صفحه سفید خالی

تمام پاسخ های خطای فوق اگرچه متن های متفاوتی دارند اما به همان خطای سرور 504 Gateway Timeout اشاره می کنند. وب سرورها و وب سایت ها می توانند نحوه نمایش خطای 504 Gateway Timeout به کاربران را سفارشی کنند. بعضی از آن ها می توانند جالب باشند! این یک تاکتیک عالی برای مهار ناامیدی بازدید کنندگان است.

تاثیر ارور 504 بر سئو

همه خطاهای 5xx از بارگیری یک صفحه وب جلوگیری می کند. این باعث آسیب رساندن به تجربه کاربر می شود. از این رو ، موتورهای جستجوگر مانند گوگل این خطاها را جدی می گیرند. اگر این خطا برای مدت طولانی ادامه داشته باشد. حتی ممکن است ارور منجر به از بین بردن صفحه وب از نتایج موتور جستجو شود.

به عنوان مثال ، وقتی خزنده ها گوگل با خطای 503 مواجه می شوند ، می فهمند که این یک مسئله موقتی است. زیرا بیشتر برای فعال کردن حالت تعمیر و نگهداری سایت استفاده می شود. بنابراین ، آنها سعی می کنند بعدا دوباره صفحه را بخزند.

اما خطای 504 لزوما موقتی نیست. زیرا ممکن است به چندین دلیل رخ دهد. اگر سایت شما فقط برای چند دقیقه از کار افتاده باشد و اگر خزنده ها در هر دقیقه چندین بار بخواهند آن را بخزند ، سعی می کنند صفحه را از حافظه پنهان خود ارائه دهند. آنها حتی متوجه آن نمی شوند.

اما اگر سایت شما بیش از 6 ساعت یا بیشتر از کار افتاده باشد. گوگل خطای 504 را به عنوان یک مسئله جدی در سطح سایت در نظر می گیرد که باید در اسرع وقت آن را برطرف کنید. این می تواند بر سئو شما تاثیر منفی بگذارد.

سرچ کنسول گوگل یکی از بهترین ابزارهای جستجوگرها برای نظارت بر خطاهای HTTP 5xx وب سایت شما است.

 

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. ارور 504 و نحوه رفع آن

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد